Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

divided

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:14

Doen ze daar maar 2 weken mee? Het klinkt als veel. Hoewel ik zelf niet goed bijhoud hoe vaak ik nou eigenlijk nieuwe zakken kattenbakvulling koop hoor. Meestal koop ik 2 18 kilo zakken bij de boerenbond van een bepaald merk, die zijn vaak in de aanbieding daar.

Ik heb één van normale leeftijd en een hoogbejaarde en ze eten graag van elkaar, dus ben hard op zoek gegaan naar voer dat ze allebei lusten en dat voor beiden goed is. Nou dat zijn dus brokjes waarvan een 2 kilo zak 25 euro was. Maar goed op eten voor de dieren bespaar ik niet. Dat moet gewoon goed zijn, zeker omdat de oudste een kleine eter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:21

De jongste is 13 en de oudste 18 en ze missen beide al wel (wat) tandjes, ook door onderling eens wat ruzie te maken. Dus qua korrels krijgen ze royal Canin +12 omdat die een zachtere binnenkant hebben. En van heel veel andere korrels gaat de urine echt stinken, ook al drinken ze dan ook meer. Qua natvoer krijgen ze select gold, daar zou (volgens het etiket) vooral vlees in zitten. Ze eten het graag en doen het er goed op.
Korrels hebben ze onbeperkt staan. Vroeger kregen ze sporadisch eens natvoer maar sinds de jongste zo ziek is geweest van zijn tumor en zo sterk is afgevallen voer ik doorheen de dag kleine porties natvoer. En dan loopt dat wel op := maar hun ontlasting is veel minder en het ruikt amper.
En dan kattenbakvulling zijn houtsnippers, is €6/zak van 10l. Er zijn ook grotere zakken maar dat is direct 40L en helaas is dat niet zo handig in huis om te bewaren.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:42

A ja dat loopt dan inderdaad wel op, zeker met natvoer van goede kwaliteit.
En wat een mooie leeftijden! Mijn oudste is net 17. Alleen ik merk dat ze de laatste tijd steeds sneller achteruit gaat dus ik weet niet of ze de 18 nog gaat halen. Maar dat is even offtopic.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:49

Wij kopen ook duur voer voor de konijnen, maar die eten maar 50 gram per dag. Dus een zak van 10 kilo gaat lang mee _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:36

Es_ther schreef:
Wij kopen ook duur voer voor de konijnen, maar die eten maar 50 gram per dag. Dus een zak van 10 kilo gaat lang mee _O-

Hier idem. De mogen niet veel want ze zijn uuhh.. dik..
De katten idem. Die willen heel de dag vreten maar zitten behoorlijk ruim in hun vet.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:58

Varekaj schreef:
Ik ben gisteren weer eens kattenvoer en kattenbakvulling gaan halen, alleen de brokken was al 42€/4kg en de totale rekening net geen €100. Hopelijk komen ze er 2 weken mee rond := Maar goed, het zijn 2 oudere katten en ze mogen wel verwend worden.

Dat is best prijzig!

Ik heb ook (tegenwoordig) 2 dure katten: de eerste had last van blaasgruis en de ander van verstoppingen. Nu over gestapt op royal canin Fibre brokken, helpt tegen blaasgruis én verstoppingen. Dus kunnen ze beiden hiervan eten!
Ook 43 euro voor 4kg. Wij doen met 1 zak ongeveer 6 weken (onbeperkt voer).

En het kattengrit hebben we (in 2 kattenbakken) klontvormend, dus alleen het vieze eruit scheppen. Dat scheelt behoorlijk in het afval. 15 euro per zak en die gaat zo'n maand mee.

Al met al niet goedkoop. Maar de dierenarts rekening vorig jaar was veel duurder :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:18

Ik heb in de diervoederfabriek gewerkt, dus heb nog genoeg kattenvoer staan. Ervaring is dat duurdere merken niet altijd beter zijn dan goedkopere merken. En kattengrit koop ik bij jumbo voor 1.20 euro. En voor vlooienmiddel koop ik een serestoband in de reclame bij de welkoop. Dan zijn ze voor 8 maand beschermd. Haal de senior priores voor mijn oudje er ook weg. En de biks. Zo krijg ik weer punten op mijn klantenkaart, die ik weer inlever voor korting

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:25

Ik heb net ontdekt dat ik vergeten storten heb in mijn pensioenspaarrekening vorig jaar :+ 300 euro belastingvoordeel in de vuilbak. Uh oh.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:00

Ik kom me ook melden..
Ik ( en kids 7&4)wonen op dit moment in Rotterdam. Dit huis met urgentie gekregen. Wij voelen ons niet veilig in dit huis. Ik ben druk bezig met zoeken naar nieuw huis.

Helaas verdien ik veeeel te weinig om een huis te kunnen kopen. Eigenwijs als ik ben probeer ik nu zo snel mogelijk zoveel mogelijk te sparen. Krijg ik wel een huurhuis gaat dat spaargeld naar onze reizen.

Manieren die ik nu doe zijn
Besparen op boodschappen
Kleding verkopen
Niets meer kopen (alleen noodzakelijk)
Geen abbonementen
Lege flessen geld in de pot

Jullie nog meer Ideeen?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:22

Mijn kat eet purina brokjes. Vlees wil ze niet, zelfs hele dure merken geprobeerd maar madam ruikt eraan, en gaat ernaast graven.
Over 2 weken komt er een kitten bij, benieuwd of die het wel eet.

Welkom lies! Mijn tips:
Koken voor meer dagen. Ik maak bijv vaak grote pan pastasaus, en vries porties in.
TGTG ook altijd leuk.
Schrijf je uitgaven op.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:31

Welkom lies! Mijn tips:
Koken voor meer dagen. Ik maak bijv vaak grote pan pastasaus, en vries porties in.
TGTG ook altijd leuk.
Schrijf je uitgaven op.[/quote]

to good to go is voor mij helaas niet gunstig ivm allergieen :(
koken voor meer dagen moet ik weer gaan oppakken
opgave bijhouden ga ik ook weer doen :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 18:15

Wat vervelend LiesJ dat je je niet veilig voelt waar je nu woont lijkt me erg naar (ik woon ook in Rotterdam en heb een poos in een K-buurt gewoond dus heb beeld...) :(:)

Tip van mij is dus vooral wees je bewust van hoeveel je moet besteden en hoeveel je kunt besteden. Dat verschil is je winst en daar kun je dan weer andere dingen mee doen.

En wat erg goed helpt: geen impuls aankopen, dus ook niet voor de kinderen. Dat is heel moeilijk zelfs als je kind groot is :+

Mijn honden kosten me zo'n 100 Euro per maand aan voer en overige zaken. Soms nog wel meer... ze staan op Royal Canin speciaal Duitse Herdervoer. Kost wat maar kan minder voeren en heel belangrijk veel minder str o nt := plus dat een van de honden heel gevoelig is voor allergiën, met dit voer blijft haar vacht goed en stinkt ze niet. Soms als ik geen zin heb om naar de speciaal zaak te gaan koop ik Benefull dat is van Purina, doen ze het ook goed op, maar dan wordt er wel meer geproduceerd }:0 :Y) en ze zijn winderig... ook zo prettig :+ :roll:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-05-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:18

Ja dat is heel naar, ik heb ook ooit in rdam gewoond op kamers.
Tgtg is dan niet handig nee. Ik doe ze ook niet allemaal, die van supermarkt sla ik over omdat ik geen vlees en vis eet. Vind die van Lidl top maar zo vaak uitverkocht of ineens niet meer leverbaar. En van de bakker in m’n dorp is ook top. Liefst heb ik dan heel veel brood maar als er gebak bij zit zijn m’n kinderen happy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:25

Mijn kattengrit klontert ook en neemt echt goed geurtjes op en -niet onbelangrijk- het weegt minder dan het klassieke grit. Zeker met de gewogen vuilnisbakken in de toekomst toch een belangrijk puntje.
Tgtg zou ik eens moeten proberen eerlijk gezegd, wie weet zit er wel wat in de buurt.

Vorig najaar zijn wij een aantal keer inkopen voor groenten gaan doen op de markt. We hadden een massa mee (we gingen koken en invriezen) en het viel zo positief mee wat we maar kwijt waren! Dat wil ik wel weer oppikken. Samen met de fiets naar de stad, fietstassen/rugzak mee en voorraadje inslaan. Maar nu eerst onze kofferdiepvries eerst maar eens leegeten de komende paar dagen en dan kan die volgende week alweer uitgekuist worden. Dan bestellen we een groot pakket bij de hoeveslager (20kg aan vlees, diverse dingen) die de vrieskist in gaan, dan groenten halen en koken maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 20:10

Heb net de tgtg app geïnstalleerd ben benieuwd! Zit flink wat bij me in de buurt dus ga er vast wel eens gebruik van maken.

In mijn vroegere buurtje zat een hele goede groenten/fruitboer. Naja boer, was Surinaamse meneer. Altijd ontzetttend lekkere spullen en ontzettend goedkoop.
Ik woon nu in een betere buurt, helaas daar niet zo'n winkeltje in de buurt, als je dan een groenten/fruit boer hebt is het direct delicatessenzaak en betaal je voor een appel of zoiets 3x zoveel :')

Nou zoonlief volgegeten en volgetankt weer de deur uit :Y)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:28

Ik heb een paar keer zo'n tgtg pakket gehad maar vond het vaak toch tegenvallen. Ook zijn er nog maar weinig aanbieders hier in de buurt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:05

Ik heb er ook best wat geprobeerd, er is er maar 1 van waarbij ik vaker heb besteld. Ik denk dat de supermarkt vooral loont als je een gezin hebt, ik heb daar een paar keer dingen gekregen die je ook echt niet kan invriezen en de volgende dag ook echt niet meer goed waren, dan is het toch wel zonde

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 22:10

Ja dat vroeg ik me nog af... hoe die samenstelling van de pakketten is want dat kun je van tevoren niet zien. Of is daar nog een trucje voor die ik nog niet ken of heb ontdekt op de app?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:19

Nee, dat is juist de gok die je neemt.
Ik doe alleen nog maar pakketten van de bakker als ik ruimte heb in de vriezer. En inmiddels weet ik ook wel een beetje bij welke bakker ik moet zijn om niet alleen maar brood te krijgen maar ook nog wat lekkers bv.

Ik kreeg net de laatste rekening binnen van de tuinman := Daar gaan mijn spaarcenten ...
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 06-05-21 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:21

Ik mik zo ongeveer alles in de vriezer :P

Je moet er wel echt op tijd bij zijn, de populaire zijn heel snel (binnen een minuut) weg.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:23

Ik vind TGTG wel altijd heel leuk, gewoon het verrassingseffect. Maar ook hier de nodige intoleranties dus echt budget is het niet want deel vaak daardoor ook weer een deel uit. := Lidl is wel aardig allergie vriendelijk met de pakketten waar alleen maar groente en fruit inzit :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:30

Ik haal ook bijna alleen de Lidl groentepakketten (ik geloof niet dat er een groente of fruit bestaat die hier niet gegeten wordt haha) en af en toe een broodbox.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 22:31

Ik eet zelf eigenlijk vrijwel geen brood :')
Denk zo dat het niet zo'n alternatief is voor mij eigenlijk :P :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-05-21 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:33

8nnemiek schreef:
Ik haal ook bijna alleen de Lidl groentepakketten (ik geloof niet dat er een groente of fruit bestaat die hier niet gegeten wordt haha) en af en toe een broodbox.

Hier ook alleen de Lidlbox. Groente en fruit kan eigenlijk niet mis. Brood doe ik heel soms.
Zag dat er op weg naar mijn werk nu ook een boerderij zit. Daar wil ik ook nog een keer langs.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:04

Die lidl pakketten zijn zo snel weg. Ik zet er vaak een wekker voor en dan ben ik nog te laat.