Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:48

Hannanas schreef:
Goof schreef:
Ik lees nog steeds trouw mee, kan echt genieten van die prachtige inrichtingen zeg!

Ben op zoek naar wat tips of inspiratie voor mijn badkamer(tje!). Ding is piepklein, 150 x 160 en bevat enkel een wastafel en een bad met douche erboven. Precies genoeg, het rotte is dat 1 van de wanden ook nog schuin is, want schuin dak.
Ik wil de indeling veranderen en de vloer en wandbekleding vervangen. Mijn idee is om er1 vloer in te leggen met put erin zodat ik geen douchebak nodig heb en een kleine wastafel erin. De douche moet uiteraard niet onder het schuine dak, maar aan een rechte wand, maar dan hangt hij vrij dicht bij de deur. Een hele douchewand erin plaatsen wil ik niet want dat neemt weer teveel plek in beslag.
Ik wil de boel eigenlijk heel simpel en goedkoop houden, want wil nog meer opknappen in huis.
Iemand een idee hoe dit zo functioneel mogelijk kan en met welke materialen? De muren zijn nu gipsen wandjes, dus de kans bestaat ook nog dat als het kunsstof dat er nu op zit verwijderd wordt er ellende onder blijkt te zitten.

Sowieso een schuifdeur.
En zeer ondiepe kasten, in de hoogte werken.

Er zit nu een vouwdeur in. Ben ik geen fan van maar een schuifdeur gaat niet want dan zit ik met het schuine dak waar hij dus niet onder kan wegschuiven. Ik zou het deurgat kunnen verplaatsen maar aan de andere muur lopen leidingen dus dan is een schuifdeur alsnog geen optie.

Kasten zijn niet nodig, hooguit onder de wastafel, meer niet.

Ir111

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:08

Zit je nu een plattegrondje te tekenen Goof? O:) :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:10

Nee haha. Ik ga slapen ;)
Heb de foto's op mijn telefoon staan, zal ze er morgen opzetten!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:41

Ohh mooie badkamer is dat geworden zeg Ir111! Ik houd wel van grijs maar dat van jou vind ik toch ook wel erg mooi. Hier ook een hele kleine en vooral smalle badkamer, maar t is huur, dus veranderen wordt het niet helaas.

Goof al een op pinterest gekeken? Als je zoekt op 'small bathroom' of small bathroom renovation kom je ook leuke en handige ideeën tegen, ook voor een klein budget.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:50

Dus....hier mijn ieniemieniebadkamertje:

Afbeelding

De rechterwand:
Afbeelding

En de douche aan de linkerwand, onder de schuine wand dus.
Afbeelding

Goede tip Santigo, ik heb inderdaad nog niet echt op pinterest gekeken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:18

Hmm dat is inderdaad mini. Nog meer dan de mijne :P

Ik denk dat je met een mooie grote lichte tegel al een ruimtelijk beeld krijgt. En dan een mooi smal kastje met smalle wasbak, bij ikea hebben ze al een hele leuke.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:26

Klopt, er bestaan idd hele nette smalle wastafels, daar had ik al eens naar gekeken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:10

New place (oud pakhuis) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:11

Wat een waanzinnige constructie :oo <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:12

Prachtige woning zeg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:18

Thanks, ben er onwijs blij mee :o

Al zeggen sommige dat mijn vorige woning (zie eerdere posts) meer sfeer had.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:19

Wow héél tof <3

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:50

Wow Ailill, alweer zon gaaf huis!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:59

Sfeervol huis zeg Ailill. Leuk al dat rood buiten!

@Goof: ik geloof dat ik het als volgt zou doen.

In de hoek waar nu je wastafel hangt halfronde glazen douche deuren. Deze kun je openen naar voren maar ook naar binnen. Als je klaar bent met douchen klap je ze naar binnen zodat je meer ruimte hebt om te staan bij de wastafel.

Onder je schuine dak zou ik dan de wastafel maken. Ik zou de wastafel wat in de hoek plaatsen zodat je er ook goed bij kunt als de ander staat te douchen. Ik zou een smalle kiezen (zoals jij ook al zei) en deze op een plank zetten. Die plank zou ik van muur naar muur laten lopen. Daaronder zou ik dan nog zo'n plank maken. Dan heb je ruimte voor manden met spulletjes en handdoeken.

Afbeelding

Zo iets:
Afbeelding

Op die schuine wand kun je niet zo makkelijk een spiegel bevestigen. Dat zou je kunnen oplossen met een scheerspiegel die je op de zijmuur bevestigd. Zo'n ding.

Dit is allemaal vrij low budget. Je kunt dan kiezen om alleen de muren van de douche te tegelen en een stukje boven de wastafel. Dat scheelt ook weer. Als deur zou ik kiezen voor een schuifdeur die over de muur buiten de badkamer loopt. Als dat kan.

Ik wilde de foto plaatsen maar ik zie dat het een DIY is, 'hoe maak ik een schuifdeur voor minder dan 50 EUR". Toepasselijk toch? :D :D Link

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:20

Oh wat een gaaf huisje ailill <3 Echt helemaal mijn smaak.

Plank met wastafel vind ik ook een goed idee Ir111. Wordt het ook wat ruimtelijker van denk ik en kun je mooi in lichte tinten houden. Beetje handig iemand heeft het zo gemaakt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:24

Thanks voor het meedenken Ir111!
Die 2 planken met de wasbak erop vind ik een heel goed idee!
Die schuifdeur is leuk, maar ik heb geen mogelijkheid die opzij te schuiven ivm schuin dak helaas. Voor de deur moet ik dus nog even verder kijken. Of ik behoud dat rottige vouwdeurtje :\

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:02

Wij hebben een kamer die nu fungeert als logeerkamer, studeerkamer, rommelhok, was-droog-hok en noem maar op. Oftewel: het staat nu vol kasten en meubels zoals we die na de verhuizing hebben neergezet. Al een jaar niet meer naar gekeken. Nu willen we toch eens opnieuw inrichten en meubels weghalen (alle oude Ikea-kasten staan hier nu :') ).

Wat zouden jullie hiermee doen? Liefst willen we ergens ook nog een kleine bank kwijt, zodat logees (hebben we nogal vaak) hier ook gewoon tv kunnen kijken of lekker kunnen bankhangen.

Afbeelding

Ik krijg 'm niet rechtop >;)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:00

That's what he said. :')

Ik vind het best luxe voor een logeerkamer haha! Ik zou alleen bang zijn dat het zo superdruk wordt met al die expedit kasten, maar geen idee of je daar wat aan hebt. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:15

:') :') :')

Ja het is onwijs druk met al die kasten nu. Moet er echt minimaal 1 of 2 wegdoen, maar welke hangt een beetje af van hoe we het willen indelen. En da's best lastig om te bedenken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:25

Mijn tip: ga eerst na welke functies je wel en welke spullen je per se wil opbergen in deze ruimte. Als je dat helder hebt, zou je kunnen kijken voor kasten. Wat ik altijd een valkuil vind, is decoratiespullen die je niet meer in de woonkamer wil, in de logeerkamer zetten. Dat wordt meestal niet gezellig.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:49

En kan je bij die kasten geen manden gebruiken? Dat scheelt al een hoop in drukte qua zicht. Beetje dezelfde kleur, zwarte kast + zwarte manden :).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:01

Wat enorm scheelt is japanese style.
Oftewel gewoon zo'n strakke kastenwand van top tot teen.
Heb je een handige vriend?
Dan zou je bijv 3 meter breed een wand kunnen maken van vloer tot plafond met deuren. Vooral in de hoogte werken is slim met kleine ruimtes.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:23

Met die tips kan ik wel wat.

Vriend is niet handig, maar mijn vader en ik wel. Zelf zo'n soort hoge kast maken zouden we nog wel een leuke uitdaging vinden.

Functies hebben we al wel bedacht. Bed blijft staan, bureau moet een plek krijgen zodat er een werkplek is en liefst nog een afgezonderd 'hangplekje' met een kleine bank, tv, bijzettafeltje. Misschien is zo'n vakkenkast met dezelfde soort manden erin inderdaad een nette oplossing om bijv. het bureau en werkgedeelte te scheiden van een kleine zithoek.

Nu staan alle kasten vol, met dingen die ik eigenlijk niet weg wil doen. Maar niet alles hoeft in het zicht natuurlijk. Dat ik al mijn studieboeken wil bewaren, betekent niet dat niet een deel naar de berging (van 6m2 :') ) kan. En 2 printers tegelijk aansluiten is ook een beetje overdreven, bijvoorbeeld. Zo lastig, we hebben 3 jaar geleden onze studenten-inboedel samengevoegd en kunnen beiden geen afscheid nemen van spullen. Daarom hebben we zoveel en ook zoveel dubbel.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:21

Kun je geen combinatie maken van je bureau met de expedit kasten? Kom ik weer met pinterest :D maar daar heb ik echt leuke ideeën gezien voor zoiets. Dan heb je een fijn bureau, maar kun je er ook direct veel spullen in kwijt. Dan zal het ook al wat overzichtelijker zijn.
Wij hebben ook van die expedit kasten en ik heb in eentje veel manden staan. Allemaal dezelfde soort, ziet er toch best goed uit.
Het probleem van teveel spullen en te weinig plaats ken ik :') De berging is hier al geen optie meer die is vol. En dan ook echt vol...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:32

Was er hier in het topic niet iemand die studeerde voor interieur-ontwerper en nog slachtoffers zocht voor het portfolio.

Ik moet helemaal opnieuw beginnen op mijn benedenverdieping. Gang/trapopgang & keuken/woonkamer. Ik kan vanwege financiën niet alles in één keer doen. De keuken kan waarschijnlijk pas over 2 jaar gerealiseerd worden. Maar ik heb dus iemand nodig die met mij kan kijken naar de ruimte en een plan kan bedenken waar ik tot het zover is al naartoe kan werken. En ik ben er gewoon achter dat ik het inzicht en lef mis om tot een geheel te komen. Zowel qua kleuren als indeling/materiaal. Na 10 jaar is ons huis eigen nog altijd geen thuis.

Nu heeft onze stukadoor gevraagd of hij een muur mag gebruiken om een nieuw product op te proberen. Aan mij dus om een keuze te maken qua product en kleur die later ook nog zal passen (zou anders zonde zijn, betreft Valpaint klondike of valrenna).

Wie lijkt dat een leuke uitdaging? Ik heb ten alle tijden koekjes koffie en thee :P

Ow en een update natuurlijk:
zo was het een maand geleden toen de gang net af was:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

En een foto naar de andere kant. Plan is om de muur naar de keuken te slopen voor meer ruimte en meer licht.

Afbeelding