Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:10

Ben langsgeweest bij de sportschool, wou graag info over de prijzen en mogelijkheden. Moet heel dringend wat gaan doen aan conditie en core stability. Ok, je mag dan onbeperkt gaan sporten, superfijne openingsuren, mooi aanbod van groep en individueel, gratis douches én gebruik van handdoeken (spaart zelf wasjes uit), goede begeleiding van oa kinesist/fysio maar pfoe, wat een geld blijft het wel.

Nog even over nadenken, al neig ik alsnog om het te doen. Moet toch iets om fit te blijven.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:20

tja als je wilt sporten bij een club of vereniging dan zul je moeten betalen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:40

Citaat:
Geen gezeur met ziekte, pensioen en onbetaald vrij.

Dit is niet helemaal zo want je betaalt hierin ook zelf een groot gedeelte via diverse sociale verzekeringen. Maar eerlijk is eerlijk, het is in geval van 'nood' zeker praktischer.

Hier weer flink aan de wandel met de hond, ook aardige sportschool :+

Ik moet volgende week naar de tandarts :\ is vorig jaar zo'n ellende geweest, máánden pijn en gedoe en erg veel kosten, hoop dat ik er deze keer vrij moeiteloos doorheen ga. Vind wel dat ik dat verdient heb }:0
En auto ook voor APK. Was vorig jaar ook flink bedrag (was op 85.000 km dan heb je altijd van alles wat standaard vervangen wordt geloof ik) hoop ook daar dat het meevalt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:52

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Geen gezeur met ziekte, pensioen en onbetaald vrij.

Dit is niet helemaal zo want je betaalt hierin ook zelf een groot gedeelte via diverse sociale verzekeringen. Maar eerlijk is eerlijk, het is in geval van 'nood' zeker praktischer.

Hier weer flink aan de wandel met de hond, ook aardige sportschool :+

Ik moet volgende week naar de tandarts : is vorig jaar zo'n ellende geweest, máánden pijn en gedoe en erg veel kosten, hoop dat ik er deze keer vrij moeiteloos doorheen ga. Vind wel dat ik dat verdient heb }:0
En auto ook voor APK. Was vorig jaar ook flink bedrag (was op 85.000 km dan heb je altijd van alles wat standaard vervangen wordt geloof ik) hoop ook daar dat het meevalt.

Bij ziek en vakantie hoef ik me niet druk te maken om mijn loon. De 24e wordt het toch wel gestort. Mijn pensioen wordt automatisch gespaard en ik heb iedere maand hetzelfde standaard loon, exc. de bonussen. Vind dat toch we erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:39

@PSvanLot ik wil gerust betalen voor een sportschool of club, ik schrok alleen wt van het bedrag + dat je minimaal eerst 6 maanden moet aansluiten en pas nadien per maand kan opzeggen. En zelfs als je door letsel of medische reden niet meer kan of mag sporten dien je die 6 maanden sowieso te betalen eer je kan stopzetten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:18

Varekaj schreef:
@PSvanLot ik wil gerust betalen voor een sportschool of club, ik schrok alleen wt van het bedrag + dat je minimaal eerst 6 maanden moet aansluiten en pas nadien per maand kan opzeggen. En zelfs als je door letsel of medische reden niet meer kan of mag sporten dien je die 6 maanden sowieso te betalen eer je kan stopzetten.

Kan je dan geen pauze inlassen? Zo was dat bij mijn dure sportschool wel. Maar idd gratis douchen. Dat is al heel wat tegenwoordig haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:24

haha ja douchen doe ik vrijwel alleen nog maar op de sportschool. :D
Sporten - sauna - douchen _/-\o_

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:25

Denk dat de meeste sportscholen wel coulant zijn als je langdurig geblesseerd bent. Dan wordt je abbo vaak tijdelijk bevroren en gaat daarna weer verder. Dus als je er 3 maanden uit ligt duurt ie gewoon 3 maanden langer (en betaal je die 3 maanden niet).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 22:57

Heb je geen andere sportschool in de buurt @Varekaj?
Hier totaal geen ervaring met sportscholen dus kan je helaas niet adviseren Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:29

Je kan dan inderdaad bevriezen maar helemaal stopzetten niet tot die minimale periode om is. Dus ooit ga je die resterende maanden nog moeten aftikken, ook al kan je er nooit nog gebruik van maken. (Maar dan moet je quasi vanaf je hals verlamd zijn bij wijze van spreken). Vroeger was dat niet zo frequent qua gebruik, nu doen ze het blijkbaar overal zo.

Er zijn nog sportscholen maar die zijn minder compleet qua aanbod, verder weg en daar zit geen optie tot begeleiding met fysio bij. Gezien de rugblessure die ik heb overgehouden aan een ongeval in 2009 wil ik toch wel graag kundige ogen die meekijken mocht het nodig zijn voor aangepaste oefeningen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 11:53

Kun je misschien iets met gedeeltelijke vergoeding via je zorgverzekering? In Nederland kan dat hier en daar, zie bijv https://www.fysiofits.nl/ om te kijken hoe dat werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:00

Mijn zorgverzekering betaalt 1x/jaar max €30 terug voor een sportschool of -club. En die heb ik voor dit jaar al voor mijn lidmaatschap bij de ruiterclub gebruikt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 19:07

Dat schiet niet op nee :n

Nou lekker zo'n korte maand :)) ik heb uitgave technisch gezien een prima maand gehad, heb flink kunnen sparen.

Ben bij een van mijn opdrachtgevers gestopt (maak nog een opdracht af maar aanvaard geen nieuwe meer, de laatste is gelukkig bijna af := ). Ben nu erg opgelucht }:0 Ben nog bezig met twee andere opdrachten dus kan het financieel wel hebben. Zeker daar deze opdrachtgever zo'n stress gaf dat ik als ik daar een vergadering had gehad gewoon een dag nodig had om bij te komen :7 schiet ook niet op qua gemiddeld uurtarief zeg maar.

Zijn hier nog wintersporters / mensen op vakantie? Het is in de straat zo rustig heb het idee dat de helft van de mensen zijn vertrokken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:30

Schoolvakantie/carnavalvakantie is hier gedaan sinds gisteren, maar wel rustig verder. Contract voor nieuwe job is getekend en woensdag de startdag, heb er reuze zin in!

En alsnog ingeschreven in de sportschool voor 6 maanden. Vanochtend intake en oefenrondje gehad met instellen van alle machines en eerlijk waar, het is een half uurtje ongeveer, geen zware dingen, niet doodop maar net vol energie en een heel tevreden gevoel. Net wat ik nodig heb. Morgen terug voor conditietest en krijg extra oefeningen voor mijn rug met dan trainingsschema voor cardio.
Het gratis onbeperkt douchen én gebruik van gratis handdoeken ter plekke is mooie extra.

En krijg geld terug van een opleiding die niet doorgaat. Balen, was net eentje waar ik ontzettend naar uitkeek maar er zijn te weinig aanmeldingen. Achja, kan dat naar de spaar voor deze maand.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:42

Hier is de carnaval vorige week geweest. Het was hier enorm druk in de supermarkt zelfs voor een gewone maandag...

Weer even slikken met de boodschappen vandaag. Mijn man was mee en snapt nu wel mijn gemopper en waarom ik vind dat hij het maar moet doen met iets minder luxe koffie of het afgeprijste brood van de AH :') . Ik viel vooral over de Rode paprika's van 6 euro per kilo hij over de fles zonnebloemolie van 3.50 :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:39

Ik drink liever minder koffie dan dat ik Simon Levelt koffie de deur uit moet doen. Duur maar vreselijk lekker. Dan maar 2 kopjes per dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 23:13

Ik geef je groot gelijk mijn koffie is mij ook heilig :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:17

Ik drink maar 1 bakkie per dag maar die is me heilig hoor. Als ik opsta. Anders sta ik niet fijn op en begint mijn dag niet goed.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:19

Haha scheelt dat ik geen koffie drinker ben! Hier was het wat dat betreft de douwe egberts. Dus dat scheelt nog ivg met Simon levelt denk ik :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:28

Wij bestellen de koffie en thee mooi zakelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:40

Simon levelt ken ik geeneens, mijn portemonnee mag daar blijkbaar blij om zijn :') Hier ook Douwe Egberts, de dessert. Mijn kopje ochtendgeluk is nodig om te vermijden dat er doden vallen. Of chagrijnige antwoorden. (Ik ben dus geen ochtendmens).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:52

Koffie is qua geur een van de lekkerste geuren die ik ken. Ik lust het helaas niet, vind ik zo jammer!

Houd wel van thee. Heb veel verse soorten thuis staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 00:01

Ik heb gewoon de koffiebonen van de Lidl. Ik drink best veel koffie en anders is het niet te betalen. En ik vind het ook prima te drinken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 00:27

Prijzen rijzen echt de pan uit. Iedere week staat er weer een hoger totaalbedrag op mijn kassabon.
Februari was verder ook een lekkere maand bij ons. En korter, maar vooral de inkomsten waren enorm. Normaal loon en winstuitkering voor ons beiden en jubileumuitkering maakten ons maandsalaris tot recordhoogte. := Nieuwe aanhanger is in bestelling, en zaterdag hebben we een afspraak bij de keukenboer voor een nieuwe keuken te laten tekenen. :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 00:33

Haha mooi, je hebt dus gewonnen :D

Ik heb flink geld uitgegeven aan mini boompjes waarop ik takken van fruit bomen ga enten. Kost me nu ongeveer 250€, maar dan heb ik straks ongeveer 130 boompjes 'gemaakt'. Ter vergelijking, 4 jaar terug betaalde ik voor vergelijkbare boompjes die iemand anders, een kweker, geënt had, 28 euro. Nu is dat minimaal 35-40 euro. Per stuk. Prima besparing en leuke uitbreiding van ons voedselbos.

En ik zit te azen op weer een leuke gratis marktplaats score, een gratis serre. Hoor ik hopelijk eind maart van of het door gaat.