Een week of 6 geleden is mijn oog gevallen op een piepklein (65m2) vrijstaand huisje uit 1890 met een fijne ruime tuin (620 m2).
Charmant, netjes onderhouden, maar van binnen nooit gemoderniseerd: schrootjes… schrootjes… nog meer schrootjes…
Douchecabine naast het aanrecht, wc deur is 1.50m hoog, en het plafond loopt ook nog eens af. Ideaal: mannen moeten verplicht zitten, whehehe.
Of zoals de verkopende makelaar adverteerde: “VELE MOGELIJKHEDEN VOOR MODERNISERING”
Te schattig gewoon: groot genoeg voor 1 persoon, en ik ben niet vies van 'enig kluswerk'

En ook nog eens voor een hele mooie vraagprijs: 99.000
Ik heb meteen de verkopende makelaar gebeld, maar die kon pas na anderhalve week een bezichtiging plannen.
Aangezien ik bang was dat het verkocht zou zijn voordat ik het van binnen gezien had, heb ik blind de vraagprijs geboden.
Wel met hulp van een aankoopmakelaar, omdat ik wat uitzoekwerk wilde laten doen alvorens ik het bod plaatste.
Ik was de 2e die een bod had geplaatst, maar de eerste bieders kregen de financiering niet rond.
Inmiddels heb ik het huis van binnen gezien (schrootjesssssss), en is het voorlopig koopcontract getekend (9 oktober).
Ontbindende voorwaarden vervallen op 11 november, en bankgarantie moet geregeld zijn op 13 november.
Dus dat is best al snel…
Alles gaat gesmeerd zou je denken… maar helaas: er zit 1 kink in de kabel: de taxerende makelaar…
Ik heb het verzoek voor taxatie gedaan op 6 oktober, via mijn aankoopmakelaar (drukste weken op het werk, werkdagen van 16 uur, wilde ‘het gedoe’ graag uitbesteden).
Mijn aankoopmakelaar heeft echter geen taxatielicentie (oid), dus die heeft het uitbesteed… en daar begint de stress :s
Uiteindelijk is de boel getaxeerd op 16 oktober… en ben ik nog in afwachting van het rapport.
Aangeven wanneer ik de documenten ga krijgen is er niet bij, maar "ik moet er maar vanuit gaan dat ik ze vrijdag heb". Het vertrouwen in de partijen is er niet meer, maar overschakelen naar een andere taxateur lukt niet meer gezien de korte tijd die mij nog rest om alles geregeld te krijgen. *zucht*
Komende dinsdag heb ik adviesgesprek bij de bank (ik heb het vanwege ontbrekend taxatierapport al eens verzet).
De bank mailt/belt dagelijks over de voortgang van de taxatie.
Het hebben van een taxatierapport is namelijk vereiste voor het aangaan van het adviesgesprek.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Ik schiet niet snel in de stress, maar inmiddels ben ik wel een zenuwinzinking nabij :s :s :s
Dit gaat dus echt de laatste keer zijn dat ik een huis koop, heb er mijn buik bijna van vol!

Help me duimen dat de taxerende partij vandaag in elk geval iets aan gaat leveren…