Ik hoop dat iemand hier me van advies kan voorzien want ik kom er niet echt meer uit.
Wij hebben een huis gekocht en krijgen volgende week de sleutel ( ). Nu ben ik van plan om van een van die kamers mijn inloopkast te gaan maken. Door die kamer loopt toevallig ook de buis van de kachel. Daar is een koof omheen gemaakt, in die koof zitten 2 ventilatieroostertjes. En nu is het de bedoeling dat de zijkant van mijn kast die richting op moet. Maar hoeveel cm ruimte moet ik vrijhouden om voor voldoende ventilatie te zorgen? Het lijkt me dat ik die kast niet direct tegen die roostertjes aan kan zetten namelijk. Maar wat is verstandig hierin? Kan er online niet echt iets over vinden..
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Óf verplaatsen of gewoon nieuwe gaten zagen en nieuwe roosters in zetten. Als je geen zin hebt in bovenstaande zou ik 10/15 cm ruimte laten.
DubbelFun
Geplaatst: 18-07-18 17:11
Hier ook weer een klein interieurklusje afgerond... een nieuw setje lampen gemaakt.
Als setje op de kast
De 1e (met de plywood streepjes aan de voorkant)
En de andere (met de streepjes aan de zijkant)
De kapjes zijn geverfd met krijtverf in de kleur van het vloerkleed.
eenitraM
Geplaatst: 18-07-18 17:30
Ik zet het maar even hier neer, aangezien ik niet weet wat ik er mee aan moet en jullie mij misschien wel tips kunnen geven.
Vooraf; ik woon nu gehuurd, zelfstandig, zonder toeslagen en hypotheek kan ik krijgen. Ik heb ook een vast contract. Kans bestaat dat ik weer naar het buitenland ga (tijdelijk). Ik ben sinds 1 maand terug van een 8.5 maand ritje in het buitenland. Geen huisdieren, niet het plan om er één te nemen.
Een paar maanden geleden is er een mogelijkheid vanuit de gemeente gekomen om op een kavel, met een groep jongeren, woningen te bouwen. Starterswoningen. Dit wegens leegtrekken van het dorp en weinig aanbod voor de jeugd. De woningen gaan wij als groep zelf ontwerpen, (laten) bouwen en onderhouden (parkeergelegenheid oa.) De vereniging is al opgezet en van de 14/15 woningen zijn er zeker nog 12 geïnteresseerden. De woningen krijgen een richtprijs van af 165000 en gaan voldoen aan alle nieuwe wettelijke eisen en ontwikkelingen. Denk aan zonnepanelen, nul op de meter, grondwarmte blabla. Binnenkort hebben we bijeenkomst van drie projectbegeleiders waarna er een keuze wordt gemaakt met wie we in zee gaan. Stel een starterswoning voor van 6 bij 9. Max goothoogte 10 (volgens mij) met mogelijkheid van 3 slaapkamers en zolder. Je kent het wel. Die standaard rijtjeswoningen. Ze worden gebouwd in een leuke buurt en de 'buren'/projectleden zijn ook (grotendeels) leuk. Een woning waar je lange tijd kunt blijven zitten.
Maar nu..
Onlangs is mijn oma terecht gekomen in een aanleunwoning. Haar appartement komt ook te koop en ik heb aangegeven dat ik geïnteresseerd ben. 2 kamer appartement. Groot balkon, apart washok/berging. Grote badkamer met bad, apart toilet. Het enige wat ik er aan moet doen is misschien een nieuwe keuken en een nieuwe vloer. Zelfde soort woning wordt aangeboden v.a. 150000.
Het dilemma;
De nieuwbouwwoning kan ik helemaal naar mijn hand zetten, alles is nieuw, ik kan alles zelf bepalen en ik kan wat opbouwen. Daar staat tegenover; de sociale controle van de buurt (meeste buurtleden kan ik van de basisschool), je zit er 5 jaar aan vast!!!! en je mag in de tussentijd, mocht je weg willen, het niet met winst verkopen. En volgens mij zit er ook een boete clausule op. Ik werk veel thuis en in het dorp waar ik ga wonen wordt veel gepraat. Niet alle buurtleden heb ik een klik mee en voordat we er überhaupt inkunnen is het eind volgend jaar. Ook ben ik bang dat ik veel dingen moet gaan laten (op privegebied) omdat ik een niet groot spaarpotje heb...
Het nadeel van mijn oma's appartement is dat het in de stad zit. Wel aan de goede kant van de stad, maar niet in het dorp. Ik heb een dienstauto, dus de kans bestaat dat ik met het parkeerprobleem zit. Wel kan ik waarschijnlijk leuke dingen doen, (denk aan vakantie, een priveauto kopen) want het spaarpotje is groot genoeg. En mocht ik weg willen, kan ik het zo weer te koop zetten want het is een geliefde seniorenbuurt.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Over 1.5/2 maand wordt de knoop doorgehakt met de bouwer van de nieuwbouwwoning. Mocht ik daarvoor tekenen, zit ik aan het project vast. Mocht ik er dan uitstappen, dan kost het me geld, mits er iemand voor mij in de plaats komt maar aangezien er nu al 2 plekken 'vrij zijn' heb ik er een hard hoofd in. Over 1 tot 1.5 maand hoop ik dat de woning van oma is getaxeerd waarna de familie het kan overdragen. Kosten zullen lager zijn want het is geen K.K.
Beide is leuk, beide kan zijn nadeel hebben. Maar beide woningen zijn groot genoeg voor mij. Ik ga niet samenwonen, ik heb geen huisdieren en ik heb ook geen kinderwens.
Ik zou voor Oma's appartement gaan zolang je het niet vervelend vind om in een 'buurt met veel oudjes' te wonen. De sociale kontrole is er net zo goed, behalve dat het geen bekenden zijn uit je jeugd, dus meer 'vrijheid/afstandelijkheid'. Ook het appartement kun je naar je eigen hand zetten. Gezien je geschetste situatie... wat moet je met 3 slaapkamers ??
Leen
Geplaatst: 18-07-18 17:51
Denk eraan dat de prijs van een nieuwbouwwoning vaak heel basic is. Simpele keuken, simpele badkamer. Wil je wat mooier of degelijker moet je bijbetalen. Mijn collega woont in een soortgelijk project, meer een soort woning voor alleenstaande. In het begin hadden ze parkeerruimte genoeg, maar nu moet hij vaak zijn auto langs de weg zetten omdat er geen plaats is. Toch mensen een relatie gevonden en aanhangsel woont er bij in dus 2 autos per woning. Ook heeft hij ruzie met iemand gekregen omdat hij de oprit niet geborsteld had, hij was het totaal vergeten, maar wou het nog doen. Die persoon was toen aan de beurt en ja.. blijkbaar was dat geen redelijk persoon. Dus als het met gemeenschappelijke stukken zijn, kunnen er altijd wel vervelende mensen moeilijk doen. Als je apart bent van de rest zoals in het appartement van je oma heb je daar geen last van. En als er iemand zeurt kan dat perfect één oor in ander uit.
Ik zou voor het appartement van je oma gaan, de kosten voor vloer en keuken kun je uit het verschil halen. Én als het je niet aanstaat kan je het eender wanneer weer verkopen. Misschien is er een mogelijkheid om een parkeerplaats te huren?
Hallohallo! Ik lees altijd mee, vind het altijd leuk om andere interieurs te bekijken. Echter, nu moet ik zelf.. En nu loop ik ff vast.. En laat ik nou ook nog in een life style winkel werken...
Ik heb een industriële kast gekocht, alleen deze moet ff gevuld worden. De bovenste plank wil ik graag zo houden en ook de mandjes (Moeten nog gevuld, maar met wat?), de rest maakt me niet uit. Er ligt nu ook zooi in, wat er niet hoort en er dus uit gaat. En de trap links gaat nog weg...
Dus eigenlijk blijven de mandjes en bovenste plank zo. Jullie verder suggesties?
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 18-07-18 19:55
Mooie kast.
Het kussen vind ik een leuk idee, maar daar zou ik dan zelf een mooi dik sierkussen leggen. Een grof gebreide of zo.
In de mandjes zou ik niks leggen en dus zo laten. Of weghalen. Dergelijke mandjes lijken altijd rommelig als je er wat in stopt. Als je ze echt per se wil houden, misschien een netjes opgevouwen plaid in ieder mandje?
Verder, heb je wat eye catcher boeken? Boeken met een mooie kaft bijvoorbeeld? Die kun je mooi opstapelen. De plano achter je trap kun je ook gebruiken om je kast aan te kleden. Zet hem bijvoorbeeld achter de mandjes. Laat de mandjes leeg en leg die plaid wat nu over je trap hangt er netjes opgevouwen naast.
Ik zou een mooie stapel van je lievelingsboeken in de kast zetten. Daarnaast een aantal plantjes, boven op misschien een hang plant en op andere planken wat groepjes kleinere plantjes. Je kunt er ook nog wat mooie foto's in een lijstje in zetten. Mandjes is ook een leuk idee maar dan zou ik voor dichte mandjes gaan, dat oogt wat rustiger.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 18-07-18 21:05
DubbelDun schreef:
Een hangplant op de bovenste plank
En dit .
Hangplanten . Sowieso planten .
Murthul
Geplaatst: 18-07-18 23:28
noviceh schreef:
Hoe zit die koof in de kamer? Geen optie om de ventilatieroosters te verplaatsen?
Koof zit in een hoekje van de kamer en eigenlijk wil ik het liefste aan beide kanten van de koof een kast hebben.
Het bovenste rooster zal het probleem niet zijn, of je moet een hele hoge kast hebben. Het onderste rooster zul je dus moeten verplaatsen/vernieuwen óf op die plek de achterwand van de kast verwijderen en een rooster in de tegenoverliggende deur maken. Of de kast 30 cm opschuiven...
karijn
EenitraM, zo’n nieuwbouwproject zou niet mijn ding zijn. Naar mijn idee zitten er teveel “maar-en” aan. Ik zou voor het appartement van je oma gaan, die opknappen en gezien je huidige werksituatie het meest ideale. Stel dat je het na twee jaar beu bent, zet je het in de verkoop. No strings attached, zeg maar.
Dat nieuwbouw appartement klinkt echt als een nachtmerrie lol, zou niks voor mij zijn. Dat van oma klinkt toch heel wat beter!
noviceh
Geplaatst: 19-07-18 19:11
Ik zou ook voor oma’s appartement gaan
Janine1990
Geplaatst: 19-07-18 22:09
Ben stiekem wel een beetje trots op het eerste deel van mijn loungebank. Alleen lijkt er een 'probleempje' voor te vallen... Heb prachtige kussens gescoord via Bol.com Alleen waren de rugkussens niet beschikbaar. Toen ze wel beschikbaar waren, kon ik er maar één bestellen. Ik heb er 4 nodig...
Aan de foto's te zien, die met de losse kussens stond er namelijk voor vandaag niet op. Ik heb nog een link van de rugkussens, maar ze staan er niet meer in. Heb uiteraard aangemeld voor op voorraad mail. Maar ik vrees te vrezen...
Dus ik zoek een alternatief. In de vorm van niet te gek dure kussens. Maar weet niet zo goed welke kleuren.