Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:13

lieke2 schreef:
Mootje schreef:
Ik had trouwens eerst alles met een mes afgestoken _O-



Zo dacht ik ook een keer slim te zijn, steek dat ijs er wel vanaf. Mooi dat ik er dwars doorheen ben gegaan _-:(
:evaw: vriezer en koelkast.... Y;(

Woeps _O-

Ik wilde ook een stukje eraf beitelen, maar ik denk dat ik gewoon ga schrapen _O-

lieke2
Berichten: 2140
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:40

Of idd toch die hete pan of emmer erin zetten, wel zo veilig :D

Hoeveel vriesruimte hebben jullie ong pp? Ik heb boven mn koelkast twee schapjes zitten, wel net zo breed als de koelkast en er kan zeg maar per schap een brood rechtop in. Vind het een beetje weinig worden ;)

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:41

Ik heb 3 van die lades onder de koelkast (een koel-vriescombi dus)

edit: met 2 personen
Laatst bijgewerkt door manzano op 09-10-12 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:55

Dat heb ik ook Manz en danheb ik nog een klein kistje in de garage.

In de keuken ligt meestal het vlees en wat brood en de garage, de frikandellen, patat, overgrote deel van het brood e.d.
En wat leftovers wat ik ingevroren heb e.d. ligt ook in de keuken

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:59

Ik heb ook maar 2 lades onder de koelkast en vind dat eigenlijk ook net te weinig..

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:04

manzano schreef:
Ik heb 3 van die lades onder de koelkast (een koel-vriescombi dus)


Ik ken jou van mijn oude stal of niet?

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:04

Drie lades in mijn eentje (koel-vries combi), maar vind het eerlijk gezegd wat weinig, want hij zit helemaal stampensvol :+

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:07

lieke2 schreef:
Hoeveel vriesruimte hebben jullie ong pp? Ik heb boven mn koelkast twee schapjes zitten, wel net zo breed als de koelkast en er kan zeg maar per schap een brood rechtop in. Vind het een beetje weinig worden ;)

1 schap, bovenin de koelkast. breedte en diepte even groot als de koelkast. Ik kan denk ik ongeveer 3 hele broden kwijt. (maar dat gaat niet,want er zit nog heel veel andere zooi in. :o
(Saté, ijs, 4 stukjes vlees, spinazie, waterijs, ingevroren groente....)

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:08

Askim schreef:
manzano schreef:
Ik heb 3 van die lades onder de koelkast (een koel-vriescombi dus)


Ik ken jou van mijn oude stal of niet?


Ja haha..... lang geleden!!

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:09

Ik vries niet zo heel veel in........ ik vreet gewoon te veel, dus het is meestal wel gewoon op haha.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:23

Ik heb alleen maar een enkel vriesvakje bovenin de koelkast :(... moet eigenlijk nog steeds een losse vriezer kopen.

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:28

Idinn is dat voor 1 persoon of? Wow wat weinig ( niet rot bedoeld..) maar daar zal ik het écht nooit mee kunnen redden met 40 euro per maand!
Ik heb 300 euro per maand, en daar houd ik al niks van over bijna,( nog maar 1 maand geprobeerd :D ) maar wow.. Respect als het je lukt hoor!

Ik heb een vriezer met 3 lades, en dat vind ik zelfs te weinig.. Ik wil graag nog een vriezer er bij, want nu kan ik het ook niet overzichtelijk neer leggen, alles zit zo gepropt! Maar goed niets aan te doen, voorlopig geen budget om vriezer bij te halen, dus dan maar gewoon wat meer opmaken uit de vriezer haha!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:41

Ik heb geen plek voor een losse vriezer en in de berging heb ik geen stopcontact -O-

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:44

Prisca, voor hoeveel mensen haal jij boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:44

Dat is voor 1 persoon en een kat (enkel brokken). Ik kan het wel verhogen, maar hoe minder hoe beter want ik leef grotendeels op geleend geld van de IBG :) En tegenwoordig maak ik om de week de badkamer schoon bij m'n ouders en daar krijg ik telkens €20 voor. Dus is het ideaal als ik daarvan m'n boodschappen kan betalen. Voorlopig blijf ik dat denk wel redden, heb nog 4 kilo rijst en 3,5 kilo aan pastasoorten op voorraad :') Schoonmaakmiddel en wasmiddel neem ik trouwens ook altijd bij m'n ouders vandaan mee.

Hier ook enkel een vak bovenin de koelkast. Verder geen plek voor een losse vriezer, dus beetje behelpen. Maar met wat moeite kan er best veel in! Af en toe een vaatdoek met heet water erdoor halen en het ijs is er uit. Maar als ik ooit ergens woon met plek voor een losse dan schaf ik die direct aan.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:47

Wij hadden toen we hier net woonden ook geen vriezer. Heel irritant want ik kon om de dag naar de winkel brood halen. Toen was eens zo'n uitverkoop van de bcc waar wat aan was (een krasje oid) dat verkochten ze met korting. Ben toen met een vriendin gegaan en heb een grote vriezer gekocht met enorm veel korting ! Zat een kras op de zijkant en een deurtje van een vriesvak was weg. Ding doet het super voor 185 euro geloof ik.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:48

Wij hebben een grote vriezer, net als de hoge grote koelkast
(volgens mij 6 of 7 lades)?
en echt ideaaaaaaaaaal
ben er echt blij mee :j

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:49

idinn schreef:
Dat is voor 1 persoon en een kat (enkel brokken). Ik kan het wel verhogen, maar hoe minder hoe beter want ik leef grotendeels op geleend geld van de IBG :) En tegenwoordig maak ik om de week de badkamer schoon bij m'n ouders en daar krijg ik telkens €20 voor. Dus is het ideaal als ik daarvan m'n boodschappen kan betalen. Voorlopig blijf ik dat denk wel redden, heb nog 4 kilo rijst en 3,5 kilo aan pastasoorten op voorraad :') Schoonmaakmiddel en wasmiddel neem ik trouwens ook altijd bij m'n ouders vandaan mee.

Hier ook enkel een vak bovenin de koelkast. Verder geen plek voor een losse vriezer, dus beetje behelpen. Maar met wat moeite kan er best veel in! Af en toe een vaatdoek met heet water erdoor halen en het ijs is er uit. Maar als ik ooit ergens woon met plek voor een losse dan schaf ik die direct aan.

Dan is 300 per maand wel heel erg veel....
Tip: Euroshopper. Aldi en Lidl. En verder afblijven van de kant en klaar pakjes en het 'eten maken uit een pakje'.

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:50

Ik haal voor 2 personen boodschappen. Maar kijk niet altijd even goed naar de prijs. Ik koop sowieso Optimel drinken + kwark omdat ik dat super lekker vind. Er ligt veel vers fruit hier in huis. En ik kocht altijd erg veel snaaien, wat ik nu ook niet meer wil doen aankomende maand. Heb afgelopen maand nog redelijk wat ongezonde dingen gehaald voor abnormale prijzen, dus ga het toch proberen om te minderen. Mag maandag weer 300 euro pinnen, zal mij benieuwen wat we overhouden eind van de maand! :P
Dus ben benieuwd, denk als ik maar 100 euro had, ik ook wel heel anders boodschappen had gedaan..
Maar ik ga het proberen om voor minder als 300 euro boodschappen te doen, ben benieuwd haha!
Hoeveel p/m geven jullie ongeveer uit? En voor hoeveel personen?

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:54

Als ik in mijn eentje ben voor alleen boodschappen 50-60 euro. Als mijn vriend ook bij mij is tot ongeveer 90 euro. Ik koop namelijk eigenlijk voor mijzelf al veel te veel en hou altijd over :+

(Zonder huisdieren e.d, wel tank ik gemiddeld 4x per maand en dat kost ook heel wat := )

Als mijn vriend boodschappen doet ben ik wel altijd duurder uit :+

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:54

Wendy, Zo'n vriezer hadden wij in het studentenhuis, zodat iedereen een volledige plank had. Ideaal :j
Is die 300 euro alleen voor boodschappen, of ook extra dingen als bloemen, planten, een keertje chinees etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:55

Ik koop inderdaad alles van euroshopper of discount (is van de GB). Verder ben ik een gigantische theeleut dus meestal heb ik alleen thee in huis en heb een gigantische voorraad aan koffiepads, omdat mijn ouders tegenwoordig een machine met bonen hebben. Het is sporadisch dat er een pak drinken in mijn koelkast staat. Wel heb ik 's ochtends altijd vers geperste sinaasappelsap, vrij 'duur' dus maar wel erg lekker. Snoep en chips heb ik ook bijna nooit in huis. Zo ja dan zat het met een bonnetje gratis bij mijn loonstrookje :')

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:41

Bloemen planten etc koop ik eigenlijk nooit, m'n huis staat al vol zat haha! En als we idd een keer naar de friettent of naar de Mcdonalds gaan gaat het daar ook vanaf! Maar ook shampoo etc probeer ik daar van te gaan halen. Ik gebruik Niveau Diamond Gloss die vind ik het prettigste, en daarnaast gebruik ik ook nog conditioner daar van. Ik koop die alleen op voorraad als die flink in de aanbieding is bvb 1 +1 gratis.
We zullen zien, ga deze maand er eens helemaal op letten!:)
Is dat 50-60 euro per maand? Dat is ook super netjes, maar zit daar ook je wasmiddel en je shampoo en schoonmaak middelen etc bij in?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:49

wij hebben drie lades voor onszelf en een 150 lit kist op zolder waar Eyck zijn eten in zit

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:59

3 lades lijkt me fijn (voor 2 personen) :)