Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:44

Ik zou om 15uur maar Rob vroeg net of ik eerder kon, dus heb even geschoven met een afspraak en heb dan na mijn les nog een afspraak voor werk maar kon prima zo. :j Fijn zo'n flexibele agenda. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:49

Goldie schreef:
Dat willen we ook nog als ik mijn rijbewijs heb, een headset oid :j
En een TomTom is ook wel handig :P

Mijn moeder heeft op ebay goedkoop een Garming op de kop kunnen tikken. Zijn waterdicht. En headset kun je er op aan sluiten en dan heb je ook nog muziek.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:51

Bedankt voor de tip. Zal eens op ebay kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:54

Goldie schreef:
Bedankt voor de tip. Zal eens op ebay kijken :)

Ja 2de hands. Maar nauwelijks gebruikt en alles er nog bij.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:55

het mag van mij best duren tot in mijn vakantie hoor.. als het niemand verder wat uitmaakt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:59

Dames heel veel succes morgen!! +:)+

Ik was al helemaal voorzien van al mijn spullen voordat ik rijlessen ging volgen
Ik heb een aantal jaren achterop bij mijn vriend gezeten, dus ik had al een helm, jas, broek, handschoenen en motorschoenen
heb dan ook met mijn eigen spullen gelest.
ook hebben wij samen een communicatieset, die geïntegreerd kan worden in de schubert c3 helmen

Tip: kijk eens in Duitsland voor motorspullen, scheelt af en toe een hele hoop
Met de schubert c3 scheelde het bijna €250,- per helm en met het communicatieset scheelde het ook dik €200,-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:27

Ik wil ook graag een navigatie systeem voor op de motor, handig!

Ik heb morgenochtend vroeg mijn laatste les voor het examen woensdag....als er maar geen sneeuw of ijs ligt....

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

Ik had ook al een pak omdat ik veel bij m'n vriend achterop zat.
Heb een zwart leren pak van Revit. Is nu trouwens wel erg koud hoor!

Nu 2 lessen in de stad gehad. Vrijdagmiddag weer.
22 december examen! :Y)

Het rijden in de stad valt me eigenlijk heel erg mee, vind het vooral heel leuk!
Ik merk wel dat ik nog niet vertrouw op mijn gezichtsveld; als ik bijvoorbeeld bij het invoegen over mijn schouder kijk heb ik steeds het gevoel dat ik niet alles zie, en ben ik dus te voorzichtig met invoegen.. Het zal wel even moeten wennen, en natuurlijk goed in de spiegels kijken. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:30

Spannend evelyn! Zelf ben ik nog veel bezig met avb, dus ik kan t je niet vertellen.

Net ook maar even de wintervoering in mijn broek geritst, het wordt morgenochtend maar 2 graden oid

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:52

Ja snoevie ik zag dat het 1 graden word woensdag.. word flink koud op de snelweg :P

Ik snap wel wat je bedoeld Evelynz, mijn instructeur hamert er ook op dat je al begint met kijken op de snelweg als je vooraan op de invoegstrook bent. Maar ik heb daar ook last van, en je bent zo aan het eind van de invoegstrook he ;)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:54

Ik heb trouwens zoveel snelweg angst ofzo. Blijkbaar zit je ook wel vol in de wind op die honda cbr, zonder enig beschermkapje.
Maar als ik harder ga als 100-110 heb ik echt enorm het gevoel dat ik wegwaai. Volle wind op mijn nek, krijg altijd nekpijn en het is gewoon niet relaxt.
Tril ook altijd als ik dan van de snelweg afkom en ben blij dat het voorbij is. Iemand daar tips voor? >;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:27

Ik heb nog niet echt snelweg gereden ReJo,heeft je instructeur daar geen tips voor?
Wat ik wel zou doen is zo'n kraagje om je nek tegen de wind,scheelt alweer nekpijn!

Mijn les is vanmorgen afgeblazen,beetje nat wegdek icm temperatuur die bijna op t vriespunt is,dus morgen voor mijn examen om half 12 nog een les,dan is het tegen de middag en dan hopelijk met iets hogere temperatuur dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:41

Respect voor jullie dat jullie met dit weer lessen.

Bij ons staan de motoren al een poos in de schuur :')

Als ik in de toekomst ga beginnen met lessen. Dan zal dat echt in het voorjaar zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:07

Haha ik ben wel in het mooie weer begonnen alleen helaas nog niet klaar..........

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:36

ReJo schreef:
Ik heb trouwens zoveel snelweg angst ofzo. Blijkbaar zit je ook wel vol in de wind op die honda cbr, zonder enig beschermkapje.
Maar als ik harder ga als 100-110 heb ik echt enorm het gevoel dat ik wegwaai. Volle wind op mijn nek, krijg altijd nekpijn en het is gewoon niet relaxt.
Tril ook altijd als ik dan van de snelweg afkom en ben blij dat het voorbij is. Iemand daar tips voor? >;)

Ik had hier ook last van, tot ik op weg naar mijn AVB examen een half uur op de snelweg moest rijden.
probeer niet te verkrampen en ga iets naar voren hangen.

Wat betreft rijden in de kou..heb ooit iemand horen zeggen dat mensen die in de winter lessen vaak de beste motorrijders worden ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:22

Dat is dan weer een voordeel....
Pfff wat een pijn, tranen liepen over m'n wangen.... M'n instructeur al gaat het wel... Nee... Ooh dan is het echt mis dus... Ja...

Voor het eerst m'n eigen pak aan, lekker warm iig. Even wennen met over m'n schouder kijken, zit nu natuurlijk bescherming :+

Ging verder wel lekker. Nog een paar puntjes op de i en dan dacht ie dat ik er wel aan toe was :=
Ik zei daarvoor nog van als het nog kouder wordt kom ik niet meer :P Maar dat mocht niet omdat we er bijna zijn... Maar zal ook wel eens uitvallen met echt vorst en gladheid...

Reed net naar de motorzaak, dicht op maandag en dinsdag... Zaterdag nog een keer pijn lijden... Eerst ff de handschoenen opwarmen op het motorblok :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:48

Zo ik heb handschoenen!!! :Y) Motoport was wel open dus ik ben daar heen gegaan. Vorige keer ook prima geholpen daar met m'n pak en nu weer gelukkig :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:36

lekker hoor!!

Vanmorgen was fris! Eerste ritje had ik een auto, daarna op de motor met +0.5 was een koud rondje. Leerling nog bijna onderuit omdat hij wat fanatiek gas gaf met optrekken en bijna zn achterwiel onder hem vandaan schoof maar hij kon het goed opvangen gelukkig.

Vanmorgen nog een fiks ongeval met een motor hier op een provincialeweg, motorrijder was gesandwiched tussen een vrachtwagen en een auto/busje. Sprak een van de jongens van de ambu maar hij had behoorlijk letsel.. Blijft toch uitkijken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:47

Oei polly, klinkt heftig!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:48

Aiiii wat een akelig ongeluk zeg :( :(

Pff was idd echt heel koud. -0 gaf mijn auto aan. Had me flink aangekleed maar mijn vingers vielen er tijdens de les bijna af #)
Wel lekker gelest, ik ben wat stoerder en zekerder aan het rijden aldus mijn instructeur en komen steeds gerichtere werkpunten op de weg daardoor.
Verder de langzame slalom herhaald en opnieuw het achtje gedaan. Die had ik nu een aantal keren netjes. :) moet nog losser gaan zitten en verder kijken, maar dan lukt het wel. :j
Over paar weken vriend maar weer eens mee vragen. Die had ook een aantal hele handige observatiepunten gedaan waar ik nu op gelet heb en wat meteen beter ging. :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:06

Pff heftig dat ongeluk!

Ik was van de week bij een andere instructeur aan het meekijken toen een leerling wegrijden uit parkeervak ging doen. Verloor zij evenwicht, Motor sloeg af en hij viel. Had zo'n medelijden, ik had precies hetzelfde paar weken terug op een volle parkeerplaats.. dan schaam je je wel ff :P

Mooi compliment gekregen Leo, dat is wat ze willen zien! Vlot, zeker en veilig ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:23

Fijn leo, gaat lekker zo te lezen!

Ik knijp m nu wel, morgen examen...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:35

Ik leef met je mee Snoevie.... Maar je kan het, je gaat gewoon lekker rijden morgen. Hoop dat het te doen is voor je met de kou :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:38

Ik duim mee Snoevie!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:40

Thanksss! Had vanmorgen ook nog een fijn gesprek met mijn instructeur, hij vond me merkbaar rustiger dan een paar weken terug. Dat was fijn om te horen