Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Blijft een leuk en leerzaam topic
, natuur kan zich prima redden. 
is genieten he, ik word er ook altijd zo blij van om buiten te zitten en alle vogeltjes te horen.
) op de foto kan zetten wil ik weleens een gok wagen.
Wel blije paarden gehad denk ik haha. Maar snap wel dat daar niet zoveel tussen groeide en bloeide
wel leuk he, als kindjes zo geïnteresseerd zijn in natuur.
kon ze echt rollen.

de kleinste onooglijke sprietjes wisten ze wat van te maken, ik heb planten gezien waar ik geen idee van had dat ze hier groeiden.. Zomprus, Knolrus, Biezenknoppen, Waterpostelein... (ja, ik voelde me even een hele slechte bioloog
) Ze waren nog steeds super enthousiast.
oeps. En ik maar zeggen dat ze allemaal 'zeer braaf' waren haha.
Schemerdier schreef:Interessant! Op het eerste zicht lijkt het een gewoon groen grasveld. Ben dan ook wel eens benieuwd wat er op het weiland en bosje van mijn ouders groeit, daar staan al jaren geen dieren meer op en wordt 2 of 3 keer per jaar gemaaid. Mijn ongetrainde oog ziet enkel heel veel paardenbloemen, brandnetels en veel soorten onkruid
je moet er ook wat oog voor krijgen, als je van dichtbij gaat kijken zie je vaak ineens de diversiteit. Altijd welkom om wat planten op de foto te zetten en hier in het topic te zwieren
Maflinger_S schreef:Hahaha, die foto's van de biologen in freak-modus. Is een freak in jouw beleving hetzelfde als een nerd in dit geval?
Je moet je veulen nog even leren dat ze een vegedinges paard is, dat is een moeilijk woord voor een paard dat geen vlees eet.
ik vind het geweldig hoor, maar het is ergens zo komisch om volwassen mannen te zien rondkruipen, al mompelend, man A: 'fraai... heel fraai... amai.... amai....' en dan man B erachteraan: 'ik zei het toch! 't is echt iets bijzonder'. En echt, dat heel de tijd door
Solleke_Noah schreef:Schemerdier schreef:Interessant! Op het eerste zicht lijkt het een gewoon groen grasveld. Ben dan ook wel eens benieuwd wat er op het weiland en bosje van mijn ouders groeit, daar staan al jaren geen dieren meer op en wordt 2 of 3 keer per jaar gemaaid. Mijn ongetrainde oog ziet enkel heel veel paardenbloemen, brandnetels en veel soorten onkruid
'veel soorten onkruid' klinkt veelbelovendje moet er ook wat oog voor krijgen, als je van dichtbij gaat kijken zie je vaak ineens de diversiteit. Altijd welkom om wat planten op de foto te zetten en hier in het topic te zwieren
![]()
die freak-foto.Solleke_Noah schreef:Haha, ja denk ik? Welke zijn de nep-margrieten?Het zijn er geen gezaaide alleszins, ze komen uit zichzelf voor in het weiland
(hij heeft ook een zeer goede freak-modus) Solleke_Noah schreef:<knip>En stiekem vind ik het echt geweldig om mensen zo gepassioneerd bezig te zien

ja, we hebben ook echt prachtige natuur bij ons, in België zijn ze nu ook zo'n documentaire aan het maken, heet 'onze natuur', om aandacht te geven aan natuur van hier. Ik heb aan één aflevering mogen meewerken (die over waterleven) en het zijn echt prachtige beelden
geloof je docent direct hoor. Maar ik zou ze dus ook niet kunnen onderscheiden
) Vind het sowieso al positief als mensen er bewust over nadenken ipv vasthouden aan een strak fluogroen gazon.