Sabini schreef:Hier een tegenslag..
Verhuizen gaat de komende tijd niet gaat lukken voor m'n vriend en ik![]()
Ik kijk nu 'Uitstel van Executie' en moest daaraan denken. Want de situatie van het onverkoopbare appartement in dat programma lijkt behoorlijk op de situatie van ons appartement.
Mijn vriend heeft ons appartement 8 jaar geleden (in de 'gouden tijd') gekocht voor 125.000 euro. Op dit moment wordt het geschat op een waarde van 100.000 euro. Maar om realistisch te zijn moeten we rekening houden met zo'n 90.000 euro, omdat onze keuken en douche behoorlijk oud en 'niet zo mooi' zijn.
Verhuizen met een restschuld van dikke 25.000 euro is niet onze ambitie, dus verhuizen zit er nu überhaupt niet in voor ons.
Wat we wel gaan doen:
- Nieuwe keukenkastjes, wandtegels, aanrechtblad en kookplaat in de keuken
- Nieuwe wand- en vloertegels en een nieuwe wastafel in de doucheruimte
En we willen zoveel mogelijk zelf doen. Nu is mijn broertje bouwkundige en mijn zwager is loodgieter. Beide hebben ze twee rechter handen zeg maar. En ik heb zelf ervaring met tegels zetten.
Nadat deze aanpassingen zijn gedaan gaan we het huis wel te koop zetten.
Maar even realistisch gedacht.. zitten we het komende jaar nog wel vast aan dit huisje.
Eerst voelde dat als een grote teleurstelling, maar nu ik de cijfers e.d. heb gehoord, weet ik precies waarom we nog even moeten wachten. En kijk er naar uit dat we dan ooit ons droomhuisje kunnen uitzoeken zonder (hoge) restschuld
Hmm ook balen zeg! Wel fijn dat je zwager en broer jullie kunnen helpen met opknappen! Dat scheelt al een hoop denk ik. Tegenwoordig wil men toch een huis wat echt af is en dat ze er zo in kunnen.
Even wat anders, je vriend heeft neem ik aan toch afgelost? Heb je dat meegenomen in je globale plaatje? Wij zijn onlangs bij een hypotheekadviseur geweest en hebben nu ook een idee tot hoe ver we kunnen zakken als dat nodig is om quitte te spelen. Wel fijn om een richtlijn te hebben.
Ik zou ook niet met een (flinke) restschuld willen en durven te beginnen aan een nieuw huis. Dan inderdaad maar even wachten. Heel verstandig in ieder geval!