Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:09

Ik denk ook dat het ligt aan hoe het er uit ziet.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:16

In de huidige markt wellicht niet. Maar, als de markt inzakt en mensen hebben weer wat te kiezen, dan bestaat wel dat kans dat je huis minder in trek is.

W.b. meerdere huizen te koop/verkocht: vaak zie je ook dat als er één huis gaat, er meer volgen. Ons huis was het eerste dat dit jaar in onze straat te koop stond, maar inmiddels zijn er al drie andere bijgekomen. Zegt niets over of het er fijn wonen is.
Het type woningen kan ook veel uitmaken: in een appartement of bovenwoning is vaak gewoon een stuk meer verloop, omdat er veel starters zijn die zo'n woning kopen.

Nou, wij hebben lekker gepoetst hoor :') heb gisteren letterlijk met een schroevendraaier jaren oud vet van de keukentegels staan krabben. Het kwam er in krulletjes af %) Van één tegel dachten we zelfs dat er een hap uit was, maar dat bleek ook aangekoekt vet te zijn :')

Fitzroy schreef:
Succes met schoonmaken, Swanheart. Moet er verder nog veel gebeuren?

Ja en nee. De keuken en badkamer zijn wel aan vervanging toe, maar we willen dat eigenlijk pas gaan doen als we er een tijdje wonen, zodat we een beter beeld hebben van wat logisch is. Dus voor nu is het vooral poetsen en de vloeren vervangen. En mogelijk wat tegels en keukenkastjes opknappen met een laagje verf.
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 12-12-21 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:18

Aah lekker.

Dat moet ik hier eens doen met de handvaten.
Die zijn hier zo vies. Heb ze er al eens afgeschroefd en een badje gegeven maar ik krijg het er niet af.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:27

Je kunt ook gewoon nieuwe handvaten kopen ;)

Lekker bezig, swanheart, met een schroevendraaier vet eraf bikken :=

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:43

Cayenne schreef:
Mijn moeder is er van overtuigd dat sociale huurwoningen in je straat de prijs van je eigen huis naar beneden halen.
Zou dat kloppen? Lijkt mij van niet?

Mocht dat wel het geval zijn dan koop jij het toch ook voor minder?
Als het er allemaal netjes uitziet dan valt het wel mee verwacht ik.
Is het een zootje dan pas zou ik twijfelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:47

Cayenne schreef:
Mijn moeder is er van overtuigd dat sociale huurwoningen in je straat de prijs van je eigen huis naar beneden halen.
Zou dat kloppen? Lijkt mij van niet?

Over het algemeen genomen heeft ze wel gelijk hoor. Ligt aan meerdere factoren maar sociale huurwoningen kunnen het niveau van een wijk naar beneden halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:03

Volgens mij hangt dat niet zozeer af van of het sociale huur is. Maar de type persoon die er in woont. Als in de koopwoning naast je een stel tokkies wonen die bier wegtikken hele dag in de voortuin en in de sociale huurwoning op de hoek woont een rustige alleenstaande.. dan drukt die sociale huurwoning jou koopprijs niet hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:40

idinn schreef:
Volgens mij hangt dat niet zozeer af van of het sociale huur is. Maar de type persoon die er in woont. Als in de koopwoning naast je een stel tokkies wonen die bier wegtikken hele dag in de voortuin en in de sociale huurwoning op de hoek woont een rustige alleenstaande.. dan drukt die sociale huurwoning jou koopprijs niet hoor.

Klopt. Bejaardenwoningen vaak ook niet.
Maar we weten vast wel wat we bedoelen met bepaalde wijken met veel sociale huur. Als je daar een koopwoning hebt dan ben je toch niet echt blij.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:00

Als je naast bejaarden zit die zitten te klagen over ieder geluidje ook niet....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:47

Hier inmiddels sinds dinsdag ingetrokken. Het hele huis geverfd en de vorige woningen leeggehaald. Hele zware week maar heel blij met het resultaat. Kleine blik in onze stijl.

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:12

welke kleur groen is dat? erg mooi

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 09:33

Jaaa, supermooi dat groen! Ik twijfelde tussen dit groen en donkerblauw, eindelijk voor donkerblauw gegaan.. maar dit vind ik toch ook wel heel gaaf!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:34

Gaaf Inge! Lekker genieten nu :D

Wij hebben die kleur ook in de slaapkamer maar dan halve muren (alleen de onderkant)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:38

Wat lekker dat jullie over zijn! Nu lekker genieten van jullie nieuwe plek.

Die kleur groen (of iets dat erop lijkt) hebben wij ook in ons huidige appartement, Quiet Clearing van Histor. (Maar er zijn er natuurlijk meer die er op lijken.)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:57

karin1985 schreef:
welke kleur groen is dat? erg mooi

Genesis :) dit is met perfection gedaan. Had wel 4 lagen nodig maargoed dan heb je ook wat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:08

Fitzroy schreef:
Je kunt ook gewoon nieuwe handvaten kopen ;)

Lekker bezig, swanheart, met een schroevendraaier vet eraf bikken :=

Daar heb ik ook aan gedacht. Maar over een poos wil ik toch de hele keuken er uit hebben.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:12

idinn schreef:

In de buurt waar ik vandaan kwam maakte dit wel degelijk uit. Daar was een groot AZC en we wisten dat de sociale huurwoningen die vrij kwamen (deels) werden gevuld met mensen van daar en dan niet alleen gezinnen. Er was sowieso veel overlast van dus het maakte wel echt uit voor de prijs en lang te koop staan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:21

Heel mooi Inge!
Ik ga in het nieuwe huis straks ook voor groen maar licht grijsgroen, anders vind ik het te donker worden want het is niet zo heel groot.
Het liefst wil ik onder lambrisering en daarboven behang.
Mijn dochter wil voor haar slaapkamer wel ook donkergroen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:24

Mooi Inge!

Ik heb de Celadon van Gamma op de muur hier. Iets minder diepgroen, zal morgen eens een foto maken.

HIer is de trapmeneer geweest. Gaat even 2500 euro voor een traprenovatie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:58

Zo ga je nergens kijken en zo heb je 2 bezichtigingen in een week _O-

Huis 1 vind ik te prijzig voor alle "let op, mitsen en maren". Ligging niet heel fantastisch. Wel dicht bij Nijmegen en perceel is ruim 3.000m2. We hadden die dag toch al een auto gehuurd, dus kijken kan nooit kwaad. Maar anders had ik vriendelijk bedankt bij nader inzien. Maar goed, misschien spreekt het ons toch wel aan. Voldoet in principe wel aan onze wensenlijst namelijk.

Huis 2 staat dan weer te goedkoop in de markt. Stonden op de reservelijst, dus het is al iets dat er een plek vrij kwam. Van groot deel woning ontbreken foto's. Aan een drukke weg, maar het perceel is wel ruim 7000m2.

Hebben we weer wat uitstapjes :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:21

Helaas moet ik zeggen dat ik inmiddels al kan meepraten over afwijzingen, niet meer tussen een bezichtiging komen, woningen die al zijn verkocht of flink te worden overboden. Vanmorgen een bod van 20K boven vraagprijs gedaan. Wat ik netjes vond gezien er ook nog wel iets aan moest gebeuren enzo. Maar mijn bod is zelfs met nog eens 50K overboden. Tja daar kan ik nooit tegenop :n
En hoewel ik niet anders had verwacht, is het tóch een teleurstelling :+
Ineens begrijp ik ook de mensen wel die op onze woning hadden geboden zonder het gezien te hebben... je zult op een gegeven moment best moedeloos worden :(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:14

linda2008 schreef:
Helaas moet ik zeggen dat ik inmiddels al kan meepraten over afwijzingen, niet meer tussen een bezichtiging komen, woningen die al zijn verkocht of flink te worden overboden. Vanmorgen een bod van 20K boven vraagprijs gedaan. Wat ik netjes vond gezien er ook nog wel iets aan moest gebeuren enzo. Maar mijn bod is zelfs met nog eens 50K overboden. Tja daar kan ik nooit tegenop :n
En hoewel ik niet anders had verwacht, is het tóch een teleurstelling :+
Ineens begrijp ik ook de mensen wel die op onze woning hadden geboden zonder het gezien te hebben... je zult op een gegeven moment best moedeloos worden :(

20000 is niets meer tegenwoordig. Wij boden laatst 51000 over maar een ander bood een ton over.
Elke x weer een teleurstelling al ga ik er heel nuchter in zonder verwachtingen.
Her hoeft maar een x raak te zijn .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:31

Maar een ton overbieden? Dan moet dat eigen geld zijn toch? Dat krijg je toch niet van de bank?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:34

Nouja ik vind alle verhalen maar wisseld... Zelfs van de (aankoop)makelaar(s). Ik zoek in prijsklasse onder 3 ton. Tot nu toe werd ik daarbij geadviseerd 17k en 20k boven vraagprijs te gaan zitten. Maar ik heb wel gezien dat dat inderdaad lang niet meer genoeg is :n

Uiteindelijk is dit huis bijvoorbeeld 70k boven vraagprijs verkocht, ik vind het nogal bij een vraagprijs onder 3 ton :=

Horsii, je zegt het precies goed. Het hoeft maar 1x raak te zijn :j

Suzanne, dat ligt eraan wat de marktwaarde van de woning is :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:37

Suzanne F. schreef:
Maar een ton overbieden? Dan moet dat eigen geld zijn toch? Dat krijg je toch niet van de bank?

Misschien een huis verkocht met overwaarde.

Ik kon ook meer bieden vanwege de overwaarde op mijn appartement.