Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
staat nog steeds zoals ik hem binnen kreeg in mos. Kan iig niet te veel water zijn geweest, komt wel goed denk ik, hoop ik. Spannend
En mijn syngonium Red spot tricolor heeft bij mij voor het eerst een gaaf blad gegeven, wel kleiner maar heftiger van kleur dan het oude blad. Ben benieuwd of de kleuren zo blijven. 
de 3e van de Amydrium Zippelianum komt nu ook op en 2 hebben nu een blad. Ook de scindapsus die ik van de warmtemat af heb gehaald doen het weer, was voor deze toch wat te warm daar.

kan er helemaal niks over vinden. wel een foto van de moederplant gezien op foto.

Waar ik ook heen ga ik kom meestal terug met een bus vol buitenplanten. Meest gratis gered van weggooien of met stevige korting.
voor een kwart van het totaalbedrag. Ik vroeg alleen de prijs van een afgeprijsde appelboom
waarna volgde voor dit bedrag mag u al de fruitplanten meenemen en voor dat er bij al deze bloemen en planten ook. Ze stonden gruwelijk in de weg geloof ik. Toenmaar alles ingeladen. Het meeste is al verdeeld bij een aantal huishoudens
maar ik kwam er voor komkommer plantjes voor iemand anders.
daarvan had ik 80 bakken meteen kunnen redden van de vuilverbranding en in totaal gingen ze meer dan 1000 bakken verwisselen in die gemeente
maar ik kon er helaas maar die kwijt. In totaal alle winter bakken van een gemeente die naar de vuilverbranding gingen. Om in het najaar weer dezelfde bakken te maken. Zo zonde.

maar vond het ook zo zonde om te laten liggen. Ben nu aan het rondvragen wie hem wil hebben.
prima. 

en zoveel diverse geraniums.Citaat:Begonia grandis subsp. evansiana is een (half)winterharde begonia, wordt tot 60cm hoog met prachtige bladeren. Het eivormig blad is groot, olijfgroen en geaderd met een roestkleurige onderkant. Vooral prachtig als er zon door het blad schijnt.
Begonia grandis ssp holostyla
Begonia grandis ssp sinensis.
Heel anders dan de gewone witte vorm van B. grandis. De ondersoort B. sinensis heeft veel kleiner blad dat in deze vorm heel aantrekkelijk rood geaderd is. De plant is veel meer vertakt en bloeit dus eigenlijk veel rijker. Fantastisch mooi, maar moet ook met afgevallen blad afgedekt worden in de winter. Vormt heel veel broedbolletjes en na een zachte winter vonden we er wel eens honderden die uitliepen.
Moesten we het jarenlang alleen met B. grandis doen, nu zijn er in een paar jaar tijd wel tien soorten, veelal uit China' bijgekomen die volgens ons redelijk winterhard zijn.

. Te veel planten is een mening. En als er 20 sansevieria's in een kleine pot kunnen groeien...