Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:45

Ik zou de muur in een verlengde kleur van de bank schilderen (kan je dat zo zeggen?). Bijvoorbeeld campiflage green, olive tree of green tea van Flexa.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:20

Ik heb nu diverse stalen meegenomen en ga morgenochtend bij daglicht de stalen bij de bank houden, maar ook bij de gordijnen. De gordijnen die er nu hangen gaan naar boven. Op zolder heb ik andere liggen maar die moeten nog ingekort worden.
Ik zal morgen eens wat foto’s maken van de kleurencombi’s.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:21

@DD haha elk halfjaar maar? Ik heb die zo’n beetje doorlopend, voordeel is wel dat het dan steeds op een andere ruimte gericht is.

@Karijn ik houd zelf altijd de stelregel aan: in het verlengde van een aanwezige kleur óf een contrastkleur. Maar ik vind het dan ook niet mooi als dingen nét niet dezelfde kleur zijn. :')

Mloes schreef:
Ik hou heel erg van planten en hout, misschien zo’n houten ding over je bad? Plantjes in mandjes i.p.v. die zwarte potjes? En Rituals mag zeker in het zicht <3

Dit is ons bad met zo'n plank:

[ [url=m/GfNsZI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh heel mooi! Hier is de badkamer idd grijs, wit en hout kleur. Dol op planten, maar weet niet zo goed wat voor. Badkamer is natuurlijk wel wat vochtiger, maar met goede ventilatie, dus weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Die potjes moeten idd nog weg. Dacht zelf aan een of twee grotere potten met een plant erin, en iets van een bakje of plank idd. Ziet er wel echt luxe uit zo! Maar die plank lijkt me dan weer niet zo praktisch.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:28


noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:46

Kan je geen plant ophangen aan het plafond links in de hoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:15

Amyyy schreef:
Heerlijke badkamer Mloes! Geen koperen kranen, maar zwarte. Goud had ook nog gekund, maar ik vind zwart gewoon erg mooi en daar is net wat meer keus in. Beetje standaard VT wonen huis wordt het, maar ik vind het mooi:)

In mijn badkamer komt gewoon enkele visgraat, maar dat dubbele is ook wel heel mooi!

En ik hou gewoon echt ontzettend van roze, dus dat zal denk ik altijd blijven bij mij. Voor de rest heb ik even een verzamelplaatje gemaakt. Alles is een grote bouwval nu :oo

Linksboven de keuken, mat zwart met marmerlook blad
Linksonder de vloer, pvc in geborsteld eiken kleur
Het behang komt op mijn kast in de slaapkamer
Donkergroen in de woonkamer en oudroze in de slaapkamer
Ik heb een roze hocker gekocht voor bij de bank, dan kan ik er toch een hoekbank van maken, maar zit hij niet vast aan een kant

[ [url=m/YolexZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen, maar ik weet niet of je die roze eetkamerstoel al besteld heb? En zo niet, wanneer je ze nodig denkt te hebben? Ik heb deze namelijk bijna 4 maanden geleden besteld en hij is nog steeds niet geleverd :=

Mloes

Berichten: 5178
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:24

miramii schreef:
@DD haha elk halfjaar maar? Ik heb die zo’n beetje doorlopend, voordeel is wel dat het dan steeds op een andere ruimte gericht is.

@Karijn ik houd zelf altijd de stelregel aan: in het verlengde van een aanwezige kleur óf een contrastkleur. Maar ik vind het dan ook niet mooi als dingen nét niet dezelfde kleur zijn. :')

Mloes schreef:
Ik hou heel erg van planten en hout, misschien zo’n houten ding over je bad? Plantjes in mandjes i.p.v. die zwarte potjes? En Rituals mag zeker in het zicht <3

Dit is ons bad met zo'n plank:

[ [url=m/GfNsZI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh heel mooi! Hier is de badkamer idd grijs, wit en hout kleur. Dol op planten, maar weet niet zo goed wat voor. Badkamer is natuurlijk wel wat vochtiger, maar met goede ventilatie, dus weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Die potjes moeten idd nog weg. Dacht zelf aan een of twee grotere potten met een plant erin, en iets van een bakje of plank idd. Ziet er wel echt luxe uit zo! Maar die plank lijkt me dan weer niet zo praktisch.


Anders moet je even bij een tuincentrum vragen welke plantjes op je badkamer kunnen, ik ben megaslecht met planten en toch leven beide plantjes op de badkamer nog.
Plank merk je niks van als je in bad zit, heb er alleen wel altijd een kop thee ofzo op staan dus daar is het handig voor. En vind het wel mooi staan ook haha :D

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:39

Nog even een terug komend op de kachel onder de veranda:

Het zalige najaar:
Afbeelding

Amyyy

Berichten: 3503
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:06

[***] schreef:
Amyyy schreef:
Heerlijke badkamer Mloes! Geen koperen kranen, maar zwarte. Goud had ook nog gekund, maar ik vind zwart gewoon erg mooi en daar is net wat meer keus in. Beetje standaard VT wonen huis wordt het, maar ik vind het mooi:)

In mijn badkamer komt gewoon enkele visgraat, maar dat dubbele is ook wel heel mooi!

En ik hou gewoon echt ontzettend van roze, dus dat zal denk ik altijd blijven bij mij. Voor de rest heb ik even een verzamelplaatje gemaakt. Alles is een grote bouwval nu :oo

Linksboven de keuken, mat zwart met marmerlook blad
Linksonder de vloer, pvc in geborsteld eiken kleur
Het behang komt op mijn kast in de slaapkamer
Donkergroen in de woonkamer en oudroze in de slaapkamer
Ik heb een roze hocker gekocht voor bij de bank, dan kan ik er toch een hoekbank van maken, maar zit hij niet vast aan een kant

[ [url=m/YolexZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen, maar ik weet niet of je die roze eetkamerstoel al besteld heb? En zo niet, wanneer je ze nodig denkt te hebben? Ik heb deze namelijk bijna 4 maanden geleden besteld en hij is nog steeds niet geleverd :=

Heb je besteld bij Gigameubel? Ik heb ze 2 jaar geleden besteld en toen had ik ze binnen 2 dagen in huis ofzo!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:24

Ik heb even twee moodboards gemaakt van mijn droomkeuken, ik denk dat die met de roze tegels het rustigste is :)) .
Afbeelding


Afbeelding

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:41

Ik vind de combi van groen en roze het mooist.
Nog even wachten tot er meer daglicht in huis is om verder te gaan met de kleuren.
Wat wel weer handig is nu die kast weg is, is dat ik er eindelijk achter kon zuigen

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:51

Ik vind die gele echt veel mooier.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:43

Wij zijn eruit na allerlei staaltjes op de bank te houden:
Afbeelding

Is het deze geworden. Dus ja ik heb geluisterd naar jullie en de kleur ligt in het verlengde van de bank:
Cashmere
Afbeelding

Mijn man zegt dat het wellicht slims is om eerst een laag wit over groen te doen voordat ik de andere kleur erop zet. Om te voorkomen dat je kleurverschil ziet in het gat, zeg maar.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:16

Dat zou ik idd ook eerst doen, misschien dat je zelfs op het groene 2 lagen moet doen.
Is die Cashmere de 3e van rechtsboven ?

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:22

Ik denk het wel ja.
Met twee lagen heb ik rekening gehouden ja.
Ik schiet zo maar eens in de kleren en rijd dan naar de Gamma. Spullen halen.
De radiator krijgt een ombouw die ook in die kleur wordt gespoten en de buizen idem.
Alleen is mijn plant gisteren gesneuveld. Het bovenste deel van de kast moest uit elkaar. Het hele systeem was zo gemaakt dat je niet hoefde te schroeven. Dus nadat ze de planken eruit hadden gehaald, viel de zijkant om, bovenop mijn plant.

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:19

Agossie, die plant had geen schijn van kans... Ook nog naar het tuincentrum dus! :D Mooie kleur hebben jullie uitgekozen, ziet er warm uit.

Karin, wat was het heerlijk knus bij jullie!

Rinske, aan mij heb je niets. Ik vind beide kleuren er niet mooi bij passen. Wel vind ik het hout gecombineerd met groen en marmer heel tof!

Mloes

Berichten: 5178
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:32

Rinske schreef:
Ik heb even twee moodboards gemaakt van mijn droomkeuken, ik denk dat die met de roze tegels het rustigste is :)) .
[ [url=m/Hh6Xfl.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/EihfTS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi <3 vooral de roze tegeltjes!

Mloes

Berichten: 5178
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:32

karijn schreef:
Wij zijn eruit na allerlei staaltjes op de bank te houden:
[ [url=m/bXs4hm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het deze geworden. Dus ja ik heb geluisterd naar jullie en de kleur ligt in het verlengde van de bank:
Cashmere
[ [url=m/rSfbOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn man zegt dat het wellicht slims is om eerst een laag wit over groen te doen voordat ik de andere kleur erop zet. Om te voorkomen dat je kleurverschil ziet in het gat, zeg maar.

[ [url=m/x5rzvQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Veel mooier deze kleur! Benieuwd naar het eindresultaat.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:49

Dat zal ik zeker laten zien. Ik ben net naar de Gamma geweest. Eerst eens door de schuur om te kijken wat ik nog aan materiaal heb voor ik me arm koop...morgen beginnen. Vanmiddag ga ik shoppen met een vriendin.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:05

Ik heb 2 waxineboomstammen gemaakt, maar weet niet of ik de ene nou blank laat of net als de andere in de olie zet..
Afbeelding

Afbeelding

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:09

Ik vind het kleurverschil juist wel leuk tussen de 2 boomstammetjes.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:15

Ja, ik ergens ook wel, mede dat ik straks ook meerdere tinten houtschijven/stammen heb. En ook wat grijstinten in kussens en fauteuiltje.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:41

Ik vind die groene keuken uit het moodboard fantastisch en de gele tegels heel mooi. Maar.. il vind groen met geel en marmer wel een beetje heftig denk ik. Ik zou daar snel op uitgekeken zijn. Dat roze is wel wat neutraler.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:32

We hebben 1 dressoir weer in elkaar. De andere, exact dezelfde, wordt twee aparte. Het rechter deel daarvan staat al boven op de kamer van de jongste en doet dienst als kledingkast. De andere komt tzt in plaats van de witte kast op de kopse kant bij de eettafel en wordt een drankenkabinet. De omlijsting laten we dan op maat zagen. Deze staat er nu voor even maar zal dus weer van de muur af moeten zodat ik kan gaan schilderen.
We wilden het dressoir zwart laten spuiten maar de goedkoopste was €600. Dus we laten hem nu even zoals hij nu is. We laten de houten omlijsting waarschijnlijk wel wit spuiten.

Iemand interesse in de piano? Ruilen tegen twee flessen rode Italiaanse wijn.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:44

@karijn: raak je die piano niet op MP oid kwijt ??
Kun je niet van hout een andere omlijsting laten maken ?? Of dit hout schuren en donkerder maken ?? (mits het geen spaanplaat is)