Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:27

Ik moet heel veel pagina's even bij lezen. Redelijk lang niet meer op bokt gezeten, vergeleken met vroeger, haha!

Maar, ik ben even aan het twijfelen...

Ik kwam deze droogbloemen tegen, zou dit leuk zijn in een vaasje?
En wat voor kleur? Mijn bank is bruin/antrachiet achtig, kussens turqoise en zacht roze op de bank. Op de eet tafel tafelloper in turqoise kleur. Muren zijn verder wit, en de meubels dezelfde kleur als de dressoir en bijzettafeltje op de foto....

Het zou dan hier in deze hoek komen staan, alles wat daar nu op staat, gaat weg. Excl die Yankee candle kaars, dat is een gepersonaliseerde. Op de dressoir zou het dan in plaats van de geurstokjes komen. Aangezien ik nu een Rituals genie heb! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie?

Banyu

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:42

Eventueel zat ik ook aan deze te denken, en dan gecombineerd in de onderste kleuren (roze en turqoise);

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:35

Ja leuk! Roze kan en blauw ook denk ik? Hoewel ik meer van roze hou haha!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:37

Mloes schreef:

Ja zat aan die combinatie te denken, net zoals op die foto... Maar welke dan weer en hoeveel haha. + dan ook nog opzoek naar een leuk vaasje.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:05

Banyu schreef:
Mloes schreef:

Ja zat aan die combinatie te denken, net zoals op die foto... Maar welke dan weer en hoeveel haha. + dan ook nog opzoek naar een leuk vaasje.

Vind zelf dat gemengde van de onderste foto’s leuk!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:09

Yes, ik ook, toch wat afwisselend ofzo. Maar dan denk ik ook gecombineerd met de kleuren te doen, zodat er meer kleur in huis komt ofzo?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:47

Jullie hebben nog wel eens goede ideeën :D Wij komen er maar niet uit namelijk :')
We hebben deze keuken uitgekozen:
Afbeelding
Maar we weten niet wat we op de muur moeten doen er achter. Aan de 'korte' kant word het maar een halve muur zodat we de kamer in kunnen kijken, dus er is nog ongeveer 20 cm boven het aanrechtblad. Maar om de schoorsteen van de kachel niet zichtbaar in je keuken te hebben is de eerste 60 cm van die zij-muur wel nog hoog, voordat het over gaat op 'half' zeg maar. De 'achterwand' van de keuken is wel helemaal hoog terwijl niet overal kastjes zijn. Wat zal mooier zijn.. Tegels? Verf? Combi? Help :')
Indeling van het huis is (gespiegeld 8)7 ) zo:

Afbeelding

De muren in de kamer worden allemaal een grijs-tint, behalve achter de eettafel, daar komt behang (https://www.fotobehang.com/schotse-hoog ... euvel.html):
Afbeelding

En achter de bank word waarschijnlijk de muur blauw:
Afbeelding

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:52

Kunnen jullie me helpen? :D
Ik wil een tafel achter de bank maken, dit idee:

Afbeelding

Hij wordt zo'n 10-15 diep en dan over de hele breedte van de bank. Nu heb ik 2 "problemen":
1. Het hout dat ik heb is nét niet lang genoeg om de hele bankbreedte te overbruggen, scheelt een paar cm. Ik vind het niet zo mooi om er een stuk "aan te plakken" en net een paar cm tekort vind ik ook niet mooi :D
2. Ik wil er graag een stopcontact in maken, maar dan wel een beetje foolproof én mooi. Er komen ook glazen drinken op de tafel te staan en als er eens eentje omvalt is dat niet zo lekker als het rechtstreeks een stopcontact in loopt. Ik denk nu aan stopcontacten met een klepje, of zo'n pop-up stopcontact.

Het liefst los ik beide problemen in 1 keer op :D Dus bv een stopcontact in het midden die de paar cm van probleem 1 overbrugt. Maar ik kan DE oplossing niet vinden. Hebben jullie ideeen?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:13

Stopcontacten heb ik geen idee van, maar ik zou denk ik wel de lengte dan in tweeën doen als je nu ook al tekort komt. Zo'n lijn in het midden stoort dan het minste :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:19

Hoeveel cm mis je? Je zou evt ook de lange plank “tussen” de zijkanten in doen. Afhankelijk van de dikte van je zijkanten kan je wellicht net die paar cm overbruggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:23

@xRoossie95: ik zou geen tegels nemen gezien de verschillende hoogten, maar een mooie bedekte kleur op de muur die makkelijk afwasbaar is.

@Serendipity1: zet je stopkontakten niet in de lengte maar in de breedte en zet ze iets hoger (extra stukje hout er onder over de volle diepte). op die manier hou je ook extra cm over die je nu te kort komt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:33

Oh wat jammer dat ik dit topic nu pas tegenkom! Ik werk zelf in een interieurwinkel in Assen (en behoorlijk bekende webwinkel haha) en ben nu bezig met een opleiding tot Interieurstylist :) Ik hoop dat ik jullie ook een beetje van advies kan voorzien :)

Ik had zelf een heel leuk appartementje maar ben nu gaan samenwonen en daar doe ik bewust niks omdat het daar gewoon lelijk is. We willen volgend jaar een huis kopen dus tot die tijd moet ik het er maar mee doen haha.

Ik lees even mee, zie heel veel leuke dingen voorbij komen!
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 23-09-20 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:35

Serendipity1 schreef:
Kunnen jullie me helpen? :D
Ik wil een tafel achter de bank maken, dit idee:

[ [url=m/GQG4SO.png]Afbeelding[/url] ]

Hij wordt zo'n 10-15 diep en dan over de hele breedte van de bank. Nu heb ik 2 "problemen":
1. Het hout dat ik heb is nét niet lang genoeg om de hele bankbreedte te overbruggen, scheelt een paar cm. Ik vind het niet zo mooi om er een stuk "aan te plakken" en net een paar cm tekort vind ik ook niet mooi :D
2. Ik wil er graag een stopcontact in maken, maar dan wel een beetje foolproof én mooi. Er komen ook glazen drinken op de tafel te staan en als er eens eentje omvalt is dat niet zo lekker als het rechtstreeks een stopcontact in loopt. Ik denk nu aan stopcontacten met een klepje, of zo'n pop-up stopcontact.

Het liefst los ik beide problemen in 1 keer op :D Dus bv een stopcontact in het midden die de paar cm van probleem 1 overbrugt. Maar ik kan DE oplossing niet vinden. Hebben jullie ideeen?

Wat betreft de breedte zou ik dan de plank juist iets korter maken. Dan kun je in het open hoekje een mooie vloerlamp neerzetten en op de andere kant een hoge plant/boompje. Dat staat heel leuk! Dan hoef je er dus ook geen stopcontact in te bouwen :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:41

xRoosie95, ik zou de volledige achterwand van de keuken voorzien van wandtegels, inclusief die 20 cm. Bovenop het korte muurtje zou ik dan een mooie, smalle plank leggen. Maar i <3 tegels :D De blauwe kleur vind ik persoonlijk dan weer niet zo mooi, eerder zou ik een tint uit het fotobehang kiezen (grijs/bruin/groen/geel). Dan maak je er ook meer 1 eenheid van.

Serendipity1, geen tips helaas. Wel een tof idee, ik ga m onthouden!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:42

xRoossie95 schreef:
Jullie hebben nog wel eens goede ideeën :D Wij komen er maar niet uit namelijk :')
[ [url=m/yPPFTv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar we weten niet wat we op de muur moeten doen er achter. Aan de 'korte' kant word het maar een halve muur zodat we de kamer in kunnen kijken, dus er is nog ongeveer 20 cm boven het aanrechtblad. Maar om de schoorsteen van de kachel niet zichtbaar in je keuken te hebben is de eerste 60 cm van die zij-muur wel nog hoog, voordat het over gaat op 'half' zeg maar. De 'achterwand' van de keuken is wel helemaal hoog terwijl niet overal kastjes zijn. Wat zal mooier zijn.. Tegels? Verf? Combi? Help :')

[ [url=m/DzBRL8.png]Afbeelding[/url] ]

De muren in de kamer worden allemaal een grijs-tint, behalve achter de eettafel, daar komt behang (https://www.fotobehang.com/schotse-hoog ... euvel.html):
[ [url=m/6MpQSG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jB2Y8z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sowieso visgraat tegels! Helemaal van deze tijd en héél gaaf om daar een klein muurtje mee te bekleden. Vooral in jullie strakke keuken! Het breekt de boel een beetje zonder gelijk druk of oubollig te zijn. En als je deze kleur laat matchen met de kleur die jullie op de muur willen doen maak je van de 'twee' kamers ook meer één geheel.

Zoiets:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 23-09-20 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:47

PoelieWoelie schreef:
xRoossie95 schreef:
[ [url=m/yPPFTv.jpg]Afbeelding[/url] ]

]Afbeelding[/url

[ [url=m/6MpQSG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jB2Y8z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sowieso visgraat tegels! Helemaal van deze tijd en héél gaaf om daar een klein muurtje mee te bekleden. Vooral in jullie strakke keuken! Het breekt de boel een beetje zonder gelijk druk of oubollig te zijn.

Zoiets:
[ Afbeelding ]

Dat vind ik ook een heel tof idee voor jullie keuken! Als je "gewoon" visgraat te druk vindt, Mloes had een paar pagina's geleden een foto van haar dubbele visgraat in de badkamer. Dat had ik nooit zelf bedacht, maar vind ik echt heel mooi:

Mloes schreef:
Wij hebben ook visgraat in de badkamer, superblij mee! Wij hebben gekozen voor soortvan dubbele visgraat, vond dat net iets rustiger:

[ [url=m/gUZj0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind dat marmer met roze echt supermooi, neem je dan ook koperen kranen? Dat wou ik graag maar kreeg ik niet voor elkaar hier thuis :7

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:52

xRoossie95 schreef:
Stopcontacten heb ik geen idee van, maar ik zou denk ik wel de lengte dan in tweeën doen als je nu ook al tekort komt. Zo'n lijn in het midden stoort dan het minste :)

Fijne tip, thanks!

miramii schreef:
Hoeveel cm mis je? Je zou evt ook de lange plank “tussen” de zijkanten in doen. Afhankelijk van de dikte van je zijkanten kan je wellicht net die paar cm overbruggen.

2 a 3 cm :roll: Ik vind dit ook een goede! Dat staat al een stuk strakker dan net niet tot het einde door laten lopen!

DubbelDun schreef:
@xRoossie95: ik zou geen tegels nemen gezien de verschillende hoogten, maar een mooie bedekte kleur op de muur die makkelijk afwasbaar is.

@Serendipity1: zet je stopkontakten niet in de lengte maar in de breedte en zet ze iets hoger (extra stukje hout er onder over de volle diepte). op die manier hou je ook extra cm over die je nu te kort komt.

Ja daar zat ik idd ook mee te spelen! Vraag me alleen af of dat echt afdoende werkt tegen een glas dat om gaat.

PoelieWoelie schreef:
Wat betreft de breedte zou ik dan de plank juist iets korter maken. Dan kun je in het open hoekje een mooie vloerlamp neerzetten en op de andere kant een hoge plant/boompje. Dat staat heel leuk! Dan hoef je er dus ook geen stopcontact in te bouwen :)

Dit vind ik ook een heel tof idee! Stopcontact wil ik er wel graag in, maar dit zou een easy fix kunnen zijn zonder dat ik moeilijk hoef te doen met het opvullen van de cm's die ik tekort kom.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er nog even op broeden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:08

Ik zou op een hoogte van 20 cm nóóit een visgraat gebruiken, die gaat totaal niet uit de verf komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:27

Oh die visgraat is tof ja!

Ik ben nu bezig met het (theoretisch :))) inrichten van m’n woonkamer en was wel benieuwd hoe jullie het zouden doen.

Afbeelding
(Negeer de tekst keuken haha)

Dacht zelf aan een L of U-bank rechts met de tv tegen de linkerwand (hebben 55” dus dat moet goedkomen qua afstand), maar misschien zijn hier nog goede ideeen! Muren worden vooralsnog gewoon wit en de vloer 60x60 antraciet tegels. Stopcontacten verplaats ik denk ik sowieso dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:35

IMANDRA schreef:

Ik ben nu bezig met het (theoretisch :))) inrichten van m’n woonkamer en was wel benieuwd hoe jullie het zouden doen.

[ [url=m/NkALT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dacht zelf aan een L of U-bank rechts met de tv tegen de linkerwand (hebben 55” dus dat moet goedkomen qua afstand), maar misschien zijn hier nog goede ideeen! Muren worden vooralsnog gewoon wit en de vloer 60x60 antraciet tegels. Stopcontacten verplaats ik denk ik sowieso dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Een U-bank vind ik niet zo mooi meestal, zou eerder voor L gaan met eventueel een losse stoel. Ik vind alle muren wit vaak erg saai, zeker met een neutrale vloer. Zou zelf denk ik zeker in zo'n grote ruimte wel voor een kleurtje gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:42

DubbelDun schreef:
Ik zou op een hoogte van 20 cm nóóit een visgraat gebruiken, die gaat totaal niet uit de verf komen.

Dit idd. Veel te laag :).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:07

Eulogy schreef:
IMANDRA schreef:

[ [url=m/NkALT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een U-bank vind ik niet zo mooi meestal, zou eerder voor L gaan met eventueel een losse stoel. Ik vind alle muren wit vaak erg saai, zeker met een neutrale vloer. Zou zelf denk ik zeker in zo'n grote ruimte wel voor een kleurtje gaan.

Komt na een tijdje idd ook een kleurtje in, maar ivm stucwerk wat na het eerste jaar mogelijk op sommige plekken gerepareerd moet worden en het feit dat we na de koop even moeten sparen voor nieuwe meubels in eerste instantie gewoon wit. :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:10

Ik zou ook geen U-bank doen, eerder een L-bank met eventueel een (grote) hocker. Veel praktischer en oogt minder massaal. Ik zou wel kiezen voor een wittint ipv wit-wit. De opstelling lijkt mij ideaal, gezien je dan de doorgang naar buiten open houdt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:21

Thanks! L bank met hocker en/of stoel klink tinderdaad wel goed. En goede tip van die wittint!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:10

Ik zou juist geen wit-tint doen, maar gewoon echt wit. Alle wit-tinten vergelen iets in de loop der tijd, afhankelijk van hoeveel licht de muur krijgt. Als je dan na een jaar moet bijwerken, krijg je kleurverschil. Met echt wit is dat risico veel kleiner.