[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:37

@miran88: spannend.
@corelli: wat leuk, gefeliciteerd.
@ruitje: balen zeg.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:42

_Marinke_ schreef:
Welkom Marlis! :D Hihi hier zijn we beide veel eisend, nouja het mag van ons beide best een kluswoning zijn maar de 'basis' (staat van constructie, de funderinge,...) moet wel goed zijn. Daar is mijn vriend dus heel kritisch op en ik echt qua ruimte en wat je er mee kunt, hoe het voelt en de buurt. Ook niet makkelijk.. := Spannend dan voor jullie dinsdag! Zou leuk zijn als het wat is. :D

Ohh wat leuk Miran! :D Hopen dat je er snel uit komt dan met de onderhandelingen. Klinkt wel goed!
Dat is altijd goed Sammie, hopen dat er verdere stappen worden ondernomen. :j

Volgens mij word de makelaar ons een beetje zat.. := :x

Kritisch zijn is alleen maar goed maar bij sommige dingen denk ik echt mijn God te moeilijk en kritisch doen is ook wat, haha.

Er zit een biologisch restaurantje er naast, niet er aan vast. En dan moet er eerst geroken worden hoe het er ruikt etc. Ik heb er geen problemen mee.

En het us een huisje in zijn dorpje waar hij nu ook al woont en het liefst blijft wonen. Huizen zijn hier duur en er komt in ons budget eigenlijk bijna nooit iets te koop.

Dan vind ik dat je dingen tegen af moet wegen want je kan niet alles hebben.

Als het huis zelf wat is en de ruimtes etc zit ik daar prima hoor. Aan het water, rustig dorpje maar toch nog vlakbij stadjes.

Dus ik ben benieuwd dinsdag met name naar wat mijn vriend er van vindt.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:34

Welkom en gefeliciteerd Corelli! Dat is vlot gegaan.

Miran88: spannend hoor, de onderhandelingen.
ruitje: hopelijk geven ze nog wat toe richting jullie.

Hier nog niets gehoord van de kijker donderdag, behalve positief berichtje van de makelaar. Hopelijk horen we nog iets (een bod zou leuk zijn;))

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:01

Leuk Corelli, gefeliciteerd! Bij ons is het ineens ook in sneltreintempo gegaan, maar dat was voor ons alleen maar een teken dat dit huis het echt moest zijn ofzo :D

_Marinke_ schreef:
Hihi hier zijn we beide veel eisend, nouja het mag van ons beide best een kluswoning zijn maar de 'basis' (staat van constructie, de funderinge,...) moet wel goed zijn. Daar is mijn vriend dus heel kritisch op en ik echt qua ruimte en wat je er mee kunt, hoe het voelt en de buurt. Ook niet makkelijk.. :=

Veeleisend is toch niks mis mee? Het is geen pakje boter wat je koopt :D

Wat een gedoe bij jullie ruitje. Balen voor beide partijen eigenlijk.

Spannend Miran88, Sammie en EkmiC! *\o/*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:21

:#
Voor as donderdag is er een bezichtiging afgesproken!

Jullie nog tips? Appeltaart bakken :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:24

wij zijn afgelopen vrijdag ook een huis wezen kijken.
zaterdags nog weer terug gegaan met een bevriende aannemer, voor het bouwtechnische gebeuren :)

het maar eens op me in laten werken en er over denken!

Bloembloem spannend!
eerste x?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:37

Dank voor jullie leuke reacties! :D We zijn nu op vakantie en ontvangen per mail als het goed is deze week het voorlopig koopcontract. Deze gaan we na de vakantie doornemen met de aankoopmakelaar en we hebben ook een afspraak staan met de hypotheekadviseur volgende week :) Komt een hoop op je af, maar erg leuk!

We zitten nog een beetje te dubben over wat we met de keuken willen... Er zit een keuken in uit 1992 die nog netjes is, maar vooral qua kleur niet onze smaak. Daarnaast zit er een keramische kookplaat in en mijn vriend (kookgek en mijn kok voor elke dag) wil daar écht niet op koken. Harde eis is dus dat er een gasfornuis in komt, maar we moeten nog kijken waar de gasaansluiting zit.

Omdat we er dan toch al aan moeten rommelen, hebben we ook in ons hoofd dat we dan maar beter kunnen kijken of we een klein bouwdepootje kunnen krijgen voor een nieuwe keuken. Maar aan de andere kant: het is wel extra geld lenen en eigenlijk voor een luxeprobleem want de keuken werkt verder echt prima

Targaryen: gaaf dat het bij jullie ook zo snel is gegaan! Hoe ver zijn jullie er nu mee? En Wanneer staat bij jullie de sleuteloverdracht gepland?

Bloembloem: spannend! :# Verder geen tips, behalve dat het opgeruimd en schoon is, maar dat had je zelf vast al verzonnen :)

Alja: spannend! Hoe was jullie gevoel erbij? En eerste huis dat jullie zijn gaan bekijken?

Best belastend trouwens, als je veel bezichtigingen hebt! Alles steeds netjes en je moet zelf de deur uit. Wij hebben ivm mijn werk altijd tussen 17-18u bezichtigd en veel huizen waren van jonge gezinnetjes. Voelde me soms best een beetje bezwaard, we schopten vast een hoop eetrituelen in de war :o
Waar gaan jullie naartoe als er een bezichtiging is? En zit je dan ook echt in spannning? Erg leuk om juist de kant van de verkopers ook te horen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:39

Bedankt!

Ja Alja! Vind het echt spannend!
Uiteraard zorg ik dat alles schoon en opgeruim is. Bloemen zal ik verversen en dan maar duimen he.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:40

wij zijn met de open huizen dag 6 huizen wezen bekijken waarvan deze er eentje is.
mijn gevoel was super maar er is ook een vreselijk minpunt :(

vorige week ook nog achter een huis aangebeld, was al binnen 4 weken verkocht vandaag ook nog achter eentje aangebeld en die was ook al binnen 2 mnd verkocht.
Lijkt toch dat het allemaal gaat aantrekken?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:40

O en de bezichtiging is midden op de dag. Wij zijn dan op werk en onze dochter bij de oppas. Mijn lieve naaktkat logeert een nachtje in het kattenpension :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:44

Corelli, een nieuwe keuken hoeft overigens niet enórm duur te zijn. Ikea keuken zelf plaatsen scheelt heel veel geld. Wij hebben wel geïnformeerd naar bouwdepot maar dat was absoluut niet interessant omdat we sowieso een % zelf moesten inleggen.
We waren uiteindelijk ongeveer 4000€ kwijt voor de keuken, tegelvloer, wanden stucken, leidingen verleggen etc. Maar dat was louter voor materiaal en af en toe een gehuurde machine, we hebben alles zelf gedaan.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:58

@Corelli: is er überhaupt wel gas? Wij hebben hier stadsverwarming, ook geen gas leverbaar!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:19

Hier ook goed nieuws!!
Ons bod is geaccepteerd!
Ging ineens zo supersnel.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:37

wow, wat een leuke nieuwtjes om te lezen, bezichtigingen en een bod dat is geaccepteerd.
Dat schiet in eens lekker op. Leuk hoor, ik geniet met jullie mee.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:35

Wow, zeker goed nieuws overal! Gefeliciteerd Miran88, met het geaccepteerde bod ;). Zal nog niet direct koop zeggen :p

Hier ook goed nieuws. Vanmiddag een bod gehad. Uiteraard veel te laag naar ons zin, hopen iets boven het midden uit te komen. Spannend hoor...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:08

Nu komt er vandaag in ons dorp een super mooi huis vrij. Helemaal af en helemaal wat wij willen. Ook qua ligging, grote tuin, leuke buurt, mooi licht..
Maar nu zitten we nog met het appartement.. Nu baal ik echt gigantisch :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:06

Angelaa2 schreef:
Nu komt er vandaag in ons dorp een super mooi huis vrij. Helemaal af en helemaal wat wij willen. Ook qua ligging, grote tuin, leuke buurt, mooi licht..

Dit herken ik wel, wij hebben hier ook last van :)
Geduld is toch een schone zaak, maar dat is lastig als
je geen geduld hebt O:) :D

Miran88 van harte gefeliciteerd zeg!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:06

EkmiC schreef:
Hier ook goed nieuws. Vanmiddag een bod gehad. Uiteraard veel te laag naar ons zin, hopen iets boven het midden uit te komen. Spannend hoor...

Spannend!!!

Ik kan alleen nog maar dromen dat wij n.a.v. as donderdag ook
een bod krijgen. Jullie zijn iig al in onderhandeling!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:08

Angelaa2 schreef:

Ik ken dat gevoel....we moeten ook eerst ons huisje verkopen, alvorens we een ander huisje kunnen kopen. Laat er nu toevallig een heel leuk huisje recent te koop zijn gezet. Wat zou ik dat toch graag willen ... ik baal met je me ....

geduld is soms ook erg moeilijk....en helaas daar heb ik (ook) maar heel weinig van :(

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:03

Gefeliciteerd Miran88! Jullie zijn er snel uitgekomen :D

Spannend EkmiC, duimen draaien! Ook voor de andere dames trouwens! Een huis verkopen lijkt me vele malen spannender en meer van je geduld vragen dan een huis aankopen :=

Corelli, wij wachten nu op goedkeuring voor de hypotheek. Deze vrijdag naar de notaris (meteen ook voor samenlevingscontract + testament). Bij ons staat de sleuteloverdracht op 4 januari gepland! En dan nog verbouwen. Bij jullie?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:37

Een huis / appartement verkopen is zeker spannender dan
aankopen :j!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:14

bridgetF schreef:
Angelaa2 schreef:

Ik ken dat gevoel....we moeten ook eerst ons huisje verkopen, alvorens we een ander huisje kunnen kopen. Laat er nu toevallig een heel leuk huisje recent te koop zijn gezet. Wat zou ik dat toch graag willen ... ik baal met je me ....

geduld is soms ook erg moeilijk....en helaas daar heb ik (ook) maar heel weinig van :(

Als ik ook iets in m'n hoofd heb := Verschrikkelijk. En een vriendin is d'r huis in letterlijk een week kwijt en zijn nu aan het klussen in hun nieuwe huis. Kan dan zo jaloers zijn :o Hele slechte en vervelende eigenschap. Maar eigenlijk hadden we het huis gewoon al veel eerder op de markt moeten zetten. We zijn namelijk al een half jaar aan het kijken naar andere huizen..

Geduld is een schone zaak :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:20

Ik denk dat je dat automatisch doet, zodra je je huis te koop zet, ook gelijk een beetje in de gaten houd wat er te koop is. Kreeg vanmorgen een mail van funda van een huisje die ik had bewaard ... verkocht onder voorbehoud. Gelukkig niet het huisje dat in mijn gedachten op nummer 1 staat. :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:24

bridgetF schreef:
Ik denk dat je dat automatisch doet, zodra je je huis te koop zet, ook gelijk een beetje in de gaten houd wat er te koop is. Kreeg vanmorgen een mail van funda van een huisje die ik had bewaard ... verkocht onder voorbehoud. Gelukkig niet het huisje dat in mijn gedachten op nummer 1 staat. :)

Ja ik heb Funda ingesteld, dus als er iets nieuws komt krijg ik een e-mail. Twijfel of ik die er af zal halen

Moet af en toe echt even mijn hart luchten, hoop niet dat jullie het vervelend vinden :o

@Targaryen, lijkt me beide spannend. Maar bij verkopen wil je graag van je huis af en kopen dan heb je het meer zelf in de hand.
Ik hoop dat jullie snel de goedkeuring krijgen, dat lijkt me toch ook wel spannend :D Gaan jullie veel verbouwen?

@Miran88, gefeliciteerd!

@EkmiC, spannend die onderhandelingen, ik hoop dat jullie eruit gaan komen :)!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:29

Hier een tegenslag..

Verhuizen gaat de komende tijd niet gaat lukken voor m'n vriend en ik -O-

Ik kijk nu 'Uitstel van Executie' en moest daaraan denken. Want de situatie van het onverkoopbare appartement in dat programma lijkt behoorlijk op de situatie van ons appartement.

Mijn vriend heeft ons appartement 8 jaar geleden (in de 'gouden tijd') gekocht voor 125.000 euro. Op dit moment wordt het geschat op een waarde van 100.000 euro. Maar om realistisch te zijn moeten we rekening houden met zo'n 90.000 euro, omdat onze keuken en douche behoorlijk oud en 'niet zo mooi' zijn.

Verhuizen met een restschuld van dikke 25.000 euro is niet onze ambitie, dus verhuizen zit er nu überhaupt niet in voor ons.

Wat we wel gaan doen:
- Nieuwe keukenkastjes, wandtegels, aanrechtblad en kookplaat in de keuken
- Nieuwe wand- en vloertegels en een nieuwe wastafel in de doucheruimte

En we willen zoveel mogelijk zelf doen. Nu is mijn broertje bouwkundige en mijn zwager is loodgieter. Beide hebben ze twee rechter handen zeg maar. En ik heb zelf ervaring met tegels zetten.

Nadat deze aanpassingen zijn gedaan gaan we het huis wel te koop zetten.

Maar even realistisch gedacht.. zitten we het komende jaar nog wel vast aan dit huisje.
Eerst voelde dat als een grote teleurstelling, maar nu ik de cijfers e.d. heb gehoord, weet ik precies waarom we nog even moeten wachten. En kijk er naar uit dat we dan ooit ons droomhuisje kunnen uitzoeken zonder (hoge) restschuld *D