[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:17

Eigen bank is echt niet sneller dan een andere partij puur omdat het je eigen bank is :) Dat speelt gelukkig geen rol in het acceptatieproces. Wel kan het zijn dat die bank net bij is of sowieso een snellere partij is. Of je hebt een niet al te ingewikkelde aanvraag :))

Hoe dan ook is het echt wel raadzaam om voldoende tijd af te spreken voor de ontbindende voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:21

Bij ons was het ook ongeveer een maand en dat was in mei/juni.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:03

Berdien schreef:
Eigen bank is echt niet sneller dan een andere partij puur omdat het je eigen bank is :) Dat speelt gelukkig geen rol in het acceptatieproces. Wel kan het zijn dat die bank net bij is of sowieso een snellere partij is. Of je hebt een niet al te ingewikkelde aanvraag :))

Hoe dan ook is het echt wel raadzaam om voldoende tijd af te spreken voor de ontbindende voorwaarden.

Inderdaad.. Toen mijn aanvraag ingediend was, heeft de bank nog een aantal aanvullende stukken opgevraagd. Die stukken vervolgens vrijwel direct aan kunnen leveren, de aanvraag is in ongeveer 3 dagen volledig afgehandeld door de bank (en dat is dus niet mijn 'eigen' bank). Verder zat er bij mij wel wat langer tussen het eerste gesprek en de aanvraag, maar dat kwam vooral doordat het om nieuwbouw gaat en ik er dus ook geen haast mee had.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 04-01-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:03

Die maand is dus normaal, dat leek mij ook al maar die makelaar bleef volhouden dat de datum van 19 januari gewoon haalbaar moest zijn en wilde dat niet meteen aanpassen in het contract, als het niet zou lukken moesten wij maar bellen.
Net gebeld dat dat echt niet mogelijk is.

1e gesprek was om te kijken wat momenteel de rente was en welke banken mogelijk waren aangezien onze woning toen nog niet verkocht was.
2 jaar geleden alles al nagekeken en wij kunnen bijna een ton meer lenen dan wat wij nu doen en blijven bij dezelfde bank dus daar zijn geen problemen mee, bijna alle benodigde papieren zijn al ingediend, 2e gesprek is om alles definitief te maken aangezien het eerste gesprek een oriënterend gesprek was
15e is er pas plek en vanaf dan zou het rond de 2 tot 4 weken gaan duren

Taxatie hoorde ik gisteren pas van toen ik de 2eafspraak met de bank maakte en omdat ik vandaag moest werken kan ik dat maandag pas in gang zetten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:33

Ik zat wel heel erg aan mijn max voor hypotheek, ik heb zelfs een hypotheek gekregen op een beloofde toekomstige salarisstijging. Ik heb ook een hypotheek bij zo'n "prijsvechter" om het maar even zo te noemen. Volgende keer ga ik toch maar wel voor een van de grotere bekendere namen. Qua rente scheelt het nauwelijks en ik kan er even veel lenen als bij die waar ik ju een hypotheek heb en dan doet naamsbekendheid toch wel wat voor de gemoedsrust

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:36

Ik zit ook aan de max. maar zit altijd nog goedkoper dan de huurwoning die ik had :o

Ik heb 28 november de sleutel gekregen en de eerste maand flink geklust.
Sinds donderdag woon ik in mijn nieuwe huis en bevalt echt prima tot nu toe :D
Moet wel nog flink ruimen omdat ik kleiner ben gaan wonen maar dat is niet zo'n ramp :+

Het grappige vind ik wel dat ik in een klein rustig dorp woonde en liever niet naar mijn huidige woonplaats wilde (groter, drukker etc.).
Maar nu ik hier woon lijkt het hier in de wijk nog rustiger dan waar ik vandaan kom :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:33

Wat leuk veel plezier in je nieuwe woning!
Wij hebben deze week 3 bezichtigingen. Eentje moeten we nog plannen, maar verwacht ook dat dat deze week kan. Wel typisch. Zij hebben een makelaar maar de bezichtiging wordt wel door de verkoper gedaan. Vind ik ook een stuk fijner dan de makelaar.

Ben benieuwd of er van die drie wat tussen zit :D

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:35

Mijn vriend heeft vandaag het voorlopig koopcontract getekend van de verkoop van zijn appartement :D
Makelaar vroeg waarom ik er niet bij was, die dacht dat wij samen woonde :+ Maar dat is dus niet het geval.
We zijn heel tevreden met de prijs die hij ervoor krijgt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:37

Dankjewel Queelens:)
Hoop dat er wat tussen zit! :D

Dat is fijn Colien :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:21

JOPEHOEEE, ook onze kopers hebben het voorlopige koopcontract getekend, nu aftellen tot mei en dat wij de sleutel krijgen. dat lijkt nu zover weg!
Colien ook gefeliciteerd voor jouw vriend
Succes Queelens, persoonlijk vind ik een makelaar fijner. 1 keer bezichtiging gehad door de zoon en 1 keer door de verkoopster die eigenlijk niet weg wilden en dat is toch minder zakelijk dan een makelaar

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:16

Gefeliciteerd lynn_nikita

Ik heb nu al bijna 2 jaar mijn huis en ben er heel gelukkig mee.
Maar kijk toch regelmatig op funda.
Nu kwam er 5 maanden geleden een huis erop voor 149.000 (zoiets)
Zie ik vandaag dit:

Afbeelding

Volgens mij willen ze het huis snel kwijt (er komen binnen nu en 1 maand zeker 2 huizen van de 16? Te koop
Die 149.000 is zeker aan de hoge kant. Die 99.750 waar hij nu zonder grond te koop staat is veel realistischer (maar dan wel met grond).

Grond is maximaal 1a 97ca
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 08-01-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:18

Dat is gewoon een erfpachtconstructie...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:59

Eindelijk een datum! De 28e krijgen wij onze sleutel :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:37

Fijn dat er een datum bekend is Colien, dan kan je daar naar toe werken.

Onze hypotheek was in Oktober rond en krijgen pas 1 April de sleutel. We wisten dat van te voren, maar wachten duurt lang. :o Begin november zijn we uit ons appartement gegaan om te kunnen sparen, dus zitten nu tijdelijk bij mijn moeder. Maar hee, er zijn al 2 maanden voorbij! *\o/* En nu gaat de tijd best snel aangezien je al het een en ander aan het regelen bent. Zo wordt morgen de keuken ingemeten en dan gaan we die vrijdag tot in de puntjes nog nabespreken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:11

april is het ook zomaar! Wat een leuke berichten hier.

15feb krijg ik de sleutel, het ging hier heel snel (mede door relatiebreuk en ik heb nu geen huis, dus alles kan heel vlot). Gisteren hoorde ik dat de bank het met me aandurft en maandag as teken ik de hypotheek.

Enorm zin in het verven!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:41

Erg leuke berichten hier allemaal; gefeliciteerd!!!

Wij zijn ook aan het wachten....op ons droomboerderijtje met precies genoeg grond voor een rijbak, mooie paddock met schuilstal, 2 boxen en een stukje wei. Aan een klein bosje en zandweg, mooie uitrijmogelijkheden, geen buren, wel reeen in de tuin. We hebben deze droom al in mei 2018 gekocht en de sleuteloverdracht is op 3 juni 2019 eeeeeeindelijk. Ik tel letterlijk de dagen af, nog 144 nachtjes....kan echt niet meer wachten....pffffff

Lang gespaard, lang gezocht en eindeloos gelukkig dat het is gelukt. Het is zo'n geweldig ding!

Afbeelding

Was het maar vast 3 juni.....

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:28

Ziet er prachtig uit Morpheus! Wat fijn dat jullie droom uitkomt!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:34

Wat gaaf Morpheus. Dat is voor mij/ons ook nog wel een droom, maar die is nog wel een beetje ver weg :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:02

Wat gaaf Morpheus!

Lekker snel forumster! Februari gaat echt al snel, moet je veel klussen of alleen verven?

Hier nog altijd in afwachting van de hypotheek. Laatste stukken zo goed als ingeleverd, er was nog een staartje van een v.o.f. waar vriend in gezeten heeft waar we wat voeten in aarde nodig hadden om alles geregeld te krijgen. Maar als het goed is, is als we die laatste brief krijgen alles rond. Fingers crossed. Ik maak zo'n mega fles champagne open als het lukt he... _O-

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:32

Wat een spannende tijd Santigo! Ik duim met je mee.

@Queelens en Urona, dank jullie wel! En gewoon je doel voor ogen houden. Hier had ik ook nooit gedacht dat het zou lukken, maar met heel veel wilskracht mag de droom toch uitkomen.

We gaan nog wel eea klussen/verbouwen. Niet eens omdat het huis zo niet bewoonbaar is, maar meer omdat we het graag iets anders willen en ook wat energie-zuiniger. We gaan de oude deelvloer dus tot op het zand eruit laten halen. Komt dan een geisoleerde vloer in met vloerverwarming, een nieuwe badkamer en het dak en de tussenvloer worden ook geisoleerd. Boven komt een hele nieuwe indeling met een toilet, die zit er nu niet. Als het budget het toelaat worden de oude deeldeuren vervangen door een glaspui met openslaande deuren. Ben erg benieuwd hoe het wordt!

Edit: nu nog 143 nachtjes *\o/*

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:32

Spannend zeg Santigo!
Huis waar we gisteren waren was leuk. Deadline voor een bod is vanmiddag om 5u al. Maar we gaan een bod uit brengen, ben benieuwd! Krijgen het als het goed is vanavond dan ook al te horen. Waren 22 bezichtigingen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:31

Santigo, ik houd mn champagneglas klaar :D

Morpheus, wat een prachtplek en mooi karakteristiek huis!

Queleens, vervelend dat je zo snel besluiten moet, maar laat je er niet teveel door opjagen.

Santigo_ schreef:
Wat gaaf Morpheus!

Lekker snel forumster! Februari gaat echt al snel, moet je veel klussen of alleen verven?

Hier nog altijd in afwachting van de hypotheek. Laatste stukken zo goed als ingeleverd, er was nog een staartje van een v.o.f. waar vriend in gezeten heeft waar we wat voeten in aarde nodig hadden om alles geregeld te krijgen. Maar als het goed is, is als we die laatste brief krijgen alles rond. Fingers crossed. Ik maak zo'n mega fles champagne open als het lukt he... _O-

Zeker snel, de bezichtiging was 28 november. Het huis is instapklaar (er zit wel wat onderhoud aan te komen) maar wil wel even losgaan met verven, er mijn eigen plekje van maken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:01

Duimen voor iedereen die aan het bieden is, of dat de opleveringsdatum snel komt. :))
Altijd fijn om te lezen dat het lukt om een mooi huis te vinden!

Wij zijn ook weer een klein stapje verder. Ik heb met wat hulp van mijn ouders mijn volledige studieschuld kunnen aflossen en de accountant van vriendinlief is bezig met het opstellen van haar jaarcijfers zodat we binnenkort een hypotheekgesprek kunnen voeren. Een bekende van mijn vriendin werkt bij de ABN en met de informatie die ze globaal kreeg kunnen we waarschijnlijk met ons budget wel meedoen aan een nieuwbouwproject wat in de zomer van dit jaar in de verkoop gaat. Precieze cijfers zijn nog onzeker, maar we hebben goede hoop dat het binnen ons budget zal gaan vallen. Nu dus heel hard sparen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van nieuwbouw? Het is nog een beetje hocus pocus wat ik allemaal tegenkom. :P Waar moeten we op letten?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:06

Wat een gaaf stekkie Morpheus!! <3

Hier hebben wij 5 december voor het eerst ons huis bezocht, smiddags geboden en geaccepteerd.

Nu mogen wij ondanks de feestdagen komende donderdag al tekenen voor de overdracht! *\o/*

Ik kan ook echt niet wachten op het schilderen en de klussen die we willen gaan doen! Het is voor ons beide ons eerste eigen huis :+:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:09

spannend Yltje
Hier is dinsdag de taxatie voor het gekochte huis en in de avond weer naar de bank. Wat een geregel allemaal

Ik kreeg gisteren ook te horen dat vrij in die maand dat wij willen beginnen niet gaat lukken. Zit namelijk een maand overbrugging tussen koop en verkoop overdracht waarin ik al zoveel mogelijk had willen doen. en graag 1 week maar liever nog meer vrij had gekregen.
Het is dan een druk seizoen( nou ja dat is het toch wel het hele voorjaar en deel zomer) en ik heb afgelopen jaar geen vakantie gehad, alleen 2 keer een dag vrij)
Baal ik echt ontzettend van en hoop dat ik op z`n minst die ene week nog krijg.