[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:27

8 jaar, wat een drama! Moet er niet aan denken.

Als het 8jr leeg staat is het rijp om gesloopt te worden waarschijnlijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:06

8 jaar is wel echt een hele lange tijd!

Wij kunnen vanaf morgen weer douchen in onze eigen douche!
Ik ben echt zo blij met m'n handige vader.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:44

8 jaar te koop... mennn dan hoeven wij ook niet meer te verhuizen haha.

Wij hebben gister nog 3 kijkers gehad, duimen dat we daar nog wat van horen. Dinsdag middag komt er ook weer iemand. :)

Altijd lekker, douchen onder je eigen douche ^^ :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:44

dat klinkt hoopvol dabo.. spannend, ik duim voor je.

onze kijker zaterdag was wel enthousiast, maar moet ook nog verkopen.. ze denken er nog over. we merken het wel.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:17

Same here, kijker moet nog verkopen. Afwachten maar weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:19

Zo'n kijker had ik ook 2 jaar geleden.... :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:52

misschien nog een keer achteraan gaan pmarena??
vorige week bij uitstel van executie hadden ze toch ook zoiets.. iemand die jaren geleden was komen kijken heeft het uiteindelijk wel gekocht (na wat aanpassingen aan de woning) dat huis stond al 8 jaar te koop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:08

Nah, de mensen weten het huis te staan, het staat nog te koop, het was al 2 jaar geleden... beetje opdringerig om te vragen of ze nog interesse hebben. Als ze dat hadden dan hadden ze zich vast wel gemeld denk ik dan :)

Hopelijk verloopt het bij jullie sneller :j

Ha, bij mij zijn er nu plattegronden bij geplaatst zie ik, fijn!
http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/hui ... lenweg-88/

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:18

Ja die aflevering heb ik ook gezien, van uitstel van executie. Super dat dat stel uiteindelijk het huis heeft kunnen verkopen!

Wij doen woensdag avond aan 'open huis'. Ben benieuwd hoeveel kijkers er komen! :)
Morgen ook weer een bezichtiging.
En omdat we goede hoop hebben, gaan we zelf vrijdagmiddag in Vaassen 3 huizen bezichtigen! :) Heb er zin in.

Plattengronden erbij vind ik handig. Wij hebben ze er ook bij. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:19

Gaaf Dabo!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:47

ik heb nog geen plattegronden, maar als het niets wordt met deze kijkers ga ik die er toch ook maar bij laten maken. ik vind het ook altijd prettig om te bekijken.
succes dabo, ik duim voor je.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:57

Nou jullie hebben ons toch goed aan het denken gezet en we hebben een plan gemaakt. We gaan in elk geval de keuken van kleur veranderen, licht steengrijs. Hoe we dit gaan doen (laten spuiten, zelf schuren en verven of evt. plakfolie) weten we nog niet dus we zijn nog even opties aan het bekijken en we hebben wat offertes opgevraagd. Helaas hebben we geen standaardmaat keuken dus nieuwe kastdeurtjes bij de ikea halen is helaas geen optie.

We willen ook zeker wat gaan doen aan het douchegordijn. Een cabine van MP is leuk bedacht, maar wederom hebben we geen standaard maat en valt de doucheruimte in een soort half nisje. Het idee is om een klein muurtje te metselen en te betegelen zodat we een volwaardige nis hebben met een enkele deur ervoor.
We willen dan eigenlijk ook een nieuwe stortbak voor het toilet (die is nu van plastic, dan wordt het contrast met een hippe glazen deur zo groot) en een nieuwe wastafel met een onderbouwkastje.

Daarbij willen we de gele muur in de slaapkamer en de blauwe muur in de woonkamer en de vloer in de badkamer allemaal dezelfde lichts steengrijze kleur als de keuken geven, zodat alles wat meer 1 geheel wordt.

Flink projectje dus. Maar allebei een week vrij nemen en met z'n 2en gewoon elke dag vroeg uit de veren. Moet lukken. :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:06

Klinkt goed Nelleke!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:14

Is dat in je nieuwe huis, of het huis wat je gaat verkopen, Nelleke?
Succes in elk geval :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:18

Haha nee in m'n huis wat ik ga verkopen. Heb nog geen nieuw huis. :)

M'n huis is nu nogal ehm, kleurig. Dat schrikt denk ik kijkers af. Dus daarom alles 1 neutrale kleur. Bovendien zitten we niet echt in een lage prijsklasse voor een appartement van 60m2 dus is onze badkamer eigenlijk een beetje te schraal.

Het is de bedoeling dat het optisch wat aantrekkelijker wordt voor mensen die niet door een appeltjesgroene keuken heen kunnen kijken.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:53

Ohh op die fiets! Ja ik vind het ook moeilijk om door kleuren en troep en rommeltjes heen te kijken haha. Ik ben ook totaal nieuw op dit gebied.. Dit is ons eerste huis wat we verkopen hihi.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:58

Dit is ons huis Dabo: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appa ... -ii/fotos/

Ik merk zelf juist bij huizen dat ik qua interieur overal doorheen kan kijken. Ik zie mezelf overal iets moois van maken.
Waar ik zelf dan weer heel erg op afknap is uitzicht/locatie, wijk (ik wil niet in een vinexwijk wonen), infrastructuur rondom het huis, locatie en staat van dichtsbijzijnde winkelcentrum. Daarbij wil ik niet in een huis jonger dan 50jr wonen, of het moet een bouwkavel zijn. :+
Dan moet er ook nog minimaal 7000m2 grond bij zitten, dicht bij Amsterdam zijn en binnen ons budget passen.

Ze bestaan wel hoor, dat soort huizen. We hebben ze gevonden en bezichtigd. Maar ze zijn zeldzaam en zeker als ze nog in een beetje redelijke staat zijn, zijn ze snel weg. Dus tsjah, eerst maar 'ns verkopen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:31

Nelleke, ik vind jullie appartement/huis echt gaaf, juist die keuken :j
zou daar ook geen permanente oplossing tegen aan gooien
eerder plakplastic wat verwijderbaar is voor het geval je iemand treft die juist een aparte keuken kwa kleur kan waarderen.
een keuken is toch iets wat veel mensen zullen veranderen na aanschaf ,
badkamer, het douchegordijn, gaat dat ook de hoek om, of gaat die puur langs 1 zijde?
anders zou je nog kunnen zeggen , enkele douchewand langs die kant en niets meer aan doen , als je echt de hoek om moet word het bij afwijkende maat misschien idd lastig.

steengrijs klinkt goed.
maar verder, echt gaaf huisje :j mooie details tegen het plafond, de dubbele deuren naar de slaapkamer, dit zou ook nu toch nog moeten verkopen dunkt me, maar ja, tis momenteel echt afwachten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:46

Sonja, wat leuk om te horen.

Moet ook zeggen, de mensen die bekend zijn in de omgeving en het appartement kennen zijn verbaasd dat het nog niet weg is. Vroeger stond zoiets hier in de wijk gewoon niet te koop. Goed, het staat pas 3mnd dus ik heb niks te klagen, maar toch hadden wij stiekem ook gehoopt dat er iets meer animo voor zou zijn.

Diep in m'n hart zeg ik dat we het huis gewoon zo moeten laten, incl. limegroene keuken, want door alles egaal en in 1 kleur te maken krijg je wel een heel erg een '10 in een dozijn' huis. Misschien raak je dan net het 'unieke' kwijt.

Maarja, ik kan er natuurlijk niet rationeel tegenaan kijken, ik woon hier en vind het huisje leuk zoals het is. Ik vind alles grijs doodsaai. Maar, kijkers komen niet dus daar moeten we dan wellicht wat aan doen. Eerdere reacties hier in het topic en van collega's en ook collega makelaars van me vader waren toch wel over de kleur van de keuken en over het douchegordijntje. Blijkbaar vallen mensen daar toch over.

Pmarena, staat je huis al zo lang te koop joh? Het is best een nette woning. Plattegrondje ziet er goed uit. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:53

ik vind de keuken echt helemaal goed :P het is niet iets waar ik zelf direct op zou komen/voor zou kiezen... maar ik vind hem als ik hem zo zie echt super, ik vind hem ook absoluut heel goed in de setting passen, mooi contrast met de authentieke details :j
daarom zou ik er niet direct iets permanents mee doen maar kijken naar een cosmetische oplossing die je eventueel kunt verwijderen.
of gewoon niets aan doen , want het is toch stiekem wel een eyecatcher vind ik zelf.
had ik zelf in amsterdam op zoek zijn geweest naar een app, dan had die keuken voor mij in ieder geval een lokkertje geweest , niet een turn off.

een pot verf tegen de muur is iets wat makkelijk te doen is, maar kan idd wel net een neutralere achtergrond geven waardoor mensen het allemaal makkelijker zich kunnen inbeelden,

zelf ben ik wat makkelijker misschien, ik kijk er wel door heen,
maar ik vind de kleuren in jullie huis ook niet overweldigend of drukkend of wat dan ook,
ze zijn ook beperkt gebruikt, dus op zich zou je toch denken dat je ook met minimale fantasie hier toch wel wat mee kan
maar een potje verf is de moeite niet ;) dus why not

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:03

Ohh ik vind het ook wel mooi! :D Heel apart juist, maar ja, daar moet net iemand voor vallen..
Succes in elk geval met de verkoop! Waarom gaan jullie daar weg?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:13

Voornaamste reden is dat we de paarden aan huis willen en dat we in de toekomst graag kids willen. :)

Daarbij komt dat ik mijn hele leven in een klein dorpje heb gewoond. Sinds 2jr woon ik in A'dam. Ik vind het echt vreselijk. :') Overal drukte, files, nog meer drukte, lawaai, weinig ruimte, parkeerprobleem etc. Hier in huis is het prima, doodstil, maar zodra ik 1 stap buiten de deur doe vind ik het te druk. Kan er gewoon niet aan wennen. :+

Edit: het huis zelf ga ik echt missen. Vind het een heerlijk huis en een heerlijk balkon. Ik besef me dat ik best luxe woon voor Amsterdamse begrippen. Nog geen 10min. fietsen van centraal station, 5 minuten lopen van de jordaan, park tegenover de deur etc. Balkon op het zuiden waar je zomers de vogeltjes hoort fluiten en je de hele dag zon hebt. We hebben echt heel veel geluk met de buren/buurt. Heb de buren nog nooit gehoord, de buurt is heel gemoedelijk, durf hier gerust in m'n eentje snachts rond te lopen etc.

Jammer dat er zo'n hele stad omheen ligt. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:55

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:24

Ik denk dat het wel verstandig is om het aan te pakken hoor :j

Een enkeling zal er voor vallen zoals het nu is qua keuken / felle muren, maar aangezien die enkeling zich nu nog niet gemeld heeft kun je denk ik beter aan de rest van de woningzoekenden (die er door afgeschrikt worden) denken en er even wat centjes en ellebogenvet tegenaan gooien.

Ik zou zelf beginnen bij de badkamer, omdat dat echt een verbouw-project is waar de meeste mensen over zullen vallen...en je bovendien zelf ook het meeste plezier van zult hebben zolang je hier nog woont :j

Muren en keuken kunnen dan daarna als er in de tussentijd nog geen koper is, want daar zullen veel meer mensen doorheen kunnen kijken, en niet enorm afgeschrikt worden door het idee dat daar slechts een potje verf tegenaan moet. Ik zou dan eerst de keuken doen omdat dat ook weer meer afschrikt qua werk, dan een muurtje sauzen :)

Ja het staat zelfs al sinds eind 2008 te koop, eerst voor 299.000,- net zoals een ander huis in de straat dat ook zo apart van vorm is, en minder luxe van binnen was. Deze is uiteindelijk verkocht voor rond de 265.000 euro. Alleen hier in de straat zie je dit type trio-woning, heb het nooit ergens anders gezien, geeft lekker veel ruimte (beneden).

Had zelf de bovenverdieping nog wel aan willen pakken. Plafond vernieuwen, dakkapelletje erop... moet nu maar eens werk gaan maken van het verven van het Velux kozijn en de schuurdeur denk ik, dat kan ik nog wel doen een keertje....als het nou eens even schilder-weer werd....

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:53

juval schreef:
@ nelleke, als je paarden aan huis wilt... huis bij ons in de straat staat nog te koop: http://www.funda.nl/koop/culemborg/huis ... dseweg-12/
wel een leuk stekkie hoor!!

Staat op de verkeerde plek, wie wil er nou in Culemborg wonen? :P
Maar ja, mooi stekkie inderdaad, beetje boven budget..... als ik dat kon betalen dan kon ik hier in de buurt ook nog wel wat veel mooiers krijgen. Wij willen graag een beetje in deze regio blijven.