Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Mijn nieuwe (gebruikte) meubelen zijn geleverd en morgen gaan we schuiven en inrichten. Ik hoop er een gezellig hokkie van te maken. De muur moet nog opnieuw gedaan worden en ik moet vast en zeker nog accessoires kopen (kussens, kleed etc.) Mag ik hier foto's plaatsen voor tips? Ik ben zelf helemáál niet zo creatief, vriendin komt morgen al schuiven omdat zij er meer kijk op heeft om het gezellig te maken. Alle tips zijn dan welkom!
Cardy schreef:[naam] schreef:Ik zou gewoon wat gaan schuiven zodra je in de woning zit.
Wij hebben gekozen voor een grote eettafel met bank en veel stoelen in het lichtste gedeelte van het huis. Waarschijnlijk zullen we hier de meeste tijd doorbrengen maar dat moeten we nog beleven. Wordt dat niet het geval dan gaan we verschuiven.
Schuiven kan inderdaad altijd nog.
Alleen.. Zit ik met de afmetingen van de meubels, dan kan ik ze niet zomaar overal naartoe schuiven. Tevens is het ook nog bepalend welke kant van de bank de hoek krijgt.
GamblersCup schreef:Mijn nieuwe (gebruikte) meubelen zijn geleverd en morgen gaan we schuiven en inrichten. Ik hoop er een gezellig hokkie van te maken. De muur moet nog opnieuw gedaan worden en ik moet vast en zeker nog accessoires kopen (kussens, kleed etc.) Mag ik hier foto's plaatsen voor tips? Ik ben zelf helemáál niet zo creatief, vriendin komt morgen al schuiven omdat zij er meer kijk op heeft om het gezellig te maken. Alle tips zijn dan welkom!
Cer schreef:Vwb de wc... vanwege een lekkage van het reservoir van mn inbouwtoilet (haarscheurtjes) is er van de week een hele nieuwe inbouw/hangend toilet geplaatst. (met 199 euro kwam ik iig niet weg voor de hele combi, en de ervaring leert dat goedkoop niet altijd goed is)
Toen de eerste drie jaar geleden geplaatst werd, vroeg ik "kan die wand waar t reservoir achter zit, niet zo gemaakt worden dat je m weg kan halen..stel dat het gaat lekken ofzo?" (helaas heb ik al 2 lekkages achter de rug in mn appartement, dus ik heb echt fobische waterpaniek) Antwoord van verschillende mensen "neeeeee joh dat gebeurd nooit!! Stel je nou eens niet zo aan!!"..
Enfin... dat reservoir ging dus lekken![]()
Enniewee.. nu moet ik dus gedwongen eigenlijk meteen een keus maken om de hele toilet opnieuw te betegelen (dat wilde ik toch al, maar het moet nu zeg maar NU ipv dat ik er nog een jaar over kan twijfelkonten).
Alleen de achterwand betegelen ziet er strak uitmaar heb je dan idd geen moeite met schoonmaken? Of heb je speciale verf ofzo? Afneembaar?
Ik wil wisselen van het traditionele blauw/wit wat er nu inzit, naar wit/grijs.. Door de lekkage in de toilet betekent het ook dat de wc nu gaat wisselen naar wit/grijs, maar de douche nog een jaar blauw/wit blijft vanwege ontbrekende fondsen om alles in 1x te doen![]()
Hoe maak ik nou een mooie combi wit/grijs? En vanwege dat ik geen voegen wil, iig zo min mogelijk, wat is de ervaring met bijv. hele grote tegels?
NB. er komt wel weer een fonteintje, omdat ik die natuurstenen (lookalikes) dingetjes zo leuk vind
Kentaro schreef:Wij hadden de maten van de meubels (vloeroppervlakte) die wij in gedachten hadden uitgeknipt uit karton en zijn toen gaan kijken hoe en wat. Wij dachten dat de eettafel te groot zou zijn, maar kon zelfs nog een maatje groter
Cardy schreef:@ Cer: lastig dan hè! Heb je al op pinterest gekeken en foto's gevonden die jouw aanspreken? Grijs/wit vind ik wel erg chique! En denk als je alleen de achterzijde betegeld en de rest stunt, dat je het stuc het beste verft met dat speciale verf dat goed afneembaar Is.
Hier ook nog een vraag. Enige tijd geleden had ik mede dankzij jullie deze indeling gemaakt:
[ [url=m/8U1YwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bpi6Gx.jpg]Afbeelding[/url] ]
We zijn laatst wezen opmeten en kwamen erachter dat de haard tegen de paal totaal niet handig Is en het heel hokkerig maakt.
Toen kwam het volgende idee... We gaan de steunpilaar vervangen door een grote stalen U-balk. Er is een constructeur voor ons bezig geweest en het is bijna niet mogelijk. Er zou dan een 60cm dikke balk moeten komen en onder de vloer een extra heipaal. Alles van de bovenverdieping steunt namelijk op deze steunpilaar.
Dus nu de vraag... Wat nu?
De huidige indeling is zo:
[ [url=m/kbN09d.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fpctbV.png]Afbeelding[/url] ]
We willen nog steeds zo'n moderne gashaard, maar dan tegen de muur waar nu de huidige allesbrander staat.
Zouden we dan toch beter:
- de bank bij de haard zetten? De ruimte hier Is van muur tot paal 3 meter nog iets. Meer ruimte voor een grotere bank (op huidige plek kan maat een vaak van 2,30 breed). Tevens zou dan het lounge gedeelte tegen de steunpilaar gezet worden.
- een grote eettafel plaatsen waar nu de bank staat
Nadeel voor mij Is dat je dus met de bank in de donkerdere gedeelte gaat zitten. En wat doe je met de rest van de ruimte (waar nu de buffetkasten staan)?
Kentaro schreef:cardy, even wat ideetjes voor de steunpilaar. Geen idee of het je smaak is, maar wie weet![]()
http://www.porto100.nl/wp-content/uploa ... ter-01.jpg
Bekleden met hout?! Of bijvoorbeeld met drijfhout?!
https://www.ledstripkoning.nl/fileadmin ... f78379.jpg
Hem helemaal volhangen met fotolijstjes in allerlei soorten en maten?!
er een 'boom' van maken?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 43711f.jpg
bekleden met steenstrips?! (wit of kleur)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZD5zL9C9W9
Cer schreef:oh is er hier al iemand die ervaring heeft met het compleet stucken van een badkamer (douchecel)? Dus helemaal geen tegels meer? Lijkt mij als schimmelfoob ideaal, maar of dat in de praktijk ook zo werkt...
Cardy schreef:Iemand vroeg om de maten, dit issue wat we hebben opgemeten:
[ [url=m/4AdexM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wachten met bestellen en met karton op maat schuiven zou het slimste zijn, zou ik ook aanraden. Alleen zie ik het niet zitten om 3 maanden zonder meubels te zitten (kopen alles nieuw). Dus eigen schuld, maar "moet" dan wel eerder bestellen.
Ben iig al heel erg blij met jullie! Of het nou bevestiging of kritisch is, helpt enorm.
ClaudiaHS schreef:Ik zou ook doen wat Marjan zegt.
Tafel en stoelen bij het raam.
Lekker veel licht.
Overdag zit je toch niet (tenminste ik niet) veel op de bank.