Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:09

Ik vind het heel mooi. Maar het is wel afhankelijk van wat je wilt, want als het licht aan is ga je er doorheen kunnen kijken :). Welke kleur is dat, als ik vragen mag?

Ik wil inbetweens als siergordijn. Dus dan maakt t doorzichtige niet uit. Wil je privacy, dan ga je wat dikkers neer moeten hangen denk ik.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:13

Welke kleur, euh ? Beige ? Ik weet het niet hoe je de kleur noemt. er zit onderaan ook een heel licht bloempatroon in die naar boventoe verloopt.
edit: even voor je gekeken, ze noemen het "linnenkleur" . Daar heb je dus ook niet zoveel aan....
Je hebt een pb !

Ik heb het idee dat je in de winter toch graag dikkere gordijnen dicht wilt doen. In de zomer gaan de gordijnen helemaal niet dicht ( geen/amper inkijk ).

weet iemand of er linnen gordijnen bestaan met een heel fijn patroon erin ? Ik kan ze nergens vinden op internet !

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:56

Hoi meiden, wij horen woensdag of we wel of niet een grotere woning toegewezen krijgen. Ik zit nu met het volgende: onze laminaatvloer ligt er net een jaar in en ben er zo ontzettend blij mee. Hebben jullie ervaring met het uithalen en opnieuw leggen in een ander huis?

Qua oppervlakte zouden we het wel redden want de woonkamer nu is groter dan daar.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:16

Ging bij mij prima! En ik kwam uit een zeeeeeer vochtig appartement.. maar alles zag er nog mooi uit en ligt nu op zolder :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:46

OH OK, nou zo is mijn huisje dus...

Gezellige rommel zeg ik maar zo...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:48

volgens mij woont er een vliegtuigen-fan in dit huis :+ ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:50

Mooie grote! Jaloers op, ook al moet ik blij zijn met 24m2 :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:50

Maris schreef:
volgens mij woont er een vliegtuigen-fan in dit huis :+ ;)

Zou je denken...? :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:51

Gianti schreef:

Bedoel je de mijne?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:52

HorseyDude schreef:
Gianti schreef:

Bedoel je de mijne?

Haha ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:57

Ja I know, het lijkt een beetje een ongeorganiseerd zootje maar toch weet ik alles perfect te vinden in huis. Ik hou wel van een rommeltje maar eens in de zoveel tijd gaat er toch weer wat eruit en komt er weer wat nieuws voor in de plaats. Bij mij hoeft het niet zo 'netjes' te zijn... Toch?

En JA! Ben vliegtuigfan haha! :D (Trouwens, dat kleed met die wolf had ik van de Action...)

EDIT: Oh sjippies, 1 zijde vergeten...

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:04

Als jij daar geen last van hebt mag het gerust wat minder "netjes"zijn.

Eerlijk is eerlijk. Ik zou knettergek worden :+ :D .

Ik ben juist druk bezig om zoveel mogelijk uit het zicht te krijgen .. hihi

edit: al zou ik voor ene dergelijke verzameling schaalmodelen wel een mooie grote vitrinekast willen (mooi kijken, goeie verlichting en minder stoffig) want die is best de moeite waard.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:07

karin1985 schreef:
Als jij daar geen last van hebt mag het gerust wat minder "netjes"zijn.

Eerlijk is eerlijk. Ik zou knettergek worden :+ :D .

Ik ben juist druk bezig om zoveel mogelijk uit het zicht te krijgen .. hihi

edit: al zou ik voor ene dergelijke verzameling schaalmodelen wel een mooie grote vitrinekast willen (mooi kijken, goeie verlichting en minder stoffig) want die is best de moeite waard.

Mjaaahaaa, moet je ook wel het geld voor hebben hè? :o :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:26

Ik lees nog steeds trouw mee, kan echt genieten van die prachtige inrichtingen zeg!

Ben op zoek naar wat tips of inspiratie voor mijn badkamer(tje!). Ding is piepklein, 150 x 160 en bevat enkel een wastafel en een bad met douche erboven. Precies genoeg, het rotte is dat 1 van de wanden ook nog schuin is, want schuin dak.
Ik wil de indeling veranderen en de vloer en wandbekleding vervangen. Mijn idee is om er1 vloer in te leggen met put erin zodat ik geen douchebak nodig heb en een kleine wastafel erin. De douche moet uiteraard niet onder het schuine dak, maar aan een rechte wand, maar dan hangt hij vrij dicht bij de deur. Een hele douchewand erin plaatsen wil ik niet want dat neemt weer teveel plek in beslag.
Ik wil de boel eigenlijk heel simpel en goedkoop houden, want wil nog meer opknappen in huis.
Iemand een idee hoe dit zo functioneel mogelijk kan en met welke materialen? De muren zijn nu gipsen wandjes, dus de kans bestaat ook nog dat als het kunsstof dat er nu op zit verwijderd wordt er ellende onder blijkt te zitten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:30

Ik heb toevallig net mijn badkamer laten verbouwen. Is ook niet zo'n hele grote, 2x2 meter. Maar zonder schuine wanden. Kun je een plattegrondje en/of foto's plaatsen want door de schuine wand kan ik me nu moeilijk voorstellen hoe het eruit ziet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:32

Ja, zal ik doen. Ben op mijn werk nu (en druk bezig..... :') ), zal het later vandaag even doen.
Ben benieuwd wat jij ervan gemaakt hebt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:05

Ik ben druk aan het studeren dus ik heb alle tijd. :')

Plattegrondje 2x2 meter, niet op schaal:
Afbeelding

Voorheen was de vloer aquablauw met witte vierkante tegeltjes op de muur met donkergrijze voeg. In het midden een sierband die scheef hing en loszat met aquablauwe kleinere vlakjes. Een grote lelijke douchebak en verder het goedkoopste sanitair. Alles stond ook op de grond, het wastafelmeubel, de wcpot. Het was een slecht nagemaakte Griekse sauna vond ik. :D Ik heb er geen foto's van bij de hand.

Zo is het nu.

Ik wilde perse geen grijs in de badkamer. Ik wilde witte wanden en een lichte vloer. Het was even zoeken want 95% van de vloertegels die je vindt zijn grijs.
Afbeelding

Geen douchebak meer, wilde ik niet. Ik vind dit veel mooier en veel makkelijker schoon te houden. Ronde deuren gekozen ivm ruimte. Onhandig in gebruik vind ik de afvoergoot. Die moet je wekelijks schoonmaken en een nachtje ammoniak in laten weken omdat hij anders niet goed afvoert. Volgens mijn aannemer is dat vaker het geval bij dit type afvoer. Vind ik vervelend maar niks meer aan te doen. Had ik dat eerder geweten dan gekozen voor een 'ouderwetse' afvoerput.
Afbeelding

Wastafelmeubel + kast, gewoon een Ikeaatje.
Afbeelding

Ik heb bij alles gekeken naar hoe makkelijk je het kunt schoonhouden. Dus geen sierrandjes, greepjes, richeltjes etc, of zo min mogelijk. Wandtegels zijn gerectificeerd. Dan krijg je een smallere voeg, mooier en makkelijker schoonhouden. Wat je op de foto's niet ziet is dat er maar twee wanden getegeld zijn, de wanden waar het sanitair aan zit. De andere twee zijn gewoon stucwerk met afwasbaar latex erop. Scheelt een klap geld.

Shoptips; Hornbach! Daar komen de wandtegels vandaan 11 euro de m2. Vind ik goedkoop. :D Vloertegels waren niet mega goedkoop maar die zijn zo bepalend voor de uitstraling dat ik daar wel wat meer aan uit wilde geven. Verder hebben we veel in de aanbieding gekocht bij Gamma. Hornbach is leuk als je weet wat je kopen moet maar onoverzichtelijk vind ik. Ik had echt geen flauw benul dus ik ben toch naar Gamma gegaan waar je betere uitleg en hulp krijgt. Omdat veel daar in de aanbieding was kon dat prijstechnische prima.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:10

Oh wow, ik zou gillend wegrennen uit dat huis! Nee dat is niet mijn ding, maar iedereen zijn/haar ding toch. Als jij er geen last/probleem mee hebt, dan prima toch haha. Ik doel overigens op het huis van Horseydude ;)

Badkamer tips heb ik helaas niet sorry!

Ik word gek van mijn studeer/kledingkamer. Ik heb een kleine kamer waar ik een bureau heb staan met een computer (van mijn vriend) Daarnaast staan hier 2 kasten, een wat hogere kledingkast met 2 deuren (deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90121762/) en daarnaast staan een Malm kast (de hoge variant http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10214557/).

Aan de andere wand staan 2 boekenkastjes met daartussen een kledingrek aan de muur waar ik wat hangkleding heb hangen. Voor mijn gevoel blijft het een rotzooi en ik wil graag (zo goedkoop mogelijk) een nette oplossing om de kamer wat rustiger in te delen.

Dit is even heel snel geschetst op de PC in de ruimte. Iemand tips/trucs?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rena100 op 03-10-16 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:14

Rena100 schreef:
Oh wow, ik zou gillend wegrennen uit dat huis! Nee dat is niet mijn ding, maar iedereen zijn/haar ding toch. Als jij er geen last/probleem mee hebt, dan prima toch haha.

HAHAHA! Heeeerlijk al die reacties over mijn huiissie! :') :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:14

Wow, dank je wel Ir111. Ik zal straks ook even wat plaatsen.
Hornbach even checken dus, daar ben ik inderdaad nog niet geweest.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:25

Graag gedaan Goof. :)

@Rena (omdat ik écht geen zin in studie heb :') ). Is dit een idee?

Afbeelding

Ik zou zelf graag het buro voor het raam willen. Als je de boekenkasten ernaast zet heb je echt een studiehoek in de kamer. Ik zou het kledingrek achter de deur zetten, daar zie je het het minste staan. Daarnaast je kledingkast en als het nog past de krabpaal in de hoek of anders naast de kledingkasten. Je Malm kast naast de deuropening en klaar? Maar ik ken de maten niet dus misschien past dit zo helemaal niet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:31

Bureau bij het raam kan helaas niet, de vensterbank is lager dan het bureau en dan kan het raam niet meer open denk ik. Maar ik ga dit wel even in mijn achterhoofd houden, even kijken vanavond of dat zou passen zo.
De kledingkast achter de deur heb ik eerder gehad, maar vond dat zelf niet zo'n succes, die deur staat altijd open vanwege de kat die daar vaak ligt te slapen (op de malm kast). Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo heel vaak in de kast hoef.
De Malm kast past denk ik niet waar jij hem neer hebt gezet. Denk dat dat echt te krap wordt.

Ander ideeën hierover hoor ik ook graag, ik zou ook wel graag een hele wand afdekken, ik heb namelijk ook nog veel losse spullen die ik ergens uit het zicht kwijt wil, Alleen een hele wand met kasten word me iets te prijzig.

Wat vinden jullie van een mooi gordijn die ervoor wordt gehangen? is dat een idee?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:41

Wat een leuk topic. Ik doe graag wat inspiratie op, dus als het mag lees ik hier graag mee. :)
Laatst bijgewerkt door Jespri op 03-10-16 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:41

Goof schreef:
Ik lees nog steeds trouw mee, kan echt genieten van die prachtige inrichtingen zeg!

Ben op zoek naar wat tips of inspiratie voor mijn badkamer(tje!). Ding is piepklein, 150 x 160 en bevat enkel een wastafel en een bad met douche erboven. Precies genoeg, het rotte is dat 1 van de wanden ook nog schuin is, want schuin dak.
Ik wil de indeling veranderen en de vloer en wandbekleding vervangen. Mijn idee is om er1 vloer in te leggen met put erin zodat ik geen douchebak nodig heb en een kleine wastafel erin. De douche moet uiteraard niet onder het schuine dak, maar aan een rechte wand, maar dan hangt hij vrij dicht bij de deur. Een hele douchewand erin plaatsen wil ik niet want dat neemt weer teveel plek in beslag.
Ik wil de boel eigenlijk heel simpel en goedkoop houden, want wil nog meer opknappen in huis.
Iemand een idee hoe dit zo functioneel mogelijk kan en met welke materialen? De muren zijn nu gipsen wandjes, dus de kans bestaat ook nog dat als het kunsstof dat er nu op zit verwijderd wordt er ellende onder blijkt te zitten.

Sowieso een schuifdeur.
En zeer ondiepe kasten, in de hoogte werken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:31

Rena100 schreef:
Wat vinden jullie van een mooi gordijn die ervoor wordt gehangen? is dat een idee?

Als je dat doet zou ik een rolgordijn of van die schuifdingen kiezen. Geen gewoon gordijn, dat staat al snel rommelig vind ik.