karin1985 schreef:Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik die adviseur die jij noemt die dus zegt dat de kosten bij een aflossingsvrije lening na 30 jaar afnemen gewoon een oplichter vind. Want die houd je gewoon een wortel voor, maar zegt niet dat je die wortel nooit zult kunnen pakken.
(al neem ik aan dat het niet een 100% aflossingsvrije lening was en dat hij dus in feite wel de waarheid sprak , maar niet volledig was, en dat blijft in mijn ogen oplichten)
Ik kan het je nog sterker vertellen. Dit is een gedeelte dat over 15 jaar afloopt en dus 15 jaar geleden al door VL is afgesloten. 100% aflossingsvrij en daarnaast zou er over 30 jaar 33,33% via spaarhypotheek afgelost worden. Nu is dat gedeelte op dit moment echt peanuts geworden en heb ik al uitgerekend wat we elk jaar af zouden kunnen lossen extra. Dus ik maak mij daar niet zo’n zorgen over. Ik weet alleen niet hoe dat effect heeft op dat gedeelte vd hypotheek en het spaargedeelte. Daar houdt mijn kennis dus echt op. Spaarhypotheekgedeelte daarvan weet ik dat je dat niet zomaar op kan heffen (zeker niet in de eerste periode van afsluiting). Toen ik dit verhaal dus incl. aflossingsvrij na 30 jaar en dat gedeelte over spaarhypotheek tegen VL uitlegde zag VL het water brandden.. Bij wijze van. Was nooit zo in detail verteld.. (andere) Schoonzus 100% spaarhypotheek wist ook nergens van. Een vriendin idem dito.. En die zit zelf in (andere) verzekeringen en het is haar nooit verteld. En dan nog die ene schoonzus met het ‘blijft gewoon staan’. 4x rabobank.. trouwens..
Iig al gebeld met onze adviseur (geen rabobank
), was er vandaag niet. Heb iig al wel verteld dat ik dit niet zo tof vind. Ergens ben ik ook niet zo blij met mijzelf. Ik wist het ergens gewoon, maar werd door mensen hier op het verkeerde been gezet. Heb ’t zelf ook niet duidelijk gevraagd tijdens het gesprek en als iemand dan zegt over 15 jaar zakken je maandlasten aanzienlijk en verder zegt ie niks... (toen ben ik er eigenlijk vanuit gegaan de mensen hier dan wel gelijk hadden en dat ik het verkeerd begrepen had), terwijl ie wel wist wat het bedrag is dat uit die spaarhypotheek vrijkomt. Verder leek het mij wel een toffe peer
In ieder geval geen man overboord voor ons, we kunnen er tegen die tijd of in de komende 15 jaar echt nog wel een mouw aanbreiden. Komt allemaal wel goed.
Maar laat het dan maar een tip/hulp etc. zijn voor de meelezers.