Ik heb 3 kleine fittonia's, een alocasia zebrina, een alocasia frydek en iets waarvan ik de naam niet meer weet gekocht vanmiddag

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Wat een mooie bloem!![]()
Heel jammer van je stekken![]()
Ik heb mijn 'echte' monstera variegata, hij heeft al wel 3 hele bladen![]()
Maar nu ben ik aan het nadenken over hoe het straks moet staan. Hoe snel begin je met een stok in de pot?De grote monstera heeft nog geen stok. Maar ik neem aan dat als je met een kleine stok begint, je deze er niet zomaar weer uit kan halen? Dus dan moet je meteen een grote stok doen, maar hoe lijkt dat? Ik voel me hier heel onnozel om
_Karlijn schreef:Janine1990 schreef:Wat een mooie bloem!![]()
Heel jammer van je stekken![]()
Ik heb mijn 'echte' monstera variegata, hij heeft al wel 3 hele bladen![]()
Maar nu ben ik aan het nadenken over hoe het straks moet staan. Hoe snel begin je met een stok in de pot?De grote monstera heeft nog geen stok. Maar ik neem aan dat als je met een kleine stok begint, je deze er niet zomaar weer uit kan halen? Dus dan moet je meteen een grote stok doen, maar hoe lijkt dat? Ik voel me hier heel onnozel om
Mosstokken kun je in elkaar steken, zo kun je hem steeds groter/langer maken!
xPabloBokt schreef:Ik ben mijn Strelitzia een beetje vergeten en nu heeft hij opgekrulde bladerenze zijn nog wel groen. Weet iemand of dat nog "ontkrult" zeg maar?
_Karlijn schreef:Wat is het verschil tussen chimera en variegata?
_Karlijn schreef:Ah dus die 'random' witte vlekjes die je weleens aantreft op een alocasia die verder groen is, zou chimera zijn?
Maar de klaver van Jis is wel meer 'variegata' dan dat, niet dat ik je niet geloof hoor
Zolala schreef:Ik lees hier al een poos mee, erg genietend van al het moois en leerzaams!
Zelf heb ik een huis vol planten, waarvan de meesten er al tientallen jaren staan: ouderwetsche groene joekels als Ficus Benjamina, Monstera Deliciosa, Yucca Elephantipes, Dracaena Marginata - plus wat graslelies en Asparagus Sprengerii, en een citroengeranium (Pelargonium graveolens) voor de leuk.
Sommigen heb ik van eigen stekken opgekweekt, en twee witbonte ficussen komen uit de nalatenschap van mijn moeder.
Verder twee balkons (west en oost) waar ik experimenteer met allerlei al-dan-niet exotisch spul. Favoriet zijn seringen in diverse formaten, en de hemelsblauwe Plumbago auriculata.
Vorig jaar had ik twee rampjes van kittens die er vrijwel alle vaste planten en eenjarigen terug de grond in hebben gestampt, maar intussen zijn ze wat ouder en braver en ben ik voorzichtig weer wat aan het toevoegen.
Maar vandaag wil ik graag mijn Grote Liefde voorstellen: de kamerlinde - Sparrmannia africana!![]()
Zo'n twintig jaar geleden had ik een prachtig groot exemplaar dat helaas tijdens een vakantie een foute verzorging niet overleefde.. en sindsdien heb ik er nooit meer eentje kunnen vinden.
Tot vorige week![]()
[ [url=m/vaAU2g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er zo blij mee!
En wetend hoe moeilijk ze kunnen zijn: meteen maar twee babies gemaakt![]()
[ [url=m/y0earH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jis_ schreef:Seringen ruiken zoooo lekker![]()
Kamerlinde kende ik niet, leuk dat je hem weer gevonden hebt en hopelijk wordt hij net zo groot als je vorige.