Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:40

Altijd fijn als de prijs aan de kassa mee valt :D

Ik heb vandaag weer een wat broden voor 75 cent bij de AH gehaald, altijd fijn. Vorige week zelf gebakken, van zelfgemalen tarwegranen :9 Erg lekker en goedkoop, maar wel altijd veel werk.
Ik heb me tot nu toe bij de supermarkten goed kunnen inhouden deze maand, alleen nog gezonde dingen gekocht :D

Maar ik heb wel ook een bestelling van Butlon binnen gekregen vorige week. Allemaal diepvries spul, oa vleesvervangers/groenteburger met rond de 70% korting waardoor ze nog maar zo'n 25 cent per burger kosten :9 En er zitten nog een stuk of 30 pizza's bij voor een euro per stuk. Die zijn dan weer wat minder gezond haha, maar daar kan ik minstens een half jaar mee vooruit :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:45

10 euro p.p. vind ik ook veel haha. Vandaag heeft mijn man nasi gemaakt. Gaat tegen m'n principes in: 1 kilo kip en 2 x dubbelpak van spekjes/ham. Maargoed daar gaan wel 10 maaltijden uit maar vind ik echt belachelijk. Als ik kook is het max 500 gr kip en dan hebben we er ook vaak 4 a 6 bakjes van.

Energie stond nog op m'n lijstje om oxxio te bellen. Want ik hoor natuurlijk niks meer na die stomme compensatie die niet klopt. Maar geveld door buik griep dus alles lag even stil.

Wel via vinted van alles verkocht. Zit al op 54 euro in nu 2 weekjes. Op 1 ding na alles voor lage prijsjes en het was echt de restjes hoop waarvan ik dacht dat het weinig op zou leveren. Al het leuke spul staat nog op zolder voor baby 2 hopelijk ooit en ook nog veel waarvan ik een hartje toch krijg dus mensen weten het wel te vinden. Leuk!

Ah heeft actie broden voor 1,-. Die heeft manlief maar meegenomen. Ik verwacht nog wel die 2 mannen in de ziekenboeg dus of vroege ritjes erin gaan zitten komende dagen voor d'r prijs stickers.

Marjo

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:50

Ik koop meestal een kilo kip die ik in porties van 100gr in de diepvries doe. Zo kan ik 10x eten van 1kg kip. Vorige keer was dit 10 euro bij de lidl, dus 1 euro per maaltijd. Toch best netjes en 100gr is voor mij meer dan zat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:14

Zoals ik al zei, er zaten ook diepvriesgroenten bij en het is 10x per persoon. We zijn met 2 dus dat zijn 20 porties. Dan kom ik op €5/persoon uit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 06:14

Varekaj schreef:
Zoals ik al zei, er zaten ook diepvriesgroenten bij en het is 10x per persoon. We zijn met 2 dus dat zijn 20 porties. Dan kom ik op €5/persoon uit.

Zo stond het er niet hoor.
Maar je hoef je niet te verdedigen

Ik koop meestal 1x in de 2 maanden vlees soms 2,5 maand we eten denk ik 2-3x per week van… soms gehakt bv 2 dagen
Ik ben altijd rond de 180€ kwijt
Het is goed vlees, echt biologisch ….. de “kinderen” kalveren, biggetjes blijven bij mama en in de natuur.
Kipjes mogen ook kiezen, binnen buiten, zandbak, wei ….. dit kost wat maar maakt mij niet uit.

Helaas is broodbeleg dan amper biologisch te krijgen of echt te duur.

Dan hebben we ook hello fresh 3x pw soms pak ik daar ook vlees van helaas niet biologisch maar standaard doe ik minimaal 1 Vega gerecht en zo hebben we inmiddels meer dan 10 lekkere gerechten zonder vlees, kostte wel wat woorden in dit huis want man at 7 dagen vlees en nu 3x pw. Vroeger iid 500g gehakt en nu 300g gehakt met 4 man :D ben best blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:12

Varekaj schreef:
Wij hadden om en bij €100 vandaag bij de diepvries-slager. Is een soort supermarkt met vleeswaren/slagerij maar dan alles ingevroren. Zaten ook groenten bij, maar van het vlees alleen hebben we ongeveer 10 maaltijden/persoon.

Onze vrieskist zit voorlopig wel zo goed als vol, we kunnen weer even verder. Komend weekend wordt zondag nog een dure dag, moet naar de andere kant van het land voor een opleiding ivm bijberoep. Zal me wss een tank diesel kosten. Die staat bij ons nu €1,62 en zat afgelopen weekend nog te bedenken hoe absurd het was dat we een paar maanden terug nog zowat €1/liter meer moesten aftikken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:35

Hier blijft de benzine aardig rond de 1,80 hangen, vind het nog steeds droevig als ik ga tanken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 11:09

Klopt hier ook. Of ik moet 15 km verderop rijden daar is een zeer goedkope benzinestation. Maar gelukkig rijd ik erg weinig kilometers momenteel. Is wel beetje spijbelen... want komend weekend gaan we naar Groningen met de auto van mijn vriend :P dat zijn weekenden waar ik snel op zo'n 800 km kom (alleen al op en neer is 600 km...).
Voor de stukjes hier in de buurt heb ik de fiets weer helemaal opgepakt, staat nu weer lekker op te laden :) ik heb twee grote fietstassen waar erg veel in kan (voel me dan wel zo'n tante Truus, maar goed, so be it).

Hoeveel ik kwijt ben per persoon per maaltijd kan enorm variëren. Ligt ook erg aan of ik iets met vlees doe of niet en welke groente uiteraard. Voor vanavond pak ik flink uit, Valentijn, we gaan niet uit eten maar heerlijk voor elkaar koken. Inclusief wijnarrangement :Y) :+:

Trouwens nog een tip. Stel dat je wilt gaan sporten (anders dan paardrijden :+ ) en je zoekt een club. Kijk dan eens of je een of twee uurtjes per week vrijwillig iets voor ze kunt doen. Vaak krijg je dan een gratis lidmaatschap of korting op je lidmaatschap. Ik denk geen reden om te gaan sporten maar kan wel een reden zijn om of voor de ene of voor de andere club te gaan. En paar uurtjes vrijwilligerswerk per week of per maand of af en toe ergens bij meehelpen is vaak leuk om te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:16

Wij gaan vanavond ook uit eten, alleen niet voor Valentijnsdag maar om mijn 25 jarig jubileum te vieren, ga met mijn team.

Vlees koop ik graag bij Grutto. Duurzaam vlees, goed vlees en mooi verpakt. Levering is ook perfect. Zo staan er voor morgen hamburgers van het op het menu. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:20

Vorige week zat hij heel even rond €1,59 maar nu alweer omhoog naar €1,62 tot €1,67 afwisselend waar je kijkt.

2 items verkocht op Vinted gisteravond, die breng ik morgen weg. Straks nog een jas uploaden en mijn galajurk van 20 jaar terug :') Ik pas ze nog steeds (wel stuk krapper) maar ik ga dat ding echt nooit meer nodig hebben. Beetje nostalgie de deur uit.

VHU hier is met de fiets een drama op dit moment. Hij staat ondergebouwd in de garage met zooi, dat moet binnenkort allemaal terug een keer naar mijn opberghok in het weiland of richting trailer. Mijn stadsfiets wil ik nog steeds laten opknappen, maar dan moet de koffer van mijn auto leeg zijn.
De sportschool zit hier 1,5km vandaan en biedt 8 gratis proeflessen. Voor inwoners van de stad is al een goedkoper tarief, ze hebben klanten zat en gaan echt geen gratis uurtjes weggeven in ruil voor vrijwilligerswerk. Daarnaast wil ik die uurtjes op termijn graag opvullen met bijberoep.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:36

Hier is de stroom voor de elektrische auto ook wat duurder geworden sinds een aantal weken. Die stond tot begin Januari nog op 21 cent per kWh, en nu 40 cent. Gelukkig wel nog steeds wat goedkoper dan benzine, en hopelijk kunnen we binnenkort via de zonnepanelen laden :D

Goed te weten dat de diesel begint te zakken. Dan kan ik binnenkort weer eens een paar jerrykannen vullen voor de boot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:21

Onze aanvraag voor de private lease is ingediend bij werkgever van vriend, vrijdag hebben we een testrit voorzien. Als we akkoord krijgen gaat er voor ons een Skoda Enyac 80v in bestelling :D

Ze merken daar een immense stijging in aanvraag voor private lease nu een tankkaart/laadkaart inbegrepen zit in het maandbedrag. Wel flink gemor bij diegene die een lease hadden met een hydride. Zij krijgen enkel een laadkaart, geen tankkaart. Dus diesel/benzine blijft bij hen voor eigen rekening tot hun lease afloopt. (Deze auto's kwamen in de lease voor er volledig elektrisch mogelijk was).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:22

Niet bij gelezen.
In bed na mijn laatste avond in Tallinn. Hier is het een uur later.
Super intensief geweest. Morgen 0545 transfer naar het vliegveld…

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 23:04

Ha PSvanLot hoop dat je het leuk hebt gehad!!

Ahhhh je galajurk vind je dat niet zonde? Ik heb mijn trouwjurk nog steeds <3 ben ondertussen gescheiden maar die jurk was moooooi ^&+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:38

Ik heb nog exemplaren die ik voor hele nette gelegenheden aan zou kunnen en om ze levenslang in de kast te laten stof verzamelen is stiekem wel zonde. Denk niet dat ik ooit nog zulke type jurk ga nodig hebben verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:51

Vandaag met korting wat spullen gehaald bij Kruidvat. Ik gebruik dagelijks (droge) olie of bodycream van rituals om mijn anders kurkdroge huid zacht en soepel te houden. Heb vorig jaar verschillende pakketten gehad, super blij mee! Maar die raken nu op en voor dagelijks gebruik vind ik het wel prijzig. Zeker aangezien ik soms 2x/dag smeer.

Bij Kruidvat was de bodycrème van Dove vandaag aan €5/stuk ipv bijna €8/stuk, dus 2 potten mee. Suikervrije koekjes want we willen wat gezonder leven, zat ook nog iets van €1,65 korting op. En wasproduct. Heb 2 flessen mee aan €6/stuk ipv €11/stuk in de supermarkt. In totaal een dikke €12 korting met alles. Dit weekend is er nog een extra actie op datzelfde wasproduct en ga ik extra flessen inslaan (64% korting bij 3 stuks) en wasverzachter mag ook nog aangevuld worden, die is ook in de aanbieding.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:17

Hier een dure dag, wasmachine en droger staan al beiden aan vanaf 7 uur...
Maar goed, beddengoed hè

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:03

Woz bij ons dit jaar 20% hoger dan vorig naar :7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:57

Binck8 schreef:
Maar goed, beddengoed hè

Hoezo…… was jij zo weinig dan
Hier elke week beddengoed, maar goed ik draai ook wel 10 wassen per week

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:00

Ik was denk ik 4 wassen in de week. In het weekend beddengoed, dat zijn 2 wassen. En doordeweeks nog 1 of 2 wasjes. Meer niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:14

Beddengoed gaat hier samen met de handdoeken en sokken/ondergoed in de kookwas.
En dan heb ik nog een machine voor keukenhanddoeken, een keer per maand ofzo.. en een wasmachine kleding, om de week. Ik heb vaak maar één was per week.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:16

tita schreef:
Binck8 schreef:
Maar goed, beddengoed hè

Hoezo…… was jij zo weinig dan
Hier elke week beddengoed, maar goed ik draai ook wel 10 wassen per week

Nee, normaal was ik ook veel. Maar als ik alle lagen beddengoed erbij heb van 4 dan is het extra extra. Normaal was ik zo'n 4 a 5 wassen. Beddengoed inclusief extra dekens, moltons, snuggie's etc leveren toch nog zo'n 4 a 5 wassen extra. Nu ik deze week maar 1 dag vrij heb wilde ik proberen vandaag zoveel mogelijk weg te werken, de rest volgt in het weekend weer.

Het is omvangrijk, dikke dingen die lang in de droger moeten. Ik kijk uit naar alles weer buiten kunnen hangen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:05

Ik word zo bij van dit weer al, k hoor vogeltjes fluiten en ik zie de zon, kom maar door met die lente!

Beddengoed dat gedroogd is in de buitenlucht ruikt ook gewoon het lekkerst!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:45

8nnemiek schreef:
Beddengoed gaat hier samen met de handdoeken en sokken/ondergoed in de kookwas.
En dan heb ik nog een machine voor keukenhanddoeken, een keer per maand ofzo.. en een wasmachine kleding, om de week. Ik heb vaak maar één was per week.

Hoe vaak draag je dan dezelfde kleding? Jullie zijn toch met twee? Bij ons in de winter gaan er toch wel 3 wassen per week doorheen. Wel in totaal, beddengoed ook eens per week.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:25

Werkkleding was ik niet vaak, alleen als erin gezweet is of anders eens in de paar weken. Verder gewoon na het dragen even voor het open raam hangen om te laten luchten. Broeken draag ik een halve week, en t-shirts een of twee dagen. Vestjes was ik minder vaak, die hang ik ook bij het open raam om te luchten.
Als iets tussendoor echt vies is of stinkt, na het sporten bijvoorbeeld, dan was ik het op de hand.