[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:53

Pff zit niet mee karin1985!!

Als ik zo die verhalen lees hier op bokt dan hou ik mijn hart vast als wij straks de hypotheek moeten gaan aanvragen.

Gaat zo te zien niet altijd van een leien dakje allemaal!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:58

Wij hadden vandaag bouwkundige keuring, zelf even meegeweest en dat was wel zo boeiend.

Het 'twee jaar geleden compleet vernieuwde dak' is niet vernieuwd en moet redelijk snel vervangen worden :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:03

Dusch.... das idd wel een interessante om te weten :+

Vind die keuringen sowieso wel boeiend :j

Maar apart dat die omschrijving er zo bij word geveven(als 2 jaar terug vernieuwd) terwijl er niks van klopt.
Is het van een particulier of?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-10-15 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:04

ruitje schreef:
Wij hadden vandaag bouwkundige keuring, zelf even meegeweest en dat was wel zo boeiend.

Het 'twee jaar geleden compleet vernieuwde dak' is niet vernieuwd en moet redelijk snel vervangen worden :')

Jemmig, ze wilden dus willens en wetens bedonderen, dan is het maar de vraag wat ze nog meer hebben verdoezeld. Zo argwanend ben ik dan weer gelijk, sorry

Klein vraagje over funda...ik kan statistieken zien, maar ik vroeg mij af kun je ook zien hoe veel keren hij bewaard is, net als bijvoorbeeld bij marktplaats. Ik heb het niet kunnen vinden of kijk ik er over heen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:35

Ik weet dat nog niet zeker, heb vandaag die vrouw ontmoet natuurlijk en ze zei dat ze bij de buren bezig waren en toen meteen hun dak hebben meegenomen. En nu is er alleen wat plakwerk aan de buitenkant gebeurd. Dus het kan ook nog zijn dat het bedrijf toen hun opgelicht heeft :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:40

Miran88, je hoort vooral de verhalen waarbij het minder/niet goed gaat, dan de verhalen waarbij het allemaal gewoon goed loopt. Die zijn over het algemeen ook minder interessant :)) Ik werk zelf als adviseur en het meerendeel van mijn aanvragen loopt vlekkeloos en zonder problemen. Er gaat ook heus wel eens wat minder soepel, maar daarvoor heb je ook een adviseur. Die kan en moet! jou daarin begeleiden en voor je gaan staan, om het alsnog zo snel en goed mogelijk af te handelen :)

Wel enorm ellendig dat het zo stroef gaat Karin :\ Omzetten en oversluiten is inderdaad complex en een kwestie van een hele lange adem. Als ik iets voor je kan betekenen weet je me te vinden he?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:57

Ja zeker. Je hebt me in het verleden ook goed geholpen.

Het duurt nu gewoon lang. Die banken zijn net mannen, ze kunnen maar 1 ding tegelijk.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:33

Daar heb je ook gelijk in Berdien!

Morgen om 10:00 uur de bezichtiging.
Ben heel benieuwd.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:26

Miran88 schreef:
Daar heb je ook gelijk in Berdien!

Morgen om 10:00 uur de bezichtiging.
Ben heel benieuwd.

Spannend! Laat je weten hoe het was :)?

Hier verder nog niets gebeurd.

En balen Karin dat het zo stroef gaat..

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:37

Succes en plezier morgen Miran88!

Hypotheek afsluiten... tja je hoort inderdaad vaak alleen de slechte verhalen. Hoop dat het bij ons, als het zover is, allemaal vlot gaat.

Hier vanmiddag een kijker voor de 2e keer geweest. Makelaar gaf aan dat ze positief waren en hoopt snel wat te horen. Nou wij dus ook!!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:08

Spannend EkmiC! Hoop dat je snel meer weet!
Wat een gedoe soms met die hypotheken zeg. Toen ik dit 10 jaar geleden kocht ging het allemaal heel makkelijk, hoop dat dat bij een volgend huis ook zo gaat.

Hier gisteren ook positieve kijkers. De eerste was positief maar gaat nog 2 andere appartementen in de buurt bekijken. De 2e, was zijn tweede bezichtiging hier, was nog steeds enthousiast en heeft de VVE stukken opgevraagd. Heb er nu een tweede nacht slecht van geslapen dus hoop op snel meer duidelijkheid.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:14

Ook hier een slechte nacht!
Vandaag tweede bezichtiging bij een huis :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:04

Spannend hoor voor jullie, ik wil ook een bezichtiging :)
Ik zag wel dat gisteren en eergisteren het aantal keren bekeken verdubbeld is, komt vast door de kou en regen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:13

BridgetF: geduld! Bij ons was de eerste kijker pas tijdens de open huizendag in maart. Staat sinds november vorig jaar te koop. Ze komen uiteindelijk wel:).

Voor jou ook spannend Bjarni, kan bijna niet misgaan als iemand zo enthousiast is!

Veel plezier en succes Alja

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:23

Wij, mijn vriend en ik zijn ook aan het kijken voor een koop huisje. Met de openhuizen dag naar 3 huizen geweest, bij 2 niet eens naar binnen gegaan en de 3e vonden we wel erg leuk maar was een huis wat je van top tot teen moet strippen en onder het huis stond het ook nog is vol met water wat dus leeg gegepompt moet worden en beton gestort dus ben je echt minimaal een jaar bezig met klussen. Dus besloten om lekker verder te kijken.

Dinsdag hebben we een afspraak bij een huisje in het dorp waar mijn vriend nu ook al woont. Ben heel erg benieuwd. Miin vriend is vooral erg moeilijk en veel eisend dus ben benieuwd wat hij er van vindt dinsdag avond.

Het is een oud huisje,1915 maar van binnen wel modern.

Wel al bij de bank geweest voor hoeveel te kunnen lenen etc.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:39

Zo terug van de bezichtiging.
Wat een leuk huis!
Hadden allebei een heel goed gevoel al gelijk toen we binnen kwamen.

Het huis zelf is in goede staat alleen is alles erg gedateerd. Daar zullen we dus heel wat aan moeten doen.
Willen wel een bod uitbrengen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:48

Hmm was dit topic opeens kwijt :?

Anyway kijkers net weg. Ben wel positief. . Ze gaan nu nog een weekje op vakantie. . Dus ff week wachten. Ben erg erg benieuwd!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:47

Welkom Marlis! :D Hihi hier zijn we beide veel eisend, nouja het mag van ons beide best een kluswoning zijn maar de 'basis' (staat van constructie, de funderinge,...) moet wel goed zijn. Daar is mijn vriend dus heel kritisch op en ik echt qua ruimte en wat je er mee kunt, hoe het voelt en de buurt. Ook niet makkelijk.. := Spannend dan voor jullie dinsdag! Zou leuk zijn als het wat is. :D

Ohh wat leuk Miran! :D Hopen dat je er snel uit komt dan met de onderhandelingen. Klinkt wel goed!
Dat is altijd goed Sammie, hopen dat er verdere stappen worden ondernomen. :j

Volgens mij word de makelaar ons een beetje zat.. := :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:45

Wat spannend hier bij iedereen zo! Ook aantal echt weinig bezichtigen tot nu toe gehad sinds te koop staat?

Hier papieren voor makelaar bijna allemaal op orde, nu het huis nog opruimen en poetsen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:46

Bij ons dan de tweede, maar wel veel betere vibe dan bij de eerste. Veel meer geïnteresseerd.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:51

Hoe was het huis wat je gister bekeken heb Alja?

Dat wordt een spannend weekje dan Sammie! Zal voor je duimen!

Wij hebben gistermiddag een bod gedaan. En nu is het afwachten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:21

Hoi, mag ik me hier ook melden? :)

Mijn vriend en ik zijn sinds een halfjaar aan het kijken voor onze eerste koopwoning. Erg in het begin kwam er meteen een heel leuk huis voorbij maar die is uiteindelijk boven de vraagprijs verkocht en daarmee aan onze neus voorbij gegaan. Daarna een aantal huizen bekeken, maar die waren het allemaal net niet :n
Tijdens de afgelopen open huizendag weinig tijd maar toch 1 huisje gaan bekijken en die was toch wel erg leuk! Maar, erg veel kapers op de kust dus de maandag er na is mijn vriend met de aankoopmakelaar gaan kijken en zijn uiteindelijk die middag ook de onderhandelingen begonnen! :D Afgelopen donderdag zijn we tot een akkoord gekomen, dus het is ineens heel snel gegaan. Het voelt nog een beetje boel onwerkelijk maar wel erg leuk :)

Super leuk om ook al jullie ervaringen te lezen!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:46

Wat leuk Corelli!

Is idd heel snel gegaan zeg. Gefeliciteerd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:03

Vandaag gesprek gehad met de adviseur, nog even geen offerte getekend want als die mensen vast houden aan de prijs hoeven wij het huis niet. Heb echt geen zin in dit gedoe zeg, maar heb wel besloten dat ik het een principe kwestie vind en dat er wat van het bedrag af moet :+ . En anders steken ze het maar in een plek waar de zon niet schijnt. Volgens onze adviseur hebben ze nu best wel een probleem, want nu met deze bouwkundige keuring weet de verkopend makelaar dat het dak in een slechte staat is en moet hij dat melden aan eventuele nieuwe kopers. Zal mij benieuwen of ze dat ook nog zouden doen maargoed :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:43

Dat is wel balen. Voor hun ook, als ze eerlijk in de overtuiging waren dat het dak compleet vernieuwd was (of ze hebben het iets wat overdreven :+ ) maar voor jou ook. is toch een extra kostenpost.