Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voor een babyformaat plantje vond ik hem best prijzig, maar ik had ze op Pinterest gezien en toen ik zag dat ze die hadden...
Ik heb ook al een Quadricolour, gewoon van de Aldi
En die doet het nog verrassend goed, behalve dat hij waarschijnlijk wat te donker staat, want hij heeft nu maar twee kleuren... 

Dagmar80 schreef:Wat leuk om al die planten hier te zien! Kan ik mijn kamerplantenkennis ook wat ophogen, ik weet meer van tuinplanten. Weer veel leuke tuinplanten gekocht de laatste tijd en ook wat stekken verkocht![]()
Daarnaast wilde ik toch wat meer planten in huis hebben, ik begin dat ook steeds leuker te vinden, maar door mijn 5 huiskamertijgers zijn de mogelijkheden en de ruimte om ze veilig! kwijt te kunnen beperkt.
Ik heb laatst 5 variegated String of Hearts binnengekregen, 3 zijn cadeautjes en 2 voor mijzelf. Een aardbeien begonia heb ik er ook bij, een Hoya Curtisii en een Hoya Heuschkeliana. Vooral die laatste vind ik zó mooi! Benieuwd of hij meer roze gaat tonen en of ik hem goed in leven kan houdenVoor een babyformaat plantje vond ik hem best prijzig, maar ik had ze op Pinterest gezien en toen ik zag dat ze die hadden...
Laatst bij de Crazy Plant Markt in Assen ook nog wat leuke stekken op de kop getikt (je kon daar stekjes ruilen) en ook nog een Tradescantia Nanouk gekocht, ik moest die hebben, ik hou van roze en/of paars in het bladIk heb ook al een Quadricolour, gewoon van de Aldi
En die doet het nog verrassend goed, behalve dat hij waarschijnlijk wat te donker staat, want hij heeft nu maar twee kleuren...
Ik baal wel dat ik niet toch een Variegated String of Pearls heb meegenomen... Eerder de gewone gehad, maar die heeft het niet lang uitgehouden bij mij... De bedoeling is om wat in hangpotjes voor het raam te hangen voor het noodzakelijke licht en dan is het veilig buiten bereik van mijn katten.
Nu moet ik taart gaan maken, verjaardag vanmiddag, mijn zoontje is 6 geworden. Dus geen tijd om wat foto's te plaatsen. Ik vind het zelf altijd leuk om foto's te zien van alle plantjes.
Hopelijk gaat de mango het ook zo goed doen.
axel_1997 schreef:Oh ja dat doen de meeste mensen natuurlijk niet!
Dat is een gewoonte omdat ik bonsaibomen kweek.
Om een boom gezond te houden in een heel kleine pot is het nodig om af en toe de wortels te snoeien en de aarde te verversen. In de volle grond zoekt een boom met z'n wortels naar steun, water en verse voeding. In een pot gaan de wortels vooral rondjes door de pot groeien waardoor de kluit te dicht wordt en zichzelf begint te verstikken. Die sansevieria van Lor twee pagina's terug bijvoorbeeld had waarschijnlijk geen potgrond meer over. Ik wed dat die kluit vrijwel geheel uit wortels bestond. En voedingsstoffen moeten zes keer de pot rond voor ze een keer bij de stam aan komen. Door de wortels te snoeien blijft de kluit luchtig met korte aanvoerlijnen naar de plant toe.
Boomkwekers doen eigenlijk hetzelfde door hun plantgoed om de één tot drie jaar uit te steken. Daarmee offeren ze eigenlijk een beetje groei op om later een gezonde plant te kunnen leveren. Want de jonge boom groeit langzamer na het uitsteken. Maar als de kweker dat niet deed zou zeker de helft van de net aangeplante bomen dood gaan omdat ze bijna geen haarwortels over hebben.
Jis_ schreef:En al wat animo voor die stekjes Karen? Hier in de buurt zit, heel handig, een plantenbieb en ik ga als het wat beter weer is wat stekjes brengen.
Maar ik ben 2 plantjes kwijt. Ik heb ook veel stekjes van een siernetel, daarvan geef ik er altijd een paar weg via één van de fb-groepen waar ik bij zit. Verkopen daarvan lukt namelijk maar matig. Mother of thousends weggeven gaat redelijk, verkopen alleen als het echt al een grotere plant is.