Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:47

Hierboven zijn een aantal plaatjes gepost met een foto en dan de gebruikte kleuren eronder, die goed bij elkaar passen. Ik heb al wat google-mogelijkheden geprobeerd, maar nog niet de juiste naam voor zoiets gevonden. Ik ben op zoek naar bijpassende kleuren bij mosgroen-donkerrood en okergeel (dit zijn de kleuren van plafond/trap/kozijnen in mijn toekomstige huis, vandaar ;) ). Andere tips voor een kleuren-combineer-site mogen ook!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:29

Wil nog meer kleur bij de drie die je noemde?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:20

Nou ja, dat zijn de kleuren die behoorlijk dominant zijn voor op een muur ;). Ik zat zelf te denken aan lavendel/lichtblauw/grijs voor 1 muur, maar had graag wat inspiratie :). Dus ja, ik had nog graag een kleurtje toegevoegd op 1 muur. Alle muren zijn nu wit namelijk, de kozijnen zijn okergeel, de trap donkerrood/bruin en de het plafond is mosgroen. Allen niet zo 123 over te verven in een huurhuis ;).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:29

Mosgroen plafond? :oo

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:30

Mosgroen plafond, okergeel op de kozijnen, donkerroode trap. Wil je licht of donker??

Een licht groen tegen het witte aan kan ook erg mooi worden. :j

Deze sfeercollage heb ik ooit voor onze eigen woning gemaakt, onderin staan de kleuren die we gebruiken op de wanden en die in het hele huis terug komen.

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:30

Prachtige collage marinke <3

Wat een kleuren bij elkaar Sting! Ik zou daar geen dominante kleur meer aan toe voegen. Een mooie pastelkleur of iets wat veel naar (gebroken) wit neigt.

Wij zijn vandaag op eetkamerstoelen jacht geweest. Man wat is het vermoeiend als je het niet eens wordt met je partner :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:17

Plafond is iets als dit: https://www.kreadoe-wijchen.nl/photos/k ... 23fb63.jpg .... Ik heb het ook niet verzonnen, maar het plafond is dik 3 meter hoog schat ik zo, dus 'even' opnieuw verven met véél balken en dus hoekjes zie ik niet echt zitten := . Kozijnen idem dito, véél kleine raampjes en hoekjes + dat x3 raampartijen. Trap lijkt me ook niet makkelijk om te verven, zullen wel meerdere lagen op moeten.

Bedankt voor je collage Marinke! Ik neig naar iets tussen jouw 2e en 3e kleur. De kleuren an sich staan me ook niet tegen in mn nieuwe plekje, maar een leuk kleurtje erbij zoeken is toch best lastig. Misschien nog even wachten tot ik de sleutel heb en erin sta :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:35

De tweede kleur is early dew van flexa, is een groentint, de derde is de frosted sky ook van flexa en een hele mooie frisse blauw tint. Heb het gecombineerd met warme kleuren.

Ik zou kijken of je misschien het groen van het plafond wat terug kan laten komen, of in een lichtere variant of een combinatie. Het geel van de kozijnen zou ik juist terug laten komen in je accessoires. Geel en groen kan overigens wel mooi met elkaar!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:40

Ik zou zeggen: ga naar de bouwmarkten kies staaltjes met de huidige kleuren en pak daar kleuren bij die mooi combineren. Mijn advies is wel een warme wittint.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:46

Ik ben zelf heel erg blij met Aged Cotton op mijn woonkamermuur, dat is een warme wittint met een heel licht rozige gloed en in het zonlicht gelig.

Maar ik was wel echt verbaasd over de honderden tinten wit toen ik aan het rondkijken was voor mijn woonkamer.

Vraagje, weet iemand waar je voor een leuk bedrag mooie vloerkleden kunt krijgen? Ik wil een heel grote, minimaal 240 bij 300 :).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:07

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:11

Merci! Even snuffelen :9.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:12

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:19

Staan ook een aantal mooie tussen.

Wel te klein, maar misschien is het mogelijk twee kleden zo naast elkaar te leggen dat de naad niet opvalt. Eens bekijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:21

Ik ben nog op gordijnen-zoektocht. En dat is moeilijk ! Klein huis, dus niet te donker en geen grote motieven. En dan inbetween of net wat minder lichtdoorlatend( linnen ??) Maar dan ???

Kies je voor een zelfde kleur als de muur ( gebroken wit is de muur met de ramen ) ? Verkoopster zei dat wit erg moeilijk is qua kleur met gordijnen omdat je of precies dezelfde kleur als de muur moet nemen of juist een meer contrast kleur ( en dan dus geen wit ).
En moet je gordijnen rustig laten qua kleur en patroon als ook de vloer en de bank al rustig zijn qua kleur ( wel blauwe muur en kast ) ?

En ringen in een inbetween gordijn, kan dat ? Of geen gezicht omdat die stof zo luchtig is ?

Kortom gordijn experts gevraagd !?!! ;) :+

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:45

_San87_ schreef:

Wel te klein, maar misschien is het mogelijk twee kleden zo naast elkaar te leggen dat de naad niet opvalt. Eens bekijken.

Je kan vloerkleden ook opmaat laten maken bij de kwantum

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:49

Maris schreef:
Ik ben nog op gordijnen-zoektocht. En dat is moeilijk ! Klein huis, dus niet te donker en geen grote motieven. En dan inbetween of net wat minder lichtdoorlatend( linnen ??) Maar dan ???

Kies je voor een zelfde kleur als de muur ( gebroken wit is de muur met de ramen ) ? Verkoopster zei dat wit erg moeilijk is qua kleur met gordijnen omdat je of precies dezelfde kleur als de muur moet nemen of juist een meer contrast kleur ( en dan dus geen wit ).
En moet je gordijnen rustig laten qua kleur en patroon als ook de vloer en de bank al rustig zijn qua kleur ( wel blauwe muur en kast ) ?

En ringen in een inbetween gordijn, kan dat ? Of geen gezicht omdat die stof zo luchtig is ?

Kortom gordijn experts gevraagd !?!! ;) :+

Ik ben een 'voorstander' van inbetween. Is een mooie stof, houdt kijkers buiten, maar toch licht naar binnen. Ringen kan ook bij inbetween. Raad je wel aan om meer stof in de breedte te nemen dan je zou doen bij plooigordijnen. Dit zodat het voller hangt. Houdt er wel rekening mee dat als je breder dan zo'n 2,5 meter gaat, je meer dan 3 steunen nodig hebt en je het gordijn dus niet meer helemaal open kan doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:07

Aged Cotton is ons te licht, het moet wel een echt andere kleur zijn dat het witte van de andere muren. Maar volgens mij zijn we eruit, alleen in de bouwmarkt nog even het juiste staaltje vinden :D.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:03

Hier op tv in een woon programma doen ze vaak een stuk vloerbedekking als kleed, veel goedkoper.

Kleurkaarten vind ik veel op Pinterest, colour Chart.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:17

Maaike_Kealy schreef:
_San87_ schreef:

Je kan vloerkleden ook opmaat laten maken bij de kwantum

Oh echt? Daar eens even achteraan!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:54

Mensen suggestisch waar ik zwart spijlenbed vandaan kan halen? Niet al te duur.... geen zin in 500 voor bedwarmer... leenbanken heeft hem in max 1.40 en Ikea alleen in wit...

Wil zwart van 1.60

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:00

Bij Ikea kopen en in zwart overspuiten?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:04

Ik woon in studentencomplexin kleine studio.. heb daar geen ruimte voor helaas

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:07

Even googlen op : metalen bed zwart en dan afbeeldingen kijken. Misschien dat je zo een winkel vindt ?
Ik heb al even voor je gekeken ....
Deze is leuk, maar net te klein of te groot ( 140 en 180 ) voor een redelijke prijs ook https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-bed-zwa ... tm_role=in

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:29

even weer gordijnen tussendoor... Ik heb een staaltje meegekregen van een inbetween. Even snel aan 2 spijkers opgehangen en ze zijn ook veel te kort, maar voor het idee wel goed natuurlijk.

Afbeelding

maar of ik daar nou heel vrolijk van word ? Misschien toch te doorzichtig voor midden in de winter als het donker is ? En de kleur ??
Wat vinden jullie ?

En trouwens, tafeltje waar lamp opstaat, zou ik die ook blauw maken ???? Ik ben een beetje bang voor teveel blauw allemaal naast elkaar ( muur tegenover de kast is ook blauw). maar welke kleur anders ?
Ik heb geen wit in mijn meubels.