Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:28

ClaudiaHS schreef:
Nou indd Rina en jullie vragen al helemaal geen gek bedrag voor jullie huis.

Wij hebben na de herfstvakantie weer 2 kijkers gepland staan.

Nee daarom. Zo idioot is de prijs niet, en dan ben je toch gek als je je op die manier in de vingers gaat snijden. Bij een ander was de prijs van het huis helemaal geen probleem, alleen wilde die even heel rigoureus verbouwen en had er een bouwdeposito van een ton bovenop aangevraagd. Tja dat daar de bank dan zegt hmmm hier willen we toch echt even over nadenken, ok. Maar dus de banken vinden de prijs blijkbaar ook niet zo idioot, en wat ik al zei, kapers genoeg op de kust.

In het kader van kapers, ik heb morgen weer 3 bezichtigingen........................ :z :=

Iloveiswan

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:44

Succes met de bezichtigingen :D

Hier gisteren gebeld dat we maandag ergens kunnen kijken. Huis staat nog niet op funda dus geeeeen idee hoe het eruit ziet _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:45

Simbaa schreef:
_Kellyy schreef:
In vergelijking met de prijzen hier (randstad) is dat echt spotgoedkoop. Hier zou je voor 105m2 al snel €250.000 betalen, en dan wordt er nog overboden.. :7

In Rotterdam mag je daar nog wel een ton bij doen. Ik woon echt verkeerd :+

In Amsterdam nog wel iets meer haha. 55m2 voor 375.000 behoort tot de mogelijkheden ;) (afhankelijk van waar je zit uiteraard, maar ik heb het niet over de grachten)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:56

Rina al iets gehoord over de bankgaranties van anderen?
Wel zijn fat er veel animo voor is!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:08

DanielleB schreef:
Rina al iets gehoord over de bankgaranties van anderen?
Wel zijn fat er veel animo voor is!

Hahaha die laatste zin moest ik echt even 3 keer lezen :') Animo te over. Maar er staat ook echt maar weinig te koop met plek en schuurruimte (en dan is dat van ons natuurlijk wel erg overdreven veel :+ ) En in onze prijsklasse is er al helemaal niets te vinden.
Verder de molens van de bank draaien langzaam. Woorden van de Duitse makelaar. Maar 1 heeft een aanbod liggen en reageert zelf niet meer (naar de bank toe dus), 1 wilde dus dat extra bouwdepot en ik heb nog niet gehoord hoe dat nu afgelopen is. 1 wil het graag maar krijgt het niet rond, die is nu met een andere bank bezig. 1 is nog bezig (die heb ik vorige week zelf rondgeleid omdat de makelaar lekkage in huis had) en 1 wil het heel heel graag maar moet het eigen huis eerst verkopen. En die is dan geen hypotheek nodig, maar wil eigen alleen maar te koop zetten als ze zeker die van ons kunnen kopen. En ze hebben groot gelijk :j Ik heb al gezegd we gaan met die laatsten in zee. Geeft ons ook wat ruimte en respijt om wat te zoeken in NL. Maar wil toch even die van vorige week de kans geven om te kijken of ze het rond krijgen.

Mocht het wel snel verkocht zijn begint het drama van wat te vinden in NL. Wederhelft heeft me nu eindelijk mijn gedachtengang laten uitspreken. Die blokte steeds af omdat hij mijn oplossing geen oplossing vond. Maar hij weet ook dat ik te realistisch ben om niet te luisteren. Dat laatste staat mss wat raar geschreven, maar bedoel het zo. (En dit is ook wat ik wederhelft dus nu verteld heb). Er staat in NL maar 1 huis op onze shortlist die af is. Heet waar geen grote verbouwingen gedaan moeten worden en die binnen ons budget valt. Daar moet wel apart een perceeltje land bijgekocht worden, maar dan nog binnen budget. Alleen bij die kan ik geen 5 paarden houden. De rest van wat er nu nog te koop staat, wat binnen budget is en land genoeg heeft, staat allemaal op de lijst bouwval. Het zijn dus allemaal huizen waar je minstens 50 duizend tot een ton extra moet rekenen. Aangezien wij 16 jaar geleden vanuit een bouwval hier naar Dld. zijn verhuisd, ik wederhelfts status van verbouwen ken (en boer Harms is er echt niks bij :roll: ) heb ik altijd als voorwaarde gesteld, ik ga niet in een bouwval wonen. Klussen moet door mij te doen zijn, en anders wordt het em niet. Ik trap daar geen 2e keer in. Dus als het nu verkocht wordt, wordt het kiezen of delen. En eindelijk lijkt hij dat te snappen en in mee te willen gaan. We gaan het zien. Op dit moment is het gewoon nog steeds op hete kolen zitten en afwachten. Zucht en ik ben er zo klaar mee :=

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:46

Wij hebben als alles rond komt afgelopen dinsdag ons huis gekocht. Al meerdere huizen bezocht en ook op wat huizen geboden maar steeds grepen we er net na.

Nu besloten tijdens de bezichtiging gelijk een bod te doen, waarop we dezelfde avond een tegenbod kregen wat we hebben geaccepteerd.

Nu bezig met de stukken aanleveren voor voorlopigkoopcontract en dan kan dat deze week nog getekend worden.

We hopen er dit jaar nog in te kunnen (voorlopige datum staat nu op 31december) de eigenaar van het huis woont momenteel al in bij iemand anders dus er is niet veel meer aanwezig in huis

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:51

Gefeliciteerd hoor vionne, heerlijk dat het gelukt is ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:02

Het lijkt me zo ingewikkeld om het verkopen en kopen goed in elkaar over te laten gaan. Je moet toch eerst verkopen lijkt me, maar vind dan maar eens binnen de tijd dat je je woning uit moet een nieuw huis. Ik bedoel niet alleen letterlijk vinden, maar dus ook degene zijn die het gegund wordt. Hoe doen jullie dat?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:23

Wij kopen daarom eerst en proberen er een zo lang mogelijke oplevertermijn uit te slepen, zodat we daarna genoeg tijd hebben om te verkopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:36

Oja dat kan natuurlijk ook :)*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:37

Nikass schreef:
Het lijkt me zo ingewikkeld om het verkopen en kopen goed in elkaar over te laten gaan. Je moet toch eerst verkopen lijkt me, maar vind dan maar eens binnen de tijd dat je je woning uit moet een nieuw huis. Ik bedoel niet alleen letterlijk vinden, maar dus ook degene zijn die het gegund wordt. Hoe doen jullie dat?

Ik lees al een tijdje mee, maar eerst kopen en dan pas verkopen/passeren kan hoor :j Als je weet dat je huidige woning snel verkocht wordt én je kunt aantonen dat er een stukje overwaarde in zit (of in ieder geval geen restschuld) dan kun je over het algemeen zonder problemen eerst kopen en daarna pas je eigen woning laten passeren. Gewoon een goede hypotheekadviseur zoeken :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:40

Wij hebben er wel voor gekozen om eerst te verkopen, maar ik word er nu toch wel zenuwachtig van. Ik heb eigenlijk nog maar heel kort om wat te vinden en ik heb best specifieke eisen. Dus inmiddels kijk ik ook al naar opslag en tijdelijke woonruimte om te huren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:49

Wij gaan ook eerst kopen en dan pas verkopen.
Zijn ondertussen al een jaar aan het kijken voor een geschikte woning.
Voorlopig blijven we dus hier zitten.

Als de kinderen de deur uit zijn zal het sowieso makkelijker worden een andere woning te vinden, nu hebben we nog zeker 4 slaapkamers nodig.

Eerst verkopen en dan kijken voor een tussenoplossing is niks in mijn ogen.
Zou niet weten waar ik in die tussentijd terecht moet met 3 kinderen, 3 katten, 1 hond, 3 paarden en een kip.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:41

Plukje schreef:
Wij kopen daarom eerst en proberen er een zo lang mogelijke oplevertermijn uit te slepen, zodat we daarna genoeg tijd hebben om te verkopen.

Zo hebben wij het ook gedaan :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:02

Nikass schreef:

Tja wij moeten eerst verkopen. De te leuke EU. Maar wij hebben er daarom ook een 6 maand oplevertermijn opgezet. En terugkopen doen wij in een prijsklasse en soort object waar je nog niet zoveel last hebt van de idiote biedingsoorlog. Maar goed het geeft genoeg stress ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:27

Ik heb ervoor gekozen eerst te verkopen. Maar ik had toen al wel een huis op het oog.
Mijn huis snel in de verkoop gedaan. Geluk gehad dat die snel werd verkocht. En de onderhandelingen stuk liepen met degene die mijn nieuwe huis eerst gekocht had.

Ook een beetje geluk dat de vorige eigenaren en mijn makelaar mij dit gunden.
Er was heel veel gedoe met die koper. Onder andere over de vijver in de tuin.
Toen heeft de makelaar dat laten knappen. En hem mij aangeboden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:56

Wij hebben van de zomer zeer onverwacht een huis gekocht (we hadden geen verhuisplannen, maar kwamen ons droomhuis tegen). Overdracht is pas december.
Wij hebben ons huidige huis vrij van hypotheek en hebben een overbruggingshypotheek genomen.
Begin september pas ons huidige huis te koop gezet (en gelijk verkocht). Nu wonen wij in Rotterdam en daar is de huizenmarkt zeer goed. Wij gaan pas 1 maart uit dit huis omdat ons nieuwe huis verbouwd moet worden. Maar normaal zou ik eerst verkopen en dan pas kopen, denk ik. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:28

Electra63 schreef:
Wij hebben van de zomer zeer onverwacht een huis gekocht (we hadden geen verhuisplannen, maar kwamen ons droomhuis tegen). Overdracht is pas december.
Wij hebben ons huidige huis vrij van hypotheek en hebben een overbruggingshypotheek genomen.
Begin september pas ons huidige huis te koop gezet (en gelijk verkocht). Nu wonen wij in Rotterdam en daar is de huizenmarkt zeer goed. Wij gaan pas 1 maart uit dit huis omdat ons nieuwe huis verbouwd moet worden. Maar normaal zou ik eerst verkopen en dan pas kopen, denk ik. :D

Huidige huis vrij van hypotheek is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie.

In mijn geval was dat niet zo. Plus ik ben alleen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 02:25

daantjuhhh schreef:
Electra63 schreef:

Huidige huis vrij van hypotheek is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie.

In mijn geval was dat niet zo. Plus ik ben alleen.

Ja, dat klopt. Maar wij wonen in dit huis 35 jaar, vandaar ;)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:35

Hallo allemaal, het is alweer even terug dat ik hier half depressief reageerde hoe het allemaal niet lukte en we stonden op het punt onze handdoek in de ring te gooien, toen ie daar plotseling was: ons droomhuisje met nog een redelijke vraagprijs. Vanuit dit topic (via pb) werd ons geadviseerd een aankoopmakelaar mee te nemen en dit hebben we maar gedaan, hoewel we het eigenlijk niet can plan waren. Wat zijn we blij geweest met dit advies! Niet alleen hebben we het huis kunnen kopen (we moesten bieden en hij heeft ons geadviseerd daarin), ook heeft hij ons behoed om teveel te bieden. Wij wilden namelijk toch wel een stukje hoger gaan dan hij adviseerde.
Daarnaast heeft hij ons huidige huis binnen twee weken weten te verkopen, dus we zijn helemaal blij. Onze financiering moet nog geregeld en die van de kopers van ons huis ook, maar ik ga ervan uit dat dat helemaal goed gaat komen!

We zijn zo blij! Nog bedankt voor de goede tips die hier voorbij komen, wij hadden er echt wat aan. Op mijn beurt hoop ik dat anderen weer wat aan ons verhaal hebben :-D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:43

@elsje: gefeliciteerd ! Maar je maakt ons natuurlijk wel nieuwsgierig ;)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:51

Dubbeldun dank je wel. Eind november zal ik het huis posten, als beide partijen de financiering rond hebben!

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:33

Ik heb al even meegelezen, maar wil me toch melden in dit topic. Ik wil graag met mijn gezin (inclusief man, dochter, 2 katten, 3 kippen en een paard) de stap maken om van de randstad naar het oosten te verhuizen (voorkeur voor de Achterhoek; komt mijn man vandaan). En dan een vrijstaand huis/boerderij met ruimte voor ons paard (inclusief een maatje).
Onze eerste stap is het inschakelen van een aankoopmakelaar; alhoewel het ons derde koophuis zal worden, zijn we niet bekend met de markt in het oosten. En dan de maar hopen dat die ene boerderij met een stukje grond binnen ons budget te vinden is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:56

Hey, das ook mijn zoekgebied. :D alleen geen boerderij maar gewoon een tussen of hoek woning.

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:04

Giolli Tsja, mooi stukje Nederland! Hopen dat we maar snel iets mogen vinden :))