[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:35

Bij mij komt er morgen ook (eindelijk weer) een kijker: huis staat nu bijna 2 jaar te koop. Dit is de 3de kijker (naast 2 op een open huizen dag). Ik heb de prijs vorig jaar drastisch laten zakken en vorige week nog maar een keer. Huis staat leeg, ik woon al een tijdje ergens anders en ik wil er echt heel graag vanaf.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:06

*\o/* *\o/* *\%/* :# :# *\o/* *\%/* :# :):) :):) =:) =:) =:)

We hebben een huis.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:09

gefeliciteerd!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:19

OOOeeh spannend we gaan voor je duimen

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:44

Kaka, gefeliciteerd!

Trouwens,
ons huis staat dus nog steeds niet online -:(-
die meneer vond het te nat buiten dus moeten we maandag maar foto's van de tuin doorsturen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:54

Waarom maken ze dan geen voorlopige advertentie en voegen ze later foto's van de tuin bij?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:56

Geen idee,
staat ook nog geen bord in de tuin,
misschien een slecht smoesje omdat hij te weinig tijd had ofzo,
aangezien we hem vandaag nog foto's gestuurd hebben die we nog hadden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:22

heeel appart.... Ik weet wel dat ze liever alle foto's meteen op funda zetten. Omdat als jou huis op funda is gezet krijgen alle mensen die zich hebben aangemeld voor een nieuwsbrief voor Funda krijgen een mail met de soorten woningen die zij zoeken. En zo'n mail krijgen deze mensen 1 keer dus ze moeten in 1 keer een goed beeld krijgen van je huis. Als ze eenmaal geklikt hebben en het lijkt hun niks klikken ze er niet weer op. En dan kunnen die foto's misschien net de doorsag geven.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:31

even een vraagje,
kun je nu in 2013 minder lenen?
want er zijn vast wel mensen vorige jaar naar de bank geweest om te vragen wat ze kunnen lenen?
en dit jaar weer of niet? of er dan veel verschil in zit met deze nieuwe regels?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:35

wij willen dit huis gaan kopen.
op de foto;s vond ik het verschrikkelijk en wou niet eens kijken maar mijn vriend drong echt aan vanwege de schuur.
maar het huis is heel anders op de foto's.
heb bij vele huizen gekeken en toen waren de foto's veel beter dan in het echt maar bij dit huis niet.
moet nog wel helemaal verbouwd worden hoor,
http://www.bergmakelaardij.nl/project-detail-wonen&pid=306
en wij krijgen er veel meer grond bij dan wat erbij staan.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:38

hallo,
ook ik meld me hier even.
mijn ouders hebben hun huis te koop staan omdat ze graag met mij willen naar texel (ben 2 jaar terug daar gaan samen wonen)
dus wie weet is er een bokker die een mooi huis zoekt in schagen
met grote tuin, alles heel goed in de verf en keurig onderhouden.

http://www.funda.nl/koop/schagen/huis-4 ... denlaan-5/

mijn ouders hebben het helaas met de makelaar destijds niet getroffen.
mvr de makelaar ging er na ongeveer 6 maanden mee stoppen, maar heeft dat niet even vermeld dat mijn ouders hun huis bij haar te koop zetten.
nu zitten ze bij een andere makelaar die alle huizen heeft over genomen,
wie weet kan ik hier iemand blij maken met ze droomhuis! bel gerust voor een bezichtiging je bent van harte welkom!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:57

Mooi huis Ralphdtw en luf succes met jullie verkoop!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:01

Oeh wat een drukte ineens hier.

Kaka gefeliciteerd.

Deviltjh, ik snap wel dat een makelaar goed weer wil hebben voor foto's. Het is toch het eerste waar je naar kijkt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:30

Liselot schreef:
Volgens mij zou ik helemaal gek worden als ik in een jaar tijd nog maar 1 kijker had gehad :\

Dit vind ik dan wel weer geweldig om te zien, mijn huis!
http://www.hoesdtm.nl/aanbod_detail.asp?ID=682

Leuk huis heb je gekocht! Gefeliciteerd! :)
_Nelleke_ schreef:
Oeh wat een drukte ineens hier.

Kaka gefeliciteerd.

Deviltjh, ik snap wel dat een makelaar goed weer wil hebben voor foto's. Het is toch het eerste waar je naar kijkt.
Onze fotograaf heeft een blauwe lucht met wolkjes gefotosoept... ;) Het was ook grijs weer..

@Luf_Midnight: Mooi huis! Helaas voor ons totaal uit de richting ;) Succes met de verkoop! Oh jij woont dus al 2 jaar op Texel. Ook leuk denk!? :)
@ralphtdw: oeh, wat een gaaf huis!! Vind de foto's niet slecht.. toch?
Wil je paarden aan huis gaan stallen?
@Kaka: Gefeliciteerd!! :)
anneve schreef:
Bij mij komt er morgen ook (eindelijk weer) een kijker: huis staat nu bijna 2 jaar te koop. Dit is de 3de kijker (naast 2 op een open huizen dag). Ik heb de prijs vorig jaar drastisch laten zakken en vorige week nog maar een keer. Huis staat leeg, ik woon al een tijdje ergens anders en ik wil er echt heel graag vanaf.
Mijn hemel.... :o Is het huis in een hogere prijsklasse..?

Nou, die 2 bezichtiginen morgen.. zijn er al 3 geworden! Om half 2, 2uur en half 3 :D
En dan dinsdag nog 1. Dat zijn er al 5 totaal! Duimduimduim dat er een koper tussen zit :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:39

Zo dabo, dat loopt storm! Vind een halfuur per bezichtiging wel wat kort om eerlijk te zijn, als je alles goed wilt bekijken ben je zo 45 minuten zoet

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:42

Geen idee, de makelaar regelt dat zo.. Maar het is maar een klein huisje hoor ;) hihi

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:53

Gefeliciteerd Kaka!

Nou nou Dabo, dat gaat echt hard bij jou! Veel kijkers vergroot in ieder geval de kans op kopers behoorlijk.

Ralphtdw, gaat dat huis waar je al in zat nu niet door? Best een mooi huis dat je hier liet zien. Van buiten vind ik het in eerste instantie ook niet zo mooi en er zit wel erg weinig grond bij, maar je zegt dat er meer grond bij komt?

Het huis dat ik op het oog heb, daar ben ik echt eerst een paar keer aan voorbij gegaan omdat ik het er in eerste instantie helemaal niet zo aantrekkelijk uit vond zien. Toch maar eens beter gaan kijken, eens een keer langs gelopen en gezien dat het op een hele mooie plek staat. Heb het bezichtigd en had meteen goede indruk, ik voelde me er zelfs meteen thuis. Nu ben ik er verliefd op en kan niet wachten om het te kopen, maar ja nog steeds eerst mijn eigen huis verkopen.

Maar door jullie verhalen word ik toch wel weer een beetje optimistischer. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:58

Dat hadden wij ook, wilden graag een mooie carreboerderij, maar is een Langgevelboerderij geworden, vond ik maar lelijk, maar heeft ook voordelen, want we kijken niet tegen muren en verder hier heel veel grond, geen buren en aan een natuurgebied. Verder hebben we een bouwbedrijfje, dus het wordt helemaal onze smaak, echt super.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:04

Symbeami schreef:
Gefeliciteerd Kaka!

Nou nou Dabo, dat gaat echt hard bij jou! Veel kijkers vergroot in ieder geval de kans op kopers behoorlijk.

Ralphtdw, gaat dat huis waar je al in zat nu niet door? Best een mooi huis dat je hier liet zien. Van buiten vind ik het in eerste instantie ook niet zo mooi en er zit wel erg weinig grond bij, maar je zegt dat er meer grond bij komt?

Het huis dat ik op het oog heb, daar ben ik echt eerst een paar keer aan voorbij gegaan omdat ik het er in eerste instantie helemaal niet zo aantrekkelijk uit vond zien. Toch maar eens beter gaan kijken, eens een keer langs gelopen en gezien dat het op een hele mooie plek staat. Heb het bezichtigd en had meteen goede indruk, ik voelde me er zelfs meteen thuis. Nu ben ik er verliefd op en kan niet wachten om het te kopen, maar ja nog steeds eerst mijn eigen huis verkopen.

Maar door jullie verhalen word ik toch wel weer een beetje optimistischer. :)

dit is het huis waar wij al vanaf juni mee bezig zijn en vanaf augustus in wonen maar de gemeente bemoeilijk alles zat agrarische bestemming op (het land wat erachter zit zaten kassen op en hoorde bij het huis).
maar de bestemming is nou goed hyptheek aangevraagd geld kunnen wij lenen bij alle banken maar asr wou ons geen geld geven om een domme reden dus zouden vorig jaar al tekenen en 2 dagen van te voren trekken de de keutel in. maar vorige week weer te horen gekregen dat ze toch weer verder met ons gaan.
maar wij hebben geen huis waarbij wij de paarden moeten stallen ofzo hoor (die staan nog geen paar minuten verder op in pension).
wij krijgen nu achter het huis een tuin van ong 600 m2 naast ons huis 1 meter over de hele lengte extra onze voortuin is ook 25 meter lang.
en naast onze schuur krijgen wij ook een stuk extra ong 100 m2 als de gemeente hier niks mee doet dit staat allemaal in contract en krijgen wij gratis erbij.de officieel afmetingen weet ik niet want alles moet nog ingemeten worden bij funda staat 500 maar dit klopte al helemaal niet.

maar achter ons huis zie je op de foto's is heel veel weiland mocht hier wat van te koop komen hebben wij recht op eerste koop.
en naast ons huis is nog een heel groot stuk braak liggend grond.
dus wij krijgen al veel extra

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:09

wij wouden ook liever een echte boerderij met veel land.maar hier kost het gewoon rond de 5/6 ton en daarboven en dan weet ik niet of je dan nog echt zegt van wow
maar wij moesten dan een keuze maken of met minder doen dicht bij vrienden en familie of een keus maken een uurtje rijden van familie en vrienden en dan vriend de hele dag weg (werkt door heel nerderland) en ik zit alleen thuis ik werk niet om een aantal reden zeg maar.
en dit zag ik niet echt zitten als dit huis niet door gaat word het wel een eindje verder weg wonen maar of het verstandig is hahha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:00

Liselot en kaka beiden gefeliciteerd met jullie huizen !!!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:45

@ kaka gefeliciteert!

denk niet dat er bij ons zo snel kopers komen aangezien pappa het niet officieel te koop wil zetten -.-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:28

Ik moet bewijzen dat ik een x bedrag aan eigen middelen kan inbrengen (aangezien er nog maar 105% gefinancierd mag worden, moet ik er zelf iets bijleggen)
Nu ontvang ik geen papieren afschriften en kan momenteel geen afschriften downloaden. Is een printscreen van mijn rekeningoverzicht met bij/afschrijvingen en saldo genoeg?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:12

deviltjh schreef:
Idefix, zoals al vaker gezegd is het geen monument,
Zou een.hoop moeilijkheden bezorgen tijdens verbouwen

Oeps! Sorry! Ik heb ook zo'n gedateerd huisje en gelukkig ook geen monument. Maar omdat je aan renoveren lijkt te denken, dat ik dat het wel zo was. Je kan altijd kijken of dat dat interessant is? Er zijn heel mooie subsidies dan en ook heel goedkope leningen. Ik heb me er wel in verdiept. Dit huis is echter zo uitgeleefd, dat het simpelweg niet rendabel zou zijn.

Symbeami: Als dit huis voor jou bedoelt is wacht het. Ik ken hier een huis wat om die reden al 8 jaar te koop staat. :j

Mbt taxeren is het allemaal een wassen neus. Als ik naar het onze kijk... Ons huis is getaxeerd op de waarde die wij er voor hebben betaald in 2011. Mooi dus. Het is dus in waarde gelijk gebleven. En als er een nieuwe staat is het veel meer waard volgens het rapport. Maar ja, dat is waarschijnlijk, omdat we het niet gaan verkopen. Er staan er hier een paar te koop en die blijven lang staan voor die prijs. Ach, voor de hypotheek is het heel mooi meegenomen. :+

Morgen lees ik verder op pagina 446.... Ik heb flink griep gehad en was even offline om die reden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:14

idefix4 schreef:
deviltjh schreef:

Symbeami: Als dit huis voor jou bedoelt is wacht het. Ik ken hier een huis wat om die reden al 8 jaar te koop staat. :j

8 jaar?? Arme, arme verkopers, hoe veel is dat huis inmiddels niet in waarde gedaald??