[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:59

upendo schreef:
Duimen voor iedereen die aan het bieden is, of dat de opleveringsdatum snel komt. :))
Altijd fijn om te lezen dat het lukt om een mooi huis te vinden!

Wij zijn ook weer een klein stapje verder. Ik heb met wat hulp van mijn ouders mijn volledige studieschuld kunnen aflossen en de accountant van vriendinlief is bezig met het opstellen van haar jaarcijfers zodat we binnenkort een hypotheekgesprek kunnen voeren. Een bekende van mijn vriendin werkt bij de ABN en met de informatie die ze globaal kreeg kunnen we waarschijnlijk met ons budget wel meedoen aan een nieuwbouwproject wat in de zomer van dit jaar in de verkoop gaat. Precieze cijfers zijn nog onzeker, maar we hebben goede hoop dat het binnen ons budget zal gaan vallen. Nu dus heel hard sparen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van nieuwbouw? Het is nog een beetje hocus pocus wat ik allemaal tegenkom. :P Waar moeten we op letten?

Ik heb ook nieuwbouw gekocht. Houd om te beginnen rekening met dubbele lasten vanaf iets voor de start bouw! Wat wil je nog meer weten?

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:43

Wij hebben zojuist een bod uitgebracht op een prachtig huis!

Spannend!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:08

spannend, succes Robijntjah

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:52

Wat een leuk nieuws allemaal!

Gefeliciteerd Yltje, wat heb je voor huis gekocht?

Spannend Robijntjah, hopen dat je er snel iets van hoort. Wat is dat voor huis?

En balen van je vakantie Lynn, klinkt ook wel een beetje flauw, hopelijk krijg je toch nog iets voor elkaar.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:09

upendo schreef:
Duimen voor iedereen die aan het bieden is, of dat de opleveringsdatum snel komt. :))
Altijd fijn om te lezen dat het lukt om een mooi huis te vinden!

Wij zijn ook weer een klein stapje verder. Ik heb met wat hulp van mijn ouders mijn volledige studieschuld kunnen aflossen en de accountant van vriendinlief is bezig met het opstellen van haar jaarcijfers zodat we binnenkort een hypotheekgesprek kunnen voeren. Een bekende van mijn vriendin werkt bij de ABN en met de informatie die ze globaal kreeg kunnen we waarschijnlijk met ons budget wel meedoen aan een nieuwbouwproject wat in de zomer van dit jaar in de verkoop gaat. Precieze cijfers zijn nog onzeker, maar we hebben goede hoop dat het binnen ons budget zal gaan vallen. Nu dus heel hard sparen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van nieuwbouw? Het is nog een beetje hocus pocus wat ik allemaal tegenkom. :P Waar moeten we op letten?

Er bestaat een apart nieuwbouwtopic op bokt!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:46

Morpheus81 schreef:
Wat een leuk nieuws allemaal!

Gefeliciteerd Yltje, wat heb je voor huis gekocht?

Spannend Robijntjah, hopen dat je er snel iets van hoort. Wat is dat voor huis?

En balen van je vakantie Lynn, klinkt ook wel een beetje flauw, hopelijk krijg je toch nog iets voor elkaar.

Wij hebben een prachtig niet te groot vrijstaand huisje gekocht!

Afbeelding

Spannend robijntje! Ik vond het echt drama wachten tot je hoort of het geaccepteerd wordt of niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:08

Wij hebben besloten dat we dit jaar samen willen gaan wonen en zijn dus op zoek naar een huis. M'n vriend gaat over een aantal jaar het melkveebedrijf van zijn ouders overnemen en we zijn op zoek naar een huis wat daar een beetje bij in de buurt ligt zodat hij gemakkelijk thuis kan helpen wanneer nodig. Maar het valt nog niet mee! Wat een drama die huizenmarkt.. :D Momenteel is er gewoon niets waar we zouden willen kijken. Er was één huis helemaal perfect en daar zouden we kijken maar toen kregen we bericht van de makelaar dat het al verkocht was.

Ik kijk nu dus elke dag op Funda of er al iets nieuws bij gekomen is en blijf hier ook even meelezen!

Yltje: dat ziet er leuk uit!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:27

Wat een lief huis Yltje! Geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:02

Oh wauw, mooi huisje zeg!

Wij hebben geboden op een vrijstaande woonboerderij die op dit moment verdeeld is in 4 woonunits en verhuurd word met ruim een hectare grond.

Kortom: moet veel gebeuren maar echt een pracht van een huis.

Ik verwacht niet dat ze gaan accepteren maar dan zijn we in ieder geval in onderhandeling, vriendlief en ik hebben duidelijk afgesproken tot hoe ver we willen gaan.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:51

Spannend, iedereen die heeft geboden of gaat beginnen aan het eigen maken van een huis.

Wij moeten nog 2 weekjes wachten. Afgelopen weekend zijn we met mijn schoonfamilie (zijn familie dus) een weekendje weg geweest. Heerlijk genoten maar ook druk over ons huisje gehad. En nu, nu ben ik druk bezig met allerlei dingen verzamelen (voornamelijk gratis haha, vriend is elke keer weer verbaasd als ik met wat aan kom zetten). Vandaag een tuinset op kunnen halen, 6 stoelen en een tafel. Tijdens de verbouwing super handig, ook al een aantal stellingkasten opgehaald voor onze kelder (heeeeele mooie, lichtgewicht aluminium maar wel mega sterk, niet te zien dat ze überhaupt gebruikt zijn)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:41

Doe je goed Colien!
En leuk huis hoor Yltje.

Spannens Jolijn!
Wij hebben vandaag ook een startbod uitgebracht op een hoekwoning. Grote tuin (aan het water) en grote garage. Ben heel benieuwd! Ze zeiden dat er al een paar keer was geboden maarja geen idee wat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:22

Super spannend hè, jullie ook succes hoor!

Wij hebben een tegenbod gehad wat binnen onze uiterste prijs valt wat we ervoor willen betalen :oo

Zijn net met de plattegrond aan de slag geweest om te puzzelen en spelen qua indeling!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-19 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:22

Wat leuk Robijntjah :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:29

Oeee nice!!
Hadden ze daar ook nog andere geïnteresseerden die een bod hadden gedaan of niet?

Ik wil ook een tegenbod krijgen, ben in de tussentijd heel hard aan het duimen haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:50

Robijntjah schreef:
Super spannend hè, jullie ook succes hoor!

Wij hebben een tegenbod gehad wat binnen onze uiterste prijs valt wat we ervoor willen betalen :oo

Zijn net met de plattegrond aan de slag geweest om te puzzelen en spelen qua indeling!

Wauw wat snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:26

Ja heel snel... nu eens kijken of we nog wat willen onderhandelen. Hebben nog wat vragen adhv ons gepuzzel die we morgen nog even gaan stellen maar zou wel eens snel kunnen gaan hier :’)

Wel andere gegadigden, vlak voor ons mensen die voor de 2e keer kwamen kijken maar voor zover ik weet geen bieding.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:44

Zometeen de taxatie van de aangekochte woning
Morgen weer erheen met een aannemer, ik mocht gelukkig nu al kijken en meten van de verkopers, dan hoop ik in mei meteen te kunnen beginnen zodra wij de sleutel krijgen.
ook wil ik zometeen eens de tuin meten ivm loods en stallen, nu is het telkens gokken hoe breed of lang het is

Ik verbaas mij er wel over hoe laks sommige bedrijven zijn met hun antwoorden of offertes. ik zoek een kunststof stal 2 stallen van 3x3 en heb een aantal bedreven gemaild of via marktplaats aangeschreven maar van de helft heb ik nog niks of maar halve informatie ontvangen

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:50

Lynn_Nikita schreef:
Ik verbaas mij er wel over hoe laks sommige bedrijven zijn met hun antwoorden of offertes. ik zoek een kunststof stal 2 stallen van 3x3 en heb een aantal bedreven gemaild of via marktplaats aangeschreven maar van de helft heb ik nog niks of maar halve informatie ontvangen

Irritant he? Dat is ook mijn ervaring. Het duurt heel lang en van een aantal heb ik gewoon nooit antwoord gekregen, ook niet na een paar reminders. Momenteel hebben ze het allemaal heel druk en een klant meer of minder is niet heel erg spannend. Gelukkig geldt het niet voor allemaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:23

De verkopende partijen hebben nogmaals een tegenbod gedaan en ik vermoed dat wij dit wel gaan accepteren :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:37

Spannend Ronijntjah

Morpheus81 ja niet klantvriendelijk inderdaad. De loods in waarschijnlijk geregeld, de stal heb ik ook 1 van die echt leuk geprijsd is alleen reageert die dus niet op wat plaatsen kost

ook een aannemer vinden is drama nu. Morgen komt mijn buurjongen die ook een bouwbedrijf heeft kijken voor de aanbouw, wij willen in mei meteen beginnen maar de meeste wensen mij nu al succes daarmee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:06

Wij hebben zojuist geaccepteerd :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:11

Wat leuk gefeliciteerd!!
Ik werd vandaag gebeld door de makelaar. Wegens veel interesse voor vrijdag final bod. Was er al een beetje bang voor :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:21

Gefeliciteerd Robijntjah :D

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:31

Lynn_Nikita schreef:
Morpheus81 ja niet klantvriendelijk inderdaad. De loods in waarschijnlijk geregeld, de stal heb ik ook 1 van die echt leuk geprijsd is alleen reageert die dus niet op wat plaatsen kost

ook een aannemer vinden is drama nu. Morgen komt mijn buurjongen die ook een bouwbedrijf heeft kijken voor de aanbouw, wij willen in mei meteen beginnen maar de meeste wensen mij nu al succes daarmee.

Ik herken het helemaal. Wij hebben onze aannemer al in november geregeld voor starten in juni en dat ging nog NET. Hij zat echt al tot eind mei vol. In dat opzicht hebben we 'geluk' dat de oplevering van het huis meer dan een jaar duurde, dit soort dingen konden we dan in elk geval tijdig regelen.

Welke leverancier heb je gevonden voor goed geprijsde stallen? Wij hebben nog niet definitief gekozen, misschien is het ook interessant voor ons.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:34

Mag ik me ook melden? Als het goed is komt ons huis morgen op Funda. Vind het doodeng omdat de markt nu zo gek doet. :')