[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:55

Tja, wat niet kan, dat kan niet, zo simpel is het :)

En ik zou toch ook wel gek zijn om nu voor nog meer dan 25.000 euro het schip in te gaan (als die optie er al was :P ) terwijl we straks naar alle waarschijnlijkheid hier met een woningen-tekort zitten.

Natuurlijk kan ik he best voor 2 ton kwijtraken, maar daar schiet ik niet veel mee op.

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:17

nee, weggeven is nu ook weer niet de bedoeling he. en zolang je door middel van verhuur een beetje uit de maandelijkse kosten komt dan is dat wel prettig. heeft jouw hypotheekverstrekker bij verhuur ook de voorwaarde dat je moet aflossen? dat had die van mij namelijk wel.

voorlopig zit ik nog niet echt in de problemen, dus ik zing het nog wel even uit, maar de maandelijkse kosten is gewoon erg jammer steeds weer.. zeker als het leegstaat.. we twijfelen nog over verhuur.. maar zijn bang voor alle rompslomp die daarbij komt kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:26

Nope, geen letter gehoord van de hypotheekverstrekker. Maargoed, die zijn allang tevreden zolang de hypotheek netjes betaald wordt :P En ING is tot nu toe nooit moeilijk geweest +:)+

Hier gelukkig ook niet echt problemen. Maarja, het is wel heel erg zonde geld natuurlijk...het nieuwe huis daar zitten we ook al 3,5 jaar in een verbouwing, en de buurman is genegen om de achterliggende wei te willen verkopen, dan zou ik daar al dat geld veel liever aan uitgeven natuurlijk.

Nu zit je toch erg in onzekerheid en voelt je niet "veilig" zeg maar omdat je niet weet welke kosten er nog aan komen en we zitten nu ook weer niet op een stapel geld ofzo, dat zit bijna allemaal al in het nieuwe huis :=

Gelukkig heeft vriendlief promotie gemaakt :P

Hier tot nu toe totaal geen problemen met de verhuur gehad. Ik wilde ook niet "normaal" verhuren, maar echt gemeubileerd aan expats. Daarbij weet je tenminste zeker dat ze er maar voor een bepaalde tijd zijn, er zit een bedrijf achter dat netjes betaald, en die mensen zijn niet erg gebonden aan het huis dus stel dat je een koper hebt dan zijn ze wel genegen om naar een andere woning te vertrekken.

Hoeven toch alleen maar hun kleren mee te nemen zeg maar, omdat ze voor de rest alles gemeubileerd en gestoffeerd hebben :)

Goede vrienden van mijn ouders hebben wel al behoorlijk problemen gehad met huurders. Maar daar werd dan steeds een groepje van een paar mannen in gezet...

Bij mij heeft er eerst anderhalf jaar een keurige Italiaanse mevrouw in gezeten, en daarna nog anderhalf jaar een Belgische Spanjaard. En nu dus wachten op de volgende huurder :=

Die volgende week komt kijken dat is ook weer een man alleen, maar wel voor korte tijd, 2 maanden met optie om steeds een maand extra te huren.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:35

juval schreef:
deviltjh schreef:
Krijg je dat via email ofzo?
hoe kun je dat tussendoor zien?

ik krijg wekelijks een mailtje via de makelaar.. denk dat dat automatisch van funda komt. je kan ook je eigen statistieken op funda bekijken.

ja, dat het in mn onderschrift staat zal vast meehelpen.. maar wie weet zit op bokt iemand die iemand kent die mijn huis zoekt... je weet nooit he :)

Oh die heb ik nog nooit gehad... Ga ik gelijk eens naar vragen..

pmarena, hoop voor je dat het huis verhuurd wordt.

Ik heb al heel veel mensen gehad die mijn huis willen huren, men gaat er geloof ik tegenwoordig gelijk van uit dat je er al niet meer woont... >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:41

Mensen gaan van de raarste dingen uit wanneer er een huis te koop staat :P

Ik denk dat die melding via mail gewoon ergens een instelling is die je aan kunt (laten) vinken?
Ik vind het wel grappig.

Nou, blijkbaar via andere verhuur-instantie morgen mogelijk al een expat uit het hogere segment die eventueel wil gaan huren voor langere tijd.... *duim-duim-duim* Laat ze maar komen hoor, 3 rijen dik graag :P

Vorige keer (anderhalf jaar geleden) was het ook een maandje niemand, ojee-gevoel, en toen ineens meerdere mensen met interesse. Laten we maar duimen dat dat nu ook zo is :=

Waardeloos, zo'n te koop staand huis -O-

Maarja, zolang hij nog te koop staat kan het nog wat worden, een restschuld is definitief :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:50

Het is wel super dat je die mogelijkheid van verhuren aan een "vertrouwde partij" hebt hoor pmarena!

Wij wonen gewoon nog in ons huis, er waren ook al mensen in de buurt die dachten dat ik misschien mijn baan kwijt geraakt was en we daarom moeten verkopen. Gelukkig is dat niet zo. Wij moeten niks... en toch als je eenmaal die stap gezet hebt om je huis in de verkoop te doen dan wil je het het liefst zo snel mogelijk geregeld hebben... maar dat gaat in deze tijd dus niet. (maar komt volgens dat nieuws artikel nog wel....)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:56

Ma.11-02-2013 9
Zo.10-02-2013 20
Za.09-02-2013 7

aantal keren bekeken, vind het nog netjes!

Symbeami, gelukkig moet je niks, hadden wij ook niet. maar mensen gaan raar denken en roddelen als het wel gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 11-02-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:06

De meeste mensen in de buurt weten wel waarom wij ons huis nu te koop aan bieden en anders laat ze maar kletsen. Gaat uiteindelijk om ons geluk.
Ik bekijk elke dag de foto's van mijn "droomhuis" haha. Zo probeer ik het een beetje naar me toe te denken... :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:11

Oh wait,
die status van kijkende mense was van hoeijmakers,
van funda:

Zaterdag: 58
zondag: 50
maandag: 9

Symbeami: oeh, wat is je droomhuisje dan? als wij/ ik dat mag weten?
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 11-02-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:11

Hihi, kwaad kan het vast niet :P

Ach, in principe kan iedereen toch niet blijven wachten met verhuizen, ooit komt die kurk weer uit die fles en dan maar hopen dat alle mensen die daar nu op zitten te wachten, dan nog niet failliet / onvruchtbaar / te oud zijn of wat voor reden ze dan ook hadden om wat anders te zoeken :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:19

deviltjh schreef:
Oh wait,
die status van kijkende mense was van hoeijmakers,
van funda:

Zaterdag: 58
zondag: 50
maandag: 9

Symbeami: oeh, wat is je droomhuisje dan? als wij/ ik dat mag weten?

je hebt pb :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:26

Symbeami schreef:
De meeste mensen in de buurt weten wel waarom wij ons huis nu te koop aan bieden en anders laat ze maar kletsen. Gaat uiteindelijk om ons geluk.
Ik bekijk elke dag de foto's van mijn "droomhuis" haha. Zo probeer ik het een beetje naar me toe te denken... :)

Hier inmiddels ook. Maar momenteel denk men eerder dat je moet verkopen, dan dat je gewoon wat anders wilt. Het eerste komt nu veel voor en het 2e minder omdat veel mensen momenteel niet durven. Leuk dat er ook nog andere zijn die dit dus ook hebben...

En ook ik heb al wel een huis op het oog die ik erg graag zou willen en waar ik elke dag even naar kijk of hij nog te koop is, haha.

Ook voor mijn huis zijn er mensen die hem wel willen, maar ook die moeten hun huis nog kwijt en die staat al heel lang te koop.. tja zo blijft de boel wel "vast "zitten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:55

Krijg net eindelijk telefoon dat het huis rond is en alles na.de.notaris word gestuurd na meer dan 8 maanden hierop gewacht te hebben ben helemaal gelukkig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:56

Hèeeeeeeehèeeeeeeee!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:02

ralphtdw schreef:
Krijg net eindelijk telefoon dat het huis rond is en alles na.de.notaris word gestuurd na meer dan 8 maanden hierop gewacht te hebben ben helemaal gelukkig

*\o/* gefeliciteerd!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:06

Dank u wel feesje hihi *\o/* *\o/*

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:11

gefeliciteerd joh!

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:17

ralphtdw schreef:

*\o/* Gefeliciteerd!!! dat zou tijd worden :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:43

ralphtdw schreef:

Toppie! :)

Morgen bij ons weer een bezichtiging, en woensdag nog 1.. Dat zijn er dan totaal al 11. :D Nu nog een koper! :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:53

Meld ik me hier voor dit topic en verdwijn ik onbedoeld weer even. Ik had wat problemen met mijn laptop en erg druk op mijn werk maar nu blijf ik ;)

Jeetje 11 bezichtigingen al? Heb je zelf een idee waarom het niet tot een koop komt?

Ralph: Gefeliciteerd!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:23

Hier even een stipje.

Ons huis staat dit jaar 5 jr. te koop http://www.funda.nl/koop/ingen/huis-474 ... anzert-40/ We hebben nog niet echt veel bezichtigingen gehad. Vorig jaar nog iemand die wilde ruilen en vertelde dat ze het financiële plaatje helemaal rond had. Totdat we het over de prijs gingen hebben, toen bleek er een gat van 50 duizend te zitten. Ze hadden gedacht omdat we het al zo lang te koop hadden we er nog wel iets vanaf wilden doen :+

Ik hoorde pas op het nieuws dat Funda iets met een koophuizenwoningruil site wil gaan doen. Kon er tot nog toe op internet niets over vinden?!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:41

Hey Singasong, dat schiet ook niet op zeg... pfff 5 jaar. Ik ben inmiddels ook naar de overkant verhuisd. mijn huis verkoopt ook nog niet echt, maar staat nu 'pas' anderhalf jaar te koop.
hebben jullie al wat anders op het oog?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:50

dabo wow al 11 bezichtigingen dan zit er vast wel een koper bij.

5 jaar te koop pff dat is echt lang. ik vind het huis er wel netjes uit zien hoor.
maar als je die prijs kunt betalen dan heb je ook een behoorlijk loon
want vind maar dat je weinig kunt lenen deze tijd als je het met jaren geleden vergelijkt.
maar hoop voor iedereen in dit topic dat ze snel hun huis kwijt raken.

maar is het nu ook echt zo dat je nu door de nieuwe regels een stuk minder kan lenen omdat je het in 30 jaar af moet betalen?
ben benieuwd of mensen die wisten wat ze vorige jaar konden lenen en dit jaar weer geweest zijn of hier veel schil in zit

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:13

@ salsa, nee dat weet ik niet echt. Je moet ook wel 'vallen' voor dit huis. Het is niet echt een doorsneehuis zeg maar. En .. aan de overkant staat een flat van 3 hoog. Er zit wel een HELE brede straat tussen, maar toch denk ik dat dat wel afschrikt. ;(
Op de foto's is de flat wel te zien, dus ze wisten het wel.. tenminste, als mensen daar op letten. (wij dus wel, gaan ook altijd de huizen bekijken op google maps, en als het kan met streetview)

@ singasong: sjemig, dachten die mensen dat je wel 'ff' 50 duizend in prijs zou gaan zakken ofzo! :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:28

schrik me dood hier,
heb ff op onze site gekeken hoeveel mensen ons huis bekeken hadden,
aangezien ik gisteren dus die link op bokt bij mijn naam had gezet

maandag: bekeken: 245 x
:oo *\o/*