Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:14

Sonja, goed idee om lijsten van de voorraden te maken. Ga ik ook eens maken dit weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:30

Inderdaad niet betalen met pin, als je dan boven je budget gewinkeld hebt kan je het gewoon betalen. Als ik dat doe, sta ik bij de kassa met te weinig geld. En als ik iets niet grappig vind is dat het wel, dus zorg altijd dat ik daar onder blijf :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:47

Juangi schreef:
manzano schreef:
Ja?? Bij mij niet..... Maar verschilt vast hoe je het maakt.

Bruine bonen (50 cent AH), 200 gram gehakt (nu 1 euro bij AH), paprika (1 kilo voor 1 euro bij groenteboer, dus dat is ongeveer 20 cent per paprika), blikje ananas (60 cent) en blikje tomatenpuree (7 cent). Dus qua groente 2,30.

Edit: Ananas is optioneel, net als gehakt. Ik gooi er zelf 100 gram door. Dus zonder ananas en met 100 gram gehakt kom ik op 1,20 uit...

Wat betreft kruiden gooi ik er chilipoeder, paprikapoeder en komijn doorheen. Maar nu uit gemak een theelepel Chilikruiden, voor 40 cent gekocht in de uitverkoop.

Hier eet ik zeker 2/3 keer...

Nou gehakt is bij "con carne" niet echt optioneel :D
Maar ik eet zo te lezen echt meer erdoor.

400 gram gehakt, blik kidneybonen (60ct ofzo?), champignons (90ct ofzo?), paprika (rond euro), blik tomatenblokjes in saus, rijst, chilimix....... maar dan ben je zo 8 euro verder (mn door de gehakt). En dat gaat in 1x op met zn 2en. Niet erg budget als je maar 17,- in de hele week hebt.

Ik heb overigens niet zo'n goedkope groenteboer in de buurt.......1kg paprikas voor 1 euro. Sowieso ben ik nooit tijdens dag openingstijden in de gelegenheid om boodschappen te doen, dus ga gewoon naar de supermarkt.
Laatst bijgewerkt door manzano op 21-11-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:52

400 gram gehakt in 1x op met zijn 2en? Zo dan :=
Als ik hier chili con carne maak ben ik ook weinig kwijt. Wij hebben dan een pakje kruiden, uien, bruine bonen, gehakt en verder pittig gemaakt met chilisaus en sambal.
Gehakt kopen wij maar een gram of 200/300. Wel een groot blik bruine bonen en flink wat uien.

Wij kunnen hier makkelijk met 4 tot 6 personen van eten :9

Kidneybonen zijn meestal iets duurder, wat je daarvoor in de plaats kan doen zijn kapucijners, die zijn iets harder en komen aardig in de buurt. Zijn soms nog goedkoper dan bruine bonen ook :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:54

Ik heb het dan nog goedkoper :=
Bruine bonen,gehakt en zo'n mixje van Honig en klaar.
We eten hier met z'n 3-en van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:55

Ik vind chili met bruine bonen sowieso een rare combi haha. Veel te slap

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:56

Tja, wij (ik vooral haha) eten nou eenmaal veel.
Spaghetti is ook 225 gram ongekookt, 400 gram gehakt, grote ui, bak champignons en zak van Bertolli, die zijn tegenwoordig 500 gram.......... gaat ook prima op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:59

kapucijners vind ik overigens echt super vies. Brrrrr........
Je kan ook chilibonen kopen als je budget wil doen. Moet je het niet afgieten........ zit nl al chilisaus bij. Dus scheelt je smaakmakers.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:04

Ander budget-gerecht (als je zo weinig gehakt eet) is trouwens een mexicaanse schotel.....
Gehakt met tacokruiden in de pan. Daar groene paprika, blikje mais en blikje kidneybonen (of bruine bonen haha) erbij en opwarmen. Is ook zo klaar.

Ondertussen in een schaal wat nachos (net welke smaak je wil) met geraspte kaas in de oven.

Jammie!!!! Super snel, gemakkelijk en niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:10

Ik moet zeggen dat wij thuis bij de Chili con carne altijd tortilla chips eten, welke ik als bestek gebruik :+
Dat vult natuurlijk ook en dus heb je dan genoeg met minder gehakt. Blikje maïs gaat er ook vaak door.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:21

Oh ja, ik eet het met rijst..... (waar ik ook veel te veel van maak/eet haha). Meestal basmati

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:32

Anders is het gewoon chili sin carne :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:40

Vanavond lekker non-budget verse pasta met bijhorende saus en kastanjechampignons ed. eten. Jammie!!!!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:45

Wij gaan vanavond voor pasta met spinazie en roomkaas en daarbij braadstomen zalm! Heerlijk!! Voor de kleine is het pasta met spinazie en tomaat en wat zalm!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:35

Vandaag laatste boodschapjes gedaan en als het goed is nu alles in huis voor t/m dinsdag en ongeveer 30 euro kwijt (2 personen)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:47

Weekmenu
woe - Stamppot boerenkool met Casselerib en veg braadworst
do -Pasta met tonijn-ansjovis-tomatensaus - gele bonensalade
vr - Hutspot - met Kochmettwurst en veg. rookworst
za - Kaasfondue
zo - Witlof met zalm en kaas - zelfgemaakte frietjes
ma - Texaspfanne met tortillas en komkommer

Vanmorgen boodschappen gedaan bij Lidl - was 26,30 kwijt (voor 2 personen). Voor het weekend moet ik nog wel wat fruit en witlof halen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:45

Als ik Chili maak, dan gaan daar 2 blikken bruine bonen, 500 gram gehakt, een paprika, blikje champignons, 2-3 flinke uien en een prei door heen. Samen met een kruidenzakje van Knorr en een blikje tomatenpuree. Dit is wel voor bij mijn schoonouders thuis en daar eten we met 5-6 personen van, en gaat er een "tafeltje-dekje" bakje naar de naai juf van mijn schoonmoeder ;)

Macaroni is hier heel simpel, 500 gr pasta, 500 gr gehakt, 1 blikje tom.puree en een kruiden zakje. Eten we met 3 personen ( bij pastas moet ik mijn dochter echt al als 1 persoon mee rekenen :+ ) 2 dagen van :j

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:39

Ik heb een paar pagina's bijgelezen, maar loop een beetje achter...

Ik ga even kijken of er nog wat gerechten van jullie te pikken zijn, want er moet weer een weekmenu worden samengesteld!

En ik zag net iets staan over met geld betalen en niet pinnne, dat werkt zeker!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:55

Ik heb vandaag gratis ijsjes gehaald bij de jan linders. Na aankoop van de ijsjes kun je met de kassabon het geld terugkrijgen op de site van jan linders. Dat is nog eens leuk bezuinigen. Het waren ook nog eens magnum minis, normaal gesproken vind ik die veel te duur om te kopen. Maar vind ze wel erg lekker.

Verder ben ik deze week wel goed binnen budget aan het winkelen. Heb als ik het geld van de ijsjes terugkrijg 20 euro uitgegeven. En daarbij zit voor een week of 3/4 cola light (want die was in de aanbieding :) ) Maar ik had ook niet veel nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:02

Ik was naar de lidl geweest en was E7 kwijt,

1 boerenwit brood
1 bakje kip kerrie salade voor op brood
macaroni groente mix
chocoletter voor mijn lief
1 blikje energy
1 net tomaten
mozzerella
en een pak van die sultana`s met yoghurt

Eigenlijk geen geld toch? Brood doen we tot het zaterdag mee, beleg (kipkerrie) neem ik mee naar mijn werk. sultana`s zijn ook voor mij doe ik ook tot en met zaterdag mee. De rest heb ik voor het eten gebruikt maar dat eten we morgen ook weer. Had vorige keer het gehakt uit de aanbieding gekocht en in zakjes gedaan (200 gram) dus dat had ik nog en de spaghetti had ik ook nog.

Vrijdag maak ik weer een rode kool met appel ovenschotel. Hoef ik alleen maar een potje rode kool met appeltjes voor te halen en daar eten we ook weer 2 dagen van. Goedkoop weekje :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:22

Ik ga as vrijdag weer naar de Lidl, boodschappen doen voor 2 weken, dat is me goed bevallen de vorige keer :) Ik was 2 weken geleden iets minder dan 100 euro kwijt voor 3 personen, dus dan zitten we op € 2,38 per dag per persoon voor alle maaltijden, tussendoortjes, drinken, etc. Vind ik netjes :)

Vanavond hebben we macaroni gegeten, mijn moeder at mee, dus 3,5 persoon. Ik heb gebruikt: 1 zak macaroni (500gr), 500gr gehakt, 1 kleine courgette, 1 grote ui, 1 paprika, 1 pot pastasaus en 1 pakje gezeefde tomaten. Er is nu nog 1 portie over voor vriendlief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:27

Quellian schreef:
Ik ga as vrijdag weer naar de Lidl, boodschappen doen voor 2 weken, dat is me goed bevallen de vorige keer :) Ik was 2 weken geleden iets minder dan 100 euro kwijt voor 3 personen, dus dan zitten we op € 2,38 per dag per persoon voor alle maaltijden, tussendoortjes, drinken, etc. Vind ik netjes :)

Vanavond hebben we macaroni gegeten, mijn moeder at mee, dus 3,5 persoon. Ik heb gebruikt: 1 zak macaroni (500gr), 500gr gehakt, 1 kleine courgette, 1 grote ui, 1 paprika, 1 pot pastasaus en 1 pakje gezeefde tomaten. Er is nu nog 1 portie over voor vriendlief.

Ik woon boven de lidl dus wij doen eigenlijk alle boodschappen wel bij de lidl. Scheelt heel veel :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:38

Op de FB van Lidl kun je een coupon downloaden voor een gratis advents calender. Is alleen zaterdag geldig helaas.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:07

Wat leuk, ik zie het inderdaad! Maar zaterdag ga ik daar niet zijn, jammer.
Ik heb vorige week een kalender voor de kleine man gekocht bij de Wibra, was maar 1 euro (van Cars). Hij had er ook al eentje gekregen van mijn zus, maar in de 2 tellen dat ik de andere kant op keek heeft meneer het karton van het plastic los getrokken en álle chocolaatjes eruit gepulkt :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:48

Hahaha, klinkt als mijn vriend xD Die doet dat ook, altijd 1 extra, maar die moet ie laten liggen totdat Amber naar bed is haha.