Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:13

Bedoel je de houttegel Earth?

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:32

Balko schreef:

[ [url=m/JOVmiY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja <3 Is een vloertegel neem ik aan? Vind het erg tof!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:11

Alle tegels zitten er eindelijk in, er is gevoegd zowel boven als beneden.
Er zijn alleen niet genoeg vloertegels voor het toilet,die zijn besteld. Duurt ongeveer 2 weken.
Morgen zullen ze wel beginnen met installeren,en zal de badkamer vloer nog gevoegd moeten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:30

Earth schreef:
Balko schreef:

Is inderdaad vloertegel;
Almond 120x30 T&B
Ik heb m ook in de woonkamer. Erg blij mee!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:19

Balko schreef:
Earth schreef:
[quote="Balko"

[/quote

Is inderdaad vloertegel;
Almond 120x30 T&B
Ik heb m ook in de woonkamer. Erg blij mee!

T&B? Heb je een linkje?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:10

Nee heb dit op de offerte af gelezen. Heb in huis nog wel een doos staan, zal even foto maken!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:37

Heel mooie steen. Die houd ik in gedachte. Ik wilde eigenlijk toch ook graag een Portugese vloer, maar kon nog niet echt iets vinden, tot nu :D
Dit is ons eerste moodboard. Mijn man twijfelt of hij alleen maar hexagon wil, of dat hij die witte(met een vleugje roze) vierkant wil.
De blauwgroene tegel komt dan op 1 wand.
Afbeelding

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:15

Ik zou middelste als vloer doen, en blauwgroene op 1 wand. Rest dan de gebroken wit/roze vierkant doen, míts dit een grotere tegel is. Dan creëer je namelijk visueel meer rust, is de vierkante niet minstens 2x(maar bij voorkeur zo'n 4x of groter) zo groot als de hexagon, dan kan je beter de roze ook als hexagon pakken om te veel verschillende maten/voeglijnen te voorkomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:37

Rintah schreef:
Ik zou middelste als vloer doen, en blauwgroene op 1 wand. Rest dan de gebroken wit/roze vierkant doen, míts dit een grotere tegel is. Dan creëer je namelijk visueel meer rust, is de vierkante niet minstens 2x(maar bij voorkeur zo'n 4x of groter) zo groot als de hexagon, dan kan je beter de roze ook als hexagon pakken om te veel verschillende maten/voeglijnen te voorkomen.

Ja middelste steen is idd voor de vloer. De hexagon tegels zijn allebei 14 x 16. En we willen idd 1 wand blauw doen, de rest wit.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:43

Welke maat zijn de vierkante tegels?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:45

Die zijn 20 x 20.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:55

Dan zou ik ook voor de witte voor hexagon gaan persoonlijk :+ meer rust doordat je dan overal dezelfde lijnen hebt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:18

Badkamer is eindelijk klaar. Paar kleine dingetjes nog.

Nu nog even afwachten op de vloertegels van het toilet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:51

Heel mooi!

Ons sanitair en tegels zijn inmiddels geleverd. Een deel ligt bij mn ouders in de garage en een deel in onze berging. We waren gisteren de kranen aan het bekijken en ik stond met het kraantje voor het toilet te peinzen welk fonteintje daar ook alweer bij hoorde. Lang verhaal kort: die hadden we compleet overgeslagen met bestellen, we hebben keurig de kraan uitgezocht maar verder eh... niks }:0

Gelukkig zijn er webshops.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:40

Mensen die ervaring hebben met zowel een sunshower als een infrarood sauna en reuma of soortgelijke klachten?

We zijn aan het bestellen, maar ik twijfel.

Een sunshower is een beste aanschaf, maar lees vooral positieve dingen. Wel denk ik dat je dan de lange variant moet kiezen. Of daar uv bij moet? Ik ben altijd buiten, maar vit D was wel maar 19....

Bij een sunshower heb je er elke dag plezier van, want je doucht toch. Het is wel maar 8-10 minuten.

Een sauna is echt weer apart kiezen voor ontspanning en kan je zelf kiezen hoelang je erin wil. Maar moet je dus apart aanzetten en tijd voor maken.
Gek genoeg is de aanschaf van een 2 persoons maar de helft, dus wel iets om mee te nemen in overweging.

Ook mensen ervaring met andere merken dan de sunshower? Dat is een merk, maar kwam nu ook een Xenz feel good douche tegen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:50

Ik heb zowel een infrarood sauna gehad, een zonnehemel met aparte infrarood lampen en een sunshower met alleen infrarood.
Voor de sauna en de zonnehemel moet je inderdaad echt tijd maken. Hier ga je ook echt van zweten, dus daarna moet je alsnog onder de douche :+
Qua effectiviteit van de straling vind ik zowel de infraroodsauna als de infraroodlampen van de zonnehemel beter in je lijf ‘dringen’ dan de sunshower.
Ik heb overigens geen reuma maar arthritis-achtige rugklachten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:35

Florale schreef:
Badkamer is eindelijk klaar. Paar kleine dingetjes nog.

Nu nog even afwachten op de vloertegels van het toilet.

[ [url=m/bX4m8K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDsnbW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a1pcVm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat hij af is, ziet er netjes uit. Ik vind de plantjes er ook mooi bij passen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:22

C_estmoi schreef:
Ketly schreef:
Oei die is inderdaad klein! Heb je eventueel geen uitbreidingsmogelijkheden? Anders zit je denk ik inderdaad aan de indeling vast..

Tenzij we besluiten geen keuken nodig te hebben ( :+ ) kunnen we niet echt uitbreiden nee. Op termijn gaat de badkamer wel een keer naar boven, maar dan moet daar ook een grotere dakkapel etc dus dat werd m nu even niet :$ :$

Ik bekijk het maar positief: zo'n mini badkamer kan nooit héél veel kosten, want
a. het tegeloppervlak is klein dus weinig materiaal en het kost minder tijd
b. er past aan meubel etc ook weinig in

Om even terug te komen op onze baby-badkamer: omdat we nu huren bij de woningcorporatie waar we deze woning van kopen, leveren ze m "huurklaar" af. Dat betekent een nieuwe badkamer als we dat willen *\o/*
Natuurlijk wordt het dan een "standaard" badkamer, maar zoals al werd gezegd: in dit hokje kun je toch eigenlijk niks leuks dus dat geeft niks. Heel blij mee!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:23

Ik ben gek op planten. Badkamer is ook lekker warm. Wou eigenlijk een palm,maar dat past niet.
Maar dit is ook leuk.
Zodra de winkels weer open zijn,even halen wat ik hebben wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:40

Fitzroy schreef:
Ik heb zowel een infrarood sauna gehad, een zonnehemel met aparte infrarood lampen en een sunshower met alleen infrarood.
Voor de sauna en de zonnehemel moet je inderdaad echt tijd maken. Hier ga je ook echt van zweten, dus daarna moet je alsnog onder de douche :+
Qua effectiviteit van de straling vind ik zowel de infraroodsauna als de infraroodlampen van de zonnehemel beter in je lijf ‘dringen’ dan de sunshower.
Ik heb overigens geen reuma maar arthritis-achtige rugklachten.

Ja, je moet er tijd voor nemen en was sowieso van plan om daarna te douchen.

Ken alleen mensen met een andere sauna's en die doen echt meerdere rondjes sauna, dompelbad, jacuzzi/hot tub etc. Maar echt als een lekker dagje/avondje.

Ik wil het met regelmaat doen of bij klachten.

Er is wel veel verschil in kwaliteit van lampen en diep stralen.

Heb wel een zonnehemel staan, maar geen infra rood. Wel gebruik bij last in de rug en dergelijke.

Ander nadeel van een sunshower vind ik de eenzijdige warmte. Of je moet er 2 ophangen :) Maar ik sta meestal met mn rug naar de muur. Dan krijg ik alleen van achter of de zijkant de straling.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:31

En het voordeel van een sauna of de zonnehemel is dat je er lekker bij zit of ligt. Bij een sunshower moet je toch staan.
Maar, eerlijk is eerlijk, als ik het koud heb dan ga ik soms ook wel eens snel met kleren aan en zonder te douchen voor de sunshower staan. :=

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:22

als het je puur om het infrarood effect gaat kun ook nog overwegen om een infrarood verwarmingspaneel te kiezen. Als je die dan ophangt waar je veel zit heb je misschien nog meer winst dan onder de douche.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:53

Grr, ik houd van projecten en ik wilde zo graag de hele badkamer doen, maar we hebben toch besloten dat we enkel een nieuwe wasbak en meubel doen en nieuwe douchekabine. :') Dan steek ik al mijn inspiratie wel in mijn toekomstige huis :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:27

Ik ben zo blij dat ik dit tegen ben gekomen! We zijn nu bezig met de financiering voor een ex-huurwoning. Hier zit een (opzich nette) douche en toilet in (apart van elkaar, toilet zit beneden). Maar we willen heeeeeeel graag een bad, dus hebben nu het plan om het naastgelegen slaapkamertje erbij te trekken. De douche zoals de ruimte nu is willen we dan een inloopdouche van maken, en het slaapkamertje komt dan een ligbad, wastafel (enkel) en zo'n radiator waar je handdoeken aan kan hangen.

Ik ga nu het topic even van voor tot achter lezen om ideeen op te doen. We kunnen als het goed is een aanzienlijk bouwdepot krijgen maar moeten daar best veel van doen dus willen de kosten voor de badkamer zo gunstig mogelijk houden. Zelf slopen, outlet-tegels etc. Nu lekker ideeen opdoen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:23

Fitzroy schreef:
En het voordeel van een sauna of de zonnehemel is dat je er lekker bij zit of ligt. Bij een sunshower moet je toch staan.
Maar, eerlijk is eerlijk, als ik het koud heb dan ga ik soms ook wel eens snel met kleren aan en zonder te douchen voor de sunshower staan. :=

Haha, serieus? Is het dan niet lekkerder om alles uit te trekken en je moment te pakken? Of zou je dan als je hem had kiezen voor even de sauna in? ( zonder kleren denk ik :+ )

karin1985 schreef:
als het je puur om het infrarood effect gaat kun ook nog overwegen om een infrarood verwarmingspaneel te kiezen. Als je die dan ophangt waar je veel zit heb je misschien nog meer winst dan onder de douche.

Hebben we naar gekeken als verwarming. Maar heel veel negatieve dingen over gelezen qua verwarming en het zijn enorme energie vreters. Dus moeten er eerst zonnepanelen of alleen 1 als bij verwarming.

Maar vraag me ook af of dat zo intens kan zijn als echt ontspannen onder de douche of in een sauna. En mijn onderrug bereikt het niet als ik op de bank zit.

Earth schreef:
Grr, ik houd van projecten en ik wilde zo graag de hele badkamer doen, maar we hebben toch besloten dat we enkel een nieuwe wasbak en meubel doen en nieuwe douchekabine. :') Dan steek ik al mijn inspiratie wel in mijn toekomstige huis :')

Maar ook dat kan al een enorm verschil en fris en nieuw gevoel geven.