[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:48

Haha,
het bankstel is "tijdloos" gekocht,
kwa moderner, bedoel ik vooral dat ik GEEN donkerbruine kast zou kopen,
weet niet of die op de fotos ziet maar die staat tussen de woonkamer en tafel aan andere kant in.
en boven, nouja, we hebben nog van die zonnebloemen op de deur :')
maar die zijn makkelijk weg te halen :)

en nogmaals, dankje :)

juval, ik heb echt geeen idee :o

pmarena

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:56

Juval, ik weet niet of dat helemaal is wat je bedoeld, maar de mogelijkheid om rente af te trekken van je te koop staande huis is wel verlengd volgens mij, was voor ons ook wel erg prettig gezien we nu al voor het 4e jaar in ons nieuwe huis wonen en bezig zijn.

Ik ben het echt zo zat met het oude huis, het is verdorie zo'n mooi en apart huis en is amper bewoond geweest na de verbouwing in 2005.... wordt echt tijd dat er een enthousiaste koper komt...klöte woningmarkt en crisis :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:04

pmarena schreef:
Juval, ik weet niet of dat helemaal is wat je bedoeld, maar de mogelijkheid om rente af te trekken van je te koop staande huis is wel verlengd volgens mij, was voor ons ook wel erg prettig gezien we nu al voor het 4e jaar in ons nieuwe huis wonen en bezig zijn.

Ik ben het echt zo zat met het oude huis, het is verdorie zo'n mooi en apart huis en is amper bewoond geweest na de verbouwing in 2005.... wordt echt tijd dat er een enthousiaste koper komt...klöte woningmarkt en crisis :(

oke, dat bedoel ik inderdaad.... in het tempo waar het nu in gaat ziet het er bij ons ook wel naar uit dat het nog even gaat duren, dus een verlenging van de termijn kan dan wel heel prettig zijn. scheelt me toch een boel geld. ik zal eens bij de belastingdienst gaan informeren. (eigenlijk moet de ex dat doen aangezien hij de aftrek krijgt).

voor de rest helemaal mee eens.. het is klöte dat het allemaal zo lang moet duren... :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:10

Citaat:
Uw huis (Kromme Stelakker 77) wordt sinds 20 oktober 2012 via funda aangeboden door Patty van Rooijen. Deze week is uw huis via funda 803 keer gevonden en 656 keer bekeken.
803 gevonden
Vorige periode: 826
656 bekeken
Vorige periode: 167

tja... wel leuk.. maar goed, wat hebben we er aan?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:12

Krijg je dat via email ofzo?
hoe kun je dat tussendoor zien?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:14

Belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... 2_woningen

Ik denk dat het door je onderschrift ook erg vertekend, veel bokkers zullen kijken maar dat zijn verder geen "kopers" zeg maar....

Bij mij zijn er momenteel zo'n 16 kijkers per dag, en toen ik de link hier in het topic zette ineens een paar 100 :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:20

deviltjh schreef:
Krijg je dat via email ofzo?
hoe kun je dat tussendoor zien?

ik krijg wekelijks een mailtje via de makelaar.. denk dat dat automatisch van funda komt. je kan ook je eigen statistieken op funda bekijken.

ja, dat het in mn onderschrift staat zal vast meehelpen.. maar wie weet zit op bokt iemand die iemand kent die mijn huis zoekt... je weet nooit he :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:23

hm, even vragen aan vader of hij die inlog heeft,
wil het toch graag weten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:26

Die statistieken krijg je via je makelaar via email inderdaad.

Ik heb al even niet gekeken, heb laatst het huis op facebook gedeeld en toen had ik ineens ook een heleboel kijkers op Funda. In de kerstvakantie was er een piek en in januari een dieptepunt. Je hebt mensen nodig die je huis in het echt willen bekijken.
Onderhand heb ik wel steeds meer twijfels of ik mijn huis wel wil verkopen, of nou ja, ik wil het wel maar er is zo weinig belangstelling. Dus ik zie het wel gebeuren dat we hier toch blijven wonen, dat is niet erg omdat we hier prima wonen alleen moeten we dan ergens een juridisch gevecht over aangaan en daar hebben we eigenlijk geen zin in.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:28

Ik vind die 'open' lades in de keuken juist wel wat hebben :o
Mijn 'droom' huis heeft ze ook hihi :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:31

Dabo schreef:
Ik vind die 'open' lades in de keuken juist wel wat hebben :o
Mijn 'droom' huis heeft ze ook hihi :D

+1

hebben? :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:34

Jammer hè dat je dan weinig reacties krijgt...is het juridische gebeuren ook niet handig om weggewerkt te hebben voor nieuwe bewoners? :)

Dabo: ik snap dat echt niet, wat is er nou leuk aan om alle zooi er achter te zien liggen?

Zie je ook wel met klerenkasten of bergwanden, zie je zo alle troep er achter liggen...je bergt het toch niet voor niets weg achter een gesloten front, dat is veel rustiger en opgeruimder :P

Tegenwoordig zie je ook vaak van die spuuglelijke wasbakken in keukens, dan hangt er ineens zo'n witte vierkante bak die aan alle kanten tussen de keukenkastje uitpuilt...ZO lelijk :oo

En nog onhandig ook want dan loop je langs je aanrecht heen en weer terwijl je bezig bent, en dan moet je steeds die uitstekende bak ontwijken :+

Ik krijg trouwens net een mailtje dat er a.s. maandag iemand wil komen bezichtigen om het huis te huren, hopelijk gaat dat door := Staat nu een maand leeg en hopelijk wordt dat niet veel langer, want kost mij elke maand 1250 euro anders -O-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:40

whahahaha :')
mijn ouders vinden zo'n wasbakken prachtig :j

Ik ben meer zo van hm, geef mij maar een wasbak met opslagplek eronder,
en dan leds in de kraan, krijg je gekleurd water, dat is pas vet!
en dan ook in de douchekop!!

ouders willen in het nieuwe huis een glazen trap doen, met leuning aan de muurkant
stomme is, ik heb hoogtevrees!! :wow:

hopelijk gaat het duur van die huur!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:45

Hihi jullie zijn wel van het moderne hoor :D

Klinkt wel heel tof een glazen trap, maar al dat moderne vind ik altijd zo klinisch, alsof je in een showroom loopt, vind het zo weinig huiselijk... :P

Doe mij lekker een beetje mediterrane uitstraling met warm hout, wat terra en licht gele kleuren, smeedijzeren details, glas-in-lood... :+:

Mijn vader had vroeger nog wel eens het idee om een keer een aquarium in de vloer / muur / tafel te maken, zodat je zo vissen onder je door en langs je heen kon zien zwemmen, ook wel een gaaf idee :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:46

pmarena schreef:
Jammer hè dat je dan weinig reacties krijgt...is het juridische gebeuren ook niet handig om weggewerkt te hebben voor nieuwe bewoners? :)

Nee want evt. nieuwe bewoners kennen de oude situatie niet, die zien het zoals het nu is. Gaat vooral over dingen rondom mijn bak. Die bak moet toch aangepakt worden, als we niemand voor het huis gevonden hebben dan pak ik de bak van het voorjaar zelf aan.

Kastjes en wasbakken etc. is een kwestie van smaak.
Wij hebben eigenlijk een beetje onpraktische keuken met een te laag werkblad, maar ik vind onze keuken wel leuk.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:47

Ja wij wel,
en ben er ook blij mee,
mijn vriend wil het liefste snel verhuizen,
hun huis is bruin, bruin, wit, en raad eens? ja hoor, nog meer bruin.
huis word slecht gepoetst, is wel hartstikke oud, maar dan kun je alsnog poetsen?

glas in lood heeft wel wat, maar niet altijd vind ik.

jou pap is hip! dat vind ik ook best gaaf,
hadden ze ook voor wasbakken, maar stel dat je dan heet water pakt? :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:47

pmarena schreef:
Ik krijg trouwens net een mailtje dat er a.s. maandag iemand wil komen bezichtigen om het huis te huren, hopelijk gaat dat door := Staat nu een maand leeg en hopelijk wordt dat niet veel langer, want kost mij elke maand 1250 euro anders -O-

Dat zou fijn zijn als je kunt verhuren! +:)+ Ik duim voor je!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:55

deviltjh schreef:
Ja wij wel,
en ben er ook blij mee,
mijn vriend wil het liefste snel verhuizen,
hun huis is bruin, bruin, wit, en raad eens? ja hoor, nog meer bruin.
huis word slecht gepoetst, is wel hartstikke oud, maar dan kun je alsnog poetsen?

glas in lood heeft wel wat, maar niet altijd vind ik.

jou pap is hip! dat vind ik ook best gaaf,
hadden ze ook voor wasbakken, maar stel dat je dan heet water pakt? :')

Nou zo hip is hij niet hoor, maar wel heel handig, is aannemer / timmerman dus tja...ideeën genoeg :P
Maar dat vissen-verhaal gaat er niet van komen hoor, is een wild idee van toen hij nog jonger was :')

Ja serieus, echt wasbakken voor in de keuken?? Lekker praktisch :(:)
Er zijn wel hele gave salontafel-aquariums :j Ik weet alleen niet in hoeverre die ook een beetje diervriendelijk zijn en dat vind ik toch wel belangrijk :)

Bedoel je met veel bruin, dat het echt zo'n ouderwetse jaren 60-80 woning is met veel bruine tegeltjes enzo?

Dat is natuurlijk echt uit de tijd, volgens mij bestaat er niemand die daar naar op zoek is, om het zo te houden.

Zelf knap ik altijd enorm af op zwart-wit....sommige woningen zijn serieus helemaal wit van binnen, bah, zo karakter-loos -O-
Of zwart-wit geblokt...jasses. Jullie badkamer is ook zo zwart-wit maar die vind ik dan nog wel netjes verder, voor een badkamer vind ik het nog net kunnen :P Maar ook daar heb ik liever wat licht terra ofzo....lekker rustgevend en zacht aan de ogen :)

Ik hou ook niet van dat hele drukke en hoekige glas-in-lood, vind de modellen met die wiebertjes of bloemen er in wel leuk :j

Hou sowieso niet van dat drukke design achtige, en vierkante vormen enzo, brrrr. Krijg ik weer dat showroom / museum gevoel van i.p.v. lekker knus thuis :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:02

Symbeami schreef:
pmarena schreef:

Dat zou fijn zijn als je kunt verhuren! +:)+ Ik duim voor je!

Senks! Laten we allemaal maar gewoon een beetje voor elkaar duimen, wie weet werkt het +:)+

Ik vind overigens ook dat mensen wel wat beter mogen kijken qua het vergelijken van prijzen.

De makelaar hier vond dat mijn huis maar voor een vraagprijs van 220.000 te koop gezet moest worden, want voor die prijs is er ergens begin 2000 nog zo'n model huis via hen verkocht en op dat prijsniveau van destijds moet je als verkoper nu rekenen, was de uitleg.

Ja hallo! Lekker is dat zeg! Toevallig is dat huis gekocht door een vriend van een bekende, waardoor ik weet dat het helemaal uitgewoond was, alles moest gestript en vervangen worden.

Terwijl mijn huis in 2005 echt helemaal aangepakt is. Splinternieuwe dure keuken met natuursteen, vloerverwarming en enorm veel dure apparatuur, idem badkamer, massief hardhouten vloer in de woonkamer (40m2....), alarmsysteem, al het hout van kozijnen / deuren / borstwering vervangen door duurzaam en onderhoudsarm kunststof, overal dubbele beglazing, horren voor alle ramen....en allemaal geen goedkope rommel maar echt merk spul.

Daar mag toch wel een beetje verschil in zitten qua prijs zeg :=

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:08

prijsbepaling is ook wel moeilijk hoor, zeker nu, want de huizen kelderen behoorlijk hard in waarde.

Mijn makelaar heeft gewoon een rekensommetje gemaakt.... dat is de WOZ waarde, huizen in deze regio zijn het afgelopen jaar voor 10-15% onder de WOZ waarde verkocht en dus is onze vraagprijs in de buurt van die 10% onder WOZ waarde.
Wij hebben overigens een goede reden om de WOZ waarde aan te vechten en dat gaan we ook doen.

Maar er zijn ook wat positieve berichten, dus daar hou ik me voorlopig maar aan vast.

http://rtlnieuws365.nl/rick-nieman/1056 ... -eraf.html

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:09

pmarena:

Ik hou ook niet van dat zwart-wit geblokte,
vooral niet als mensen dat als badkamer vloer doen van zo'n plastic nepgedoe.

ja, maar dan niet tegels, maar de oude plankenvloer,
nooit eruit gehaald en helemaal afgeschaafd, dus ziet er nogal verweerd uit.
maar die willen hun huis niet kwijt, enige voordeel aan het huis: paardenstallen :')

ik vind een heel huis in het wit ook maar zo saai,
maar als koper moet je duur muurkleur heenkijken en er dan een pot verf overheen gooien
wat trouwens ook vet kan zijn als je een kleurrijk huis wilt, SPLASH, pot blauwe verf :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:11

Huis wat ik nu gekocht heb stond ruim een jaar te koop en ze hebben in die tijd 1 kijker gehad.
Vlak voordat ik ging kijken hebben ze de vp met bijna 20.000 omlaag gezet en de makelaar werd platgebeld.
Denk dus dat als je echt heel graag van je huis af wil in deze tijd je toch helaas genoegen moet gaan nemen met wat minder geld

Badkamer die er bij mij nu in zit is ook zwart-wit. Wil er tzt wel andere tegels aan, maar dat kan over een jaar of 2 ook nog wel :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:16

ja, de woz waarde krijgt dit jaar zeer waarschijnlijk ook een bezwaarbrief van mijn kant. nu staat het nog op 389.000 terwijl we nu 299 vragen.. denk zo maar niet dat ze de woz nu zover verlaagd hebben.. in de straat zijn afgelopen jaar ook geen huizen meer boven de 3 ton verkocht, dus ik neem aan dat ik wel sterk sta in mn bezwaar... maar goed, ik heb de beschikking nog niet binnen. (krijg ik trouwens ook niet automatisch meer ivm de scheiding...; nog zo'n frustratiepuntje :( )

pmarena! succes.. hoop dat het doorgaat met de huurders (en dat die het ook tzt willen kopen!)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:27

Senks!

Uit de huurders komen helaas geen kopers voort, zijn altijd expats uit het buitenland die dus tijdelijk hier aan de nieuwe Maasvlakte werken en dan weer terug naar huis gaan.

Ik hoop maar gewoon heel hard dat we straks hier een woningtekort hebben vanwege alle nieuwe werknemers die daar "vast" moeten gaan werken als de boel eenmaal draait....Oostvoorne is dan de perfecte locatie om te wonen voor die mensen, ze verdienen in die werkzaamheden eigenlijk ook altijd goed...

Hier is de prijs al van 299.000 naar 249.500 gegaan. Nog verder zakken dat kan simpelweg niet en zou ook belachelijk zijn. Het is geen afbraakpand dus moet je ook niet gaan vergelijken met de prijs waarvoor een afbraakpand is verkocht :n

In 2009 geloof ik, is de laatste woning van dit type die te koop heeft gestaan, verkocht. Voor een bedrag van ergens rond de 265.000 euro. En dat was allemaal saai wit spul vanbinnen, dan is mijn woning mooier en moderner.

Als ik hem voor de huidige vraagprijs verkoop dan moet ik al 25.000 euro erbij leggen omdat mijn hypotheek 270.000 is, dus voor een lagere prijs weggeven is gewoon geen optie.

Dus maar weer hopen dat we het met de verhuur even uit kunnen zingen totdat de onrust een beetje afneemt en die nieuwe Maasvlakte gaat draaien....zucht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:30

ik snap je wel, maar je moet niet vergeten dat de prijzen sinds 2009 nog weer flink gedaald zijn.

huis wat ik heb gekocht is door de vorige kopers aangekocht voor 132 en daarna nog flink verbouwd. Die gaan er dus zo'n 40.000 mee het schip in