[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:24

Ik had eigenlijk wel leuke makelaars bij de huizen die ik bekeken heb :D
Bij de eerste woning was de makelaar niet erg enthousiast, maar wel eerlijk.
Had hem later een keer bij een andere woning en daar was hij een stuk enthousiaster.

Een huis laten schieten door een nare makelaar zou zonde zijn.
Maar is ergens ook wel te begrijpen, denk dan ook dat ze het verkeerde beroep hebben uitgekozen :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:31

Dat zou zeker zonde zijn. Maar nog eens €5000 extra ophoesten konden wij niet.

Maargoed hij erkende uiteindelijk dat het zijn fout was en heeft het met de verkopers opgelost..

Maar die makelaar komt er bij ons niet meer in!
Wat een stress heeft die man ons bezorgd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:39

Toen we ons huis gingen kopen hadden we een leuke makelaar, hem vervolgens ook gekozen om ons huis bij te verkopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:07

Wij hebben nu al 3 x dezelfde makelaar genomen, zelfs nu hij bij een ander kantoor werkte toch weer voor hem gegaan. 1 eer een andere gehad en daar ook problemen mee gehad, nu ben ik niet meer van plan om ons nieuw gekochte huis te verkopen maar mocht het ooit om welke reden dan ook verkocht moeten worden gaan wij weer voor hem

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:11

Fijn dat het alsnog opgelost is Saul!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:19

Onze makelaar was gewoon prima. Niks bijzonders, deed prima zijn werk.

Wij zijn heel druk aan het klussen! Woonkamer moeten we de stopcontacten, lampen en gordijnen nog terugplaatsen en plinten erop maken en dan is die klaar :D
Afbeelding
Let niet op de vlekken, was nog nat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:26

Wij hebben gisteren dan eindelijk getekend voor ons huis. *\o/*
Gisteren al gelijk begonnen in het huis.

Colien, welke kleur hebben jullie op de muur? Mooie kleur.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:08

Onze hypotheek is ook eindelijk rond *\%/* Had wat voeten in aarde zeg, al een keer uitstel aangevraagd en nu was het alsnog echt op het nippertje rond. Ondanks dat we toch een best bedrag onder het maximum wat we konden lenen hebben aangevraagd. Half april krijgen we dan de sleutel, de verkopers moeten er nog uit :+

Ziet er al goed uit Colien! Mooie kleur op de muur

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:58

Ooh mooi Colien, hier alles 'saai' wit, maar met accessoires alsnog gekleurd. Ons huis staat nu net anderhalve week in de verkoop en we hebben 5 bezichtigingen gehad, ben het al spuugzat eerlijk gezegd, telkens je huis uit moeten, alles opgeruimd hebben, thuiskomen en de sneeuw en modderpoten overal vinden van kijkers die hun voeten niet vegen en daardoor je nieuwe vloer en trapbekleding onderlopen, smerige vingers op de spiegelkasten, neeeee verkopen is niks voor mij, wat een ellende.
Gisteravond weer kijkers gehad en maandag mensen die voor een tweede keer terugkomen.

Zijn jullie ooit meerdere keren gaan kijken naar een huis, ik niet en hoor het ook nooit eigenlijk, behalve voor een taxatie dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:26

Wij zijn naar het huis wat we hier voor interessant vonden 2 x wezen kijken. Mijn vriend was er helemaal weg van, ik voelde het niet zo en dat veranderde ook niet bij die 2e keer :+

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:43

Haha de eerste indruk moet het toch doen denk ik... Weet je al wanneer jullie de sleutel krijgen van jullie paleisje? Wat een rijkdom om je mooie witte dame aan huis te hebben *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:44

Inmiddels is ze nog witter dan jij haar kan herinneren denk ik haha!

We hopen op 1 juni, de verkopende partij zit met een maand opzeggingstermijn (het wordt nu verhuurd).

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:51

Rienn schreef:
Colien, welke kleur hebben jullie op de muur? Mooie kleur.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke kleur :') We hadden allemaal staaltjes en één proefversie ding. Maar die was het net niet, ik wilde hem iets meer groen. Dus toen heb ik een ander staaltje gepakt en daar de iets groenere versie uit gekozen :') Laten we zeggen dat mijn vriend en ik niet zo goed zijn in het uitkiezen van kleuren. Voor de slaapkamer hadden we ook een kleur gekozen, en in de bouwmarkt toen we alle staaltjes zagen nog geswitcht :')

Gisteren een heel eind gekomen met schilderen. Vandaag gaan we weer gestaag verder.

Wij zijn bij ons huis ook 2 keer gaan kijken. Maar dat ligt er voornamelijk aan dat het een ouder huis is en wij een bouwkundige erbij wilde hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:52

Wij zijn bij twee huizen twee keer wezen kijken...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:54

Tileysmiley
Twee keer (of soms meer) bezig tiger is een veel voorkomend ding hoor
Is zelfs wel aan te raden
Wij zijn bij verschillende huizen twee keer wezen kijken , tweede keer zie je vaak weer een hele hoop dingen die je de eerste keer niet zag.zeker bij oudere huizen een hele grote aanrader

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:06

tyleysmiley schreef:
...

Zijn jullie ooit meerdere keren gaan kijken naar een huis, ik niet en hoor het ook nooit eigenlijk, behalve voor een taxatie dan..

Yep zowel bij ons huidige huis als het huis dat we aangekocht hebben.
Bij ons eerst huis eerst zelf, om te kijken of het wat was. Tweede keer met mijn schoonvader om kritischer te kijken naar het technische aspect. Tweede keer zie je zoveel meer!

Bij het aangekochte huis ook 3 keer gaan kijken voor we een bod deden. Daarna alsnog een bouwtechnische keuring laten doen, ondanks dat het huis nog geen 15 jaar oud was. Gewoon voor de zekerheid, we zijn namelijk niet van plan om over een paar jaar weer te gaan verhuizen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:18

Hallo, ik kom hier gezellig mee lezen :D
Ik ben op zoek naar een woning omgeving Hilversum / Bussum / Naarden (liefst aan dat spoorlijntje ivm woon-werk verkeer).

Al een beetje gekeken en nu een appartement gezien wat ik persoonlijk heel leuk vind qua ligging, tuin, buurt. Alleen is het van binnen oud en mag er best wel wat aan gedaan worden.
Ik wil een bod doen, maar ergens heel bang dat het aan mijn neus voorbij gaat als ik niet een beetje hoger bied. Maar daartegen staat wel dat het er van binnen genoeg opgeknapt moet, dus ik vind het zo moeilijk...

Wie weet leer ik nog wat van de verhalen hier :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:02

tyleysmiley schreef:
Ooh mooi Colien, hier alles 'saai' wit, maar met accessoires alsnog gekleurd. Ons huis staat nu net anderhalve week in de verkoop en we hebben 5 bezichtigingen gehad, ben het al spuugzat eerlijk gezegd, telkens je huis uit moeten, alles opgeruimd hebben, thuiskomen en de sneeuw en modderpoten overal vinden van kijkers die hun voeten niet vegen en daardoor je nieuwe vloer en trapbekleding onderlopen, smerige vingers op de spiegelkasten, neeeee verkopen is niks voor mij, wat een ellende.
Gisteravond weer kijkers gehad en maandag mensen die voor een tweede keer terugkomen.

dat vond ik ook erg, vooral voor de kinderen die hun halve speelgoed voorraad op zolder hadden staan en telkens erom vroegen maar nee, alles moest weg zodat het ruimtelijker leek
Blij dat dat achter de rug is

2 keer gaan kijken bij alle huizen behalve die wij nu gekocht hadden puur vanwege de snelle verkoop en het meteen moeten bieden. Bij de verkochte huizen van ons zijn de kopers ook 2 keer komen kijken, 2e keer meestal met familie ( ouders of hun kinderen, afhankelijk )
Het gaat niet om een pakje boter en een 2e keer zie je echt wel meer dan de eerste keer
Ik denk dat een eerste keer een indruk krijgen is en een 2e keer om echt beter rond te kijken en op details te letten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:09

Wij waren zelf gelukkig eerder al verhuisd naar de tijdelijke huurwoning en ons te verkopen huis was dus al volledig leeg. Ideaal! Elke keer weg moeten en huis schoonmaken zou ik ook niet geschikt voor zijn, vreselijk!

Meer dan 1x kijken vind ik dan wel weer heel normaal. Heb mezelf meermaals verbaasd over de dingen die ik de eerste keer over het hoofd had gezien of dat ik dingen verkeerd had onthouden. En een huis kopen is ook niet niks, dus ook alleen maar verstandig. Dingen die wij écht interessant vonden zijn wij ook altijd een tweede keer gaan bekijken (meeste viel de eerste keer al af). Twee huizen zijn na de tweede bezichtiging alsnog afgevallen. Huidige huis gelukkig niet :D En inmiddels al weer twee maanden super gelukkig hier!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:34

Zo.. terug van weggeweest.. :):) Tijdje ontzettend getwijfeld wat we nou eigenlijk willen, maar we zijn eruit!! Niet meer klein en in de buurt, maar groter en omgeving Breda (het liefst, maar sowieso Brabant). Het moet dan wel dermate groot zijn dat m'n paarden mee kunnen en er moet eigenlijk al een (buiten)rijbaan liggen :D Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we wat gevonden hebben haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:29

Ooooh Natasja! Je komt dichterbij! Jeeeeej!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:39

Hahahaha, familie grapje :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:39

Vraagje hier.
Ik zit als starter op de woningmarkt. Heb eigen geld (kosten koper geen probleem), maar geen bakken ervan helaas voor heel veel extra.
En nu zit in een een regio (Gooi) waar vaak flink boven de vraagprijs wordt geboden.

Dan kom ik waarschijnlijk in de knoop met een hypotheek, want die mag maar maximaal de taxatiewaarde zijn.
Nu lees ik her en der online dat taxateurs best flexibel lijken en dat taxatiewaardes hoog worden ingeschat vanwege "de markt" en dat je er dan dus toch prima uit komt als je boven de vraagprijs biedt.

Iemand hier meer ervaring mee? Moet ik rekening houden met een taxatiewaarde rond de vraagprijs of gaat die omhoog als een bod (veel) hoger ligt?
Laatst bijgewerkt door Oeska op 05-02-19 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:47

Hier was de taxatiewaarde ongeveer gelijk met wat wij geboden hadden en dat was 5000 euro boven de vp