[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:45

Wij hebben net 2 bezichtigingen achter de rug. De eerste heeft al een bod gedaan, maar was erg laag en de 2e hebben we nog niets van gehoord. Hij wilde nog wel een keer met de aankoopmakelaar langskomen of met zijn zoon en daarna een bod uitbrengen, maar hebben nog niets gehoord verder.

xXutopiaXx

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:33

Wij gaan maandag weer bij een huisje kijken.. altijd zo spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:34

Spannend Sharoontje!

Leuk Natas, linkje?!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:41

Heb je een appje gestuurd :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:01

spannend voor iedereen die zijn woning net te koop heeft gezet, succes!

Wij zijn vooral af aan het tellen en alles al aan het uitzoeken met vergunningen ( alles mag vergunninsgvrij, stallen loods en uitbouw joehoeeee) laminaat voor boven, muurverf, keuken etc, behalve alvast uitzoeken kunnen wij nu nog niks en duurt het wachten voor nu vooral erg lang ( tot 1 mei)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:18

Wachten duurt lang he. Wij hebben ook bijna 5 maanden moeten wachten.

Maar sinds vanmiddag hebben wij heel VEEL sleutels :D

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 06:28

Gefeliciteerd saul!

@lynn: heerlijk dat alles vergunningsvrij kan :) Hier hebben we voor een aantal zaken wel een vergunning moeten aanvragen, scheelt toch behoorlijk als dat niet hoeft!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:10

Ja, de gemeente was vrij vaag en zei heel snel ow ja dat kan. Ik was bang dat hij het maar gokte en wilde het zwart op wit en dat heb ik nu, zelfs 150m2 ipv de 100 die wij wilden en zelfs de stallen mogen vrij dicht bij het huis en zelfs op de afscheiding.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:19

Klopt, daar hebben wij toen ook gebruik van gemaakt. Er zitten nog wel bepaalde voorwaarden aan qua nok- en goothoogte, maar dat zal jullie allemaal wel verteld zijn.
En de voorwaarde dat alle uitbouwen en bijgebouwen samen 150m2 vloeroppervlak hebben. Dus bestaande bebouwing moet je er vanaf trekken :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:52

Zo dat is inderdaad heerlijk als je niet overal een vergunning voor aan hoeft te vragen!! Kijken jullie daar trouwens al naar voordat je een huis koopt, of koop je eerst een huis en ga je daarna de vergunningen regelen? Wij willen namelijk specifiek een huis waarbij de paarden aan huis kunnen staan. Stel, we vinden het perfecte huis, maar nog zonder stallen.. is dit dan iets om voor de aankoop bij de gemeente te checken?

Lijkt me vreselijk moeilijk om zo lang te moeten wachten tot je je huisje eindelijk in kan!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:57

Dat lijkt me sowieso handig, om dat eerst te checken. Op www.ruimtelijkeplannen.nl kun je voor dat huis de bestemmingsplannen kijken.

Je kunt ook voor een paar euro op www.planviewer.nl de bestemming aanvragen, dan krijg je een iets specifieker rapport.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:57

Wij waren ook pecifiek voor de paardne op zoek en er moest een loods komen voor mijn man. De gok genomen en gekocht en erna pas uitgezocht. Andersom ging niet, wij moesten bieden en dat bod binnen 3 dagen inleveren samen met alle andere kijkers

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:23

Wij gaan morgen een woning bezichtigen. Toen ik een aantal jaren geleden een huis kocht met mijn ex was het gebruikelijk om een tweede bezichtiging te doen als je positief was na de eerste bezichtiging. Maar dat was in de tijd dat je veel huizen nog aan de straatstenen niet kwijt kon..

Nu hebben we eerder een huis heel erg zien zitten maar dat werd onder onze neus verkocht. We dachten dat we nooit weer wat gingen vinden op deze locatie maar nu staat het huis aan de overkant sinds vrijdag te koop. :D Mijn idee is om, als het morgen allemaal positief lijkt, vrij snel de makelaar te bellen om een tweede keer te bezichtigen (en dan nemen we een derde persoon mee om mee te kijken). Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid? Is er tegenwoordig nog tijd om twee keer te bezichtigen? Ik hoor verschillende verhalen.. Ook over dat je beter direct een bod kunt doen maar ik vind dat nogal wat.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:30

We hebben bij ons nieuwe huis 1 bezichtiging gedaan en de dag erna een bod. Er stonden 4 bezichtigingen gepland in 2 dagen, dus moesten snel een keuze maken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:14

In welke regio Jildau?
Hier in regio utrecht moet je het echt met een bezichtiging doen en dan snel bieden. Tenzij het een uitzonderlijk huis is wat slechter op de markt ligt doordat het bijvoorbeeld een bouwval is haha.

Wij hebben onze scope dit weekend iets verscherpt. Het was eerst regio Utrecht met een vrij grote straal eromheen haha. Maar hebben er toch wel voor gekozen om echt voor Zeist te gaan met kleine uitschietertjes mocht er een tophuis in bunnik of een dorp wat grenst aan zeist zijn en ook te gaan zoeken naar een aankoopmakelaar daar. Dus mocht toevallig iemand connecties hebben :D

Hoop dat het gaat lukken. Zeist is niet heel goedkoop maar wel zo’n fijne leuke locatie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:12

In Friesland, dorpje in de buurt van Sneek. Geen idee hoe snel het hier gaat met dit type huis. Lastig! Zou de makelaar door laten schemeren hoeveel bezichtigingen er zijn?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:34

Wij hebben vandaag twee bezichtigingen gehad en morgen nog weer eens vier. De katten hebben we buiten gelaten, dus eten en kattenbak buiten. Dan blijven ze in principe ook wel weg uit huis..

Besloot de poes toch via het badkamer raam naar binnen te klimmen, decoratie te slopen en in bad te kakken!! :? |o Fijn als er net bezichtigingen zijn...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:47

Ghostattack schreef:
Wij hebben vandaag twee bezichtigingen gehad en morgen nog weer eens vier. De katten hebben we buiten gelaten, dus eten en kattenbak buiten. Dan blijven ze in principe ook wel weg uit huis..

Besloot de poes toch via het badkamer raam naar binnen te klimmen, decoratie te slopen en in bad te kakken!! :? |o Fijn als er net bezichtigingen zijn...

Haha statement van de kat. Wil niet verhuizen!

Jildau; friesland durf ik niet te zeggen maar je kan best de makelaar vragen of er ruimte is voor een tweede bezichtiging. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:53

Ja dat zei ik ook al Queelens _O- Het is sowieso een vreemd beest hoor, ze heeft vaker op de badkamer gepoept.. Maar dan in de wc :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:20

Jildau schreef:
Wij gaan morgen een woning bezichtigen. Toen ik een aantal jaren geleden een huis kocht met mijn ex was het gebruikelijk om een tweede bezichtiging te doen als je positief was na de eerste bezichtiging. Maar dat was in de tijd dat je veel huizen nog aan de straatstenen niet kwijt kon..

Nu hebben we eerder een huis heel erg zien zitten maar dat werd onder onze neus verkocht. We dachten dat we nooit weer wat gingen vinden op deze locatie maar nu staat het huis aan de overkant sinds vrijdag te koop. :D Mijn idee is om, als het morgen allemaal positief lijkt, vrij snel de makelaar te bellen om een tweede keer te bezichtigen (en dan nemen we een derde persoon mee om mee te kijken). Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid? Is er tegenwoordig nog tijd om twee keer te bezichtigen? Ik hoor verschillende verhalen.. Ook over dat je beter direct een bod kunt doen maar ik vind dat nogal wat.

We hebben het gekocht! <3

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:36

Gefeliciteerd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:19

Jildau schreef:
Jildau schreef:

We hebben het gekocht! <3

Nog een keer teruggegaan of maar 1 keer geweest?
gefeliciteeerd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:36

Gefeliciteerd!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:55

We zijn één keer geweest. Het zag er top uit. Ik was er direct weg van omdat het zo goed voelde en m'n vriend heeft kritisch gekeken. :D Volgende ochtend een bod gedaan, direct een tegenbod gekregen en toen hebben wij daar weer op gereageerd en gingen ze akkoord!

https://www.funda.nl/koop/boazum/huis-4 ... it-oerd-3/

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:56

Bij ons staan nu 3 huizen naast ons ook te koop, alleen wij hebben al verkocht, 4 op een rij.
Toen wij de woning 2 jaar geleden ook te koop hadden gezet stonden er tegelijk net ons nog 5 te koop in een straat met 20 woningen. Bijna de helft van de bewoners in de straat zijn straks vernieuwd.
Hebben jullie dat ook? Dat het aansteekt of zo?