Spannend Nelleke! Al iets nieuws op het oog?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Ja onder voorbehoud van financiering hebben we een stuk grond gekocht waar nog een huis op gebouwd moet worden.
Spannend santigo
imd schreef:Ik wil me ook graag voorzichtig hier komen melden.. Nu toch echt de eerste stappen gezet in verkoop huis, hypotheekadvies en aankoop nieuwe woning. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat!
Maandag eerste gesprek met een potentiele verkoopmakelaar, deze was destijds mijn aankoopmakelaar. Iemand nog tips wat je moet vragen/waar je op moet letten? En wat zijn ongeveer de kosten voor een 'full-service' verkoopmakelaar? Ik benieuwd waar deze mee komt, maar ik wil ook nog ergens anders een offerte opvragen..
Lynn_Nikita schreef:imd schreef:Ik wil me ook graag voorzichtig hier komen melden.. Nu toch echt de eerste stappen gezet in verkoop huis, hypotheekadvies en aankoop nieuwe woning. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat!
Maandag eerste gesprek met een potentiele verkoopmakelaar, deze was destijds mijn aankoopmakelaar. Iemand nog tips wat je moet vragen/waar je op moet letten? En wat zijn ongeveer de kosten voor een 'full-service' verkoopmakelaar? Ik benieuwd waar deze mee komt, maar ik wil ook nog ergens anders een offerte opvragen..
Ik betaalde € 650- opstartkosten, oa foto`s brochures ed en na verkoop 1.75% incl btw van de opbrengst
Ik heb zelf 3 makelaars laten komen om te kijken wat voor provisiekosten ze telden, wat ze aanboden, vooral kritisch naar hun eigen woningen gekeken, zijn de foto`s goed hoe is de tekst enz 2 jaar geleden vond ik het ook belangrijk om geen extr kosten te krijgen, stel dat wij de woning toch uit de verkoop haalden, alleen de opstartkosten betaalden wij dan. er zijn ook makelaars die dan een boete tellen. Gelukkig ook aangezien wij toen de woning weer uit de verkoop hebben gehaald.
Robijntjah schreef:Gefeliciteerd colien!
Welkom imd en sharoontje.
Hier bezig huidige huis in de verkoop te gooien, morgen komt de fotograaf en er zijn al 2 bezichtigingen gepland![]()
Nog tips vanuit hier voor 4 katten? Iedere keer wegbrengen is geen doen dus wat zouden jullie doen?