E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:51

Zouden die mensen er echt zijn?!?!??! <3

Zou kunnen,maar volgens mij zijn het epub of is dat hetzelfde?

slimmerik

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:55

Nee epub is anders dan PDF. Zeker zijn die mensen er. Maar een beetje drukker heeft alles al lang digitaal toch?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:24

Meeste boeken worden via OCR omgezet naar andere formaten. Tja en dat gaat vaak fout. Scan zelf regelmatig boeken die dan opgeslagen worden, en daar zitten ook een hoop fouten in.

Vind het vaak wel storend dat als je geld uitgeeft aan een boek dat er dan veel fouten in zitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:39

Zo mijn nieuwe boeken ook even in dropbox gezet. Calvin heeft werk te doen zo te zien :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:06

Weet iemand hoe het met dropbox en ruimte werkt?
Ik heb een werk account en de Bokt dropbox, en heb het idee dat doordat de Bokt box overvol zit ik niets meer in de werkbox zetten kan...??

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:26

als die beide op dezelfde account binnenkomen dan kan dat zeker.. Bokt dropbox is erg goed gevuld..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:34

ehh, kan ik me ergens inlezen op dit soort termen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:39

Ik geloof dat er nog een goede uitleg moet komen over het hoe en wat mbt dropbox Lielle... Ik snap er iig nog steeds niets van... :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:17

Hm. Dropbox zegt 57% in use dus dan moet het ergens anders aan liggen.. Telt hij alles bij elkaar op ???

Ik heb ooit wel dropbox uitleg voor bokt/calibre getypt (met bokt account inloggen en dan zie je die wel bij Files staan) maar na die tijd is er een en ander veranderd dus ik weet niet hoe kloppend dat nog is..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:25

ik begrijp niet eens waar jullie het over hebben :oo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

Jij moet nog een uitnodiging krijgen Lielle voor onze dropbox. Daar hebben we allemaal boeken ingedaan, meeste epub formaat waar we de beveiliging af hebben. Dus iedereen kan voor zich daar boeken indoen en kopieeren op zijn eigen reader, al dan niet via heb programma calibre. Als je mij je emailadres peebeet dan zal ik je een uitnodiging sturen.

Storm_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:33

Mag ik me ook aanmelden hier? Ik heb gans het topic doorlezen, maar kom er nog niet echt uit :-)

Ik ben nog volop op zoek naar een e-reader, maar twijfel een beetje welke ik zou aanschaffen. Zijn er hier mensen die boeken lezen op de Ipad? Zo ja, hoe zijn de ervaringen daarmee? Ik weet dat het niet echt een e-reader is, maar de uitgebreide(re) mogelijkheden spreken me wel aan... Welke andere e-readers zijn er ook sterk aan te raden?

Alvast bedankt!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:21

Margee schreef:
Misschien omdat ik het lettertype wat groter zet, maar bij mij lopen de woorden soms over de bladzijdenummering heen. En ook geen duidelijk begin van een nieuw hoofdstuk, loopt ook achter elkaar door......

Nou dat had ik dus ook. Er is geen verschil meer in alinea. Ik dacht zelf ook al dat dit kwam omdat het lettertype groter staat. Dus ik erger mij daar persoonlijk niet zo aan.
Het vervelende vind ik al die spelfouten. Of complete zinnen die aan elkaar geschreven zijn...
Maar ik mag er eigenlijk niets van zeggen, want dit zijn geen betaalde boeken :o

@ Storm: je moet je afvragen wat je er mee wilt, hoe groot het beeldscherm moet zijn, kleur of zwart wit?? Wat zijn je eisen?? wat voor formaat moet het kunnen lezen Wil je er alleen mee kunnen lezen?? Dan zou ik gaan voor een reader. Vele malen rustiger voor je ogen. Een Ipad is toch meer een platte laptop... En dat heeft ook geen E-ink... Dus kun je er (voor zover ik weet) minder makkelijk mee in de zon zitten.. Want je ziet geen hol op je schermpje....
Reader is het zelfde als een boek, maar dan vele male platter, makkelijker mee te nemen en je hebt je bibliotheek op een kaartje bij de hand ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:03

Ik geloof dat de dropbox gewoon echt vol is. We kunnen bijna al beginnen en een besloten website.
Had nooit gedacht dat we ooit meer dan 2 gb aan boeken zouden gaan verzamelen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:37

@veulen84, ik heb het topic zitten doorlezen maar heb begrepen dat jij de duelbook hebt van Entourage, hoe bevalt deze?

(ben er toch nog over aan het twijfelen, groot scherm is ook wel handig).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:58

Hij bevalt erg goed.

Voordelen zijn, het lezen van webpagina's op e-book scherm, de gebruiksvriendelijkheid en de batterij (ten opzicht van een ipad gaat die erg lang mee)
Nadelen, gewicht (ik lees liggend of ergens op leunend, maar er zijn mensen die er last van hebben) en het feit dat entourage nog steeds ontwikkeld en dus nog niet al in zitten

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:46

Ik heb net een .avi bestand uit de dropbox gewist, maar er staat nog bijna 1GB aan SF boeken in de 'plaats hier nieuwe boeken' map.

Misschien een poosje niets submitten tot alles geordend is en de dubbelen en beveilgden er uit zijn, en dan bij submitten even rekening houden met het aantal MB vrije ruimte??

Edit:
Citaat:
Public links, Gallery links, and Shareable Links are all read-only, allow viewing / downloading but not direct access to your files/folder so they can't edit, add files, or delete files. These methods do not require the recipients have Dropbox accounts, and have no quota implications on anyone.

Shareable link heeft geen invloed op quota van eventuele andere dropboxen , en is volgens mij ook zo ingesteld dat alleen de beheerde kan verwijderen etc.. Dat lijkt me dan een handigere oplossing dan we nu hebben??

Ik zal even met mijn eigen account testen hoe/of dat werkt.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:29

Hmm. quote telt wel gewoon ook al is het een 'shared'.
Dan doe ik voor mezelf wel alleen de NL folder of zo...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:11

Veulen84 schreef:
Ik geloof dat de dropbox gewoon echt vol is. We kunnen bijna al beginnen en een besloten website.
Had nooit gedacht dat we ooit meer dan 2 gb aan boeken zouden gaan verzamelen.

ik heb ook nog 4 gb voor de liefhebbers :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:17

haha het wordt volgens mij een beetje meer dan gedacht :P
kunnen we niet nog een account openen. En dan eentje voor nederlands en eentje voor engels ofzo?
Dan heb je toch al weer een paar gig meer.

Heeft iemand trouwens nog Lord of the rings in het nederlands?? In de dropbox staat alleen deel 3, maar ik zou graag de andere 2 delen willen lezen...

Ik vind het trouwens wel ideaal al die boeken op mijn iphone. Altijd als ik in de trein zit kan ik snel iets te lezen pakken.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:19

Mijn hoesje is gearriveerd bij mijn vriendin in Texas... en er is nog ruimte over in het doosje, dus ze vroeg of ik nog andere wensen heb...oei... wat zou ik eens kunnen willen uit TX... hihi...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:20

Past er toevallig nog een mooi zadel of hoofdstel in? :P

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:24

Ik denk dat dat niet gaat lukken... :') Maar hmmm... eens even vragen of ze er een wrangler jeans bij kan proppen... Oke, dat gaat wsl ook niet lukken, maar een flesje cowboy magic misschien wel... of hebben ze toevallig lekkere snoepjes in de VS? Het is al zo lang geleden dat ik er geweest ben, dat ik het niet meer weet, ik ken nu alleen het assortiment van de leclerc, intermarch, carrefour en superu iot mijn hoofd... :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:28

Snoepjes heb ik me nooit echt in verdiept daar :')
Cowboy magic is een goeie... het viel me altijd wel op dat westernkleding/hoofdstellen/bitten/zadels etc daar echt een fractie kosten van wat er hier voor gevraagd wordt, vandaar mijn opmerking :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:59

Franco chocolade mint is lekker :) Maar weet niet of ze dat in TX hebben.

Je kan maar 1 dropbox acocunt hebben dus een tweede openen wil niet (en mag ook niet) - dan moeten we upgraden en dat is 100 dollar per jaar voor 50GB (gedeeld door 26 gebruikers is iedereen 4 euro en dan doneren we wat er over blijft aan Calibre...of gewoon zorgen dat de dropbox niet zo vol zit, er staan nu al meer boeken in dan je in een mensenleven lezen kan ;))