Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:28

Herkenbaar. Toen wij het huis in 2006 kochten, lag er beneden laminaat. De vorige bewoner had een enorme schouw gebouwd voor de houtkachel die ook weer op een plateau stond. Dat plateau liep over de hele breedte van de muur en dan nog het bochtje van de L om. Alleen toen wij dat eruit haalden, lag daar geen laminaat. Mijn schoonvader is op zoek gegaan maar dat laminaat, kwam uiteindelijk bij de Karwei uit. Mijn vader heeft de helft van de woonkamer opnieuw gelegd om de oude delen met de nieuwe delen te mengen zodat het niet opviel. Maar nu is de vloer toch echt op. Ideeal met kinderen en hond maar mooi?
In de keuken en bijkeuken liggen lichtgrijze tegels. Daar zie je alles op. In de hal voor ligt een marmervloer van het lelijkste soort. In de wc hebben we al donkergrijze tegels gelegd. Op de overloop boven ligt nog steeds zwarte vloerbedekking. Op de kamer van de oudste lag ooit een hele lichtroze vloerbedekking maar daar ligt nu een soort van kokosvezel bruine vloerbedekking. Op onze kamer ligt een houten parketvloer en op de kamer van de jongste ligt wit laminaat. De badkamer heeft donkergrijze tegels. Op zolder ligt niks.
De vorige bewoner heeft het huis zelf gebouwd en restpartijen gebruikt om het aan te kleden.
Ik wil van het najaar de bovenverdieping voorzien van nieuw laminaat muv mijn kamer. Die vloer ga ik opknappen.
Volgend jaar is de benedenverdieping aan de beurt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:48

Hihi dus dat is echt vanalles wat.
Wij hebben vorig jaar de zolder verbouwd tot 2 slk. Eerst was het een kale zolder zonder isolatie waar je direct tegen de dakpannen aan keek.
We hebben de hele zolder gelegd met een donker eikenmotief laminaat.
De eerste verdieping ligt een licht kasteel eiken laminaat vloer. Doorgetrokken tot in elke ruimte muv de badkamer, die heeft witte tegels.
Beneden heeft de achterkamer dus die boerentegels, de keuken antraciet tegels (nieuw), de woonkamer laminaat, de hal gele tegels, de badkamer crème tegels, de wc in de hal een mozaïek vloer (die ik heel leuk vind) maar icm oranje jaren 70 tegels aan de muur :')
De kleine keuken heeft de zelfde laminaat vloer als de 1e verdieping, de studeerkamer en kleine halletje ligt een soort vinyl/kurkachtig iets.
En we hebben beneden nog een 3e badkamer waar ook een soort vinyl ligt.
Boven is dus alles nu mooi hetzelfde maar beneden vind ik heel lastig.
Dat komt ook omdat ik de boerenvloer heel mooi vind en de mozaiktegels in de wc ook.
De boeren vloer en het laminaat in de woonkamer ligt nu op dezelfde hoogte.
Als we daar de vloer dus willen gaan doortrekken tot 1 geheel moet er heel veel egaline op om het op de zelfde hoogte te krijgen. En de woonkamer is 10 meterx 5.5 meter dus ook geen banketstaaf klein stukje.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:24

oh ja herkenbaar al die verschillende vloeren!
Bij mij ligt beneden in de hal plavuizen (beige achtig), keuken en woonkamer een prachtige laminaatvloer (3 jaar oud) en in de bijkeuken grijs laminaat (zelfde als boven). Ik heb het geluk dat ik de mooie laminaatvloer heb gevonden en kon bijkopen. Dus voor 300 euro heb ik straks de hele benedenverdieping (op toilet na) één geheel!

Trap is bekleed met zwart/grijze vloerbedekking. Dit is door gelegd in de hal en de slaapkamers hebben grijs (prima) laminaat. De bedoeling is het laminaat uit de bijkeuken (zelfde als slaapkamers) netjes te verwijderen en de gang boven daarmee te doen. Vloerbedekking op de trap blijft, dat is een te grote klus, maar loopt ook netjes door in de laminaatvloer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:31

Oh jeetje ik loop eeuwen achter hier!

Wat betreft die mooie oude tegelvloer... dat hij prachtig is staat buiten kijf natuurlijk. Maar hij lijkt me in de winter vooral ijskoud! Daarom zou ik er toch echt iets anders mee doen.

Wat betreft verschillende vloeren... ik wil straks graag een nieuwe keuken. Maar ik heb een open keuken.
En die vloer gaat er gegarandeerd gedeeltelijk aan...

Ik heb zo'n vloer:
Afbeelding

Wat zouden jullie doen? Hele beneden en bovenverdieping hebben dezelfde vloer.
Afbeelding
Keuken zit dus om die hoek... voor de beeldvorming...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:33

heb je niet nog wat over Janine?
Ik heb expres een pak extra gekocht, ook omdat ik de keuken nog een keer wil aanpakken. In ieder geval proberen zoveel mogelijk te sparen van de vloer, of kijken of je hem nog bij kunt kopen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:40

Phylos schreef:
heb je niet nog wat over Janine?
Ik heb expres een pak extra gekocht, ook omdat ik de keuken nog een keer wil aanpakken. In ieder geval proberen zoveel mogelijk te sparen van de vloer, of kijken of je hem nog bij kunt kopen..

Dit lag er al. De twee pakken die er extra op zolder lagen zijn ook al op. Ivm herstel vloer nadat we iets hebben verwijderd.
Het is echt ultra goedkoop laminaat van Ikea. Maar het oogt wel leuk, dus gewoon laten liggen. Juist ook ivm de keuken.

Het is niet meer te krijgen bij Ikea. En ik wil ook liever geen laminaat in de keuken.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:09

Ik zou een leuke tegel leggen in de keuken in dezelfde stijl als het laminaat (dus een warm grijzige kleur)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:43

Ik zou ook voor een mooie tegel gaan. Laminaat is idd niet handig in de keuken.

Edit: ik zou dan beginnen met tegelen in verloop van dat muurtje bij de keuken denk ik.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:51

Iemand die weet waar je epoxy kan kopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:22

Voor vloeren of hobby ??

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:34

Euh - wat is het verschil :+ zowiso geen grote hoeveelheid.

heb het wel online gevonden maar koop liever in een winkel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:36

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:56

Er hadden hier ook wat mensen een donker blauwe muur toch? Ik wil ook zoiets doen, hebben jullie foto´s, zodat ik niet het hele topic hoef terug te bladeren;)

Vanaf vrijdag in mijn nieuwe huis, wil deze keer een wat warmere woonkamer maken. Normaal heb ik altijd hele lichte kleuren, maar wil nu wat meer met donkere kleuren en hout gaan werken. Langzaam aan het mooi maken haha, niet direct zoveel geld om alles gelijk in te richten. Moet ook nog even zien welke muur ik dan donker maak, zal van het weekend wel foto´s posten.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:53

Wij zijn inmiddels verhuisd in afwachting van de bank nog die binnen 2 weken er zou moeten zijn als het goed is haha!

Verder alvast wat detail foto's
Afbeelding

Afbeelding

Dit is het kleed geworden met de tafeltjes, let niet op de rommel haha :p we waren nog bezig, algehele foto volgt als de bank er
is.
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:33

Dat ziet al heel gezellig uit!
Ik ben wat inspiratie aan het opdoen om boven het een en ander te veranderen. Mijn slaapkamer moet nodig voorzien worden van een nieuw behangetje op 1 muur. En nu wil ik heel graag een mooie donkergroene tint. Maar ja, de muur er tegenover is voorzien van rood behang met een zilvergrijze rozenprint. Voor deze muur staat ook de kledingkast welke een crime is om te verplaatsen. Ik zie vreselijk op tegen het verwijderen van dat behang...ugh. Dat wordt een gevalletje schouders eronder zetten, verstand op nul en buffelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:50

Of overheen verven... :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:05

Als het er nog strak op zit zou je idd erover heen kunnen verven.

Ik heb alweer HEEEEEL veel veranderd in ons nieuwe huis. Ik zal binnenkort even weer foto's maken.

En deze is binnen <3 <3 Kijk dan hoe gaaf dit wordt. In de hal, op de donkergroene muur.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:21

Hahaha, ik vind vooral jouw blije woorden leuk om te lezen Limoen! Maar het geeft inderdaad een mooi contrast tegen de muur.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:53

Behang er af halen wordt altijd mooier. Zelf zeep ik het in met afwas water. Wacht even een kopje koffie :+ en haal het er dan af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:57

Karijn wij hadden een behangstomer gehuurd bij de gamma en die was dat geld meer dan waard! Gaat zoveel makkelijker en sneller. Voor 1 muurtje ben je met een dag dan wel klaar hoor.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:46

Er overheen verven is geen optie. Behang heeft nl ook een reliëf. Het wordt stomen, krabben, pulken enzovoort. Koffie drinken doe ik graag :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:12

Op wat voor muur zit het behang? Ik had totaal geen moeite met de betonnen muren. Gipsmuur was wel een drama maar is wel gelukt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:23

lauwwarm water met wat afwasmiddel erin en dat met een spons aanbrengen op het behang, even laten intrekken en dan kun je het behang er zo afhalen.
Hou wel een plamuurmes/behangkrabber oid bij de hand voor de lastigere stukken.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:22

Gaaf die poster met lijst Limoen <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:14

Het is een gipsenmuur.
Ik heb het behang er zelf opgeplakt dus zal ik het er ook weer zelf af moeten halen. Ach, als je eenmaal bezig bent...heb je wel eer naar je werk, zullen we maar zeggen.