Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:25

Luiken gescoord op MP. Slaapkamer er blij mee gemaakt ;)
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:31

Mamamiesje; wat heb jij voor kleur op de muur? Wij zijn nog een beetje in dubio over hoe donker de woonkamer kan hebben :). Luiken zijn wel blits zeg!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:40

Wauw MamaMiesje, jouw slaapkamer lijkt wel recht uit de boekjes te komen!!
Zijn het hout aan het hoofdeinde van je bed echte planken of is het behangpapier?

Ik ben al een tijdje een stille meelezer en besteed ook regelmatig wat tijd aan Pinterest.
Wij zijn intussen zo'n 9 maanden bezig met het verbouwen van onze keuken en living/woonkamer. De keuken is zo goed als klaar, op wat tegeltjes en een likje verf na.
De living moet nog veel aan gebeuren. Vandaag zijn we onze inbouwhaard gaan ophalen en gaan we die hoek wat vorm geven. Ik ben er alleen nog niet aan uit hoe ik de schouwmantel precies wil. Ik heb het zowat uitgetekend in SketchUp:

Afbeelding

Ik vind de schouwmantel nu te zwaar ogen, maar daar kan weinig aan veranderd worden owv praktische dingen ivm plaatsing enzovoort. Afmetingen zijn 140cm breed, 70cm diep. De inbouwhaard is 75cm breed en 50cm hoog. Naar mijn mening een kleine haard in een groot volume schouwmantel.
Dus zoek ik naar ideeën om die schouwmantel wat meer aan te kleden. Het hout dat ik onder de haard getekend heb is bedoeld als twee kastdeurtjes die dienen als toezichtluik voor de ventilator en de elektriciteit die zich daar bevinden. Ze zullen dus quasi niet gebruikt worden, maar kleden het geheel wel wat meer aan.

Vragen of ideeën? Laat maar horen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:44

Sting schreef:
Mamamiesje; wat heb jij voor kleur op de muur? Wij zijn nog een beetje in dubio over hoe donker de woonkamer kan hebben :). Luiken zijn wel blits zeg!

Die blauwe muur? Die is wel heftig blauw hoor en staat recht tegenover de ramen die op het oosten staan.

@Vaxa: dat is behang dat we horizontaal gebruikt hebben ipv verticaal :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:53

Mm, echt waar is het behang ?! Jeetje, net echt ! Leuk

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:17

Afbeelding
Yep, echt behang :D

Afbeelding
Tegenoverliggen muur is muisgrijs.

Afbeelding
En naast mijn bed dus echt wel heftig lichtblauw.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:22

Jij hebt dus 3 verschillende kleuren muren in de slaapkamer. Is dat niet druk ? Ik zit namelijk een beetje te twijfelen over de woonkamer. 1 muur is blauw, anderen zijn roomwit. Eentje wil ik misschien wat donkerder, maar 3 kleuren muur in 1 ruimte ????

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:31

Ach, het is toch de slaapkamer :')
Maar inderdaad: als ik het rustiger zou willen maken, dan had die blauwe muur ook grijs gekund :j
Maar in die 'planken' zitten ook vleugjes blauw,dus zo heel gek is het niet ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:48

Maris schreef:
Jij hebt dus 3 verschillende kleuren muren in de slaapkamer. Is dat niet druk ? Ik zit namelijk een beetje te twijfelen over de woonkamer. 1 muur is blauw, anderen zijn roomwit. Eentje wil ik misschien wat donkerder, maar 3 kleuren muur in 1 ruimte ????

En als je het nou in tinten houdt dan? Dus één muur wat donkerder blauw en die roomwitte héééél lichtblauw?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:50

@Vaxa: Is het een sierhaard of geeft hij ook echt warmte af?
Anders zou je de tv erboven kunnen hangen?

Of anders wat richeltjes waar je steeds wat andere dingen op kunt uitstallen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:53

MamaMiesje schreef:
Maris schreef:

En als je het nou in tinten houdt dan? Dus één muur wat donkerder blauw en die roomwitte héééél lichtblauw?

Dat zou kunnen, maar mijn ene muur is al niet erg donkerblauw ( ivm donkere kamer/ noordenlicht). En ik wil de kamer eigenlijk juist wat meer warmte geven, en dat gaat niet lukken met blauw ;) Ik dacht meer aan wat meer zandkleur. Maar ja en blauw en roomwit en zandkleur, dat gaat hem niet worden denk ik. Ik zou het kunnen proberen natuurlijk, maar ik ben een beetje "verf-moe" :+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:29

MM: <3 *\o/* _/-\o_ :9

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:37

@Maris: ja..nee...als je het warmer wil, dan moet je niet in blauw gaan zitten inderdaad :=
En verfmoe...eh..je maakt het jezelf wel moeilijk :')
Anders doe je één muur zand en laat je die witte gewoon nog wit?
En dan nog wat 'warme' (niet alleen qua kleur, maar ook qua textuur) accessoires??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:57

Ik bedoelde verfmoe door al het schilderwerk. Alle muren waren gedaan en toen moest er opeens een dekvloer in, dus weer alles verven.... En nu s'avonds verbouwen = veel muggen in huis = weer overal plekken op de muur. Grrr.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:15

Argh...dat is frustrerend inderdaad! -:(-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:23

MamaMiesje schreef:
[ [url=m/whZeNR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yep, echt behang :D

[ [url=m/gjRN4o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wacht es efkes, dat behang heb ik ook maar bij mij is het verticaal ipv horizontaal... anyways, nice! +:)+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:28

Ja eigenlijk "hoort" het natuurlijk verticaal ;) Zo gaat dat met behangen doorgaans.
Maar het was niet extra lastig of zo hoor, misschien juist wel makkelijker :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:20

MamaMiesje schreef:
Ja eigenlijk "hoort" het natuurlijk verticaal ;) Zo gaat dat met behangen doorgaans.
Maar het was niet extra lastig of zo hoor, misschien juist wel makkelijker :j

Blijft een leuk idee !

Iemand nog tips om dikke planken ""leuk" aan de muur te bevestigen ?
Ik heb iemand gevonden die een tv meubel voor me kan maken op maat. En daar wilde ik ook planken bij, voor er boven en voor in de nis ernaast.
Maar de planken zijn maar 20 cm breed, en das een beetje weinig voor boeken. Dus er moeten dan 2 planken naast elkaar ( en 2 op elkaar voor wat meer dikte ). Alleen hoe bevestig ik die mooi in de nis ??
En zelfde vraag voor zo'n meer "sierplank" voor boven het tv meubel. 2 planken op elkaar wordt 6 cm dik en dan iets van 70 cm lang ofzo. Maar hoe dan aan de muur ?
Alle ideeën zijn zeer welkom !!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:22

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:37

In die nis zou je ze wel vrij onzichtbaar op steunblokjes/randjes kunnen hangen toch?
En voor boven de tv..ja..als je voor stoer wil gaan zou ik juist wel opvallende ijzeren steunen gaan. En als het het strak wil...er bestaat toch zo'n systeem dat je bouten met pinnen in de muur bevestigd en dat er aan de achterzijde van de plank gaten/holle ruimtes zitten die je over de pinnen kan schuiven?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:54

Ja, klopt die bouten bestaan idd. Maar de man van het tvmeubel heeft dan een dikte nodig van 3 planken ( 9 cm ) om dat te maken. En 9 cm dikte vind ik echt te dik.

Voor nis zouden steunblokjes kunnen idd. Alleen de voorste plank ligt dan alleen op de 2 blokjes aan de zijkanten. Geen idee of dat genoeg steun geeft.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:10

En zoiets dan:
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:18

Ja, ik zat ook al over een paar kastjes na te denken voor boven mijn tv meubel ipv planken idd.
Wha, dan denk je dat je helemaal weet hoe het moet gaan worden en dan komt er opeens een verrassing van 9 cm dikke planken en boekenplanken die niet dikker kunnen als 20 cm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:10

Maris schreef:
MamaMiesje schreef:

Dat zou kunnen, maar mijn ene muur is al niet erg donkerblauw ( ivm donkere kamer/ noordenlicht). En ik wil de kamer eigenlijk juist wat meer warmte geven, en dat gaat niet lukken met blauw ;) Ik dacht meer aan wat meer zandkleur. Maar ja en blauw en roomwit en zandkleur, dat gaat hem niet worden denk ik. Ik zou het kunnen proberen natuurlijk, maar ik ben een beetje "verf-moe" :+

En een heel warme witte tint? Zodat je het beperkt tot twee kleuren, maar toch warmte hebt door het warme wit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:25