Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:40

Dan hebben de vorige bewoners de muren vast voor het laatst in de jaren '70 geschilderd :D jouw huis is nu retro.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:19

Ceetje_bokt schreef:
Dan hebben de vorige bewoners de muren vast voor het laatst in de jaren '70 geschilderd :D jouw huis is nu retro.

Een jaar of 5 geleden volgens de buren...Die vroegen zich af waarom ik boven aan het witten was, het was immers nog niet zo lang geleden geschilderd... :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 02:24

Afbeelding

Wij hebben crispy biscuit (crème) en early dew (groen) boven op de slaapkamer, heel warm en rustig. Gaan het combineren met hout (naturel) en wit (kozijnen, plinten etc.)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 07:16

Westernfreak schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Een jaar of 5 geleden volgens de buren...Die vroegen zich af waarom ik boven aan het witten was, het was immers nog niet zo lang geleden geschilderd... :')

Echt? Oh jee en ze hadden niet door dat het vrij uitgesproken kleuren zijn en niet iedereen daar van houdt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:33

MamaMiesje schreef:
Sonja_vR schreef:
Heel gaaf !!
hoe heet zo een kastje bou eigenlijk ?

Een broodytrolley. Kends het ook niet hoor.

Thanks
Echt een gaaf ding
Ben benieuwd naar een foto als ie straks op zijn plek staat

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:56

Gisteren naar zo`n gratis adviesgesprek geweest van de VT wonen site. Ik moet in ettapes mijn woonkamer gaan aanpakken en had wat inspiratie nodig. We zijn op deze set uitgekomen:

Afbeelding

close up van de uitgangskleur. Onze stukadoor heeft dit nieuw in zijn pallet en wou het op onze muur proberen tegen kostprijs. Het is de middelste en is in de basis groen, met een gouden toevoeging. Het heet Klondike Light (453+G100):
Afbeelding

Ze heeft ook geholpen met de inrichting van de woonkamer.
mijn plan:

Afbeelding
en haar plan:

Afbeelding

De muur links wordt dus gedaan met de speciale kleur en daar zag zijn dan een grote (lage) kast voor.
Ik kreeg in elk geval de mededeling dat ik groots moet denken. En dat zag je ok terug in het vloerkleed. Die moest ik gebruiken om de 2 kanten van de kamer te verbinden.

Niet geheel onbelangrijk. Zo ziet de nieuwe verlengde gang er nu uit vanuit de woonkamer:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:40

Westernfreak schreef:
Groen vind ik ook erg mooi, zag het alleen nog niet echt als een warme kleur? Hangt zeker ook af waarmee je het combineert?

Het groen bij jou op de muur vind ik ook erg mooi San! <3 Valt lekker op, maar wordt dat niet erg donker in huis?

De vorige bewoners hadden een aparte smaak...Twee slaapkamers waren respectievelijk 1 muur knaloranje & 1 muur donkerbruin, de ander gifgroen & bruin...ik zou er de hele nacht wakker liggen. :=

En Jes, bedankt! Geeft wel een goed idee van wat er bij elkaar past. :)

Het is een olijfkleur en gelukkig helemaal niet te donker (vind ik). In het licht heeft het een hele warme uitstraling :).

Is alleen lastig op de foto te zetten met een telefoon door t enorme raam in mijn woonkamer, het lijkt dus altijd donkerder dan het is :').

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:27

_Marinke_ schreef:
[ [url=m/gZZqP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben crispy biscuit (crème) en early dew (groen) boven op de slaapkamer, heel warm en rustig. Gaan het combineren met hout (naturel) en wit (kozijnen, plinten etc.)

Wij hebben Crispy Biscuit als basis door het hele huis! Eerst was het plan om de hal en de woonkamer ermee te doen, maar we vonden het zo'n mooie kleur, dat we de rest ook maar hebben gedaan. Mooie creme kleur die niet zo geel uitvalt alsof het lijkt dat er veel gerookt wordt binnen. Uiteraard wel gecombineerd met andere kleuren hoor :') In de woonkamer met Authentic Grey en in de slaapkamer met Olive. Een vriendin van me heeft deze kleur ook met Early Dew gematched. Kan altijd geloof ik :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:34

Ik zag het idee laatst bij een andere bokker en vond het zo leuk dat ik het ook heb gedaan; kratjes aan de muur voor de katten. :D

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:37

Haha prachtig ! En een trappetje ernaar toe van planken..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:03

Goh dat is een leuk idee zeg. Vinden mijn katten ook vast leuk!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:23

Kan er iemand van mij wat meer fotos van crispy biscuit icm early dew/olive/steengroen maken? Ik was bang dat je Dan echt zo'n jaren '80 crème krijgt, maar dat valt erg mee lijkt zo??!!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:55

Volgens mij kun je dan beter naar een verfwinkel gaan.
Dan heb je de staaltjes in handen en kun je de kleuren beter zien als van een gemaakte foto op bokt geplaatst.
De staaltjes even mee naar buiten nemen, want bij daglicht is het nog weer anders als onder lamplicht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:20

Dat heb ik al gedaan en op een staaltje vind ik het maar mwoah. Vandaar de vragen in ingerichte kamers. Zo'n staaltje is heel wat anders dan tig vierkante meter geverfd.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:19

Hele mooie en goede ideeën Karin!

Mintgroen schreef:
_Marinke_ schreef:
[ [url=m/gZZqP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben Crispy Biscuit als basis door het hele huis! Eerst was het plan om de hal en de woonkamer ermee te doen, maar we vonden het zo'n mooie kleur, dat we de rest ook maar hebben gedaan. Mooie creme kleur die niet zo geel uitvalt alsof het lijkt dat er veel gerookt wordt binnen. Uiteraard wel gecombineerd met andere kleuren hoor :') In de woonkamer met Authentic Grey en in de slaapkamer met Olive. Een vriendin van me heeft deze kleur ook met Early Dew gematched. Kan altijd geloof ik :')

Wat leuk! Inderdaad een hele fijne kleur! In de neutrale vertrekkrn hebben wij hem ook. :-) In de hal i.v.m. het weinige daglicht hebben we op sommige muren crème i.p.v. de crispy, die werd anders wel te geel.

Persoonlijk vind ik hem met Early Dew wel wat soft, maar daardoor wel enorm rustig en warm. Ik houd persoonlijk van een wat groter contrast, in de woonkamer combineren we hem dan ook met een hele donker bruine muur. :)

We combineren hem met deze kleuren (zie onderaan):

Afbeelding

En we hebben nu ook een vloer in de woonkamer! :D

Afbeelding

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:26

Sodera schreef:
Kan er iemand van mij wat meer fotos van crispy biscuit icm early dew/olive/steengroen maken? Ik was bang dat je Dan echt zo'n jaren '80 crème krijgt, maar dat valt erg mee lijkt zo??!!

Nee je krijgt echt geen jaren 80, rokershuis. Het is wel echt crème dat wel, geen bijna wit dus. Maar daarom vind ik hem juist zo mooi! Hij is erg warm en heel goed te combineren. Met witte kozijnen e.d. vind ik de kleur nog mooier uit komen. Daarbij is die met een (zacht) groen heel rustig en met wat meer een contrast kleur, donker bruin of groen word het wat speelser. Zal alleen wel oppassen met een lichtere blauw tint. Mijn vriend heeft op de overloop dus een muur die eigenlijk crème moest licht blauw gemaakt. En de rest wel crispy zoals ik bedacht had. Vond ie mooi :+ maar die lichtblauw was dus niet de bedoeling, vind dat ook niet zo mooi combineren maar goed vriendlief vind het mooi dus voorruit. Gelukkig is het op de overloop. :Y)

En inderdaad in een verfzaak kun je de staaltjes goed bij elkaar houden en zo zien wat macht.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:47

Deze week maar eens wat staaltjes ophalen dus. De muur gaat groen en niet grijs worden, daar ben ik nu wel uit. :D

Goof, wat leuk gedaan! Hebben de poezen het al ontdekt?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:48

Wij hebben nu al twee jaar planken en een kratje aan de muur voor de katten. Ze vinden het heerlijk. Al maakt de een er uiteraard meer gebruik van dan de ander.

Zorg er wel voor dat de katten elkaar kunnen blijven ontlopen. Dus altijd een weg er in en er uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:30

Echt leuk, zo'n kattenmuur!

Ik heb mijn vriend eindelijk zo ver dat ik de oude salontafel mocht omwisselen voor een nieuw setje :D Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:32

Gave salontafel 8nnemiek!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:45

8nnemiek schreef:
Echt leuk, zo'n kattenmuur!

Ik heb mijn vriend eindelijk zo ver dat ik de oude salontafel mocht omwisselen voor een nieuw setje :D [ [url=m/LKMfIA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lees al een tijd stil mee ter inspiratie. 12 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis en mag ik flink aan de klus.

Maar wauw wat een leuk setje 8-) mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:42

Bedankt allebei :D

Maaike, proficiat met je nieuwe huis!
Mijn setje bestaat uit drie bijzettafeltjes van de Kwantum; twee lage brede tafeltjes van 19 euro per stuk en een smallere hogere van 15 euro. Geen geld dus :D
En het tapijt komt van bol.com, 150x80 cm en hoogpolig, maar was helaas de laatste. Ze zijn er wel nog in andere kleuren. https://www.bol.com/nl/p/lia-vloerkleed ... duct_title

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:44

ooh echt waar ( over de salontafeltjes ) ?! Ik had een hoge, soortgelijke gezien bij de Action, maar die waren al weg ....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:49

Ik ben wel bij drie verschillende kwantum winkels geweest voordat ik ze bij elkaar had :+ Maar volgens mij was dat omdat ze net pas binnen kwamen in het assortiment en bij een van de winkels gewoon nog niet in de schappen stonden :Y)

Edit, even opgezocht, en de naam van de tafeltjes is 'Calais'
Dus je kan even bellen of ze op voorraad zijn :j
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-10-16 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:52

Ze staan niet op de website