Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:43

Op de bovenste plank een hangplant die je naar 2 kanten naar beneden laat hangen en idd een paar mooie flessen en wat glazen, of een karaf als je daar van houdt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:45

Leuke ideeën! Daar kan ik wat mee! Hang plant is een goeie. Vaasjes/karaf etc. Ga ik eens achteraan. Dank jullie wel!

Drankvoorraad daar neerzetten had ik ook aan gedacht maar vond dat wel erg confronterend _O-

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:10

Wat stoffig laten worden... ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:00

Ik heb gister eindelijk de knoop doorgehakt en sierkussens besteld. Ik denk een stuk of 10 van Dutch Decor in de kleur tobacco brown. Moest ik wel even diep in de buidel tasten :oo Wat is dat duur! Bij Made vond ik een mooie sprei in dezelfde kleur en in de aanbieding. Made heeft echt mooi spul trouwens!

Afbeelding

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:43

Negerzoen schreef:
Mag ik van jullie creativiteit gebruik maken? Ik heb onderstaande Billie kast staan waarvan ik geen idee heb wat ik op die twee planken zal zetten. De rest van mijn huis is naar mijn zin en ik ben ook best creatief met plankjes samenstellen, maar hierbij krijg ik het niet voor elkaar :+ wat er nu staat is dan ook meer zwerfzooi. Hebben jullie een idee wat voor dingen ik neer kan zetten? Omdat je de plank van twee kanten kan zien (vanuit woonkamer en keuken) zou het leuk zijn als het niet zoveel uitmaakt van welke kant je er naar kijkt. De plankjes zijn in hoogte verstelbaar dus daar is nog schuifmogelijkheid. Tussen bovenkant en hoogste plank zit nu 24 cm. Tussen de hoogste plank en die daaronder zit nu 30cm.

Waar de horentensia nu staat zit ook nog een plank maar die hoeft niet per se gevuld.

[ [url=m/IdUGip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat je hier je werkplek hebt met ongelijke schermen, mijn horror :P
Maar daardoor zou ik het wel rustig houden, wat boeken, een mooie plant, ouderwets speelgoed lijkt me ook leuk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:59

Noviceh: mooie kussens! En ja dat is belachelijk duur altijd inderdaad. Word er altijd heel verdrietig van := tot ze er zijn haha.

Onze keuken is inmiddels af, voor nu (er komt nog een eiland bij dit najaar) en de vloeren van alle slaapkamers zijn geschuurd en opnieuw gelakt <3

Afbeelding

We wachten nog steeds op ons keukenraam :+
Afbeelding

En heb dit kastje geschuurd en geverfd voor in het kantoor. Hij was bruin zoals de pootjes (die moet ik nog verven) en er zat een spiegel boven op die ik er af heb gehaald.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:51

noviceh schreef:
Ik heb gister eindelijk de knoop doorgehakt en sierkussens besteld. Ik denk een stuk of 10 van Dutch Decor in de kleur tobacco brown. Moest ik wel even diep in de buidel tasten :oo Wat is dat duur! Bij Made vond ik een mooie sprei in dezelfde kleur en in de aanbieding. Made heeft echt mooi spul trouwens!

[ [url=m/Dz9GT9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeeee hele mooie kleuren! Benieuwd naar het resuktaat

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:51

Frummels schreef:
Noviceh: mooie kussens! En ja dat is belachelijk duur altijd inderdaad. Word er altijd heel verdrietig van := tot ze er zijn haha.

Onze keuken is inmiddels af, voor nu (er komt nog een eiland bij dit najaar) en de vloeren van alle slaapkamers zijn geschuurd en opnieuw gelakt <3

[ [url=m/KoUy1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

We wachten nog steeds op ons keukenraam :+
[ [url=m/xj5v7j.jpg]Afbeelding[/url] ]

En heb dit kastje geschuurd en geverfd voor in het kantoor. Hij was bruin zoals de pootjes (die moet ik nog verven) en er zat een spiegel boven op die ik er af heb gehaald.
[ [url=m/lGyyh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie vloer en keuken!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:38

Ooh mooie keuken Kym! Dat kastje en die vloer zijn ook prachtig :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:01

Bedankt! Ben er heel blij mee. Nu wachten op het eiland. Die komt pas in november horen we net :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:53

Geweldig die oude visgraat vloer. <3 Ik zou dat hier in huis ook wel willen in combinatie met al het staal. Helaas echt veel te kostbaar om nieuw te plaatsen. Dus ik vind het mooi om te zien als mensen het oude koesteren en nieuw leven inblazen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:04

Prachtige keuken! En die vloer, love it! <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:12

Bedankt, ik ben ook heel blij met alles. En de vloer vonden we heel zonde om er uit te laten halen, want hij heeft zoveel karakter <3 Ben gek op oude vloeren! Helaas was de vloer in de woonkamer vreselijk (kleine terracotta tegeltjes met gele schilderingen erop haha), dus daar is een nieuwe tegelvloer in gekomen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:01

Snap ik helemaal! Zo'n vloer kan prima blijven liggen.

De eerste tekening van de architect is binnen. Op 15 september komt hij weer terug om naar onze wensen te luisteren en aanpassingen te doen.
Meteen de aannemer gebeld en een plek voor april 2022 gereserveerd.

Onderstaand de rekening die de architect gemaakt heeft aan de hand van ons verhaal. Hier willen we wat dingen anders in.
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:41

Mooi PSvanLot, ik deed alleen 1 van de deuren naar de bijkeuken dicht, die naar de hal.
Zo heb je een veel beter in te delen bijkeuken en in de praktijk gebruik je nooit alle 3 de deuren.

Oh wacht, je hebt geen deur meer naar de woonkamer, hmm dan zou ik die deur er uit halen en de bijkeuken en hal aan elkaar trekken/1 vertrek van maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:54

MarliesV schreef:
Mooi PSvanLot, ik deed alleen 1 van de deuren naar de bijkeuken dicht, die naar de hal.
Zo heb je een veel beter in te delen bijkeuken en in de praktijk gebruik je nooit alle 3 de deuren.

Oh wacht, je hebt geen deur meer naar de woonkamer, hmm dan zou ik die deur er uit halen en de bijkeuken en hal aan elkaar trekken/1 vertrek van maken.

Ik wil de kelderkast sowieso bij de bijkeuken getrokken hebben. De deur moet dan een stukje verder naar beneden.
Of we wel of geen deur daar willen, dat kunnen we altijd nog bepalen als de ruwbouw gebouwd is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:57

Normaliter kom ik best zelf uit een te kiezen kleur.
Maar nu kan ik wel wat hulp gebruiken :D
Ik heb onze meidenkast die in de bijkeuken stond een plekje in de kamer gegeven.
Ik zou hem graag een kleur geven die echt het oog naar de kast trekt .
De kleur blauw die er op zit past ook wel in de kamer , maar toch niet helemaal bij de stoelen.
Ik wil geen groen
De stoelen zijn al groen en dan wordt het me te veel
De bank is okergeel / cognac kleurig Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie helpt ?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:19

Ik vind de kleuren karamel, terracotta en tabakbruin heel mooi combineren met groen. Past denk ik ook mooi bij de bank.

Mooie tekening psvanlot :j Alleen wel superonhandig dat, als je binnenkomt via de voordeur, eerst het hele huis door moet lopen voordat je in de woonkamer bent. Ik zie zo snel ook niet hoe dat anders zou kunnen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:28

Bij ons gaat er niemand door de voordeur haha. Die gaat echt alleen open voor een pakketje of echte vreemden. Anderen komen altijd achterom. We hebben langs het huis 4.5 meter tuin liggen.

Mensen zullen straks dus binnenkomen via de bijkeuken. Geen vieze schoenen meer in huis...

Zie nu dat er een deur naar de woonkamer zit vanuit de hal op de oorspronkelijke tekening.
Die zit er niet overigens. Toen we dit huis van oma kochten was deze al dicht gemaakt..deze willen we ook niet terug hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:22

PSvanLot: Mooi de tekening zo. Ben heel benieuwd!

Mirim: Prachtige kast is dat zeg. Ik kan niet goed zien welke kleur je muren hebben, maar een licht grijs blauw zou ook mooi kunnen zijn op de kast.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:24

@mirim hoeveel lagen verf zitten er op de kast en hoe is de kwaliteit van het hout? Misschien kun je de kast afkrabben, schuren en beitsen.
En anders cognac/geel.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 06:53

Ik zou voor een lime groen of Kerry geel gaan. En dan in Hoogglans. Of de kleur van je stoel in hoogglans. Dan valt hij op zonder extreem te zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:07

Dank jullie wel.
Ik zat zelf ook aan geel te denken.
Of zelfs oud roze.
Maar dat laatste valt dan wel weer heel erg op.
Het is een notenhouten kast met nu een laag blauwe latex.
Hieronder zit een grijsblauwe laag.
Hij heeft al wel wat kleuren gehad zo door de jaren heen.
We hadden drie van deze kasten, maar twee staan er nu bij de kinderen in huis.
Ik vind het ook geweldige tijdloze kasten <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:10

Oud roze zou ook prachtig staan denk ik ja! <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:36

Ik ben gebroken. We hebben de vloer in de woonkamer vervangen. Wat een k..klus zeg. Even rijen van 8,5m maken en aan elkaar klikken.

Maar…..wel een verbetering.

Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen. Morgen verder met de plinten.