Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:03

Nog weinig verandering, ik wacht op het rapport van de elektricien, die stuur ik dan door naar mijn contactpersoon van oxxio en dan neem ik aan dat de ijking word aangevraagd. Ga vandaag nog even mijn junk doorzoeken of daar niet toevallig het rapport tussen zit.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:05

Waarom vraag je zelf geen ijking aan?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:08

En ijking loopt toch via Liander, die gaan toch over de 'hardware'?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:09

die ga ik ook zelf aanvragen ;) maar eerst wil ik het rapport naar oxxio gestuurd hebben en met hen alles hebben doorgenomen.

Ik heb geen zin in opmerkingen als dat het te langzaam gaat zus en zo, heb ik al eerder aangegeven.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:10

Dat moet je zover ik weet ook zelf aanvragen. Echt meid, niet banketstaaf bedoelt maar je moet jezelf echt een schop onder de kont geven en er werk van gaan maken. Ik sta echt met open mond te kijken hoe lang je het al laat aanslepen... Bij mij hadden ze geen kans gekregen op rust tot alles was opgelost en uitgezocht.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:12

Het is toch geen opmerking? Ik stel een vraag..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:15

Babeth schreef:
Dat moet je zover ik weet ook zelf aanvragen. Echt meid, niet banketstaaf bedoelt maar je moet jezelf echt een schop onder de kont geven en er werk van gaan maken. Ik sta echt met open mond te kijken hoe lang je het al laat aanslepen... Bij mij hadden ze geen kans gekregen op rust tot alles was opgelost en uitgezocht.

En hier doel ik dus op. Ik weet dat ik het zelf moet aanvragen, ik weet wat de volgende stap moet zijn, maar ga mij niet vertellen wat jij zou doen in deze situatie want daar zit je niet in. Ik wil alles gewoon goed doen en ik voel mij er fijn bij als ik gewoon contact heb met de oxxio voordat ik de stap neem om de ijking aan te vragen ;) ik wil mijzelf zo sterk mogelijk in deze "zaak" zetten zodat mocht er niks uit de ijking komen, ik iig een rapport heb etc om op terug te vallen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:17

Babeth schreef:
Echt meid, niet banketstaaf bedoelt maar je moet jezelf echt een schop onder de kont geven en er werk van gaan maken.

Je zegt dat het niet vervelend bedoeld is, maar je plaatst het wel rechtstreeks onder het verzoek van de TS om zulke reacties niet te plaatsen.

En dat betekent dat de TS die opmerkingen al eerder heeft gehad, en er bewust voor gekozen heeft het op haar tempo te doen. Wat denk je dan precies te bereiken met het totaal negeren van haar grenzen en verzoek, en iets te plaatsen waarvan ze al heeft laten weten het niet op prijs te stellen?
TS is volwassen. Ze heeft volkomen het recht om haar eigen keuzes te maken en als je denkt dat het geen verstandige keuzes zijn is er ook de mogelijkheid om het topic gewoon weg te klikken. Soms hoef je geen oordeel te hebben, iemand niet te pushen, mensen niet 'een schop onder de kont' te geven.

Dit lijkt me typisch een 'laat OMA wat vaker thuis' :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:19

Ik snap wel dat je eerst met Oxxio nog wat wil overleggen, maar de elektricien is inmiddels 1.5 week geleden geweest. Dan zou ik er nu zelf even achteraan bellen als je dat rapport nog niet hebt ontvangen. Ik snap wel dat je moet werken, maar iedereen heeft een keer pauze en zo'n telefoontje duurt hoogstens een paar minuten. Sommige dingen kosten inderdaad tijd, maar zo'n rapportje hoeft geen 1.5 week te duren dus ik denk dat je nu wel even uit de afwachtende-modus en in de actie-stand kunt. Oxxio doet nu misschien alsof ze je beste vriend zijn, maar uiteindelijk willen die ook gewoon geld zien.
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 05-06-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:23

Ik had het bericht gelijk met ts geplaatst, dus ik had haar bericht niet gezien :-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:25

Vanillia, ook bij jou ben ik benieuwd waarom je een reactie plaatst die al meerdere malen is geplaatst in dit topic (je schrijft dus niets wat de TS niet al weet), terwijl je ook al meerdere keren kunt lezen dat de TS geen prijs stelt op zulke reacties? Waarom is dat zo moeilijk te respecteren?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:27

Dit is een discussieforum, ik val haar niet aan, maar geef gewoon mijn oprechte mening. Haar mening is anders dan die van mij, moet ik daarom mijn mond maar houden? Zou mooi zijn als je hier alleen maar mee mag praten met de TS en als je ergens anders over denkt niet mag reageren. Dan kunnen we Bokt.nl beter opdoeken denk ik.
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 05-06-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:27

Ik vind 1,5 week op een rapport wachten eigenlijk helemaal niet zo lang :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:31

Het is wel lang als je weet dat er een open rekening openstaat.. Dan zou ik de electrien helemaal platbellen voor het rapport!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:32

Als ik ts was poste ik niks meer,laat toch iedereen het zo doen als hun het willen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:35

Als je goed hebt gelezen EstherMe, heeft Renee al een paar keer aangegeven dat de rekening bevroren is... ;) ;) Totdat dit goed uitgezocht is.
Ze kan inderdaad de elektriciën plat bellen. Maar haar keuze is dat om dat niet te doen en zoals Sammie al zegt 1,5 week is absoluut niet lang.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:40

Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig dit soort situaties met dit soort grote bedrijven kan zijn en hoeveel stress het oplevert. Ik kan niet voor andere posters spreken, maar de enige reden dat ik nog reageer is dat ik echt hoop dat ze zo snel mogelijk van dit gezeur af is en zich geen zorgen meer hoeft te maken over haar financiën.

De rekening is nu inderdaad bevroren, maar ik weet helaas ook uit eigen ervaring dat het geduld van dat soort bedrijven een keer op is en dat je het dan wel op mag hoesten. Vandaar ook dat ik hoop dat ze actie onderneemt, hoe langer het duurt hoe groter de kans wordt dat Oxxio geld wil zien.

Tot slot, 1.5 week voor een standaard rapportje vind ik persoonlijk wel lang.
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 05-06-15 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:40

Ik hoop wel dat je blijft posten TS, ik volg dit topic zonder zelf echt te reageren maar ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik vind het proces al leerzaam, en hoop dat je snel van het gedoe af bent!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:57

EstherMe schreef:
Het is wel lang als je weet dat er een open rekening openstaat.. Dan zou ik de electrien helemaal platbellen voor het rapport!

Die man heeft wrs wel meer te doen dan alleen ts. En dat hoop ik nog voor 'm ook, want dan loopt zn bedrijf gelukkig (goed) :)

keona schreef:
Als ik ts was poste ik niks meer,laat toch iedereen het zo doen als hun het willen

Nou ik ben wel erg benieuwd hoe dit afloopt, dus van mij graag wel blijven reageren met updates ts :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:13

Ik ook ts! Ben benieuwd naar wat er uiteindelijk uit komt :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:15

Het zal volgens sommige misschien langzaam gaan, maar ik vind het juist wel goed dat ze het rustig aan doet en goed uitzoekt, zelf alles meet met dat ding en die elektricien heeft laten komen ed.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (maar dan met gas) en destijds meteen een ijking aangevraagd en verder niks. Uit die ijking kwamen geen bijzonderheden naar voren... Daar sta je dan zonder verder ook maar iets in handen te hebben als 'tegen bewijs'...
Ik heb alles moeten betalen, meter vervangen, ketel vervangen, cv vervangen... (ka-ching) En nu is alle verbruik weer normaal.. Klopte dus wel degelijk iets niet, maar wat het precies was? En ik heb alles mooi mogen betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:03

Faline schreef:
Het zal volgens sommige misschien langzaam gaan, maar ik vind het juist wel goed dat ze het rustig aan doet en goed uitzoekt, zelf alles meet met dat ding en die elektricien heeft laten komen ed.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (maar dan met gas) en destijds meteen een ijking aangevraagd en verder niks. Uit die ijking kwamen geen bijzonderheden naar voren... Daar sta je dan zonder verder ook maar iets in handen te hebben als 'tegen bewijs'...
Ik heb alles moeten betalen, meter vervangen, ketel vervangen, cv vervangen... (ka-ching) En nu is alle verbruik weer normaal.. Klopte dus wel degelijk iets niet, maar wat het precies was? En ik heb alles mooi mogen betalen.

Dat is het andere uiterste, maar TS had in goed een week kunnen (laten) doen wat nu ruim een maand gekost heeft........

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:54

Lekker boeiend hoe iedereen het zou doen. Aan het einde van de rit wordt alleen TS er beter of slechter van. Het is haar rekening dus laat haar maar mooi zelf bepalen hoe of wat. Ik vind dit een heel leerzaam topic dus ik hoop dat ze ook blijft posten en anderen na meerdere keren vragen eens hun "Ik zou als ik jou was" voor zich houden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:39

Hoe reageerde oxxio op het rapport van de elektricien? Tenminste ik neem aan dat deze nu bij hun onder ogen is gekomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:00

Het rapport heb ik helaas nog steeds niet ontvangen. Had al een mail gestuurd en zou het zsm krijgen maar nog niks helaas. Dus nog geen verandering. Ook verder niks meer ondernomen van oxxio na mijn mail maar denk dat ze het rapport afwachten, dus ja, meer dan dit kan ik voor nu niet doen. Ik ga zo nog 1 x een mail sturen dat ik het echt snel nodig heb , maar het is een beetje onmacht