Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:11

Denk dat ik de bank verder naar achteren zou zetten, niet bij de pilaar anders win je nog niks aan ruimte. Weet niet of je iets hebt met de maten er op?

Wel balen dat het weghalen zo enorm duur is!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:12

Ik vond het altijd superlastig om in-the-blind alleen op het meten meubels aan te schaffen (ong 7x verhuisd ondertussen). Ik zat echt liever een maand of 2 op kratjes en tuinmeubels dan dat ik iets had wat niet paste...

En dan met kartonnen mallen enzo van alles op de vloeren uitleggen en voorbouwen met dozen, ook om loopruimte in te kunnen schatten.

NB: dat omdraaien zou dan een goeie optie zijn.. zowieso moet je TV weg bij de ramen, of je moet supergoeie verduisterende gordijnen hebben, want je ziet geen moer als het licht erin schijnt :D .. Dan hang je de TV dus ook aan de andere kant?

Is het zo dat de rechterkant net iets meer ruimte geeft dan de linkerkant? Of lijkt dat maar zo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:18

GamblersCup schreef:
Mijn nieuwe (gebruikte) meubelen zijn geleverd en morgen gaan we schuiven en inrichten. Ik hoop er een gezellig hokkie van te maken. De muur moet nog opnieuw gedaan worden en ik moet vast en zeker nog accessoires kopen (kussens, kleed etc.) Mag ik hier foto's plaatsen voor tips? Ik ben zelf helemáál niet zo creatief, vriendin komt morgen al schuiven omdat zij er meer kijk op heeft om het gezellig te maken. Alle tips zijn dan welkom!

Tuurlijk! Zijn gek op foto's :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:22

Wij hebben ook alle meubels besteld hoor :) Haha hier met een rolmaat in de woonkamer kijken hoeveel groter het daar is en hoe groter de bank is :') Maar we hebben straks ook wel een lekker grote ruimte te vullen a 5.40 bij zo'n 3,5m, de ruimte zelf is 5.40 bij 5.20 maar is ook doorgang naar de tuin.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:26

:) Wij hadden de maten van de meubels (vloeroppervlakte) die wij in gedachten hadden uitgeknipt uit karton en zijn toen gaan kijken hoe en wat. Wij dachten dat de eettafel te groot zou zijn, maar kon zelfs nog een maatje groter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:27

Cardy schreef:
[naam] schreef:
Ik zou gewoon wat gaan schuiven zodra je in de woning zit.

Wij hebben gekozen voor een grote eettafel met bank en veel stoelen in het lichtste gedeelte van het huis. Waarschijnlijk zullen we hier de meeste tijd doorbrengen maar dat moeten we nog beleven. Wordt dat niet het geval dan gaan we verschuiven.

Schuiven kan inderdaad altijd nog.
Alleen.. Zit ik met de afmetingen van de meubels, dan kan ik ze niet zomaar overal naartoe schuiven. Tevens is het ook nog bepalend welke kant van de bank de hoek krijgt.

Ga je alles nieuw kopen of zijn dit bestaande meubelen? A ik lees het al.

Ik zou in deze situatie toch eerst gaan wonen en dan pas bestellen. Zou toch zonde zijn als het straks niet naar je zin is?

Onhandig luxeprobleem.

Wij zitten ongeveer met hetzelfde met de eetkamer spullen. Als het op voorraad is is het er binnen 4 weken. Dat is veel te snel als ik nu bestel Als het niet binnen is duurt het 12 weken en dan zou nu bestellen perfect zijn...

Deze week maar weer eens bellen met Trendhopper.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:33

GamblersCup schreef:
Mijn nieuwe (gebruikte) meubelen zijn geleverd en morgen gaan we schuiven en inrichten. Ik hoop er een gezellig hokkie van te maken. De muur moet nog opnieuw gedaan worden en ik moet vast en zeker nog accessoires kopen (kussens, kleed etc.) Mag ik hier foto's plaatsen voor tips? Ik ben zelf helemáál niet zo creatief, vriendin komt morgen al schuiven omdat zij er meer kijk op heeft om het gezellig te maken. Alle tips zijn dan welkom!

Gefeliciteerd met je huisje en welkom :D Natuurlijk, altijd leuk!

Cer schreef:
Vwb de wc... vanwege een lekkage van het reservoir van mn inbouwtoilet (haarscheurtjes) is er van de week een hele nieuwe inbouw/hangend toilet geplaatst. (met 199 euro kwam ik iig niet weg voor de hele combi, en de ervaring leert dat goedkoop niet altijd goed is -O- )

Toen de eerste drie jaar geleden geplaatst werd, vroeg ik "kan die wand waar t reservoir achter zit, niet zo gemaakt worden dat je m weg kan halen..stel dat het gaat lekken ofzo?" (helaas heb ik al 2 lekkages achter de rug in mn appartement, dus ik heb echt fobische waterpaniek :') ) Antwoord van verschillende mensen "neeeeee joh dat gebeurd nooit!! Stel je nou eens niet zo aan!!"..
Enfin... dat reservoir ging dus lekken ^)

Enniewee.. nu moet ik dus gedwongen eigenlijk meteen een keus maken om de hele toilet opnieuw te betegelen (dat wilde ik toch al, maar het moet nu zeg maar NU ipv dat ik er nog een jaar over kan twijfelkonten).

Alleen de achterwand betegelen ziet er strak uit :j maar heb je dan idd geen moeite met schoonmaken? Of heb je speciale verf ofzo? Afneembaar?

Ik wil wisselen van het traditionele blauw/wit wat er nu inzit, naar wit/grijs.. Door de lekkage in de toilet betekent het ook dat de wc nu gaat wisselen naar wit/grijs, maar de douche nog een jaar blauw/wit blijft vanwege ontbrekende fondsen om alles in 1x te doen :')

Hoe maak ik nou een mooie combi wit/grijs? En vanwege dat ik geen voegen wil, iig zo min mogelijk, wat is de ervaring met bijv. hele grote tegels?

NB. er komt wel weer een fonteintje, omdat ik die natuurstenen (lookalikes) dingetjes zo leuk vind :j

Ohhh wat zuur zeg!
Mijn ouders hebben boven bij hun langwerpige grote tegels, ziet er erg mooi uit :j En makkelijker te onderhouden omdat er minder witte voegen zijn waar van alles op blijft zitten
Grijs wit is wel erg chique, gaaf! Ben benieuwd naar een foto als het af is!

@Cardy van mij even geen tips sorry ben even inspiratieloos, maar zijn vast genoeg die leuke ideetjes erin zien

Kentaro schreef:
:) Wij hadden de maten van de meubels (vloeroppervlakte) die wij in gedachten hadden uitgeknipt uit karton en zijn toen gaan kijken hoe en wat. Wij dachten dat de eettafel te groot zou zijn, maar kon zelfs nog een maatje groter :D

Slimme inderdaad, ik denk dat ik het misschien als ik Cardy was wel zo zou doen, omdat het toch een beetje een moeilijkheid heeft met die paal

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:35

Cardy schreef:
@ Cer: lastig dan hè! Heb je al op pinterest gekeken en foto's gevonden die jouw aanspreken? Grijs/wit vind ik wel erg chique! En denk als je alleen de achterzijde betegeld en de rest stunt, dat je het stuc het beste verft met dat speciale verf dat goed afneembaar Is.

Hier ook nog een vraag. Enige tijd geleden had ik mede dankzij jullie deze indeling gemaakt:

[ [url=m/8U1YwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bpi6Gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn laatst wezen opmeten en kwamen erachter dat de haard tegen de paal totaal niet handig Is en het heel hokkerig maakt.

Toen kwam het volgende idee... We gaan de steunpilaar vervangen door een grote stalen U-balk. Er is een constructeur voor ons bezig geweest en het is bijna niet mogelijk. Er zou dan een 60cm dikke balk moeten komen en onder de vloer een extra heipaal. Alles van de bovenverdieping steunt namelijk op deze steunpilaar.

Dus nu de vraag... Wat nu?
De huidige indeling is zo:

[ [url=m/kbN09d.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fpctbV.png]Afbeelding[/url] ]

We willen nog steeds zo'n moderne gashaard, maar dan tegen de muur waar nu de huidige allesbrander staat.

Zouden we dan toch beter:
- de bank bij de haard zetten? De ruimte hier Is van muur tot paal 3 meter nog iets. Meer ruimte voor een grotere bank (op huidige plek kan maat een vaak van 2,30 breed). Tevens zou dan het lounge gedeelte tegen de steunpilaar gezet worden.
- een grote eettafel plaatsen waar nu de bank staat

Nadeel voor mij Is dat je dus met de bank in de donkerdere gedeelte gaat zitten. En wat doe je met de rest van de ruimte (waar nu de buffetkasten staan)?

Ik zou inderdaad de loungehoek om de haard heen zetten. Daar waar nu de bank staat een lekker relaxhoek met een sofabed of zo? De eethoek zou ik bij de keuken laten.
Maar inderdaad, gewoon gaan schuiven want je kan op voorhand wel tekenen waar het komt te staan maar schuiven werkt beter is mijn ervaring.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:37

Na heel lang meelezen meld ik me ook hier, wij gaan vanmiddag kijken naar een woning.
Wonen nu in een appartement wat wordt terug gekocht door de projectontwikkelaars.
We missen toch net wat ruimte en een tuin. De huizen zijn hier echter enorm duur dus het is wat lastig zoeken, we houden namelijk een restschuld over aan dit appartement (stomme kortingsregelingen)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:58

Iemand vroeg om de maten, dit issue wat we hebben opgemeten:
Afbeelding

Wachten met bestellen en met karton op maat schuiven zou het slimste zijn, zou ik ook aanraden. Alleen zie ik het niet zitten om 3 maanden zonder meubels te zitten (kopen alles nieuw). Dus eigen schuld, maar "moet" dan wel eerder bestellen.
Ben iig al heel erg blij met jullie! Of het nou bevestiging of kritisch is, helpt enorm.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:09

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:17

Kentaro schreef:
cardy, even wat ideetjes voor de steunpilaar. Geen idee of het je smaak is, maar wie weet :D

http://www.porto100.nl/wp-content/uploa ... ter-01.jpg
Bekleden met hout?! Of bijvoorbeeld met drijfhout?!

https://www.ledstripkoning.nl/fileadmin ... f78379.jpg

Hem helemaal volhangen met fotolijstjes in allerlei soorten en maten?!

er een 'boom' van maken?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 43711f.jpg

bekleden met steenstrips?! (wit of kleur)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZD5zL9C9W9

Het bekleden met hout vind ik een heel mooi idee, dankjewel!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:21

Als die pilaar er dan toch moet blijven staan, kun je er net zo goed een mooie eyecatcher van maken :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:28

oh is er hier al iemand die ervaring heeft met het compleet stucken van een badkamer (douchecel)? Dus helemaal geen tegels meer? Lijkt mij als schimmelfoob ideaal, maar of dat in de praktijk ook zo werkt...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:31

Cer schreef:
oh is er hier al iemand die ervaring heeft met het compleet stucken van een badkamer (douchecel)? Dus helemaal geen tegels meer? Lijkt mij als schimmelfoob ideaal, maar of dat in de praktijk ook zo werkt...

Hier gaan we alleen bij de natte gedeeltes tegelen, de rest stucen. Weet niet of dat kan wat je wil?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:34

Ik lees net dat dat op zich het meest handige is, om uiteindelijk de douchecel toch gewoon te tegelen, omdat alleen stucwerk " Doordat het een erg glad eindresultaat bereikt en voorzien wordt van een goede coating, is zowel Beton Cire als Beton Design goed schoon te houden. De hele natte ruimtes kunnen hiermee bekleed worden maar de meeste klachten ontstaan toch na verloop van tijd in de hele natte gedeeltes. Deze hele natte gedeeltes zou ik daarom ook gewoon voorzien van wand- of vloertegels."
[bron: http://thomas.gaspersz.nl/badkamer-laten-stucen/ ]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:34

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:42

Google zegt ook dat de wanden uiteindelijk poreus kunnen/zullen worden dus dan wordt het juist veel viezer dan tegels/voegen...

Hence mijn twijfelkonterigheid met alles :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:45

:P
Moet zeggen wij halen steeds een trekker over de douchewand en muur (douche gedeelte) na het douchen, en na vier jaar ziet het er nog als nieuw uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:46

Cardy schreef:
Iemand vroeg om de maten, dit issue wat we hebben opgemeten:
[ [url=m/4AdexM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wachten met bestellen en met karton op maat schuiven zou het slimste zijn, zou ik ook aanraden. Alleen zie ik het niet zitten om 3 maanden zonder meubels te zitten (kopen alles nieuw). Dus eigen schuld, maar "moet" dan wel eerder bestellen.
Ben iig al heel erg blij met jullie! Of het nou bevestiging of kritisch is, helpt enorm.

Als je die muur bij de keuken omdraait zou je dus bij de huidige kachel de zithoek kunnen maken en dan 3,58 breed bij bijvoorbeeld 3 of iets meer. Dan kan je achter de bank langslopen naar de serre en de tuin en ook nog langs de bank op aan de zijkant. Dan heb je een leuke hoek

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:47

Kentaro schreef:
:P
Moet zeggen wij halen steeds een trekker over de douchewand en muur (douche gedeelte) na het douchen, en na vier jaar ziet het er nog als nieuw uit.

wat voor spul is dat dan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:51

Ik maak het douchegedeelte 2 a 3x per jaar schoon met KalkEx van Jemako en dus na iedere douchebuurt even een trekker langs de muur/glazen wand en het blijft echt super schoon!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:10

ClaudiaHS schreef:
Ik zou ook doen wat Marjan zegt.
Tafel en stoelen bij het raam.
Lekker veel licht.
Overdag zit je toch niet (tenminste ik niet) veel op de bank.

Mee eens.Eettafel lekker in het licht, is fijn werken. En de zithoek knus om de haard.

Ben je ook niet bang dat je contant weerspiegeling hebt op de tv als je die in de aanbouw hebt staan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:11

Kentaro schreef:
Ik maak het douchegedeelte 2 a 3x per jaar schoon met KalkEx van Jemako en dus na iedere douchebuurt even een trekker langs de muur/glazen wand en het blijft echt super schoon!

nee ja maar met wat is het gestuct dan :')
met gips, met Ciro, met beton, met Tadelakt.... ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:14

nee, wij hebben juist wel tegels.... :+ :D