Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:28

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:27

Wat leuk dat pakhuis!
Ik ben nu bijna klaar met mijn woonkamer. Weet alleen niet hoe nu verder, voor mijn gevoel is het nog niet af. Iemand leuke ideeën? Moet sowieso nog even voor planten kijken, maar ik ben daar zo slecht in haha. Deze week ook kijken voor hout voor een tafel. Ik heb wel een idee, maar twijfel nog over de poten. En of de stoelen die ik wil er bij passen.

Afbeelding

Afbeelding
De rode stoel is nu weg! Zo blij met mijn schommelstoel :D
Afbeelding

Afbeelding
Zo'n soort tafel wil ik! Ik twijfel alleen of ik de poten zwart of wit wil. Of eventueel nog van die steigerbuizen(?) .
Zou dat staan met zulke stoelen?
https://www.kwantum.nl/s/meubelen/stoel ... en/1323180

Maris

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:43

Ik zou de stoelpoten in dezelfde kleur doen als de tafelpoten. Dus of zwart of wit, maar houten poten kan je wel verven natuurlijk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:45

Een onderstel van steigerbuizen kan m.i. prima met die stoelen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:42

Over de massieve haard op de vorige pagina; ik zou er geen los meubel tegenaan zetten. Maar het er aan vast bouwen in dezelfde stijl. Dan toont de haard al veel minder groot en betrek je hem in het geheel.Zeker als je daarboven nog planken aan de muur maakt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:30

Ooooooooooh ik heb me nou weer een juweeltje ontdekt op MP <3 Eigenlijk wel een hoop geld - voor een MP aankoop dan, naar mijn idee :+ Maar ik heb toch een bod gedaan :=
Ik houd jullie nog even in spanning :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:11

YESSSS bod geaccepteerd *\o/*

Afbeelding

Dat wordt m'n nieuwe tv meubel :D
Dan gaat deze op MP

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:19

Heel gaaf !!
hoe heet zo een kastje bou eigenlijk ?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 02:35

Ben in huis alle geeltinten aan het vervangen voor grijs. Binnenkort mn gordijnen klaar die bij de coupeuse liggen. Zal dan weer even nieuwe foto's maken.
Voordeel van slapeloosheid is wel dat je soms ineens dingen gaat foen. Mn rolgordijn in de keuken hangt inmiddels

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:13

Jeetje je postte inderdaad wel lekker midden in de nacht. Komt die slapeloosheid doordat je met alles in je huis bezig bent ?
Gordijnen, houd er over op. Gisteren weer in een meubelzaak wezen kijken en ze hadden helemaal niets wat er ook maar op leek wat ik in gedachten heb. Plus dat zeilringen in gordijnen maken ontzettend duur blijkt te zijn ?! 40 euro per meter !! Alleen een paar ringen erin maken !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:31

Zo, even mijn KLM retro posters opgehangen. Sorry buurtjes voor de ochtendlijke overlast! :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:46

Maris schreef:
Jeetje je postte inderdaad wel lekker midden in de nacht. Komt die slapeloosheid doordat je met alles in je huis bezig bent ?
Gordijnen, houd er over op. Gisteren weer in een meubelzaak wezen kijken en ze hadden helemaal niets wat er ook maar op leek wat ik in gedachten heb. Plus dat zeilringen in gordijnen maken ontzettend duur blijkt te zijn ?! 40 euro per meter !! Alleen een paar ringen erin maken !

Kijk eens bij de kwantum of bij de hema. Zeilwinden vallen daar wel mee. Met zeilringen moet wel extra stof gebruikt worden, dat maakt het sowieso duurder.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:50

Ik kreeg te horen 1,8 maal de breedte van het raam aan gordijnen. Kwantum en Hema staan inderdaad nog op het lijstje ! Leen Bakker had helaas niet wat ik zoek...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:25

Ondanks dat de uitvoering tergend langzaam gaat (beperkt in tijd & :$) wil ik jullie vragen om ideeën. Toen ik in dit huis trok, had ik geen zin en zag ik geen noodzaak om de muur te verven. De muur in huis heeft een warme tint wat ik op prijs stel, maar de kleur van de deurposten (een soort zalmkleur?) staat me steeds meer tegen. Ook had ik me bedacht om de muur achter het aquarium te schilderen in een kleur waarbij het aquarium er meer uitspringt.

Ik houd van natuurlijke kleuren en groen of grijs lijkt mij voor achter het aquarium wel mooi, maar voor de hele woonkamer houd ik het liefste een warme tint. En of dat combineert? De deurposten op de foto zijn recht tegenover het aquarium. Daarnaast staat een grijze bank en een antracietgrijs vloerkleed. De overige meubels zijn wit of onbehandeld eikenhout zoals op de foto. Ik kom er nog niet echt uit...

Afbeelding

@power1997 is het nog gelukt met het uitzoeken van planten? Ik kan me geen interieur zonder planten voorstellen. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:26

Afbeelding

Zo, eerste decoratie voor aan de muur gemaakt :D. Nu staat ie nog even zo omdat de rails nog niet hangt, maar straks komt ie boven de tv en dan horizontaal. Inmiddels ligt er ook een mooie grote dadeltak op de kast naast de stolp, dus minder kaal nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:29

Westernfreak schreef:
Ondanks dat de uitvoering tergend langzaam gaat (beperkt in tijd & :$) wil ik jullie vragen om ideeën. Toen ik in dit huis trok, had ik geen zin en zag ik geen noodzaak om de muur te verven. De muur in huis heeft een warme tint wat ik op prijs stel, maar de kleur van de deurposten (een soort zalmkleur?) staat me steeds meer tegen. Ook had ik me bedacht om de muur achter het aquarium te schilderen in een kleur waarbij het aquarium er meer uitspringt.

Ik houd van natuurlijke kleuren en groen of grijs lijkt mij voor achter het aquarium wel mooi, maar voor de hele woonkamer houd ik het liefste een warme tint. En of dat combineert? De deurposten op de foto zijn recht tegenover het aquarium. Daarnaast staat een grijze bank en een antracietgrijs vloerkleed. De overige meubels zijn wit of onbehandeld eikenhout zoals op de foto. Ik kom er nog niet echt uit...

[ [url=m/OoqNos.jpg]Afbeelding[/url] ]

@power1997 is het nog gelukt met het uitzoeken van planten? Ik kan me geen interieur zonder planten voorstellen. ;)

Groen kan ook een warme tint zijn, en als je grijs met een rood/bruine toon neemt, is dat ook al warmer. Ik snap waarom je je stoort aan de deurposten, wat een vreemde kleur :=.

Hoewel ik zelf wel voor een echte kleur zou gaan en geen grijs of alleen maar wit, te saai :o.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:04

Maris schreef:
Ik kreeg te horen 1,8 maal de breedte van het raam aan gordijnen. Kwantum en Hema staan inderdaad nog op het lijstje ! Leen Bakker had helaas niet wat ik zoek...

Heb nu verschillende keren gordijnen met zeilringen besteld en 1,8 keer de breedte van de ramen is erg veel. Pas ook op met de stof, als je dikkere stof neemt of verduisterde loop je de kans dat je een soort driehoek krijgt als de gordijnen open zijn. Bovenin plooit het dan goed, maar onderaan bij deze gordijnen niet. Persoonlijk vond ik dat erg lelijk. Met dunne linnen gordijnen speelde dat een stuk minder.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:08

Ik wil niet zulke dikke gordijnen, iets tussen inbetween en verduisterend in. Dunne linnen gordijnen inderdaad bijvoorbeeld.
Wat vind jij een goede maat qua gordijnen ? Meer 1,5 keer ( ipv 1,8 ) de breedte van raam + kozijn ???
Alle tips zijn welkom hoor, ik ben er blij mee.

Ik heb een soort linnenlook met een hele fijne print erop in gedachten, maar dat is nog best heel moeilijk !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:20

Maris schreef:
Ik wil niet zulke dikke gordijnen, iets tussen inbetween en verduisterend in. Dunne linnen gordijnen inderdaad bijvoorbeeld.
Wat vind jij een goede maat qua gordijnen ? Meer 1,5 keer ( ipv 1,8 ) de breedte van raam + kozijn ???

Ik heb een soort linnenlook met een hele fijne print erop in gedachten, maar dat is nog best heel moeilijk !

Anders ik, sla t allemaal op voor als ik op gordijnenjacht ga :D.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:23

Sonja_vR schreef:
Heel gaaf !!
hoe heet zo een kastje bou eigenlijk ?

Een broodytrolley. Kends het ook niet hoor.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:30

_San87_ schreef:
Maris schreef:

Anders ik, sla t allemaal op voor als ik op gordijnenjacht ga :D.

Ha, nog een gordijnenjager ! :+ ;)
Pfff ik dacht "even" gordijnen te gaan kopen. Niet dus ....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:50

Maris schreef:

De linnen gordijnen hadden we bij de Kwantum vandaan. Zij hebben echt een grote keuze.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:53

maar wel allemaal effen/ uni kleur toch ? Of ook met print ?
Ik zag net linnenlook kant en klaar bij de Praxis ...... met ringen en al erin. Misschien dan toch maar nadenken over uni kleur !

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:37

In Frankrijk zijn er bijna alleen maar gordijnen met ringen, geloof dat http://www.maisonsdumonde.fr ze ook heeft, versturen ook naar NL.
Eurodif heeft ook zulke gordijnen maar die heeft geen webshop, maar voor degene die toch naar Frankrijk op vakantie willen of niet tever van de grens wonen ;)

Westernfreak ik ben gek op de (groen ) tinten hieronder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:29

Groen vind ik ook erg mooi, zag het alleen nog niet echt als een warme kleur? Hangt zeker ook af waarmee je het combineert?

Het groen bij jou op de muur vind ik ook erg mooi San! <3 Valt lekker op, maar wordt dat niet erg donker in huis?

De vorige bewoners hadden een aparte smaak...Twee slaapkamers waren respectievelijk 1 muur knaloranje & 1 muur donkerbruin, de ander gifgroen & bruin...ik zou er de hele nacht wakker liggen. :=

En Jes, bedankt! Geeft wel een goed idee van wat er bij elkaar past. :)