Kan echt niet wachten tot ze met onze tuin gaan beginnen!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Milord schreef:Hallo tuinierende bokkers,
Mag ik me hier ook melden? Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht en daar zijn we vorig jaar november ingetrokken.
Onze tuin is nog niets aan gedaan sinds de oplevering. We hebben al wel de hovenier laten uittekenen en akkoord gegeven voor de aanleg. Als het goed is komt hij eind van deze maand begin september. Hij zal helemaal worden bestraat in banenwildverband op 2 driehoeken na. Die worden als verhoogde plantenbakken ingericht met een aantal soorten grassen met van die lange aren. We wonen aan de kust en dit past wel in het verlengde van de duinen. Rondom de tuin komt een donkere border in dezelfde kleur als de plantenbakken. Bloemen en planten hebben we niet zo'n zin in. We hebben 2 kids onder de 2 jaar en die zijn best wel druk met aandacht vragen. Misschien later als ze minder tijd van ons vragen en we dus meer tijd hebben om onkruid te wieden.
De tegels die we hebben uitgezocht zijn van Redsun en dan de Smartton Nature Wave Mont Blanc: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=r ... Sw&cad=rja
Dit is onze tuin nu (na een paar keer onkruid maaien en wat oude stoeptegels):
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En dit moet het gaan worden volgens de tekening:
[ Afbeelding ]
Tegen de wand van de schuur willen we een grote tuinposter en daar dus de grassen voor:
[ Afbeelding ]
Dit is onze voortuin nu (1x onkruid getrokken tijdje terug):
[ Afbeelding ]
Hier willen we dezelfde tegels in banenwildverband als in de achtertuin maar dan wel recht gelegd. Aan de rechterkant onder de keukenluchtafvoer komen de containers tussen 2 schuttingen net zo hoog als de containers. Aan de kant van de deur komt een laag steigerhouten schutting die buurman gemaakt heeft. Verder helemaal niks. Lekker ruimte voor bezoekers om de fiets neer te zetten. Ik heb zo'n hekel aan op de stoep staande fietsen. We gebruiken de voortuin verder toch niet want die ligt op het noorden.
Phoe heel verhaal geworden.