Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:16

@Schemerdier: licht opschuren met een fijne korrel (120), afnemen met St. Marc.
Goed uitvloeiende verf (dus geen dikke verf). Opsmeren met een kwast en uitrollen met een lakviltroller. 1e laag goed laten drogen, schuren met heel fijn schuurpapier (240), goed afnemen en de 2e laag gelijk aan de 1e.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:34

Bedankt!
Zou je vijzen aan de zijkant meeverven of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:40

Die moest ik even opzoeken :)
Als je ze zichtbaar wilt houden niet, maar wil je ze in de zelfde kleur hebben dan zou ik ze los halen en dan verven zodat je ook de gaten mee kunt verven.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:04

Oh ja, jullie zeggen 'schroeven' zeker :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:49

Wij hebben inderdaad een hoekbank dus geen problemen met voeten op de bank plaatsen :) Snap dat het anders niet handig is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:18

DubbelDun schreef:
@Schemerdier: licht opschuren met een fijne korrel (120), afnemen met St. Marc.
Goed uitvloeiende verf (dus geen dikke verf). Opsmeren met een kwast en uitrollen met een lakviltroller. 1e laag goed laten drogen, schuren met heel fijn schuurpapier (240), goed afnemen en de 2e laag gelijk aan de 1e.

Zo heb ik het dus inderdaad gedaan :D alleen tussendoor niet opgeschuurd. Afgewerkt heb ik niet gedaan, omdat het tijdelijk is. Als je verwacht er tegenaan te stoten oid dan zou ik dat wel doen met gewoon een blanke meubellak

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:30

Nu alles voor ons nieuwe huis rond is, kom ik mij hier ook melden.

We komen er niet helemaal uit wat we met de trap willen doen. Deze moet sws gewit worden, maar we vinden hem op het moment ook wat 'kaal'. Helemaal laten bekleden door een bedrijf is ons wat te prijzig. Ik hoopte dat iemand hier misschien een
idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht. Of zou alleen (deels) met (licht) grijze verf aan de slag gaan al voldoende uitmaken?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _KimmeL op 21-09-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:34

_KimmeL schreef:

We komen er niet helemaal uit wat we met de trap willen doen. Deze moet sws gewit worden, maar we vinden hem op het moment ook wat 'kaal'. Helemaal laten bekleden door een bedrijf is ons wat te prijzig. Ik hoopte dat iemand hier misschien een
idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht.

[ [url=m/Zl51PO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had op de schopborden een leuk behangetje geplakt, stond erg leuk.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:36

Of een leuk tegeltje? Laminaat kan er ook op? Als je de stootborden een kleurtje oid geeft ziet het er al heel anders uit. Zag laatst ook een filmpje en daar hadden ze een loper geverfd, leek ook best goed!

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:46

Ik ben vandaag als een blok gevallen voor het behang wat hier in de folder van de Xenos wordt gebruikt. Die gouden lampenkap heeft bijna exact hetzelfde motief en kleur stof als mijn bank. Het leek me echt de perfecte combinatie om dat behang dus op een paneel terug te laten komen in de buurt van mijn bank.

Probleem is, ik kan het behang nergens vinden. Klantenservice van Xenos kan me niet vertellen welk behang het is :( Iemand tips hoe ik er toch achter ga komen? Of misschien vinden jullie het wel? <3

Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:50

Misschien eens proberen in de FB groep Woontips? Daar zitten veel mensen in :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:53

@Piepiekuiken: ga met het voorbeeld van de Xenos eens naar een echte behangzaak. Die hebben vaak goed inzicht in wat er in de diverse collecties zit of kunnen je misschien in de goede richting wijzen.

@kimmel: ik zou in de traptreden het aluminium/rvs van de leuning terug laten komen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:54

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:01

@Spikkelfire, goede tip! Gelijk gedaan haha :)

@Dubbeldun, ook slim inderdaad. Binnenkort maar eens op pad. Leuker ook om alles in real life te kunnen zien.

@Jennyj01, Arte heeft heeeeel mooi behang altijd idd! Eens even snuffelen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:06

_KimmeL schreef:

idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht. Of zou alleen (deels) met (licht) grijze verf aan de slag gaan al voldoende uitmaken?

Om in dezelfde stijl te blijven, je zou eventueel de stootborden zilver kunnen schilderen, dat past mooi bij de trapleuning.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:24

_KimmeL schreef:

Wij hebben 2 offertes opgevraagd voor de trap en zijn ons kapot geschrokken -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:27

SplashIsLief schreef:
_KimmeL schreef:

Wij hebben 2 offertes opgevraagd voor de trap en zijn ons kapot geschrokken -O-

Een trap doen is zo poedersuiker, dat niemand t zelf wil doen en de trappenboeren kunnen vragen wat ze willen _O-.

Ik zou iig antislip op de treden doen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:28

een collega van mij (boekhouder en dus zeker geen timmerman) heeft het met dat spul van candoo of flexfloors bekleed. En dat lukte prima zei hij. Kostte wel veel tijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:49

Ik heb eikenhouten planken als stootborden, de rest gewoon wit. Het enige nadeel is dat het erg glad is op de treden en ze erg snel beschadigen, omdat die gewoon geverfd zijn. Geen speciale traplak oid. Ik moet hem binnenkort ook opnieuw verven, maar ga toch kijken of traplak wat is.

Heeft iemand hier ervaring met die antislip strips voor op de trap? Dus geen halve maantjes oid, het zijn echt dunne plakstrips.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:53

Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 21-09-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:54

Ik heb zowel strips als halve maantjes. De strips zaten er al, de maantjes heb ik zelf erop geplakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:55

Ik raad ze aan. Een trap zonder enige antislip is in mijn ervaring gevaarlijk. Ook met traplak.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:57

Wij hebben zwarte antislip traplak op de trap, antislip is het zeker! Verder vind ik hem wel heeeel gevoelig terwijl die onwijs goed is opgebracht en van een zeer goed merk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:01

Hebben jullie die stroken ook er zelf op geplakt, manonutjuh? Ging het makkelijk?

Ik ben bang dat hier de trap gewoon veel te verduren heeft gehad en niet helemaal netjes gegrond en gelakt is. Er zijn stukken verf afgesprongen dus moet helemaal opnieuw. Behalve de stootborden dan. (ik heb al bijna 10 jaar een trap zonder antislip := )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:06

De enige lak die ik zonder slip op de trap zou overwegen is de lak dat op t dek van onze boot ligt :)).

Ik ben een paar keer smerig onderuit gegaan op een trap zonder antislip, dus ik doe t niet meer. Of beter, durf niet meer zonder antislip :o.