Selka schreef:@WillemYntJee, omdat het onze ervaring op meerdere vlakken is dat JUIST de adviseur fouten maakt. Ik ben liever de sjaak vanwege mijn eigen fout dan een fout die door een ander is gemaakt. Zelfde als met de belastingaangifte, je kan wel vertrouwen op een ander maar je blijft altijd zelf verantwoordelijk. Wie geeft mij garanties dat de adviseur het goed doet? En met alle respect, ja zij doen het dagelijks en ja ze hebben ervoor geleerd. Maar je gaat mij niet vertellen dat wij dat ook niet kunnen leren?
Wij maken ook fouten uiteraard. Ook een belastingadviseur/consulent is een mens dus die dingen gebeuren. Echter zijn wij ook vooral afhankelijk van de papieren die mensen aanleveren. Zij beschikken over de gegevens die wij niet hebben en dat geldt dat voor bijna alle adviseurs. Een simpele aangifte inkomstenbelasting met een loontje en een huis kan men zeker zelf, alleen niet iedereen heeft daar zin in, deze mensen hebben wij ook. Het grootste deel van het werk bevat winstaangiften en dat wordt in vele gevallen wat ingewikkeld als je niet bekwaam bent op dat gebied. Wij hebben er voor geleerd en wij zijn op de hoogte van tricks en nieuwtjes op vakgebied. Het is wel zo dat de verhoudingen tussen ons en de klant staat en valt met vertrouwen. Dit vertrouwen heb ik dan ook in de mensen die ons adviseren. Ieder zo zijn vak denk ik dan
Ieder moet dit voor zich weten natuurlijk. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt