Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:21

Man, MP staat vol met piano’s. Ik heb nu via FB een advertentie geplaatst.
Iets donkerder is inderdaad mooier maar voor nu laten we het even voor wat hij is. De vaas krijgt wel een definitieve plek op het dressoir. De vaas is nog van mijn oma (die ik nooit gekend heb) Geweest. Hij heeft jaren bij mijn tante gestaan en sinds haar overlijden vorig jaar bij mij. Ik ben er heel zuinig op want hij is meer dan 40 jaar oud.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:44

Piano is idd echt niet makkelijk vanaf te komen
Moet je maar net geluk mee hebben

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:23

Ik moet zeggen dat mijn buuf er toentertijd ook moeilijk vanaf kwam en dus mocht ik hem slopen en heb er enkele mooie planken af kunnen halen. De harp ben ik afgebleven na de horrorverhalen van mensen die dat ding ook dachten uit elkaar te halen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:29

Ik heb ooit op een antiekveiling een piano gekocht voor €5,- en dat ding bleek €8500,- waard te zijn, LOL! Was een goede investering :)) .

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:40

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:45

Leuke tafeltjes! Ik had ook zoiets gezien bij de Bommel, maar mn vriend vond het dienbladen op poten.. :roll: :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:47

@ElSea: Die zijn zeker leuk. Mooie kleur ook.
Het blad is van metaal en de poten van kunststof ?? Ben je niet bang dat het veel 'herrie' maakt als je daar iets op zet ??

@Rinske: zóó dat is een mooie meevaller :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:47

SpikkelFire schreef:
Leuke tafeltjes! Ik had ook zoiets gezien bij de Bommel, maar mn vriend vond het dienbladen op poten.. :roll: :')

Ach, als er iets omvalt loopt het iig niet op de grond of nog erger op een duur vloerkleed :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:48

DubbelDun schreef:
SpikkelFire schreef:

Ach, als er iets omvalt loopt het iig niet op de grond of nog erger op een duur vloerkleed :D

Haha dat is zo! :))

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:53

Een vraagje: ik heb een tijdje terug een kallax kast gekocht en opgehangen, maar ik vind hem eigenlijk niet zo goed passen.
Zou je deze kast kunnen overschilderen?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:14

DubbelDun schreef:
@ElSea: Die zijn zeker leuk. Mooie kleur ook.
Het blad is van metaal en de poten van kunststof ?? Ben je niet bang dat het veel 'herrie' maakt als je daar iets op zet ??

@Rinske: zóó dat is een mooie meevaller :oo

Oh nee, ik vind looks belangrijker :o en daarnaast werken we vaak met onderzetters, dus denk dat dat wel meevalt.

Wij wilden juist met een randje zodat de katten er minder snel bijkomen en inderdaad zodat het kleed schoon blijft. Die moeten we namelijk ook nog kopen maar onze smaak is vrij duur :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:58

Rinske schreef:
Ik heb ooit op een antiekveiling een piano gekocht voor €5,- en dat ding bleek €8500,- waard te zijn, LOL! Was een goede investering :)) .

Als je de juiste piano treft kan het idd wel leuk worden :j
Maar dan moet je wel net een gewild merk en model hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:09

Ok.. als ik ooit plek heb voor een piano.. eerst de waarde checken voor ik m omtover tot plantenbak _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:10

Schemerdier schreef:
Een vraagje: ik heb een tijdje terug een kallax kast gekocht en opgehangen, maar ik vind hem eigenlijk niet zo goed passen.

Dat kan zeker :D. Opschuren en verf erop, ik heb de mijne met matte verf geverfd, ziet er strak uit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:23

idinn schreef:
Ok.. als ik ooit plek heb voor een piano.. eerst de waarde checken voor ik m omtover tot plantenbak _O-

_O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:42

Rinske schreef:

Misschien moet ik die van mij ook maar eens laten taxeren, hahaha.

Nou ik heb hem op FB gezet in een openbare ruilen/weggeven groep (ruilen tegen twee flessen italiaanse rode wijn). En wat gebeurt er? Ze staan in de rij. Om 11 uur komt er iemand kijken en heb nog zes kandidaten in de wacht.

Die tafeltjes heb ik bij de Trendhopper gezien. Ik vind ze ook leuk maar mijn man niet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:59

karijn schreef:
Rinske schreef:

Misschien moet ik die van mij ook maar eens laten taxeren, hahaha.

Nou ik heb hem op FB gezet in een openbare ruilen/weggeven groep (ruilen tegen twee flessen italiaanse rode wijn). En wat gebeurt er? Ze staan in de rij. Om 11 uur komt er iemand kijken en heb nog zes kandidaten in de wacht.

Die tafeltjes heb ik bij de Trendhopper gezien. Ik vind ze ook leuk maar mijn man niet.

Is ie stiekem dan niet meer waard dan 2 flessen wijn?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:10

Knollentuin
De meeste zijn echt wel meer waard dan een paar flessen wijn
Maar zie maar eens iemand te vinden die het er aan uit wil geven als het geen echt waardevol instrument is
Die zijn er bijna niet en er worden er stiekem best veel aangeboden voor weinig geld
Juist vanwege datzelfde probleem

Vlak ook het verhuizen van zo’n ding niet uit trouwens
Paar keer gedaan= geen feestje :=

Maar juist door aan te bieden voor een ruil als dientwee flessen wijn
Kom je er nog eens vanaf :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:29

Aha, ja we hebben er ook een staan, verplaatsen en verhuizen is een vak apart. Die van ons kan 'altijd' terug naar waar ie vandaan kwam, mits jaarlijks gestemd ,maar op een gegeven moment is t op met die dingen

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:46

Natuurlijk is hij wel wat meer waard. Ik vroeg 100 euro voor een piano die gewoon goed is om mee te beginnen maar je komt er gewoon niet vanaf op Marktplaats.

Nee Wuhlfar is een Tjsechisch merk, totaal niet bekend. Het binnenwerk wordt gewoon in een fabriek in China gemaakt. Mijn jongste heeft er een jaar plezier van gehad tot hij besloot dat hij het oefenen niet meer leuk vindt. Ik heb hem zelf voor 85 euro gekocht maar moest hem twee keer laten stemmen en een pedaal laten maken.

Dus neem ik mijn verlies maar in dit geval maar hij staat me nu enorm in de weg. Plus dat ik dan eindelijk aan de muur kan gaan beginnen want je schuift hem ook niet eventjes opzij...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:07

Yes! De piano wordt zometeen opgehaald!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:31

En je bent straks een lekker wijntje rijker :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:11

SpikkelFire schreef:

Precies dit zei mijn vriend hier ook over _O-
Ik vind het heel mooi maar wij zitten nog wel eens vanaf onze bank met de voeten op tafel.. dan is dat bij deze minder fijn (was de doorslaggevende factor in de keus :+ )

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:48

Queelens schreef:
SpikkelFire schreef:

Precies dit zei mijn vriend hier ook over _O-
Ik vind het heel mooi maar wij zitten nog wel eens vanaf onze bank met de voeten op tafel.. dan is dat bij deze minder fijn (was de doorslaggevende factor in de keus :+ )

:))

We hebben nu een marmeren uitgezocht, ook niet heel erg voeten-op-tafel-waardig. Dus dan maar een poefje erbij O:)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:05

ontherun schreef:
Schemerdier schreef:

Dat kan zeker :D. Opschuren en verf erop, ik heb de mijne met matte verf geverfd, ziet er strak uit.

Bedankt voor het antwoord! Ik heb nog nooit zoiets gedaan dus:
- opschuren met fijn schuurpapier neem ik aan?
- voldoet gewone muurverf? en is er nog verschil tussen mat of glans qua uitstraling?
- best met een roller of een kwast? heeft het meerdere dunne laagjes nodig?
- moet het daarna nog afgewerkt worden met iets? Het is de bedoeling dat de buitenkanten geschilderd worden dus in principe worden die niet echt meer aangeraakt (de kast hangt op tegen de muur)

Over de salontafel/bijzettafel: ik heb speciaal een lange salontafel genomen ipv kleine bijzettafeltjes en daarop ligt een tuinkussen (heeft een rubberachtige onderkant waardoor het niet schuift) waardoor ik altijd mijn voeten op tafel kan leggen :D Het was dat of een hoekbank :+