Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:03

Wat gek van die brievenbus!!

Spannend zo'n vergadering! Ik zou ook allemaal beren op de weg zien, haha. Kan het alleen maar meevallen toch? :)

Een buurtje had na haar vooroplevering een foto geplaatst.. Bij haar was een bouwer lekker binnen naar de wc gegaan en had er een flinke vieze bende van gemaakt! Bah! Ze hebben toch hun eigen bouw wc? Goor..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:05

Wauw wat mooi lucifertje! Toont veel groter als het lichter is he!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:22

Getver Mirjamsel! Dan zou ik wel echt een klacht indienen hoor, dat kun je toch niet maken :x

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:53

Hoop dat ik niemand vergeet.

Miriam91: 10 liter grondverf wit. Ik kan jullie die van de gamma ten zeerste aanraden. Gewoon het huismerk. Daarna 9010 latexverf van Histor. Is een 10L emmer maar is denk ik 3 liter van gebruikt.
Het is de Golv white wash van Ikea.

Tobbes: noop hebben het alleen gegrond en daarna latex verf erover heen.

Laminaat ligt overal inclusief de plinten! Wat een werk zeg jemig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:04

Oke. Ik heb nog 2 emmers van 20 liter witte latex verf van flexa. Is wel 4 jaar oud := en eentje is al keer open geweest. Maar zal mooi zijn als ik er nog een keer wat mee kan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:42

Denk het wel, even goed roeren met een stokje want het zal mogelijk bezonken zijn. Tip voor wegzetten na gebruik. Even ondersteboven houden, krijg je een filmpje waardoor er zeker geen lucht bij kan. Wel eerst de deksel goed dicht doen :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:25

Zolder is echt mooi geworden! Super fris met dat wit. Wij hebben ook een lelijke groene zolder in ons huis. Maar er is dus hoop zo te zien.

Tobbes. Ik denk dat die verf nog goed te gebruiken is. Even goed roeren.

En wat ranzig mirjamsel van die wc bah! Heeft ze een klacht ingediend?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:53

Ik zou die verf gewoon nog gebruiken hoor :) ik bewaar gelijk ff de verftips :P

Volgens mij heeft die buuf haar klacht op de gebrekenlijst gezet :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:30

Nou dat vind ik echt aso! En dan laat je het op z'n minst netjes achter, nog nooit eerder gehoord zo een raar wc verhaal

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:13

Vind ik ook! De wc-rol stond er ook echt nog. Ik ben toch echt de eerste die op MIJN wc wil poepen hoor, hahaha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:15

Hoe is die wc dan achtergelaten? :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:01

Las dat hier mensen naar Renovlies behang aan het kijken waren. Voor een nieuwbouwhuis in onze familie zijn we laatst bij http://renovliesconcurrent.nl/ gaan kijken. Zag er zeer goed uit :j 13.50 per vierkante meter incl twee keer sauzen dacht ik. Wellicht heeft iemand hier er nog iets aan.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:19

Met remsporen en wc-papier :P

Pffff, voor de 6e keer met Ikea aan het bellen voor een goede factuur van de keuken.. Stelletje stumpers daar zeg..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:20

Eindelijk de rekening van de keuken op de post kunnen doen voor het bouwdepot..

Vandaag maar even de laatste dingetjes kopen, zodat we na de oplevering gelijk aan de slag kunnen. Heb m'n auto al vol liggen met kwasten, rollers, voorstrijk, behang, lijm... In huis een flinke krat met schoonmaakspullen, handschoentjes, plastic bekertjes, drinken, koffie en koeken :P zometeen nog even op stap voor vochtige schoonmaakdoekjes, wc-papier, keukenrol e.d.

Hebben jullie nog tips voor wat allemaal nodig/handig is voor de klusdagen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:28

Karton, stofzuiger (liefst een oude want dat stof sloopt je stofzuiger) en swiffer...

Verder ook oude kleren

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:59

Ahhh, karton moet wel lukken! er zijn nog 2 grote pakketjes onderweg (waaronder een dweil :P). Mn oude dweiltje kan idd ook wel alvast in de auto :)

Heb idd ook al oude keukendoeken en handdoeken tevoorschijn gehaald. In de berging ligt vast nog wel oude kleding. Goede tip!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:03

Schilders tape ? Geen idee welke goed is heb ik mij nog niet in verdiept.

Wat verveld dat die offerte zo'n gedoe is joh. Nu is hij wel goed?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:12

malih schreef:
Schilders tape ? Geen idee welke goed is heb ik mij nog niet in verdiept.

Wat verveld dat die offerte zo'n gedoe is joh. Nu is hij wel goed?

Frog tape zonder twijfel de fijnste schilderstape! St Marc om schoon te maken. Beide het voordeligste bij de Hornbach trouwens. Op een fles St Marc scheelt het 3/4 euro met de andere doe het zelf zaken

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:34

Ik heb m'n tape gewoon van de Action :P

De offerte is nu in orde.. Ik denk dat we 8 keer met Ikea aan de lijn hebben gehangen. Uiteindelijk kregen we te horen dat we geen korting van de kortingsactie meer kregen en dat we het in het filiaal op moesten lossen.. Dus wij naar het filiaal, kregen we daar te horen dat we de klantenservice moesten bellen. Gelukkig wel met goede rekening de winkel uit gegaan :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:32

Auuuwwwwwhaaaauuuu!!! Mijn lijf doet pijn, zo'n nieuw huis is niks voor mij. Gisteren om 8 uur begonnen in het oude huis om zooi op te ruimen wat naar de stort moest. Hier 5x 3 trappen op en afgerend met de meest onmogelijke dingen.
Hup op naar het nieuwe huis, hulptroepen waren onderweg (mama en familievriendin) Een boedelbak gehuurd en alle verpakkingsmaterialen, overig laminaat en snijd afval van de tegels erin gegooid. Op naar de stort waar het begon te hagelen. Daarna weer naar huis en heel de kiet van boven tot onder inclusief de ramen gepoetst. Ook ALLE plintjes en dergelijke. De tegelvloer beneden geschrobd en gedweild. Het enige wat nog moet gebeuren is de hal en de ramen beneden. Man o man o man wat was het vies maar wat is het nu schoon!

Ook ons nieuwe bed is gebracht :D

Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:40

Goed bezig!!! Extra lekker om in dat mooie bed te kruipen :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:40

Mooi bed lucifertje! Ziet er uit als een lekker bedje!

Hebben jullie een idee hoelang de nuts voorzieningen bij jullie bezig waren?

Ze geven hier het volgende bericht af.

Oplevering
23-02-2016, auteur: Heijmans

Update m.b.t. de oplevering

Beste kopers,

Van vele krijgen wij de vraag of er al iets meer bekend is m.b.t. de oplevering van de woning.
Wij begrijpen uiteraard dat dit voor u erg belangrijk is en geven daarom onderstaande een korte toelichting van de stand van zaken.

De opleveringsprognose voor de eerste woningen blijft maart/april.

Wij zullen hier meer richting aan kunnen geven, zodra de steigers weg zijn en de nutsaansluitingen binnen zijn.

Naar verwachting zullen de nutsaansluitingen vanaf deze week gemaakt worden. Daarna volgt nog de stadsverwarming. Zodra alle nutsvoorzieningen werkend zijn opgeleverd zullen wij u direct informeren over de opleveringsdatum.

Met vriendelijke groet,
Team GREEN

Maar duren de nutz voorzieningen van 8 woningen sirieus 2 maanden? Eigenlijk 2.5 maand want ze zijn al 2 weken bezig.... Ik vind het zo lang klinken? Of ben ik ongeduldig? Ze leveren op per 8 woningen 43 woningen in totaal

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:11

Bij ons duurde het 2 weken voor 8 woningen. Eerst gooit het ene bedrijf het gat open en weer dicht, dan komt de volgende die het gat weer open en dicht gooit en zo gaat het weer verder!

Morgen de oplevering! Kregen we vanmorgen een mail waarin staat dat we geen keuze hebben wat betreft bedrijf voor drinkwater. Ze konden ons nog niet vertellen welk bedrijf? Aangezien wij onze verhuizing bij het waterbedrijf al hadden doorgegeven, heb ik toch maar weer met het bouwbedrijf gebeld. Niemand aanwezig die iets wist over ons project. Net met Evides gebeld en die wisten ons te vertellen dat het bouwbedrijf allang weet dat Evides bij ons voor het drinkwater gaat zorgen. Lekker vreemd allemaal weer.

De poorten met stukje gaasschutting (alleen aan de achterkant bij de schuur komt vanuit de bouw) zijn geplaatst, maar de palen staan niet op de erfafscheidingen, waardoor de schutting niet zomaar geplaatst kan worden. Wederom weet het bouwbedrijf niet hoe of wat. Morgen bij de oplevering maar goed voet bij stuk houden. 14 maart worden de schuttingen geplaatst, dus dan moet het opgelost zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:54

Ja 2 mnd kan t helaas duren :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:27

Ze hebben ook rekening te houden met het weer natuurlijk, dus ze zullen het denk ik iets ruimer nemen.