Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:39

nou... :o voor deze prijs hebben wij hem niet gekregen helaas....die was net voor onze neus weggekaapt, maar we zijn bij de fabrikant geweest en hebben de keuken, inclusief alle apparatuur (en een betere afwasmachine en een koolstofvezelschouw), INCL. granieten aanrechtblad, INCL. transport, INCL. plaatsen, voor 5200 euri gescoord. Geluld als brugman, maar het is wel gelukt. Hoor ook veel goede verhalen over deze keukenboer, dus ben er erg blij mee. Moeten nog wel heeeel lang wachten...de verbouwing moet nog beginnen en de keuken kan pas ergens augustus geplaatst worden, maar toch.

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:40

alsnog een goede prijs voor elkaar gekregen dan toch? zeker met alles wat er bij zit :)
het zal het wachten straks waard zijn :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:34

Keuken ziet er idd super uit,en is het wachten zeker waard.

Hahaha ja gelukkig wel dat vriendlief mee gaat,wel met gemopper maar zodra alles staat en klaar is is hij ook wel weer blij.
MP kan je idd een hoop leuke goedkope dingen vandaan halen.
Ik zal wel weer eens alleen naar de action gaan, als ik me vriend mee neem dan vergeet ik vaak weer wat (zoals onderzetters haha) ben er al 4 a 5 x geweest en ze liggen nog niet op tafel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:22

Mooie keuken Dems, qua indeling etc dan, want ben zelf niet van hoogglans wit :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:28

Dems, dat is nog een ontzettend mooie prijs!!

shantal, wát herkenbaar :D Of als ik m'n vriend mee neem krijg ik reacties als 'Zoiets hebben we toch al??'... }:0
Voor zulk soort dingen kan ik ook véél beter alleen gaan :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:54

Hhahah nee dat heb ik dan nog niet.
Hij zat van de week wel te kijken met die vaas wat ik er allemaal mee moest,maar nu dat hij het ziet staan vind hij het toch wel mooi.

Ik zat trouwens weer op mp te kijken hahaha, ja heel verslavend, en nu zat ik te kijken naar een bruin/wit koeienhuid.
Maar zal dat staan bij mij?(Dan voor onder de tafel en de andere weg,zodat ik nog kan wisselen.)

En ik zat te kijken wat ik met mijn spiegel kan doen,want vind het nu zo 1geheel, ik heb wel van die lampjes met roze bloemen erom heen (staat ook op de foto bij het hok).
Zou dat niet leuker zijn dat ik dat boven de spiegel doe(maar dan zie ik wel weer die lelijke buizen) of kan ik beter voor iets anders gaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:00

Vind het schitterend een koeienhuid. Maar ik zou het dan weer zonde vinden om die op de vloer te leggen.... :o
Om je spiegel zou je ook iets van nep klimop kunnen doen?!
(ik vind het ook nogal leuk om op sites als bijvoorbeeld funda bij mensen in huis te kijken en dan leuke ideeen op te doen :D )

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:30

Hhaha koeienhuid kan je ook nog tegen de muur aan doen :P
Ik zit er elke keer naar te kijken bij de ikea maar denk ik steeds ''nee, staat niet ''(maar dat was voor deze inrichting) en heb nu zo iets van zou het nu wel staan.

Das ook wel handig ja,maar meestal zijn dat wat grotere woningen en ik woon maar klein :(
Zo heb ik wel het boekje Wonen gekocht gisteren voor leuke dingen,maar er staat wel heel veel leuks in,maar dat past hier allemaal niet ,net als een eethoek vind ik ook mooi maar zelfs dat gaat hier niet lukken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:52

Maar soms zie je net een accesoire dat je denkt 'Leuk!' :D
Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of een koeienhuid nu snel lelijk wordt wanneer je hem op de vloer legt?! Het grote nadeel is ook dat je hem niet kunt wassen, dus mocht er iets overheen gaan, heb je al gauw een probleem (kleine vlekjes weg werken zal hopelijk nog wel gaan!?)
Ik ben inderdaad ook heel blij dat we straks een grotere huiskamer hebben en dan lekker een wat ruimere eethoek kwijt kan!! Nu bedenkt je ook niet zo snel iemand te vragen om te blijven eten... :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:26

Ik weet het eigenlijk ook niet, ik denk dat daar wel een tijdje over heen gaat dat je van die slijtplekken krijgt en dat het haar eraf gaat.
Maar denk als ik hem onder de tafel leg dat het dan misschien iets minder is omdat je er dan niet veel op loopt,en de hond kan er ook niet op.

Ik heb trouwens net al wat verzonnen voor me spiegel gewoon van buiten een boom om de hoek.
Die takken staan nu mooi in bloei en nog in de goeie kleur ook :) dus ja wat wil ik nog meer.

Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:16

Hele gave keuken!!

Onze wordt ook hoogglans wit met een donker natuurstenen blad. Zaterdag zitten we bij de keukenboer voor de details maar hij heeft alles al getekend. Met pitt cooking en een quooker :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:48

Gefeliciteerd met de mooie deal Dems!!

Ik ben dan wel weer van hoogglans wit, niet van natuursteen.
Zou het alleen veel te weinig werkblad vinden met spoelbak en gasplaat op zelfde eiland :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:59

Van het weekend is bij ons het stucwerk op 1 muur helemaal gescheurd. Op overgang van steen naar hout (eerste etage naar zolder). Beetje jammer ^)
Maar eens bedenken of en wat we er mee gaan doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:24

Dat is inderdaad een groot nadeel van 2 verschillende soorten :P
Stucwerk kun je gelukkig zelf weer herstellen. Of twijfelen jullie om iets anders te doen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:52

Geen idee nog. Heb voorlopig ff geen zin om daar over na te denken.
Bij schilderen zie je namelijk ook aangezien het gespoten is. Dus met een roller zie je direct en is geen gezicht.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:11

Ben je mooi klaar mee zeg :(
Geen idee hoe je dat kan herstellen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:29

*Stille meelezer* Er komen hier echt leuke/mooie dingen voorbij!

Vriendjes-figuur en ik hebben besloten om ook samen te gaan wonen, in zijn huis (ik heb een eigen flatje die ik aan het eind van dit jaar opzeg) en we hebben besloten om zijn huis deze zomer te pimpen zodat het echt 'ons' huis wordt met een mix van onze spullen. Ik krijg er spontaan een beetje bindingsangst van, maar dat terzijde..
We gaan iig alles schilderen, en willen er ook graag een nieuwe vloer in. Ik ben al hard op zoek naar kleuren, ideeen en insiratie maar vind het wel lastig om alles zo in één keer te doen... Hebben jullie nog tips?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:18

Hai meiden,
ik lees al een poosje mee en weet eigenlijk niet of ik al een keer gepost heb, maar ik heb jullie hulp nodig dus bij deze! :D

Vanaf vrijdag kan ik in mijn kamer in een studentenhuis (24m2) en bed, bank, kasten ed heb ik allemaal al. Qua kleuren wordt het: wit, grijs, donkerbruin/zwart en eventueel nog een accessoire kleur. Ik heb kussentjes van de IKEA met een afschuwelijke print waar ik heel graag een mooie hoes voor wil, maar ik kan nérgens hoezen vinden in de maat die ik nodig heb: 30x65 cm. Heeft iemand van jullie dé tip voor een winkel die hoezen met een dergelijke maat verkoopt? Ikea zelf heeft niks voor die maat (het is allemaal 40x60) en bij andere winkels (Blokker, HEMA, Leen Bakker) heb ik ook nog niks kunnen vinden.. Wil nog langs de Action en de Xenos, maar als ze daar niks hebben ben ik even inspiratieloos. Dus tips, WELKOM! :D

Foto's zal ik wel plaatsen als het af is, maar voor nu zou ik graag tips krijgen voor de kussens haha! Zelf maken is eigenlijk alleen de optie als ik echt nergens wat kan kopen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:31

Wat dacht je van zelf maken?? Koop een leuke stof naar keuze op bijvoorbeeld de markt o.i.d. en je kunt ze in iedere maat maken die je wilt!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:43

Dat had ik onderaan geschreven: dat is eigenlijk alleen een optie als ik niks kan kopen :)
Ben er opzich wel handig genoeg voor, maar stof is tegenwoordig ook behoorlijk prijzig en ik wil eigenlijk dezelfde hoezen (en dat krijg je met handwerk toch vaak niet helemaal zo). Lastig he haha

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:11

Op de markt is stof niet zo heel duur hoor :(:)

Succes ermee

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:49

Jullie advies is van harte welkom... Wij zitten namelijk enorm in ons maag met de vloeren.

Per 1 augustus krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis waarbij we de intentie hadden om één en dezelfde laminaat vloer door te trekken door het gehele huis. De vloer van onze keuze is echter behoorlijk prijzig, en budgetair is dat momenteel gewoon even niet haalbaar. De vloeren die erin liggen zijn echt een verschrikking, welliswaar splinternieuw allemaal maar totaal geen geheel noch onze smaak. We willen dus toch wat anders...

Mijn familie opperde om beneden de vloer van onze keuze te leggen (55m2), en dan op de bovenetages tapijt (69m2) + de trappen opnieuw laten bekleden om de kosten te drukken. We hebben echter jonge kinderen en huisdieren, en met tapijt ben ik behoorlijk huiverig ivm vuil e.d. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Overigens vond ik de prijzen van het stofferen nog niet eens zo heel veel schelen tov laminaat.

Zijn er nog frisse alternatieven, tips?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:51

Uhm en boven een goedkoper laminaat dat wel lijkt op hetgeen beneden ligt??? Omdat het niet naast elkaar ligt zal je dat verschil niet echt zien (ja, omdat je het weet uiteraard wel, maar het verschil is dan niet storend).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:54

Als je voor vloerbedekking gaat, zou je sowieso voor een donkerdere of gemelleerde kleur kunnen gaan.
Laminaat kom je regelmatig aanbiedingen van tegen, misschien dat daar iets voor jullie bij zit?
Wij zitten zelf aan een soort van zeil (echt net laminaat) voor boven te kijken. Vind dit warmer, zo goed als geen naden en geluiddempend. Maar is niet echt goedkoper dan laminaat.
Een vriend van ons heeft via een veilingsite een héle goedkope partij laminaat op de kop getikt (moet het dan wel zelf ophalen, maar dat was het prijsverschil wel waard) Misschien een idee?!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:26

Punt is dat we ook nog wel een beetje kwaliteit willen, juist omdat de vloeren bij ons behoorlijk wat te voorduren krijgen.
Bij tapijt krijg ik zelf altijd een vies idee, lees: Ik ben het type "een liter bleek is vast voldoende om het toilet weer naar bloemetjes te laten ruiken" :') Zelfde dus met vloeren... Dus ik merk een lichte tapijtfobie bij mezelf op. Voor mij eigenlijk al reden om er uberhaupt niet naar te kijken, tenzij het echt heel voordelig blijkt te zijn.

Heeft één van jullie positieve ervaringen met een bepaald merk dat goedkoper laminaat aanbied? Of bijv. met bouwmarktlaminaat?