[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:13

Thuis zijn met bezichtigingen aub niet doen, vond ik zelf zoooo vervelend bij bezichtigingen, als er bewoners thuis waren

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:29

Oh ik had er niet zo'n problemen mee. Zolang ze zn eigen er niet mee bemoeien en verder wegblijven tijdens de tour.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:33

Toen wij onze woning gingen bezichtigen waren de vrouw en haar zoon thuis, voelde me ook absoluut niet prettig daarbij. Gelukkig dat de makelaar ze al snel weg stuurde, die afspraak had hij ook met ze gemaakt (standaard afspraak bij hem, wij hebben hem uiteindelijk ook als verkopend makelaar gehad) maar ze hielden zich er niet echt aan. :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:34

Ik ben wel benieuwd wie jullie als makelaar hadden neonlight :D

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:42

Wij krijgen vrijdag de sleutel! Via Makelaarsland, doen bewoners ook zelf bezichtigingen.. wij vonden het niks. Was liever met een makelaar erdoor heen geweest.

Ik had de katten gewoon thuis hoor bij bezichtigingen, hond wel uit huis.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:43

Ik meld me hier ook! Ons huis komt binnenkort ook te koop, we zijn nu bezig met alles opruimen (20 jaar hier gewoond) en kleine dingen opknappen. Wij gaan verderop in het dorp in een huurhuis wonen :) We gaan wel kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij voor het kopen van een nieuwbouwwoning in de nieuwe wijk in het dorp.

Woon overigens gewoon bij mijn vader, dus hij zal alles regelen wbt verkoop. Onze katten brengen we waarschijnlijk even naar de buren bij bezichtigingen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:58

Ik zou de katten tijdelijk bij iemand laten logeren voor de tijd dat je huis in de verkoop is en je nog niet in je nieuwe huis woont. Stress voor de katten dat er elke keer mensen in huis komen die ze niet kennen en voor de bezoekers ook niet prettig (en ja, ik ben kattengek dus mij zou het alleen maar afleiden :P )

Ik vond het ook nooit fijn als de mensen thuis waren tijdens bezichtigen, kijkt gewoon niet lekker.

Colien, ik zou idd ook gewoon zeggen, leuk dat je er bent! Hier is een kwast :+

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:12

Mwa wij hadden niet zo veel moeite dat diegene waar we het huis van kochten zijn huis zelf verkocht via een internetmakelaar. Verkoper stelde zich gewoon zakelijk op en beantwoorden onze vragen. Makelaars weten toch een heel stuk minder van het huis.

Wij nemen als we dat huis ooit weer gaan verkopen ook geen verkoopmakelaar meer. Wat een prutswerk heeft onze makelaar verricht! Verhaaltje vol spelfouten en foutieve informatie. We hadden het verhaaltje gekregen, nagekeken en verbeterd teruggestuurd. Hebben ze het onverbeterde verhaaltje gebruikt! Foto's waren wel goed (de fotograaf was ingehuurd door makelaar). Makelaar had ook een filmpje en plattegrond van het verkeerde huis erin gezet.
Alles was zaterdag ochtend op funda gekomen. En het wijzigen konden ze zogenaamd op dat moment niet. Pas toen we zeiden dat er anders financiële gevolgen voor hen kon hebben kon er pas wat veranderd worden.

Paar dagen later zouden er kijkers komen (best flink aantal). Belt de makelaar mijn vriend op of hij even heen en weer wilde rijden om de sleutel af te geven... (half uur rijden enkele reis) {:)-:( We hadden een makelaar in hand genomen om zo niet aan onze snipperdagen te hoeven komen voor de kijkersdagen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:31

Wij hebben een keer een bezichtiging gehad door eigenaren. De vrouw ging binnen alvast thee zetten terwijl wij buiten werden rondgeleid door de man.
Toen we er al pratende achter kwamen dat hij over de mogelijkheid tot extra grond bijkopen toch iets minder enthousiast was dan in de advertentie stond waren we eigenlijk wel klaar.
Hoe pijnlijk was dat, terwijl mevrouw net de thee klaar had...
Dus onder het drinken maar meteen medegedeeld dat het niets voor ons was. Maar die thee was zo gruwelijk heet dat we daar echt nog een paar hele ongemakkelijke minuten hebben gezeten.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:00

Cabelona schreef:
Mwa wij hadden niet zo veel moeite dat diegene waar we het huis van kochten zijn huis zelf verkocht via een internetmakelaar. Verkoper stelde zich gewoon zakelijk op en beantwoorden onze vragen. Makelaars weten toch een heel stuk minder van het huis.

Wij nemen als we dat huis ooit weer gaan verkopen ook geen verkoopmakelaar meer. Wat een prutswerk heeft onze makelaar verricht! Verhaaltje vol spelfouten en foutieve informatie. We hadden het verhaaltje gekregen, nagekeken en verbeterd teruggestuurd. Hebben ze het onverbeterde verhaaltje gebruikt! Foto's waren wel goed (de fotograaf was ingehuurd door makelaar). Makelaar had ook een filmpje en plattegrond van het verkeerde huis erin gezet.
Alles was zaterdag ochtend op funda gekomen. En het wijzigen konden ze zogenaamd op dat moment niet. Pas toen we zeiden dat er anders financiële gevolgen voor hen kon hebben kon er pas wat veranderd worden.

Paar dagen later zouden er kijkers komen (best flink aantal). Belt de makelaar mijn vriend op of hij even heen en weer wilde rijden om de sleutel af te geven... (half uur rijden enkele reis) {:)-:( We hadden een makelaar in hand genomen om zo niet aan onze snipperdagen te hoeven komen voor de kijkersdagen.

Dit is inderdaad geen goede service van de makelaar.
Wij hebben wel goede ervaringen met een verkoopmakelaar, we hadden ook bewust niet de goedkopste genomen maar gekozen op basis van goede advertenties van huizen die te koop stonden.

Aanwezig zijn tijdens de bezichtiging is voor mij ook een no-go, heb het zelf ook mee gemaakt als kijker en het heeft zeker niet positief uitgepakt voor de verkoper.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:20

Saul, Maas makelaars, J. van Mol. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:44

4 katten tijdelijk elders onderbrengen is helaas geen optie :+

Reageer later uitgebreid maar stress want net fotograaf geweest en meteen uit huis voor de eerste bezichtiging haha!

Als alles volgens planning verloopt krijgen wij 1 juni de sleutel Saul!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:55

Robijntjah schreef:
Gefeliciteerd colien!

Welkom imd en sharoontje.

Hier bezig huidige huis in de verkoop te gooien, morgen komt de fotograaf en er zijn al 2 bezichtigingen gepland :+

Nog tips vanuit hier voor 4 katten? Iedere keer wegbrengen is geen doen dus wat zouden jullie doen?

Waar wij bezichtigingen hebben gehad hadden ze de kat(ten) gewoon rondlopen. Ik vond het als kijker alleen maar leuk want dan kon ik katten knuffelen :+
Honden gingen wel ergens anders naartoe.

Hoewel het voor kijkers die allergisch zijn voor katten zuur kan zijn. Ben het zelf ook maar mijn liefde voor dieren overstijgt mijn allergie (en neem standaard pillen elke dag ivm paarden) maar ik zag de verkoper wel even schrikken toen ze vroeg of ik ook een kat had waarop ik zei ‘nee ik zou wel willen maar ik ben allergisch’ :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:06

Ik kom me hier ook graag melden. Morgen krijgen mijn vriend en ik eindelijk (!) de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben in augustus vorig jaar het huis bekeken en een bod gedaan, in onze vakantie werd het bod geaccepteerd en vanaf die tijd werd het spannend, maar we kwamen er ongeschonden uit!
Ons huidige huis was ook binnen een week verkocht, dus dat was helemaal fijn.

Nu stuiter ik al een aantal dagen en slaap ik amper omdat ik er zo ontzettend veel zin in heb.

Even over huisdieren, wij hebben een aantal woningen bezocht waar de katten gewoon thuis waren.

En ook hebben we twee huizen bezocht waar we door de bewoner zelf werden rondgeleid, wij hadden twee huizen met een behoorlijke geschiedenis en vonden het super leuk wat zij ons daar over konden vertellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:08

Die geschiedenis kun je ook later vragen als de woning bevalt en het bod geaccepteerd wordt Wij zijn er nu meerdere malen geweest o.a. ivm taxatie, met de aannemer en zo hoor je ook steeds meer over de woning. Ik hoef niet persee alles al te weten bij de bezichtiging en ook de makelaar vraagt vaak al dingen na voor er bezichtigingen komen. Een slechte makelaar of bewoners die het huis verkopen kan bij ons echt negatief werken 1 bepaalde makelaar vind ik zo arrogant dat ik een woning wel heel erg leuk moet vinden om bij hem een bezichtiging te willen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:38

Wij hadden ook bezichtigingen waar de bewoners bij aanwezig waren, maar werden wel gedaan door de makelaar. Op zich vonden wij dat uiteindelijk niet storend, bijvoorbeeld toen we met vragen kwamen over de buurt, kon de bewoner die veel beter beantwoorden dan de makelaar.
Maar dat deed ze alleen op het moment dat de makelaar haar benaderde, verder hield ze zich echt afzijdig.
Dus in die zin was dat juist wel prettig :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:38

Leuk huis! Beetje andere regio dus ik heb geen idee van de prijzen, maar de foto's en advertentie zien er netjes uit :)

Ben je er al uit wat je met de katten gaat doen tijdens de bezichtigingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:43

Hebben al 1 bezichtiging gehad, morgen de 2e.
Als we het redden met werk komen we ze kort van te voren in de schuur doen, zo niet blijven ze binnen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:48

De kijkers gaan de schuur niet in dan? Volgens mij heb ik dat wel gedaan toen ik mijn huidige woning ging bezichtigen.

Wij hebben 1 kat, ik ga tzt even met de makelaar overleggen wat die goed acht..
Eerst maar eens het huis op orde krijgen, moeten nog aardige wat kleine dingetjes doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:49

Ze kijken dan door de deur, zie je de hele schuur :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:50

Haha oké, dat voldoet wel ja :D

Hopen dat je kijkers enthousiast zijn!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:27

Succes met de verkoop

Hypotheek van ons is officieel ook rond nu. Bedrag lag onder ons maximum dus ik was er niet bang voor maar de verkopers kwamen in de knoei met hun eigen gekochte woning als wij weer uitstel aanvroegen
Nu is het ook hun eigen schuld, ze wilden eerst 3 weken termijn geven aan ons, tussen kerst en oud en nieuw in, ja logisch dat dat niet ging lukken en dat hebben wij laten verlengen tot vandaag en net gebeld dat het officieel ook rond is nu *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:51

Gefeliciteerd Lynn nikita!

De makelaar waarbij wij ons huis gekocht hebben. Is echt een gigantische l.ul :/
Ons eerste huis dus we zijn wat onervaren. Continu met zijn ogen rollen en zeggen dat we op moeten schieten.

En dan ook nog een grote fout maken door ons te melden dat de kachel en de zonwering bij het huis horen en er dan tijdens het tekenen achter komen dat de verkopers daar nog €5000 voor willen hebben.

Echt wat een eikel. We hebben bijna het huis daarom laten schieten..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:35

De verkoop makelaar van ons huidige huis was ook zo een l ul op poten
Je hebt Er bij zitten hoor