Boskoop....... echt kwekers gebied Niet allemaal verkopen aan particulieren (waar we de haag vandaan hebben ook niet). Maar bijv. Esveld (www.esveld.nl) is wel voor particulieren. Daar hebben we tijdje terug een magnolia-boom gekocht.
Haha, bij welke kweker nog meer dan in Boskoop? Mijn moeder komt daar vandaan en wij wonen daar dus vlakbij, dus echt kwekersgebied (Okee wij wonen tussen de kassen)
Hebben jullie nog tips voor mooie smalle hoogstambomen langs een oprit? Evt. een mooie combinatie voor een gespreide bloei, en niet te laat in het blad schieten?
manzano
Geplaatst: 07-04-12 08:30
MyWishMax schreef:
Bij welke kweker je nog meer geweest bent manzano? Zitten nogal wat kennissen en verre familieleden van mij
Oh, nu bij Boot & Co.
paddington
Geplaatst: 07-04-12 08:38
Hoi mag ik me hier ook melden
Wat grappig mijn vriend werkt al jaren bij een kweker in Boskoop
Zodra het voorjaar wordt ben ik altijd met me tuin bezig, vorig jaar deels zelf weer opnieuw het teras bestraat en een deel grijs grind gestort.
Nu heb ik achter nog een stukje van 5 meter breed en 3 meter lang waar ik nog niet uit ben wat ik daar mee ga doen.. er ligt nu van dat boomschors in maar dat wil ik weg hebben maar wat er moet komen zijn we nog niet helemaal uit.
Voor planten ga ik altijd naar een niet bekende tuincentrum hier verder op dat scheelt enorm met de grotere tuincentrums.
En voor de rest kijk ik altijd op Marktplaats voor leuke dingen voor in de tuin .. zo heb ik vorig een houten (ikea) tuinmeubelset gratis af kunnen halen bij mensen die nog gewoon goed was. Likje beits erover heen en klaar.
Of ik haal soms ook leuke dingen van een rommelmarkt af voor weinig.
Davinia_
Geplaatst: 07-04-12 10:16
Ik meld me ook! Wij zijn ook begonnen aan onze tuin. Hij is niet zo heel groot, maar 2,75m diep en 9 meter lang. Maar hij ligt wel op het zuiden, dus we hebben voldoende zon. De mannen zijn nu bezig met hem uitgraven. We hebben daar een kraantje voor gehuurd met hele huizenblok. Zijn nieuwbouwhuizen, dus er ligt alleen maar grond in. Tegels hebben we ook al bijna uitgezocht en m'n neef is stratenmaker dus die legt de tegels erin voor een flesje bier Ook krijgt hij flink korting op de tegels, dus dat scheelt allemaal wel! Maar ik vond het wel lastig om een tuin te 'maken' hoor, vooral omdat we een kleine tuin hebben en we zoveel willen
Anoniem
Geplaatst: 07-04-12 11:08
Ik was net bij de Aldi en hadden ze heel veel plantjes staan.. Snapte alleen het onderscheid niet helemaal.. Ze hadden kuipplanten en solitaire ( ) planten.. Enige onderscheid wat ik zag op de verpakking was dat de kuipplant bij vorst naar binnen moest, die heb ik dus niet meegenomen. Ze hadden heel veel leuke planten, ik heb een camella en een cytisus meegenomen.. Ze hadden ook nog een klimroos, maar die heb ik nog even laten staan. En er stond een rhodondendron bij, maar die heb ik al.. De kuipplanten ben ik vergeten hoe ze allemaal heetten. Keuze genoeg iig en maar 1,59
Nic
Geplaatst: 07-04-12 12:31
Ze hadden veel planten, maar er staat weinig info op de verpakking idd. Ik heb een oleander meegenomen en een camelia.
Ik had nog een lelijke blauwe pot staan en die heb ik met verf die ik over had wit geverfd, maar las een keer een tip in Jansen magazine dat het ook met latex kon. Ben benieuwd als het droog is...
Jaa voor 1,59 kun je ook niet teveel verwachten. Ze staan in de tuin en zien wel wat het gaat doen
Nic
Geplaatst: 07-04-12 12:37
Mijn ervaring is dat ik niet echt de groenste vingers van de wereld heb en of het nou duur of goedkoop is, ik moet maar net mazzel hebben. Sommigen bloeien als een gek en anderen gaan meteen dood na het planten... (meestal die dure )
Daarom koop ik ook geen dure planten en ga ik wel eens 'winkelen' in de tuin van mijn schoonouders, voor stekjes....
Nic
Geplaatst: 07-04-12 13:17
Ik weet niet zo goed hoe dat moet... Heb 10 jaar een winderig en (te) zonnig balkon gehad waar weinig bleef leven, heb nog niet zoveel ervaring met tuinen.
In de tuin van mijn vriend zijn vorige huis heb ik me een beetje ertegenaan bemoeid en nu heb ik een eigen tuin
Jamitoquai, ik ga ook vaak bij mijn ouders door de tuin heen, alleen mijn moeder houdt nogal van een 'wilde' tuin, dus staan niet echt mooie planten in
Ja hier ligt de hele tuin alweer vol blad Stond nog 1 boom hiervoor deels in blad en dat ligt nu hier Ga zo maar ff weer vegen en harken
marleen_usar
Geplaatst: 07-04-12 14:47
Mijn tuin wordt een zen tuin, dus allemaal andere gedeeltes zeg maar.Betegeld, boomschors, een meditatie hoek met een boeda fontijn.Is wel lastig goede voorbeelden te vinden, maar we komen er wel.
Nic
Geplaatst: 07-04-12 14:57
Hier waait het momenteel niet zo hard maar het is gewoon koud Vriendlief is bezig met de fundering van het schuurtje.
Hier is het ook vooral koud! Wilde eigenlijk de achtertuin in om tegels schoon te maken maar heb gekozen voor een lang bad! Was vanmorgen ook al op tijd op stal in de weer dus had mijn portie buitenlucht wel gehad! Haha
Hier ook koud, mijn man heeft de laatste restjes van de limop van de muur gesloopt. De buren waren er niet echt kapot van dat er aan hun kant allemaal klimoptakken kapot gaan, maar ja, ik had ze gewaarschuwd.
Imre
Geplaatst: 07-04-12 20:23
We hebben de olijfboompjes maar even binnen gezet. Wordt vannacht -3 of kouder. Ik kwam om 6u thuis van stal en we hadden nog geen honger, dus we gingen nog 'even' in de tuin bezig. Een struik en een boom eruit gesloopt en klein gemaakt voor in de groene container, was het ineens half acht! Maar wel blij dat ze eruit zijn. Vooral die boom stoorde me enorm. Wat ervoor in de plaats komt weten we nog niet. Een leukere boom, denk ik.