[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:21

Laatste stukken ingeleverd *\%/* Nu wachten wat ze ervan vinden. Alweer. Nog even nagels bijten, maarrrrrr de levering is een maand vervroegd zojuist :D

Spannend Nelleke! Al iets nieuws op het oog?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:24

Ja onder voorbehoud van financiering hebben we een stuk grond gekocht waar nog een huis op gebouwd moet worden.

Spannend santigo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:41

Spannend nelleke, wat doen jullie in de tussentijd als verkocht is?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:04

Gefeliciteerd Robijntjuh en Nelleke natuurlijk ook!

Hier vanochtend getekend voor de sleutel en al lekker bezig kunnen zijn! Het is zooo leuk, al bekaf maar we hebben gelukkig even de tijd om te verhuizen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:39

_Nelleke_ schreef:
Ja onder voorbehoud van financiering hebben we een stuk grond gekocht waar nog een huis op gebouwd moet worden.

Spannend santigo

Leuk Nelleke. Hoe gaan jullie bouwen? Via een aannemer oid? Ben altijd wel benieuwd of er hier mensen via Selekthuis gaan bouwen, want dan kan het zijn dat mijn man je huis tekent :P

Wij kijken nog steeds met een schuin oog naar de huizenmarkt... Nu is het huis 2 deuren verder verkocht voor een prijs die we eigenlijk niet hadden verwacht( veel hoger dan verwacht terwijl het niet goed onderhouden is en geen mooie tuin heeft, maw een zooitje) en dat zou betekenen dat wij op zijn minst 50 duizend op onze aankoopprijs kunnen leggen := En mijn man kan hoger gaan in de hypotheek(we hebben nu beroerde rente, we zouden meer kunnen lenen voor een betere rente en er dus niet zo op achteruit gaan qua maandelijkse kosten). En we krijgen straks nog een groot bedrag met 4 nullen via familie...
Dus, ja heel interessant... Ik heb de makelaar van het huis naast ons gebeld, waarvoor die is weg gegaan en die zei direct dat er ontzettend veel vraag is naar huizen in ons gebied en dat we m zo kwijt zijn. Dit huis is ook binnen een maand verkocht.

Dus, ondanks dat we hier nog best ok zitten, en ik nog studeer, is het wellicht toch interessanter dan we dachten. Dus toch maar weer afwegen en nadenken.... :')
Dus ik ga toch nog eens struinen naar een niet al te groot huis met 3 slaapkamers, maar vooral een grote tuin :D :P

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:31

Over een week zijn wij alweer in bezit van de sleutel van ons droomhuis!
Vandaag nog even naar de bank, er staat blijkbaar een limiet op mijn rekening voor hoeveel geld ik kan overmaken. Ik kom nu dus in de knoop met de kosten die ik allemaal moet overmaken naar de notaris.

We hebben alleen weinig tijd om alvast onze vloer/verf te gaan uitzoeken. Heel vervelend. We hadden het goed gepland, maar toen kwam er een sterfgeval tussendoor en problemen op het werk waardoor alles in het water viel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:41

Kun je dat niet online regelen? Spannend hoor.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:53

Nee, normaal gesproken heb je een limiet tot 50.000 maar waarschijnlijk hebben mijn ouders dat toen ik nog jong was op 5.000 laten zetten. Dit was niet via internet te wijzigen helaas. Maar het is gelukt.
Vandaag mijn eerste paar dozen al ingepakt. Ondanks dat ik thuis "maar" een slaapkamer heb, heb ik toch flink wat meer rotzooi dan ik dacht eigenlijk, en dat terwijl ik nog geen jaar geleden van kamer verhuisd ben en toen ook al kritisch heb gekeken wat weg kon of niet.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:39

Wat leuk Colien! Spannend die laatste dagen!

Wij hebben nu sinds afgelopen donderdag de sleutel en al lekker alle dagen aan de klus geweest. De trap was spierwit en niet mooi geschilderd. Alles is al wit in huis en wij houden wel van dat landelijk rustieke dus besloten alle verf eraf te halen, te schuren en te beitsen. Ik ben het al helemaal zat haha.

Twee dagen met de verf fohn bezig geweest om het eraf te krijgen, minimaal 4 a 5 soorten hout waarvan een groot deel al eens gebeitst was. Nu dus dag 3 besteed aan schuren en nu ongeveer halverwege ik heb 3x willen opgeven en opnieuw schilderen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:05

Ai klinkt als een leuk klusje inderdaad :+

Wij hebben net het voorlopige koopcontract getekend :D

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:17

Robijntjah schreef:
Ai klinkt als een leuk klusje inderdaad :+

Wij hebben net het voorlopige koopcontract getekend :D

Gefeliciteerd!

Jaa dat was qua relatietest bijna net zo erg als een ikea kast :+ heb vandaag eindelijk de eerste laag beits eroverheen kunnen doen

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:22

Ik wil me ook graag voorzichtig hier komen melden.. Nu toch echt de eerste stappen gezet in verkoop huis, hypotheekadvies en aankoop nieuwe woning. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat!
Maandag eerste gesprek met een potentiele verkoopmakelaar, deze was destijds mijn aankoopmakelaar. Iemand nog tips wat je moet vragen/waar je op moet letten? En wat zijn ongeveer de kosten voor een 'full-service' verkoopmakelaar? Ik benieuwd waar deze mee komt, maar ik wil ook nog ergens anders een offerte opvragen..

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:21

Vandaag krijgen wij onze sleutel *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:50

imd schreef:
Ik wil me ook graag voorzichtig hier komen melden.. Nu toch echt de eerste stappen gezet in verkoop huis, hypotheekadvies en aankoop nieuwe woning. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat!
Maandag eerste gesprek met een potentiele verkoopmakelaar, deze was destijds mijn aankoopmakelaar. Iemand nog tips wat je moet vragen/waar je op moet letten? En wat zijn ongeveer de kosten voor een 'full-service' verkoopmakelaar? Ik benieuwd waar deze mee komt, maar ik wil ook nog ergens anders een offerte opvragen..

Ik betaalde € 650- opstartkosten, oa foto`s brochures ed en na verkoop 1.75% incl btw van de opbrengst
Ik heb zelf 3 makelaars laten komen om te kijken wat voor provisiekosten ze telden, wat ze aanboden, vooral kritisch naar hun eigen woningen gekeken, zijn de foto`s goed hoe is de tekst enz 2 jaar geleden vond ik het ook belangrijk om geen extr kosten te krijgen, stel dat wij de woning toch uit de verkoop haalden, alleen de opstartkosten betaalden wij dan. er zijn ook makelaars die dan een boete tellen. Gelukkig ook aangezien wij toen de woning weer uit de verkoop hebben gehaald.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:24

Ik meld mij hier ook (weer). November 2016 hebben we een huisje gekocht en we hebben besloten om toch naar een bestaande nieuwbouw woning te kijken. De wijk waar wij graag willen wonen is erg gewild en er kwam maar geen koophuis vrij. Tot een week geleden. Om een lang verhaal kort te maken; we hebben een bod gedaan en het is geaccepteerd.

Onze woning komt dus nu in de verkoop. Donderdag komt de makelaar voor een waardebepaling.

Is het slim om nu al in de kennissen en vriendenkring bekend te maken dat ons huis te koop komt? Of even afwachten wat er uit de waardebepaling komt? We hebben wel een prijs in gedachten en als ik hier in de straat kijk, komt dat wel overeen met de prijzen waarvoor andere huizen verkocht zijn hier in de straat.

*edit*

Prairy; ik heb je even een PB gestuurd :) er komen 2 verschillende makelaars, 1 donderdag en 1 vrijdag.
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 28-01-19 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:31

Ik zou het hier en daar al gewoon laten vallen zonder dat je er een prijs bij noemt.

En ik zou ook nog een of 2 makelaars extra laten komen, kijken waar je een goede klik mee hebt een of er iets met de courtage te doen is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:01

Lynn_Nikita schreef:
imd schreef:

Ik betaalde € 650- opstartkosten, oa foto`s brochures ed en na verkoop 1.75% incl btw van de opbrengst
Ik heb zelf 3 makelaars laten komen om te kijken wat voor provisiekosten ze telden, wat ze aanboden, vooral kritisch naar hun eigen woningen gekeken, zijn de foto`s goed hoe is de tekst enz 2 jaar geleden vond ik het ook belangrijk om geen extr kosten te krijgen, stel dat wij de woning toch uit de verkoop haalden, alleen de opstartkosten betaalden wij dan. er zijn ook makelaars die dan een boete tellen. Gelukkig ook aangezien wij toen de woning weer uit de verkoop hebben gehaald.

Op hun eigen site kijken had ik nog niet eens aan gedacht, goeie! Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:55

Gefeliciteerd colien!

Welkom imd en sharoontje.

Hier bezig huidige huis in de verkoop te gooien, morgen komt de fotograaf en er zijn al 2 bezichtigingen gepland :+

Nog tips vanuit hier voor 4 katten? Iedere keer wegbrengen is geen doen dus wat zouden jullie doen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:14

Ik heb de kat toen tijdelijk in de garage gezet tijdens bezichtigingen. In overleg met de makelaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:56

Die hebben wij niet helaas :+
Wel een klein schuurtje, voor alleen tijdens de bezichtigingen misschien wel een optie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:01

Robijntjah schreef:
Gefeliciteerd colien!

Welkom imd en sharoontje.

Hier bezig huidige huis in de verkoop te gooien, morgen komt de fotograaf en er zijn al 2 bezichtigingen gepland :+

Nog tips vanuit hier voor 4 katten? Iedere keer wegbrengen is geen doen dus wat zouden jullie doen?

De katten heb ik los laten lopen, die verstopten zich wel als er mensen kwamen
Wel heeeel goed de kattenbakken schoonmaken en uit het zicht houden, en het voer heb ik ook weggezet
Honden gingen het huis uit

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:29

Wij hebben onze sleutel *\o/* helemaal in de wolken, al moet het besef nog een beetje landen dat het ECHT ons huis is.
Gisteren heel veel bezoek gehad, iedereen even enthousiast. Het is ook echt een uniek plekje.
Door al het bezoek komt er alleen zo weinig van het klussen ;( vandaag hopelijk meer tijd voor klussen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:45

Je bezoek aan het klussen zetten dan maar? O:)

Wij hebben op een vrijdagmiddag de sleutels gekregen en het eerste weekend ook super veel bezoek. Die hebben allemaal de handen uit de mouwen gestoken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:31

gefeliciteerd Colien. Nieuwe regel, bezoek mag mits ze meehelpen, ben je ook nog sneller klaar

ik moet nog 3 maanden wachten tot 1 mei, duurt mij veel te lang!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:28

Wat leuk Colien! Heel veel klusplezier!

Mijn vriend stuurde me net dit:
Afbeelding
Kan echt niet meer wachten *\o/*

Wat een schattige trap hierboven!!

Robijn wanneer krijgen jullie de sleutel? Of had ik dat al gevraagd :Y)
Kun je niet thuis zijn tijdens de bezichtiging dat je op de katten let? Ons nieuwe huis waren ze ook iedere keer thuis..

"ons" huis staat sinds deze week ook op funda.
Had ik de boel helemaal aan kant, hebben ze een paar *piep* foto's gemaakt :')
Niet eens alles op de foto, super slechte foto's. Vol de schimmel plek in een van de slaapkamer er op :')
De stal niet, keuken niet, badkamer niet etc etc.

Hij zal wel weten dat het een sloopwoning is ...
Maar probeert het toch nog bedrijfsmatig te verkopen. Ben benieuwd.

https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... serweg-71/

Lynn nikita duurt lang he, wij hebben ons nieuwe huis ook al vanaf 14 september ongeveer gekocht. En nu is het eindelijk bijna zo ver.