Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:02

Met 5 mensen in huis is mijn droger een primaire levensbehoefte :=

Anders ligt heel mijn huis vol met drogende was! Zomers gaat alles wel lekker naar buiten, dan is het zo droog. Volgens mij kost een droger aandoen per keer ook nog best wel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:04

Wat op het rekje kan hangen wij omhoog, maar dat is wel beperkt. En in de winter droogt het niet altijd even goed, dan heb je snel een muffe geur erin. Dus dan gaat de droger vaker aan. In de zomer droogt alles sneller maar wij kunnen geen was buiten hangen. Tenzij op een terras in brandende zon, ideaal als je verkleuring wil.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:28

Hier wordt altijd de droger gebruikt. Enige manier om alles goed haarvrij te krijgen (dalmatier is leuk, maar die haren zijn echt een ramp).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:44

Hier ook droger. Gaat alles in wat kan. Kan niet meer zonder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:59

Hier waslijnen op zolder. Droger heb ik wel maar gebruik ik zelden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:27

Ik gebruik de droger alleen voor beddengoed en handdoeken. Ik haat harde handdoeken.

Prairy, bedankt voor je bunq tip. Ik heb gelijk een rekening geopend en geld gestort. 1,56 is echt de moeite.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:56

Graag gedaan :)

Ik ben ook bezig met Raisin, Renault geeft via Raisin ook 1,55% rente. Als iemand zich via Raisin will aanmelden, laat het me dan even weten, dan stuur ik een link en krijgen we allebei 50€ (onder voorwaarden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:23

Ik zou willen weten of je daar als Belg ook op kan inschrijven. Dat kon ik op Raisin niet gelijk vinden. Heb wel een bedragje wat ik een jaartje kan missen (of langer).

Wisselen de prijzen voor brandstof bij jullie ook zo erg? Hier is het haast dagelijks dat het wat stijgt of daalt, al blijft het gemiddeld wel rond €1,62 hangen voor diesel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:16

Even gecheckt, maar België is (bijna als enige land?) uitgezonderd helaas...

Afbeelding

Je kunt wel bij bunq een rekening openen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:35

Oh dankjewel! Zal ermee te maken hebben dat je het in België moet melden als je een buitenlandse rekening hebt. Kunnen ze daar lekker belasting over vorderen 8-)

De testrit met de enyac was zalig :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:27

Volgens mij moeten wij dat ook. Geen idee waarom bij raisin niet en bij bunq wel.

Mooi haha. Dus die is besteld?

Ik had nog eea op marktplaats gezet, zometeen 70€ voor een buro en hopelijk volgende week nog een 400 voor andere spullen. Maar dat eerst afwachten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:36

Het zit nu bij de firma die de leases regelt/goedkeurt voor het bedrijf. Als die groen licht geven gaat hij idd in bestelling. Normaal mag het geen probleem zijn (viel volledig binnen toegestane budgetten) en stond op de lijst, dus we verwachten volgende week wel goed nieuws te krijgen.

Hij heeft ook de mogelijkheid om tijdens het rijden te laden als je remt.

Europa heeft goedkeuring gegeven.om vanaf 2035 geen verkoop van auto's met verbrandingsmotor nog toe te staan. Mijn huidige auto is diesel en 17 jaar oud maar rijdt nog als een zonnetje. Hopelijk kan die het lang genoeg uithouden en komen ze tegen dan met elektrische auto's die voldoende mogen trekken én ook voldoende bereik houden. Anders wordt het een vrachtwagen voor met de paarden op pad te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:46

Vandaag bij Kruidvat voor 30€ aan wasmiddelen en wasverzachter ingeslagen. Had door hun eigen acties al €15 korting en dan waren hun gewone prijzen sowieso nog lager dan in de gewone supermarkt. Dus gok dat het totaal wel ergens tussen €20 en €25 zal zitten. En wij kunnen weer een half jaar verder. Minimaal :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:37

Varekaj schreef:
Het zit nu bij de firma die de leases regelt/goedkeurt voor het bedrijf. Als die groen licht geven gaat hij idd in bestelling. Normaal mag het geen probleem zijn (viel volledig binnen toegestane budgetten) en stond op de lijst, dus we verwachten volgende week wel goed nieuws te krijgen.

Hij heeft ook de mogelijkheid om tijdens het rijden te laden als je remt.

Europa heeft goedkeuring gegeven.om vanaf 2035 geen verkoop van auto's met verbrandingsmotor nog toe te staan. Mijn huidige auto is diesel en 17 jaar oud maar rijdt nog als een zonnetje. Hopelijk kan die het lang genoeg uithouden en komen ze tegen dan met elektrische auto's die voldoende mogen trekken én ook voldoende bereik houden. Anders wordt het een vrachtwagen voor met de paarden op pad te kunnen.

Oh help, dit is niet oke.
Ik woon in de bergen op 1200 m hoger. EVs zijn echt nog niet aangepast op de bergen. Veel te weinig vermogen en kunnen erg slecht tegen kou. Ik hoop van harte dat die ontwikkeling dan fors vooruit gaat. Plus dat het electriciteitsnetwerk hier echt niet toereikend is. Ik zie niet gebeuren dat daar in de komende 10 jaar heel veel aan aangepast gaat worden want daar is domweg geen budget voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:41

Ik zit ietwat met hetzelfde maar dan voor auto's met trekvermogen en voldoende radius. Nu hoorde ik wel dat als je zo'n zelf ladende auto hebt, naar beneden rijden in de bergen best lonend kan zijn. Maar naar boven vraagt dan wel weer meer verbruik en op de top staan er inderdaad niet altijd (voldoende) laadpalen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 12:26

@Judith als verkoop niet meer is toegestaan wil niet zeggen dat je het niet mag bezitten :) dus voor jullie zou ik dan zeggen hou de wetgeving goed in de gaten en wellicht last minute een andere wagen aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:38

Dan rest wel de vraag, ga je met een uitstootwagen nog in stadscentra mogen rijden? Of wordt je dan overal geweerd onder mom van LEZ?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:48

Ik mag met mijn Tank nu al in veel centra niet meer rijden. Amsterdam heeft er zelfs cameras op staan, boete € 109.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:12

@VHU, dat klopt. Gelukkig geeft dat er wel weer een aantal jaren bij, want wij rijden sowieso altijd alleen maar tweedehands.

@Varekaj, dat zal zeker steeds verder geminderd worden. Het doet me wel bedenken dat ik nog steeds een milieusticker moet hebben, dat ging vorig jaar bij Reims al bijna mis doordat Google ons door een milieuzone wilde sturen :oo

@Prairy, welk soort Tank heb je dat het nu in veel stukken in NL al niet meer mag? Ik wist niet eens dat er in NL al beperkingen op zaten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:10

Varekaj schreef:

Aantekening, dat gaat over nieuwe auto's, 2e hands mag nog wel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:27

Range rover vogue uit 2003, diesel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:56

Onze ene auto mag ook veel stadscentrums niet in, Golf diesel uit 1999. Nu komen wij nooit in steden en anders hebben wij de Aygo nog.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:55

Voordeel van elektrisch in de bergen is dat je altijd met een vollere accu beneden aankomt dan waarmee je boven vertrekt, want ze doen inderdaad allemaal regeneratief remmen. En wat kou betreft; ik las laatst nog dat in Noorwegen al 80% van alle nieuw verkochte auto’s elektrisch is, daar lijkt het ook geen probleem. En het laadnetwerk aanpassen kan ineens super snel gaan zodra er geen mee te verdienen is :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:03

Nou, op dit moment vind ik eigen met een elektrische auto in Frankrijk vooral een ontzettend goede billen training :')

Altijd maar de vraag of er een laadpaal is, of hij het doet, of hij niet achter een hek staat of dat er geen enorme rij voor staat omdat er maar eentje is...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:52

Frankrijk schijnt inderdaad nog flink achter te lopen. Duitsland is dan weer echt heel goed op weg.