Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:54

Het is zeker druk op de vroege ochtend :D Maar ja, het is ook geen weer om buiten te zijn :+
Kan echt niet wachten tot ze met onze tuin gaan beginnen!!

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:21

Gaaf stuk grond Mayling!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:28

Thx :D Zal als ik de tuin een beetje opgeknapt hebt, de rest van de tuin ook foto's van maken en laten zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:24

Hier nu heerlijk zon

LaurabramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:38

Hier heel wisselvallig maar weinig zon en harde buien. Net m'n mooi paraplu gesloopt :(
Bij ons achter in de brandgang is de begroeiing zo breed dat je er dus niet met je paraplu op doorheen kunt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:39

Zon? Zon? Waar!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:40

dan zou ik het toch gauw gaan snoeien voordat straks de spinnen tijd weer komt... :+

Hier is het echt prut met het weer.... Grijs en nat -O-

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:40

Ik ga lekker met jullie meelezen, binnenkort hier een enorme tuin in te richten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:58

Joehoe mijn planten zijn zojuist gebracht!!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:19

Daar ben ik weer eens. En deze keer met leuk nieuws. Als het goed is, is de verzakking definitief verholpen en daarom is onze tuin nu aan de beurt geweest. Eindelijk na 2 jaar naar een onkruidwildernis gekeken te hebben en het regelmatig omgemaaid te hebben, is onze tuin zo goed als af. Alleen de plantenbakken moeten nog gevuld worden maar daar wilde de tuinman nog even mee wachten. En ja jullie lezen het goed: Tuinman. We hebben hard gespaard de afgelopen jaren en zijn allebei niet zo kundig in het aanleggen van tuinen dus dan maar door de prof laten doen. De rekening moeten we nog krijgen maar hij zal niet mals zijn gezien de offerte dat ook al niet was. Ook bij ons was het: kun je nog even dit of dat doen? Wij zijn erg benieuwd naar het uiteindelijke bedrag.
De poster moet nog worden besteld maar dat heeft nog geen haast. Het stukje kunstgras is voor onder het kleine schommeltje en glijbaan.

En dan nu de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milord schreef:
Hallo tuinierende bokkers,

Mag ik me hier ook melden? Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht en daar zijn we vorig jaar november ingetrokken.

Onze tuin is nog niets aan gedaan sinds de oplevering. We hebben al wel de hovenier laten uittekenen en akkoord gegeven voor de aanleg. Als het goed is komt hij eind van deze maand begin september. Hij zal helemaal worden bestraat in banenwildverband op 2 driehoeken na. Die worden als verhoogde plantenbakken ingericht met een aantal soorten grassen met van die lange aren. We wonen aan de kust en dit past wel in het verlengde van de duinen. Rondom de tuin komt een donkere border in dezelfde kleur als de plantenbakken. Bloemen en planten hebben we niet zo'n zin in. We hebben 2 kids onder de 2 jaar en die zijn best wel druk met aandacht vragen. Misschien later als ze minder tijd van ons vragen en we dus meer tijd hebben om onkruid te wieden.
De tegels die we hebben uitgezocht zijn van Redsun en dan de Smartton Nature Wave Mont Blanc: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=r ... Sw&cad=rja

Dit is onze tuin nu (na een paar keer onkruid maaien en wat oude stoeptegels):
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En dit moet het gaan worden volgens de tekening:
[ Afbeelding ]

Tegen de wand van de schuur willen we een grote tuinposter en daar dus de grassen voor:
[ Afbeelding ]

Dit is onze voortuin nu (1x onkruid getrokken tijdje terug):
[ Afbeelding ]

Hier willen we dezelfde tegels in banenwildverband als in de achtertuin maar dan wel recht gelegd. Aan de rechterkant onder de keukenluchtafvoer komen de containers tussen 2 schuttingen net zo hoog als de containers. Aan de kant van de deur komt een laag steigerhouten schutting die buurman gemaakt heeft. Verder helemaal niks. Lekker ruimte voor bezoekers om de fiets neer te zetten. Ik heb zo'n hekel aan op de stoep staande fietsen. We gebruiken de voortuin verder toch niet want die ligt op het noorden.

Phoe heel verhaal geworden.

LaurabramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:56

vonneke schreef:
Joehoe mijn planten zijn zojuist gebracht!!

*\o/*

Milord fijn dat het eindelijk verholpen is. De basis ziet er goed uit dat worst genieten als het straks klaar is.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:02

@vonneke: nu nog het mooie weer he?

@Laurabram: Idd, dat hopen wij ook. We willen nog steeds grassen in verschillende hoogten in de bakken. Lekker simpel houden.

De glijbaan/schommelcombi komt er in, de wipkrokodil, de waterspeeltafel, de loopauto, de schelp en verder nog het gele tuinsetje van hartman. Eigenlijk alles wat er eerder ook in stond. Ik wil nog kleine hangbakjes voor aan de schutting zoals Praxis ze een tijd geleden had maar weet niet of de schuttingen dat houden. Oh ja en er komt nog een vierkantemetertuin zoals ze bij Intratuin hebben voor een minimoestuintje voor de kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:10

Precies Milord!

Morgenmiddag ga ik ze in de grond zetten. De hovenier heeft ze al op de juiste plek gezet hihi

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:01

Ah, dat is lief. Krijg net een appje van mijn moeder, dat we volgende week eens met mijn tuin aan de gang gaan. Daar gaat dan wel schot in komen. Moet nog best wat gebeuren. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:50

Jippie. Alles zit erin!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:42

Foto :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:01

Leuk! Foto!

Dames, heeft iemand van jullie de tuin met houten planken/vlonder aan het begin en de rest tegels?

We wilden eigenlijk alles tegelen en bij de overkapping dan houten vloer, maar ik ga twijfelen of ik dat niet juist vooraan wil, beetje het veranda effect... Wat ik echt geweldig vind.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:03

Michelle, hout wordt nogal glad als het regent. Erg mooi, maar misschien iets minder praktisch in het Nederlandse klimaat -O- Ik zou het doen bij de overkapping!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:06

Oeh, ja, daar heb je wel een punt. Nog niet aan gedacht!
Vrienden van ons hebben t volgens mij ook, zal eens vragen wat hun ervaring is.
M'n zus heeft t ook, maar is overdekt bij hun, aan het zijdeel vd tuin.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:16

overdekt zou ik hout nog wel aan durven, open en bloot niet, mijn schoonuders hebben ook een stuk tuin met houten vloer, zodra het regent is het "betreden op eigen risico" spekgladde bende .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:38

Wij hadden een houten vlonder in onze vorige tuin. Kwam ook nog eens weinig zon. Maar of het aan de kwaliteit ligt, wij hebben geen last gehad van gladheid! Had het eigenlijk nu weer gewild, maar het kwam toch een stuk duurder uit dan tegels.
Je zou ook nog kunnen kiezen voor composiet!?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:47

Zal eens informeren her en der! Thanx ladies!

Composiet is heel duur toch?

Vind de uitstraling van hout perfect, precies wat ik wil haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:48

Composiet heb je in verschillende kwaliteiten! Het is goedkoper of gelijk aan hout!
Wij zijn er ook mee bezig geweest. Vind de uitstraling van hout toch vele malen mooier!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:55

Ok, ja dat vind ik met hout zo mooi. Geeft een warme, natuurlijke uitstraling, mooie tegenhanger voor de tegels id tuin.

Heb vanmiddag eigen huis en tuin zitten kijken, daar hadden ze een mooie border gemaakt. Niet recht, maar in een "s" vorm zeg maar. Ook hadden ze de border afgewerkt met een soort gezaagde paaltjes. Gaf ook een heel mooi effect.
Weet niet of de paaltjes het nou zijn, maar zo'n s vorm vond ik wel wat. Wel wat natuurlijker ipv alles rechttoe rechtaan strakkig. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:58

Ik heb deze aflevering helaas niet gezien. Klinkt wel heel erg leuk!
Vond een nadeeltje aan hout dat je het, wil je het mooi houden, 2x per jaar moet olieen, maar het bleef zo wel echt mooi ook!